Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Onnellinen :)

+18
pallero
onnellinen
Tepa43
Pulleropallero
mimosa
georgia
sparkle
Tikrustiina75
Milla-Riikka
möhrötti
tigertytto
päivi
Rozeanne
Big mama
Vilina
Tepa
cubix
Pia
22 posters

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia To Loka 30, 2008 8:33 pm

Heips!

Kävin tänään Tyksin gastroenterologian poliklinikalla tapaamassa kirurgia. Olin jännittänyt käyntiä aivan turhaan, kirurgi ja muu henkilökunta olivat erittäin ystävällisiä minulle.Tähystys tehdään 10.11.2008 ja sen jälkeen sovitaan leikkauspäivä, joka tulee olemaan tammi-helmikuussa 2009. Kirurgin mielestä leikkaukselleni ei ole mitää estettä ja jos tähystyksessä jotain ilmenee niin se hoidetaan kuntoon ja leikkaus tehdään sitten. Tarkoitukseni on osallistua tutkimukseen, joten leikkausmuoto arvotaan. Tutkimuksessa käytettävät leikkausmuodot ovat Gastric bypass ja Sleeve gastrectomy.

Tällä hetkellä en kykene muuta, kuin hymyilemään.. Very Happy


Viimeinen muokkaaja, Pia pvm Ke Joulu 03, 2008 12:32 am, muokattu 1 kertaa
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia Ma Marras 10, 2008 10:08 pm

Tänään olin gastroskopiassa, ei kokemuksena mikään mielyttävä mutta onneksi lääkäri jaksoi tsempata, niin meni tutkimus kunnialla läpi. Vatsasta ei löytynyt mitään ja leikkaus tulee tapahtumaan helmikuussa 2009. Allekirjoitin suostumuksen osallistumisesta tutkimukseen ja saan vasta leikkausaamuna tietää leikkausmuodon, eipä tarvii sitäkään jännittää yhtään..

Nyt vaan odottelen et postilaatikkoon kolahtaa leikkauspäivä ja "uuden elämän" alkaminen lähenee! Very Happy

24.11.2008
Ja tänään se leikkauspäivä sitten tuli, päivän ennakkoon syntymäpäivälahjana. Leikkaus tehdään 3.2.2009 Very Happy


Viimeinen muokkaaja, Pia pvm Pe Tammi 30, 2009 12:09 am, muokattu 1 kertaa
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia Pe Tammi 02, 2009 2:32 pm

Tänään alkoi viimeinen etappi ennen leikkauspöytää.Seuraavat 4 viikkoa eneillen. Odotan leikkausta ja sen tuomaa muutosta elämääni. Joulukuu meni osittain sairaslomalla, kun jalat sanoutuivat irti yhteistyöstä ja kantamaan näitä kiloja. Nyt siis on todella viiminen tilaisuus tehdä näille kiloille jotain tai tulevaisuus ei näyttäisi hyvältä.. On ollut ilo huomata, kuinka kannustavia ihmiset ovat olleet, kun leikkauksesta heidän kanssa olen puhunut. Muutama kielteinenkin ihminen on osunut kohdalle, mutta kun aiheesta enemmän olen sitten keskustellut heidän kanssaan niin kielteinenajattelutapa on johtunut pelosta ja siitä, että he menettävät minut..

Onnellista ja kevyempää alkanutta vuotta 2009 teille kaikille!
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja cubix Ti Tammi 06, 2009 6:44 pm

Onnea leikkaukseen pääsystä Laughing

cubix

Viestien lukumäärä : 6
Ikä : 37
Paikkakunta : kouvola
Registration date : 06.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia Ti Tammi 06, 2009 7:15 pm

Kiitos! sunny
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Tepa Ti Tammi 06, 2009 11:15 pm

Hei!

Meillä on leikkaus melkein yhtä aikaa. Minut leikataan 10.2. Eneily pitäisi kohta aloittaa. Miten se on sinulla lähtenyt?

Tepa

P.S. Sleevekö sinulle tehdään?

Tepa

Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 08.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia Ke Tammi 07, 2009 1:17 am

Hei!

Eneilyä takana 4 päivää ja painoa pudonnut 3 kiloa, olen tyytyväinen siihen.Ensinmäiset kaksi päivää tuntui olevan koko elimistö sekaisin ja verenpaineet olivat korkealla ja olo oli huono, mutta nyt jo parempi. Huomenna tarvitsisi mennä loman jälkeen töihin takaisin niin täytyy katsoa miten syömisen saa siellä sujumaan.Teen työkseni vielä ruokaa, siinä haastetta sinäänsä jo, että joku muu maistaa tekemäni ruoat.

Meidät todella leikataan melkein samaan aikaan ja luultavasti sama lääkäri leikkaa meidät , jos sinun leikkauksesi tehdään Pulssissa Turussa?
Saan vasta leikkausmuodon tietää leikkausaamuna , koska se arvotaan. Osallistun Tyksissä tehtävään tutkimukseen ja leikkausvaihtoehdot on joko Gastric bypass ja Sleeve gastrectomy eli se selviää vasta minulle sitten Very Happy

Tsemppiä eneilyyn !
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja cubix To Tammi 08, 2009 4:44 am

Tsemppiä eneilyyn kyllä molemmille ja onnea leikkaukseen... Laughing Olin itse 14vk enellä vaikka olin leipomossa töissä.... alkuun oli todella vaikeata mutta sitten se siitä helpottaa.... toivottavasti kaikki menee miten pitää ja pääsette uuden elämän alkuun... On todellakin ihanaa kun itseni leikattiin 22.4.2008 ja sillon paino oli tuolla 160kg huitteilla mutta nytten painan jo neuvollassa punnittavan verran eli karvan ali 100kg (97.5kg)..... cheers

cubix

Viestien lukumäärä : 6
Ikä : 37
Paikkakunta : kouvola
Registration date : 06.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Tepa La Tammi 10, 2009 9:15 pm

Aloitin tänään ene-vaiheen ja "viimeisen illan mässäilyjen jälkeen" ei ole vielä edes nälkä yllättänyt. Pidin kyllä todelliset peijaiset Embarassed .

Sinua Cubix en voi kyllä kuin ihailla: eneillä nyt leipomossa!!!! affraid Itselleni ongelma ovat nimittäin rityisesti makeat leivonnaiset.

Tilly

Tepa

Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 08.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia Su Helmi 01, 2009 2:31 pm

Puolentoista vuoden odotus päättyy vihdoin. cheers
Huomenna pitäisi olla Tyksissä osastolla kello 12.00 ja leikkaus alkaa tiistaina 8.00. Eneilyt on menny kohtuu hyvin, 1,5 kk ja -9 kiloa. Jotenkin sitä ei vielä voi käsittää, että se leikkaus on todella ylihuomenna, tuntuu epätodelliselta. Olo on nyt jo tuon kaikonneen 9 kilon ansiosta energisempi ja hymysuin odotan vaan tulevaa kevättä/ kesää! sunny
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Vilina Ma Helmi 02, 2009 9:26 pm

Voih! Ajatella, että pääset leikkaukseen huomenna! Niin se odotuskin palkitaan jossain vaiheessa! Tsemppiä leikkaukseen ja kirjoittelehan kuulumisia kun pystyt! flower
Vilina
Vilina

Viestien lukumäärä : 12
Ikä : 46
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 28.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Onnea sinulle!

Viesti kirjoittaja Big mama Ma Helmi 02, 2009 10:47 pm

olen iloinen puolestasi ja odottovan aika tuntuu pitkältä, joten toivon sen kohdallasi kuluvan nopeasti. Itselläni on nyt 3,5kk leikkauksesta ja olo on mitä ihanin. Olen saamassa terveyteni takaisin ja samalla myös energiani...


Pia kirjoitti:Heips!

Kävin tänään Tyksin gastroenterologian poliklinikalla tapaamassa kirurgia. Olin jännittänyt käyntiä aivan turhaan, kirurgi ja muu henkilökunta olivat erittäin ystävällisiä minulle.Tähystys tehdään 10.11.2008 ja sen jälkeen sovitaan leikkauspäivä, joka tulee olemaan tammi-helmikuussa 2009. Kirurgin mielestä leikkaukselleni ei ole mitää estettä ja jos tähystyksessä jotain ilmenee niin se hoidetaan kuntoon ja leikkaus tehdään sitten. Tarkoitukseni on osallistua tutkimukseen, joten leikkausmuoto arvotaan. Tutkimuksessa käytettävät leikkausmuodot ovat Gastric bypass ja Sleeve gastrectomy.

Tällä hetkellä en kykene muuta, kuin hymyilemään.. Very Happy

Big mama

Viestien lukumäärä : 11
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 27.01.2009

http://www.helenasuhonen.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia Pe Helmi 06, 2009 8:47 pm

Juuri kotiuduin sairaalasta ja leikkaus on takanapäin. Arpaonni osui kohdallani sleeve gastrectomy. Leikkaus alkoi aamulla 8.00 ja ensinmäiset muistikuvat itselläni on heräämöstä n.14.30 ja illalla 20.00 alkoi vasta järki leikkaamaan kunnolla.Leikkausiltana pääsin ylös sängystä 22.00 käymään vessassa.Ensinmäinen vuorokausi oli kivulias, sain kipupiikkejä 2-3 tunnin välein. Eilen sain jo sosekeittoa, suklaakiisseliä ja jugurttia. Vatsalaukku ottaa vastaan n.1 dl ja sen kyllä huomaa hyvin, kun kiintiö tulee täyteen.Eilisen iltapäivän jälkeen en ole tarvinnut kipupiikkejä enää tai muutenkan enempää särkylääkkeitä.Viime yönkin sain nukuttua sairaalassa ihan kokonaan. Sairaslomaa tuli leikkauspäivästä laskettuna 3 viikkoa eteenpäin. 3 kuukauden päästä on ensinmäinen jälkitarkastus. Nyt vaan totutellaan tähän olotilaan ja mielenkiinnolla seurailen miten kilot lähtevät! sunny


Viimeinen muokkaaja, Pia pvm Ma Helmi 09, 2009 10:01 pm, muokattu 1 kertaa
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Jee!

Viesti kirjoittaja Rozeanne Pe Helmi 06, 2009 11:50 pm

Pia kirjoitti:Juuri kotiuduin sailaarasta ja leikkaus on takanapäin. Arpaonni osui kohdallani sleeve gastrectomy. Leikkaus alkoi aamulla 8.00 ja ensinmäiset muistikuvat itselläni on heräämöstä n.14.30 ja illalla 20.00 alkoi vasta järki leikkaamaan kunnolla.Leikkausiltana pääsin ylös sängystä 22.00 käymään vessassa.Ensinmäinen vuorokausi oli kivulias, sain kipupiikkejä 2-3 tunnin välein. Eilen sain jo sosekeittoa, suklaakiisseliä ja jugurttia. Vatsalaukku ottaa vastaan n.1 dl ja sen kyllä huomaa hyvin, kun kiintiö tulee täyteen.Eilisen iltapäivän jälkeen en ole tarvinnut kipupiikkejä enää tai muutenkan enempää särkylääkkeitä.Viime yönkin sain nukuttua sairaalassa ihan kokonaan. Sairaslomaa tuli leikkauspäivästä laskettuna 3 viikkoa eteenpäin. 3 kuukauden päästä on ensinmäinen jälkitarkastus. Nyt vaan totutellaan tähän olotilaan ja mielenkiinnolla seurailen miten kilot lähtevät! sunny

Eipä tähän muuta voi kirjoittaa, kuin että UPEETA, MAHTAVAA! sunny
Rozeanne
Rozeanne

Viestien lukumäärä : 75
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 19.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Vilina La Helmi 07, 2009 1:55 pm

Ihanaa kuulla, että kaikki meni hyvin! Pidähän meidät ajantasalla miten paraneminen sujuu! Smile
Vilina
Vilina

Viestien lukumäärä : 12
Ikä : 46
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 28.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty onneksi olkoon!!!!!

Viesti kirjoittaja päivi To Helmi 12, 2009 5:39 pm

Very Happy hienoa että sinun leikkaus meni niin hyvin,itseäni pelottaa pääsenkö siihen ollenkaan,tänään menen juttelemaan siitä lääkärille.

onne matkaan ,kevyempään elämään. sunny
päivi
päivi

Viestien lukumäärä : 21
Ikä : 58
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 12.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Helmi 16, 2009 5:22 pm

Heips Piia
Wink ja onnitteluni leikkauksestasi Very Happy
Millainen olo sinulla nyt on?Ja kysyisin vielä mikä ero on Gastric bypass ja Sleeve gastrectomy leikkauksella??
Kumpi olisi teidän mielestänne parempi? pig
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja möhrötti Ti Helmi 24, 2009 4:19 am

Hei Piia hienoo kuulla et sun leikkaus on menny hyvin , siitä se sitten lähtee uus elämä ja pieneneminen alkuun.
Tigertyttö kyselit Gastric bypass ja Sleeve gastrectomy eroa no lyhyesti. Gastriv bypass eli vatsalaukun ohitusleikkauksessa vatsalaukku pienennetään n.1dl pussukaksi ja 1½ metsriä ohutsuolta ohitetaan. Vanha (loput) vatsalaukusta jää sinne vattaan ja se ohitettu suoli liitetään alemmas ohutsuoleen johon sitte poistuu vatsahapot siitä vanhasta masusta (en tie et osasinko ny kauheen järkevästi selittää). Sleeve gastrectomyssä tehdään vatsalaukusta sellane vähän niinku banaanin mallinen pussi mut siinnä ei ohiteta suolta ollenkaan ja loput vatsalaukusta poistetaan eikä jätetä sisälle.
Mun selostukset on kyll vähä ontuvat mut kysele lisää jos epäselvää.
Mitä tulee siihen et kumpi on parempi nii en osaa vastata kummassaki on omat hyvät ja huonot puolensa. Molemmat tehoo kyll. Nyttenhän on käynnissä tutkimus Vaasan ja Turun välillä missä vertaillaan näitä kahta eri leikkaus tyyliä eli aika näyttää mitkä on tulokset.
möhrötti
möhrötti

Viestien lukumäärä : 67
Registration date : 05.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia Ti Helmi 24, 2009 2:00 pm

Olen iloisesti kyllä yllättynyt siitä miten hyvin kaikki on mennyt. Leikkauksesta on tänään tasan kolme viikkoa ja leikkauksen jälkeen on lähtenyt -7 kg cheers Syömisen oppii todella nopeasti tämän uuden vatsalaukun kanssa, kun kuuntelee kehoaan ja unohtaa entiset syömistavat. Itselläni kaikki mieliteot/ruokahalu ovat kadonneet täysin, mikä on ehkä eniten yllättänyt minut leikkauksen jälkeen. Aurikoisin mielin kohti kevättä ja uusia ulottovuuksia itsestäni, joka päivä oppien eteenpäin! sunny
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Milla-Riikka Pe Helmi 27, 2009 5:26 am

Pia kirjoitti:Juuri kotiuduin sairaalasta ja leikkaus on takanapäin. Arpaonni osui kohdallani sleeve gastrectomy. Leikkaus alkoi aamulla 8.00 ja ensinmäiset muistikuvat itselläni on heräämöstä n.14.30 ja illalla 20.00 alkoi vasta järki leikkaamaan kunnolla.Leikkausiltana pääsin ylös sängystä 22.00 käymään vessassa.Ensinmäinen vuorokausi oli kivulias, sain kipupiikkejä 2-3 tunnin välein. Eilen sain jo sosekeittoa, suklaakiisseliä ja jugurttia. Vatsalaukku ottaa vastaan n.1 dl ja sen kyllä huomaa hyvin, kun kiintiö tulee täyteen.Eilisen iltapäivän jälkeen en ole tarvinnut kipupiikkejä enää tai muutenkan enempää särkylääkkeitä.Viime yönkin sain nukuttua sairaalassa ihan kokonaan. Sairaslomaa tuli leikkauspäivästä laskettuna 3 viikkoa eteenpäin. 3 kuukauden päästä on ensinmäinen jälkitarkastus. Nyt vaan totutellaan tähän olotilaan ja mielenkiinnolla seurailen miten kilot lähtevät! sunny

Mitä tarkoittaa sleeve gastrectomy ja mitä ovat ne muut vaihtoehdot. Eikö sitä tiedä ennen kuin on jo sairaalassa. flower geek flower

Milla-Riikka

Viestien lukumäärä : 39
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 25.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia Pe Helmi 27, 2009 1:47 pm

Osallistuin/osallistun tutkimukseen jossa vertaillaan tähystysleikkaustekniikalla tehtyä mahalaukun ohitusleikkausta (gastric bypass) ja mahalaukun pienennnysleikkausta (gastric sleeve), sen takia sain tietää sen vasta sairaalassa, koska leikkausmuoto arvotaan tutkimukseen osallistuvilla.
Gastric bypass = jossa mahalaukku katkaistaan ja ohutsuoli yhdistetään näin muodostettuun mahatynkään.
Gastric sleeve = jossa osa mahalaukusta poistetaan, mutta normaali ruuan kulkureitti säilytetään.
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia Ma Maalis 30, 2009 10:58 pm

Leikkauksesta tulee huomenna kuluneeksi 8 viikkoa ja elämä hymyilee. Paino on pudonnut nyt joulukuun puolesta välistä 20 kg cheers Vaatteita on joutunut uusimaan ja pienentämään, mutta ikävä kyllä ne ei päälle istu hyvin pienentämisen jälkeen. Vaatekoko 56 on vaihtunut nyt 48- 50 ja tuntuu todella mahtavalta. Syöminen sujuu mielestäni hyvin. Kanaruoat jotka ovat currylla etenkin maustettuja on poissa ruokavaliostani, kun se saa aikaseksi pahanolon. Muuten kaikki ruoat menevät kevyesti alas. Mielitekoja tai varsinaista ruokahalua mulla ei edelleenkään ole, että ne jäi sinne leikkauspöydälle. Lähipiirin mukaan olen "kuihtunut", mut tuskin ihan viellä ku olis ylimääräistä 40 kg jäljellä, mut hiljaa hyvää tulee.. Very Happy Olen tästä uudesta elämästäni niin onnellinen, että sen kunniaksi otan tatuoinnin johon liitetään leikkauspäiväni..

Aurinkoista ja kevyempää kevättä teille kaikille! sunny
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Kiva kuulla

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Ti Maalis 31, 2009 1:41 am

Että sulla on kaikki mennyt todella hienosti.
Itse odottelen että tulisi jo Toukokuu ja tähystys olisi ohi. Ja silloin myös selviää se että missä kuussa leikataan. Alustava aika on alkusyksy.
Onnea uudelle elämälle.
Sitä tässä itsekin odottelen.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 48
Paikkakunta : Pertteli
Registration date : 12.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Tepa Ti Maalis 31, 2009 8:15 pm

Hei!

Täytyy tunnustaa Pia, että olen sinulle hiukan kateellinen tuosta nälän vähenemisestä ja mielitekojen katoamisesta. Minulla sleeve ei vaikuttanut niihin mitenkään. Muuten olen todella tyytyväinen: voin syödä mitä vain, eikä huonoa oloa tule mistään.

Tsemppistä edelleen!

Tepa

Tepa

Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 08.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Pia Ti Maalis 31, 2009 8:39 pm

Oon huomannu et muitakin "kateellisia" löytyy ja jatkuvasti saa kuulla huomautuksia et " jokos se ruokahalu on palannut?" ja äänensävy ei teitenkään ole mikään mukavin kysyjällä...

Tsemppiä myös sinulle kevyempään elämääsi ja hienoa kuulla et sinulla on myös kaikki hyvin! Very Happy


Viimeinen muokkaaja, Pia pvm La Toukokuu 23, 2009 3:20 pm, muokattu 1 kertaa
Pia
Pia

Viestien lukumäärä : 63
Ikä : 41
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 12.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Onnellinen  :) Empty Vs: Onnellinen :)

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa