Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

5kk LEIKKAUKSESTA

+2
HyeeNa!
Loviisa
6 posters

Siirry alas

5kk LEIKKAUKSESTA Empty 5kk LEIKKAUKSESTA

Viesti kirjoittaja Loviisa Ma Helmi 06, 2012 6:29 pm

Torstaina tulee kuluneeksi 5kk siitä kun olin Peijaksessa leikkauspöydällä. Uuden vatsalaukun kanssa eläminen on sujunut hienosti. Aluksi syöminen oli hankalaa kun lähes kaikki ruoat yököttivät. Pikkuhiljaa yökötys väheni ja alkoi löytymään ruokia, joita pystyy syömään. Nyt syöminen sujuu ongelmitta, kun vain muistaa että EI saa juoda liian äkkiä syömisen jälkeen. Ainoa pahanolon aiheuttaja minulla on ollut juominen liian nopeasti ruokailun jälkeen.
Parasta mitä leikkaus on saanut aikaan on se, että syömiseen suhtautuu nykyisin normaalilla tavoin. Syön nykyisin elääkseni en enää elä syömiselle. Valtava helpotus on se, että jatkuva kalvava syömisen himo jäi leikkauspöydälle. Voin syödä kaikkea mitä halua, myös herkkuja. Määrät ovat niin pieniä entiseen verrattuna, että kokonaisuus on automaattisesti hallinnassa. Makeanhimo on myös talttunut. Ei enää piinaavaa tarvetta mässäillä. Painoa on tippunut leikkauksesta 23kg ja kokonaisuudessaan -46kg. Jälkitarkastuksessa lääkärin mukaan painoni pudotusmäärä ja vauti on ideaali. Aivan upea tunne on se, kun mahdun nyt kaupasta ostettuihin vaatteisiin! Kohti normaalipainoa olen menossa...
Loviisa
Loviisa

Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : HKI
Registration date : 19.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

5kk LEIKKAUKSESTA Empty Vs: 5kk LEIKKAUKSESTA

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ma Helmi 06, 2012 7:14 pm

Ois hienoa ku täälläki ois semmonen tykkää nappi jota vois klikata kun tulee tämmösiä hienoja kirjoituksia!

kokonaisuudessaan 46kg pois! Aivan mahtavaa Loviissa! Onnea!
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

5kk LEIKKAUKSESTA Empty Vs: 5kk LEIKKAUKSESTA

Viesti kirjoittaja haidi66 Ti Helmi 07, 2012 1:52 am

Very Happy onnea sulle loviisa, toivottaa toinen loviisasta Very Happy
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Paikkakunta : loviisa
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

5kk LEIKKAUKSESTA Empty Sitä odotellessa...

Viesti kirjoittaja Lyyrinen tenori Ti Helmi 14, 2012 5:58 pm

Reilu kuukausi on minun leikkelystäni takana päin ja 16 kg leikkauspäivän aamusta on kadonnut. Eli sen puolesta hyvin menee.
Odottelen että pääsisin myös tuohon tilaan että kaikki ruoka ei yököttäisi... vielä tekee välillä tosi tiukkaa tuon syömisen kanssa.

Pikku hiljaa sitä oppii kuitenkin kuuntelemaan kroppaansa ja toisinaan jopa ymmärtämään mitä se tahtoo sanoa. Minullakin meni tovi ennen kuin tajusin, että se inha oksettava olo mikä tulee vähän väliä onkin NÄLKÄ. Jotenkin se vaan on erilaista kuin ennen....
Lyyrinen tenori
Lyyrinen tenori

Viestien lukumäärä : 19
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

5kk LEIKKAUKSESTA Empty Vs: 5kk LEIKKAUKSESTA

Viesti kirjoittaja Soile Ti Helmi 14, 2012 7:54 pm

Hei kaikille! Itselläni 1.viikko vasta leikkauksesta mutta itselleni on ollut melkeinpä yllättävääkin että pystyn syömään monipuolisesti jo ja syöminen maistuu. Tosin syön edelleen noin 1dl/kerta mutta kahden tunnin välein. Tällä systeemillä olen päässyt suunnilleen 800kcl/vrk. Jauheliha(lihapullat,kebakot,jauhelihakastike,jauhelihapihvit) on osoittautunut helpoksi ja maukkaaksi ruuaksi perunan ja porkkanan kaveriksi. Lisäksi olen mössännyt kanaa sekä possua, laittanut kasvissosekeittoon ja moneen muuhunkin mauksi aurajuustoa, suolakurkut maistuu myös edelleen. Lisäksi menee hyvin erilaiset jogurtit, rahkat, banaani, mustikkakeitto, kerroskiisselit, marjapuuro. Karkkipäivänä söin jopa muutaman palan fatzerin sinistä. Yllättävintä on ehkä ollut, että juomisista ei uppoa kun vesi ja tee. Tosin en ole koskaan maitoa tai kahvia juonutkaan, mutta enellä join paljon lantrattua appelsiinitäysmehua mutta se tökkii nyt. Mutta VOINTI ON HYVÄ! Kun ei tarvi rehkiä niin tääkin riittää nyt aluksi. Oikein mielelläni aina syön, mutta yhtään ei kannata syödä yli. Oksettavaa oloa minulla ei ole ollut kun kerran leikkauspäivän jälkeisenä yönä kun kävin kipupiikin jälkeen wc:ssä. Tsemppiä sinulle Lyyrinen tenori että pääset syömisen ilosta taas osalliseksi, siitä se vointikin kohenee. Niin ja ne ilmavaivat on onneksi lähteneet;) Suoli toimii säännöllisesti ja käyn pienillä kävelylenkeillä päivittäin. Elämä rullaa ja tuntuu hyvältä ja jo näin pian leikkauksen jälkeen! Olin itseasiassa viikko sitten leikkurissa tähän aikaan tongue Niin ja tsemppii ja hyvää ystävänpäivää kaikille muillekin kanssahiihtäjille;)
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

5kk LEIKKAUKSESTA Empty Vs: 5kk LEIKKAUKSESTA

Viesti kirjoittaja Massiivi Ke Helmi 15, 2012 3:36 am

Tosi kiinostavaa lukea miten arki leikkauksen jälkeen sitten sujuu itsellä kun se on vasta edessä.

Massiivi

Viestien lukumäärä : 134
Paikkakunta : tampere
Registration date : 30.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

5kk LEIKKAUKSESTA Empty Vs: 5kk LEIKKAUKSESTA

Viesti kirjoittaja Soile Ke Helmi 15, 2012 6:09 am

Mulla on hirvee ruisleivän himo!!!!Ostin valmiiksi jo ison pussin Linkosuon Väinämöisen palttoonnappeja eli kuivattua ruisleipää. Koskahan sellasta uskaltaa alkaa mutustelemaan??? Aika nopeesti tuntuu et jotkut alkaa syömään esim näkkileipää....mut eik se niin ole että 3-4-viikkoa ens sosemaista ja sitten vasta? Muuten menee ihan hyvin!Välillä kyllä tuntuu että tää on pelkkää syömistä kaiket päivät.
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

5kk LEIKKAUKSESTA Empty Vs: 5kk LEIKKAUKSESTA

Viesti kirjoittaja Massiivi Ke Helmi 15, 2012 3:03 pm

Eikös näkkäri mene ihan soseeksi jos sitä syö hitaasti?

Massiivi

Viestien lukumäärä : 134
Paikkakunta : tampere
Registration date : 30.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

5kk LEIKKAUKSESTA Empty Vs: 5kk LEIKKAUKSESTA

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa