Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

14kk GBP leikkauksesta

3 posters

Siirry alas

14kk GBP leikkauksesta Empty 14kk GBP leikkauksesta

Viesti kirjoittaja Virpsu Ke Toukokuu 15, 2013 9:10 pm

Kohta tulee 14kk ohitusleikkauksesta. Painoa on tippunut 48kg ja tämän hetken painoindeksi on 24 cheers
Vuosi sitten vain haaveilin ja unelmoin tästä painosta ja mietin onko minulla koskaan mahdollista saavuttaa normipaino ja tänä päivänä se on siis mahdollista Very Happy

Leikkausta en ole katunut, vaikkakin vaikeitakin hetkiä on ollut. Lohtusyömistä kaipailin välillä, mutta nyt näyttää siltä, että olen siitä ajatuksesta päässyt yli ja olen hyväksynyt sen, että turhat mässäilyt on historiaa, vuosi siinä pääkopan kanssa menikin, että hyväksyin tilanteen. Lisäksi nyt maaliskuussa jouduin äkillisten vatsakipujen takia sairaalaan vatsaleikkaukseen Sad Se oli pelottava kokemus, koska en tiennyt, mikä kivun aiheutti. Päivystyksessä eivät milläänlailla reagoineet, kun kerroin ohitusleikkauksesta vuosi sitten. Väkisten etsivät syytä kaikkialta muualta, kaikki kokeet, labrat yms olivat kuitenkin kunnossa (pitivät minua varmaan höpsönä kun valitin kipuja eikä syytä löytynyt). 2 päivää päivystyksessä kulutin aikaa. Sitten yksi kirurgi siirsi osastolle vaikkei syytä kipuun edelleenkään löytynyt. Seuraavana päivänä menin gastroon, kerroin lekurille historian ja leikkaavat lääkärit. Sattumoisin yksi leikkaavasta lääkäristä oli seinän takana ja se tuli tutkimaan vatsaa gastrossa, muisti minut heti vuoden takaa. Tämä lääkäri otti asian hoitaakseen, ONNEKSI! Gastrossa ei löytynyt mitään vikaa. Leikkaava lekuri laittoi minut tietokonekuvauksiin ja sieltä löytyi jotain epämääräistä. Lääkäri halusi, että vietän osastolla viikonlopun yli ja seurataan mihin kipu johtaa, jos ei mene ohi, maanantaina leikataan. Eihän ne kivut vähentyneet ollenkaan ja syömään en pystynyt moneen päivään mitään. Maanantai aamuna lekuri tuli heti kahdeksalta ja sanoi, että aloitetaanpa leikkaus. Löydöksenä oli ohutsuolen "kuristuminen" ja lisäksi jotain aukkoja nopean laihtumisen myötä. Korjasivat tilanteen. Viisi uutta leikkausreikää sain vatsaan, mutta pääsin kivuista eroon. Tämä on kuulemma todella harvinaista, muttei tavatonta. Tämä todistaa, että leikkaukset eivät ole riskittömiä, jotain voi sattua. 2 vkoa olin saikulla, kun palautuminen vei oman aikansa. Siltikään en ole katunut ohitusleikkausta.

Vaatekoko on vaihtunut 2XL:stä M:ään. Liikkuminen on ihanaa tässä painossa. Olen aloittanut lenkkeilyn ja suunnistuksen tänä keväänä, jaksan juosta reilu vitosen, jes. Tavoitteena olisi juosta syksyllä 10km.

Virpsu

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 20.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

14kk GBP leikkauksesta Empty Vs: 14kk GBP leikkauksesta

Viesti kirjoittaja t.si Ke Toukokuu 15, 2013 10:09 pm

poistettu


Viimeinen muokkaaja, t.si pvm La Tammi 11, 2014 9:00 am, muokattu 1 kertaa

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

14kk GBP leikkauksesta Empty Vs: 14kk GBP leikkauksesta

Viesti kirjoittaja Virpsu Ti Syys 24, 2013 8:37 pm

Pitkästä aikaa palstalla. Nyt on kulunut 1.5v leikkauksesta. Paino on edelleen tippunut, BMI näyttää nyt olevan 22.5 Very Happy Minulle näyttää leikkaus tuovan kaikki edut mitä odotinkin: ruoka-annoskoot ovat pysyneet pieninä; 2-3dl yhdellä kertaa, noin 6-7krt/pv, liian rasvainen ja sokerinen ruoka äklöttää heti, joten herkkuja nautin silloin tällöin vähän kerrallaan ja paino tippuu tasaisesti, tosin nyt voisi painonpudotus loppua.

On tässä vähän huonojakin puolia ilmennyt. Väsymys painaa melkeinpä päivittäin. Viime huhtikuussa kaikki verikokeet ja vitamiinit olivat ok, ravitsemusterapeutti ei osannut kommentoida miksi väsyttää. En tiedä kuinka nopeasti esim B12 vitamiinipitoisuus saattaa tippua..? En keksi mistä johtuu, koska ruokavalio on monipuolista ja syön tosiaan 2-3 tunnin välein ja liikun/urheilen päivittäin vähintään tunnin ja nukun kunnon yöunet 8-10t. Olisko täällä kenelläkään vastaavaa kokemusta ja keksinyt millä piristää itseä päivän mittaan?

Myös toisinaan iltasella saattaa sokeriarvot heitellä: tuskan hikeä pukkaa kirjamellisesti, alkaa tärisyttämään ja olo heikko. Kun syön ruisleipää ja paljon keittokinkkua, niin olo helpottuu. Palstalla on tästä jo kirjoiteltu, joten taitaapi sokereiden heitto olla tavallista leikatuille. En tiedä milloin tästä pitää huolestua, mutta vielä olen saanut "kohtaukset" suht nopeasti hallintaan...

Virpsu

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 20.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

14kk GBP leikkauksesta Empty Vs: 14kk GBP leikkauksesta

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Ti Syys 24, 2013 9:16 pm

Heippa Virpsu
Onko sulta katottu kilpirauhas arvot. Siinä kun on tolkuton väsymys yhtenä oireena.

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Paikkakunta : Satakunta
Registration date : 27.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

14kk GBP leikkauksesta Empty Vs: 14kk GBP leikkauksesta

Viesti kirjoittaja Virpsu Ke Syys 25, 2013 7:39 pm

Heips,
Ei ole kilpirauhasarvoja tutkittu. Laitoin just työterveyslääkärille kyselyä, että saisinko verikokeisiin lähetteen... Saisipa ainakin yhden asian selvitettyä, että johtuuko väsymys kilpirauhasista.

Virpsu

Viestien lukumäärä : 58
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 20.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

14kk GBP leikkauksesta Empty Vs: 14kk GBP leikkauksesta

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa