Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Miten nukkuminen muuttuu?

+6
Poutapilvi
Kelsius
Elämä edessä
Kimby
dunbar
Katriikka
10 posters

Siirry alas

Miten nukkuminen muuttuu? Empty Miten nukkuminen muuttuu?

Viesti kirjoittaja Katriikka Ke Toukokuu 25, 2011 3:08 am

Olen tässä prosessin alkumetreillä kerännyt hirveän ahdistuksen nukkumisesta laihtumisen jälkeen silent Mulla on ollut unettomuutta aina enemmän ja vähemmän. Unettomuusjaksot liittyvät aina lisääntyneeseen stressiin, hoikistumiseen, elämäntapamuutoksiin jne. Pahimman unettomuusjaksoni koin laihduttuani 50kgg ja toiseksi pahinta mennään nyt, kun suunta on taas alaspäin. Tuntuu, etten saa tungettua tätä energiaa kertakaikkiaan minnekään. Miten teillä joilla on laihtuminen tapahtunut suht nopsaan, onko ollut vaikutusta uneen määrään/laatuun? Pelkään että JOS pääsen leikkaukseen ja JOS vielä laihdunkin niin en varmaan nuku enää koskaan... Sleep
Katriikka
Katriikka

Viestien lukumäärä : 14
Paikkakunta : Tre
Registration date : 09.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten nukkuminen muuttuu? Empty Vs: Miten nukkuminen muuttuu?

Viesti kirjoittaja dunbar Ke Toukokuu 25, 2011 3:27 am

Mä olen joskus syönyt mahani täyteen ennen nukkumaan menoa, jotta saan unen paremmin. Stressi ja tyhjä maha valvottaa... Toisaalta laihduttuani olen jaksanut liikkua enemmän ja sitä kautta väsyttänyt itseni fyysisesti. Mutta onhan se iso ongelma, jos unet menee.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten nukkuminen muuttuu? Empty Vs: Miten nukkuminen muuttuu?

Viesti kirjoittaja Kimby Ke Toukokuu 25, 2011 5:34 am

Minäkin syön aina rusileivän ennen nukkumaanmenoa. Kyllä mukllakin on ollut univaikeuksia mutta nyt tuntuu että alkaa unenlaatu paranemaan kun elämä on tasoittunut ja liikun enemmän kuin aikaisemmin. Pillereitä en ole suostunut popsimaan tän takia koska se ei ole mikään järkevä pysyvä keino.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten nukkuminen muuttuu? Empty Vs: Miten nukkuminen muuttuu?

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ke Toukokuu 25, 2011 11:46 am

Hei Katriikka!
Minut on leikattu vasta viikko sitten ja olen huomannut unen tarpeen vähentyneen! Se voi johtua myös tästä lisääntyneestä valosta. Sekä siitä, että virtaa on paljon ja on niin mielenkiintoista kokea tämä uusi elämän alku! Entisessä elämässä turrutin syömisellä ja juomisella pahan tunteen sisältäni pois ja sen päälle nukuin pitkät ja raskaat unet. Enää minun ei tarvitse peittää itseltäni ihanaa elämää. En halua hukata sekuntiakaan siitä. Jos uniaikani jää lyhyeksi tulevaisuudessakin, hyväksyn sen, että en siis enää tarvitse niin paljon unta. Jos taas voin sen takia huonosti, on eri asia, menen lääkäriin. Minulla unen tarve liittyy siihen, miten rentoutunut hermostoni on. Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten nukkuminen muuttuu? Empty Vs: Miten nukkuminen muuttuu?

Viesti kirjoittaja Kelsius Ke Toukokuu 25, 2011 9:01 pm

Uni on minulla syvempää ja virkistävämpää, vaikka ajallisesti lyhempää. Unettomuus taitaa olla lihavuuteen liittymätön oire. Eli erillisen hoidon paikka.

Kelsius

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten nukkuminen muuttuu? Empty Vs: Miten nukkuminen muuttuu?

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Su Toukokuu 29, 2011 5:27 am

Olen kärsinyt koko aikuisiän varsin pahasta unettomuudesta. Sleeven jälkeen olen löytänyt ruuasta ihan sattumalta erinomaisen unilääkkeen. Etenkin iltapala vie multa tajun kankaalle niin, että sammun joka ilta telkan eteen n. 15min. ruokailun jälkeen eli jo klo 20-21. Nykyään nukun siinä tyytyväisesti (mulla peitto valmiiksi päällä ja tyyny niskaa tukemassa:)) pari tuntia ja sitten kömmin sänkyyn. Edelleenkin herään sitten 2-4 aikaan, mutta syömällä uuden pienen ruokamäärän n. tunnin valvomisen jälkeen saan unen päästä ihan helposti kiinni.

Ennen leikkausta menin nukkumaan vasta puolen yön jälkeen, heräsin 2-3 aikaan ja valvoin usein aamuun asti ja siitä sitten edelleen iltaan.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten nukkuminen muuttuu? Empty Vs: Miten nukkuminen muuttuu?

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Toukokuu 29, 2011 1:07 pm

Minulla on kyllä unen laatu parantunut vaikka vähemmän tarvitsenkin nykyään unta en herää enää kymmeniä kertoja yössä ja kuorsaaminen on jäänyt pois sekä korina. Tosin olen aina ollut huono uninen eli en tiedä miten suuri osuus tällä kehon muutoksella on nukkumiseeni. Ainakin jaksan puuhata ja hommata enemmän päivän aikana ja väsymystä riittää ehkä hiukkasen reilummin sitten illalla.
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten nukkuminen muuttuu? Empty Vs: Miten nukkuminen muuttuu?

Viesti kirjoittaja toukka79 Su Toukokuu 29, 2011 7:18 pm

Heh..mulla mies sanoi että en kuoraa enää eli hänen unenlaatunsa ja määränsä on parantunut Very Happy Toisaalta se ettei hän töni mua keskellä yötä hereille etten kuorsaisi, on tainnut myös vaikuttaa muhun..
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten nukkuminen muuttuu? Empty Vs: Miten nukkuminen muuttuu?

Viesti kirjoittaja Rovatar Su Toukokuu 29, 2011 10:57 pm

Minulla oli uniapnea (ja ilmeisesti ainakin siihen asti se on lääkärinpapereissa diagnoosina kun syksyllä tapaan keuhkolääkärin joka toivottavasti sen siitä sitten vapauttaa) .
Mutta nyt -35 kg:n jälkeen nukun ilman unicap laitetta.
Ennen tuota laitetta uni oli todella katkolla.Heräilin useita kertoja yössä kun hengitys katkeili.Aamulla pää oli kipeä ja jatkuva univaje ja hermostuneisuus vaivasi.
Sitten unicap koneen saatua nukuin kuin tukki ja univaje asia korjaantui.
Nyt olen omatoimisesti jättänyt maskin laittamisen nenälle kun ensinnäkin kasvojen kavennuttua maski on iso ja en ole hakenut uutta pienempää.
Joten riskillä kokoeilin olla ilman.Ja niin olen pärjännyt.
En kuorsaa enään ja koko yön nukun heräämättä.Ja olo on virkeä.
Elikkä tällä leikkauksella ja siitä johtuvalla painon pudotuksella oli todella suuri apu.
Nyt odotan syksyä jotta keuhkolääkäri toteaa uniapnean parantuneen.
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten nukkuminen muuttuu? Empty Vs: Miten nukkuminen muuttuu?

Viesti kirjoittaja saimaannorppa Ma Toukokuu 30, 2011 11:19 pm

Minullakin uniapnea. Mutta ei vielä töttöröä naamalla. Kuorsaan ja korisen, syynä kai läskikaulus leuan alla...Ennen vietin illat sängyssä napostellen pähkinöitä ja taatelia ym. ja luin. Nyt kollmas viikko ilman iltanapoja, aika helposti siihen tottuu. Jos on pakko jotain saada, syön näkkärin ilman mitään.

saimaannorppa

Viestien lukumäärä : 126
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 06.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Miten nukkuminen muuttuu? Empty Vs: Miten nukkuminen muuttuu?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa