Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ei leikkausta

+3
Tepa43
Elämä edessä
tuijani
7 posters

Siirry alas

ei leikkausta Empty ei leikkausta

Viesti kirjoittaja tuijani Su Tammi 16, 2011 10:09 pm

Hei

Olen reilu kolmekymppinen nainen etelä-karjalasta! Sairastan synnynnäistä sydänvikaa (TGA). Olen 115kg ja 159 cm pitkä. Eli minulla on huomattavasti ylipainoa. Bpdy mass indeksi on n. 44-45.
Itse olen vuosikausia ollut ylipainoinen ja kärsinyt siintä jonkun verran. Tällä hetkellä sydämmeni kunto on huomattavasti huonontunut ja joudun käymään kontrolleissa sen tautta aika ahkeraan koska kammio vikani on huonontunut rajusti. Vaarana on että kammioiden toimita saattaa pettää ja vain pikainen hoito voi auttaa. On myös ollut puheissa vaihtoehtoisena sellainen että jos voidaan siinä vaiheessa kun sydämmen tilanne alkaa heiketä niin miettiä ja tehdä sydän siiroa ni se tehdään. Sen hoidon edellytyksenä olisi raju laihtuminen sinne noin 75 kiloon asti jolloin bodymass indeksi olisi n. 30. Se on todella paljon painoa pois (40kg).
Ajatuksena se tuntuu kauhealle urakalle ja saanko sitä edes pois. Itse epäilen etten saa sitä pois.
Puhuimme laihdutus leikkauksesta ja lääkärini ovat sitä mieltä että olen riski potilas leikata (laihdutusleikkauksessa). Siintä saatu hyöty olisi liian riski altista leikkausta minun kohdalla kaikkine vaaroineen.
Tuntuu epäoikeuden mukaiselle ettei minulle anneta mahdollisuutta kokeilla leikkausta .
Onko kenelläkään siis kokemusta sydän sairaiden laihdutus leikkauksista? Miten on niistä toivuttu ja onko millasia ongelmia ollut?
Kaikki tieto olisi tervetullut.

pääsen nyt ravintoterapeutin luokse keskustelemaan syömisistäni ja olen myös fysiojumpparin kanssa sopinut ajan jossa kartoitetaan minulle sopivia liikunta muotoja. Se on selvää et painoa pitää saada pois joka tapauksessa. Jos ja kun saan sydämen niin kaiken on oltava kunnossa siihen mennessä ettei se mene sitten hukkaan.

tuijani

Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : imatra
Registration date : 16.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

ei leikkausta Empty Vs: ei leikkausta

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Su Tammi 16, 2011 11:04 pm

Hei tuijani!
En osaa vastata kysymykseesi, mutta haluan esittää myötätuntoni sinulle! Toivon, että pääset leikkaukseen ja sitä myöten painosi laskee. Teet kuitenkin sitä ennen asialle kaiken voitavasi! Tsemppiä elämääsi! I love you
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 69
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 01.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ei leikkausta Empty Vs: ei leikkausta

Viesti kirjoittaja tuijani Ma Tammi 17, 2011 12:57 am

Kiitos kannustuksestasi Very Happy

Niin onhan se hassua että paioa tarvitsee saada pois ja minusta yksi keino olisi leikkaus mutta lääkärini ei sitä suosittele.Toki kyseessä on nyt sydänlääkärini joka näin sanoo. Enhän minä ole kuullut kenenkään sellasen lääkärin kommentteja joa suorittaa itse laihdutusleikkauksia.
Että mikä hein näkemys olisi asiassa.

Itse olisin valmis ottaamaan todellakin sen riskin mutta minkäs voin jos kukaan ei leikkaa. Toki rahalla saa varmasti jossakin leikkuun mutta mistäs otan sen rahan....

Kyllä tässä on tullut tän viikkoo kiinnitettyä ruokaan huomiota ja liikkumiseenkin. Kyllä koetan saaha painoo pois tässä.
Kyllä se jatkoa aika elämälle maistuisi ihan hyvälle ristiriidasta huolimatta Very Happy


tuijani

Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : imatra
Registration date : 16.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

ei leikkausta Empty Vs: ei leikkausta

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Tammi 25, 2011 1:31 pm

Moi !
Sun pituus ja paino pisti silmään....... mä olin just saman kokoinen kun tää ruljanssi alko! Siis 159cm ja 115kg nyt oon 59kg noin vuosi on leikkuusta!
Mä sai nutrileteillä -23kg pois ennen leikkuuta söin vain suklaa nutrilettiä se oli mulle ihmeen helppo ja tehokas ja se veden juonti on tositärkee juttu!
Harmi jos sun sydämmes kunto estää tän leikkuun mulla on vai hyvää kerrottavaa tästä CBP:tä!
Tsemppiä kovasti ja toivon sulle voimia tulevaisuuteen!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Paikkakunta : Eura
Registration date : 13.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ei leikkausta Empty Vs: ei leikkausta

Viesti kirjoittaja Kelsius Ti Tammi 25, 2011 1:54 pm

" Mä sai nutrileteillä -23kg pois ennen leikkuuta ... se oli mulle ihmeen helppo ja tehokas ja se veden juonti on tositärkee juttu!"


Nutriletit toimii hyvin. Välillä 27. XII - 25. I pudonnut Nutrilett ENE:llä 11,8 kg. Eikä ole ollut nälkä, vaikka en ole yleensä syönyt kuin 5 pss. /vrk. Lisäksi vihanneksia n. 500 g.

Korostan myös runsasta veden juontia. Se vaikuttaa ainakin nopeuttaen aineenvaihduntaa (=laihtumista), ja parantaa suolen toimintaa. Juon varmaan 2-4 litraa vettä/ vrk.

Kelsius

Viestien lukumäärä : 83
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

ei leikkausta Empty Vs: ei leikkausta

Viesti kirjoittaja Mii La Tammi 29, 2011 11:47 pm

Olen todella pahoillani puolestasi, ja toivotan samalla tsemppiä! Älä nyt vaan masennu tuosta sydänlääkärin mielipiteestä. Muutamia ideoitani sinulle:
- Pyydä lähete sydänkirurgilta tuonne laihdutuspuolle
- Käy yksityislääkärillä laihdutusleikkaus-asiasta puhumassa niin saat nopeasti mielipiteen (ainakin Lappeenrannassa on Terveystalo)
- Olisiko jotain sydänliiton toimintaa alueellasi esim. http://www.sydanliitto.fi/tavoitteena-terveet-elintavat
- Olisiko Sydän- ja keuhkosiirrokkaat - SYKE ry:llä jotain tietoa esim. vertaistuesta sydänasian suhteen (jossa siis voisi puhua myös painoasiasta) http://www.syke-elinsiirrot.fi/
Mii
Mii

Viestien lukumäärä : 19
Paikkakunta : Länsi-Suomi
Registration date : 25.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

ei leikkausta Empty Vs: ei leikkausta

Viesti kirjoittaja Ruustinna Su Helmi 06, 2011 3:13 am

Älä lannistu. Onhan sekin riski nukuttaa yli 100kg painavaa henkilöä - siis lihavuus on riski. Erästä toista leikkausta ei minulle oltaisi tehty juuri painon takia, mutta pääsin kuitenkin laihdutusleikkaukseen. Kannustan sua myös pyytämään tk-lääkäriltä lähete sisätautienlääkärille joka arvio laihdutusleikkaus asioita. Samalla kun olet prosessissa voit pudottaa painoasi ja riskit pienenee kun saat painoa tiputettua esim. nutriletillä.

Zemppiä!
Ruustinna
Ruustinna

Viestien lukumäärä : 50
Ikä : 55
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 30.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ei leikkausta Empty Vs: ei leikkausta

Viesti kirjoittaja tuijani Su Helmi 06, 2011 10:58 pm

Kiitos kannustukseta teille kaikille Smile

Kyllä se on niin ettei mun kropalle tehdä mitään lekkauksia sairauteni takia. Tietysti jos on ihan pakottava tarve akuutin tilan vuoksi niin silloin leikkaavat mutta muuten ei.
Livavuus leikkausta en tuu saamaan vaikka kuin halluisin ja toivosin.

NYt ole käynyt ravintoterapeutin luona ja siellä sitten päädytty siihen et nutrilettin kautta koetetaan laihduttaa... 3-5 pussia päivässä ja tarvittaessa voi jotainmuutakin terveellistä syyvä.
No niillä nyt sitten koetettava.

Toisaalta saattaa suht on olla se et syö sen 3-5 pussii päiväs koska nyt olen jo vuoden alusta koettanu tulla pienemmillä ruoka määrillä toimeen ja joitakin aterioita pussi keitoilla tai pirtelöillä korvannut . Muuten siis syönyt tavallisesti kanaa,kalkkunaa, kasviksii, hedelmii, maitorahkaa, raejuustoo, ym . Painoa on tippunut se 5 kiloa mutta nyt on noin viikon ollu samassa lukemassa ja ei ole laskenut lainkaan...
Liikumassa olen käynyt paitsi viime viikilla. Keuhoissa on rahissu ja tuli kurkunpäätulehdus. On jokseenkin vaikee ollu välillä hengittää, mutta eikötän tää selätetä tässä ja normaalisti sitten jatkuupi laihdutus operaationi.

On kyllä ihanaa kun on täällä kannustajia joilta saa neuvoja ja tsemppiä.
Kiitos teille ihanat ystävät Smile

tuijani

Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : imatra
Registration date : 16.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

ei leikkausta Empty Vs: ei leikkausta

Viesti kirjoittaja Megamisu Su Helmi 06, 2011 11:30 pm

Hienoa että et luovuta. Tsemppiä pudotukseen.
Kokeileppa tuijani Easy Dietin "pusseja" niissä hiilarit pelkillä pusseilla 45 päivässä. Voit niiden lisäksi juuri syödä proteiini pitoista. Juuri liha, kala tietyt kasvikset. Muissa pussi tuotteissa hiilari pitoisuudet ovat hyvinkin korkeat.
Näin saisit hiilarit mahdollisimman minimiin. Siitä olisi helpohko jatkaa karppi tyylisellä ruokavaliolla joilla tiedän useamman onnistuneen. Jopa minä sain useamman kymmen kiloa pois. Tosin takas tulivat kun retkahdin ns kiellettyihin ruokiin.

Megamisu

Viestien lukumäärä : 87
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 23.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ei leikkausta Empty Vs: ei leikkausta

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa