Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

+49
kilomies
Tötterö
Hupelo
Käivelö
Heippis
Helmiäinen
punatukka
Tuhatkeiju
Ekavekara
snafu
TiiviReddy
Merja
apila
t.si
stina66
Eija-Stiina
Viipe
hansu
Sayura
annukka1955
Rohmu
Tuplanainen
Hemasa35
Palleroinen
Tuulikki35
rolli82
Pellukka
meevin
trintilla
pilvipouta
HyeeNa!
piipa2012
2FatToFly
Elämä edessä
Ruustinna
Mii
kamro
Gilraen84
Poutapilvi
MRA123
Rullukka
ritu
anne.heide
mariella
BLOCCO
Laihduttava
Nana
Aloittelija
Ano
53 posters

Sivu 12 / 29 Edellinen  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 20 ... 29  Seuraava

Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja rolli82 Ti Loka 22, 2013 1:46 pm

no mä mietin et missään nyt tulleissa papereissa ei lukenut enestä mitään, mut aiemmissa papereissa oli se 5 viikon ene, mut pitäisi saada tiputettua paino 110kiloon ja tämän aamun paino oli 124,8kg.
no jos ainakin kevennetyllä olis tän kolme viikkoa. ärsyttää ku ei tule selkeitä ohjeita. mähän olisin voinu jo hävittää ne edelliset paperit tai meidän kissa olis voinu syödä ne (kyllä se tosiaan tekee niin)
rolli82
rolli82

Viestien lukumäärä : 227
Paikkakunta : nilsiä
Registration date : 30.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Tuhatkeiju Ti Loka 22, 2013 6:31 pm

Smile hyvä, että muidenkin kissat ( meillä myös koira) tuhoaa papereita.
Voimia viimeiseen eneilyyn kyllä se siitä hyvin sujuu Wink

Tuhatkeiju

Viestien lukumäärä : 106
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 16.09.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ke Loka 23, 2013 4:03 am

rolli82 - älä kuule vielä sitä eneä ala..tulee turhaa pitkä aikaa "kituuttaa"No
..tuo -15kg lähtee sulta vähemmässkin ajassa varppina!Very Happy 

Vaan arvatkaas..ei tullu tänäänkään Rav.terpalta puhelua ja soittelin puolenpäivän jälkeen Kliinisen ravitsemuksen yksikköön sitten..hmmm..

Mulle oli sinne merkattu että Ravit.terppa soittaa Ene ohjeet VASTA 8.11!..siis reilu 3vko:a ennen lekkausta - mitä perk***ttä!?Evil or Very Mad 

O l i p a hyvä että pirautin..ja pyysinkin Sihterikköä viestittämään että pikana RT soitteleisi mulle päin..ei kuuluunu soittoa ei..

Huomenna jos ei aamupäivästä soita, soitan itse sinne ja kysyn mikä mättää nyt tässä asiassa/tiedonkulussa!?affraid 
Jos olisin vain jäänyt odottelemaan soittoa olis ene menny perse**lleen, enhän mie pikkasta yli 3vko:ssa saa -20kg pois poikkeen mitenkään!Shocked

lol! rolli82 - soittaa pirautappa sinäkin sinne: klo 7.30-8.30 TAI klo. 12-13.00 välillä.
..ja tässä Kliinisen Ravitsemuksen yksikön numero p. 017-173 140 ja sieltä vastailee sit Sihteeris täti puhelimeen.Smile
Pyydä tarkistamaan, näkyykö siulle jo soittoaikaa?
..voi olla, ettei vielä näy kun vasta kirje tuli?..mutta varmistus ei kai haitanne..Surprised

Mie en taida saada painoani nyt sinne 130kg Mad ..nythin näytti vaaka 132.5kg menkan tulo turvotuksineen..olkoon, enellähän se olisikin tarkoitus maksani kutistaa simppeliin mittoihin leikkausta ajatellen.Wink 

Illan jatkoja kaikille ihanille!flower  


Viimeinen muokkaaja, Nanne Napaneera pvm Ke Loka 23, 2013 4:13 am, muokattu 2 kertaa
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ke Loka 23, 2013 4:10 am

Ano - aikas kiva tuo Norjan pitkän matkan puhelu juttu..Razz Razz Razz 
..en ollunna ennen tuolaista versiota oksusta kuullukkana.

V a a n..ei varmasti mukava tunne olleskaan..kääks pale..taitaa se pöntön halaaminen noissa tapauksissa auttaa parhaiten, ei kannata vastaan pistää jos dumpping dumpping!No 

Siulla TOSI hienosti paino pudonnu - ONNEA!!!cheers I love you  
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ke Loka 23, 2013 10:30 pm

On mulla sitten huonoa säkää..Neutral 

Tänään aamusta heti koetin soitella sinne Kliinisen ravitsemuksen yksikköön ja heillä olikin soittoajalla palaveri klo. 9.30 saakkaa..ajattelin että kyllä varmaan se Ravitsemusterapeutti soittaa mulle sen jälkeen(saanut viestini sihteeriltä)..vaan EI!..ei kuulunut pirahdustakaan..***kele..Evil or Very Mad 

Sitten nukuin pikkasen liian pitkät päikkärit, heräsin klo. 13 jälkeen(soittoaika 12-13)ja en kerinnyt soimaan tälle päivää enää.

HUOMENNA soitan minne vaan ja niiiin pitkään että selvyys tähän tulee!!!
..alkaa jo hermostuttamaan kunnolla kytistellä sitä soittoa, joka ei olisi miun tehtävä olleskaan..

Miten rolli - soittelitko sinä tänään?Smile 
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Palleroinen To Loka 24, 2013 8:00 am

Moon huomannu viime viikkojen jumitusten aikana et ensimmäistä kertaa tän projektin aikana mulla alkaa motivaatio kärsiä. Tiedän järjellä et saisin pudotussuunnan kun tiukentaisin linjaa, mutta epätietoisuus tulevasta on alkanu tosissaan vaikuttaa Neutral
Olen näköjään niitä ihmisiä, että odotan kyllä kärsivällisesti pitkiäkin aikoja kunhan tiedän päivämäärät mitä odottaa.
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera To Loka 24, 2013 10:40 pm

Palleroinen - on aivan totta omallahin kohdalla että kun päivämäärä toimenpiteeseen tuli, sitä jaksaa toisella tavalla odottaa..
..kunpa sie nyt myös pian saisit omastasi tiedon, peukuttelen d Very Happy b I love you 

Miun asia selkeityi tänään - v i h d o i n.

Monen mutkan kautta RT soitteli ja huomenna tulee postiakin.

Eneilyssä tilanne tulee olemaan tämä(luultavimmin)
Eli RT ehdotti näin: 4-5pss VLCD tuotteita ja lisäksi ruokaa - pusseineen, ruokineen kaikkinensa 1000kcal/vrk..ja syy tämä: Sappi saatta liian tiukalla enellä alka oirehtimaan ja ene loppuu yhtä nopsaan, kuin alkoikin.monkey 

Pikkasen nyt sitten epäilyttää että tippuuko paino tarpeeksi..ja manitsikin vielä että seka enellä tulee helpommin repsahduksia..hmmm..jooopa.What a Face 

Hän soittaa miulle vielä 29.10 klo. 10.00 kun on Lääkäriltä ensin tarkistellut tuon kaloriasian(ene saattaa RT:n suositellusta siis muuttua vielä) ja lääkitykseni, vaikuttaako mitenkään kun on nopeampi laihdutus kyseessä.
Sitä ennen vain kevennetyllä, ene alkaisi vasta tuolloin 29.10

Kyseli, mitä VLCD tuotteita olen hankkinut ja kun mainitsin tuon Feel+Good tuotteen hän sanoi ettei ole kuullutkaan?..epäili pikkasen onko ihan "kunnon" tavaraa?
..vaakuuttelin että on, on..Very Happy 

Luusi RT:n tuolla Kys:illä tietävän ne "uusimmat" tuotteet..t o s in , tämä rantautui vasta elokuussa Suomeen.

Nyt vain sitten ollaan sillä kevennetyllä hetki vielä..p a i t s i..meinasin kyllä pikku jäähyväiset jättää mässytykselle..eli Juustohammppareita pari nassuun menee kyllä ennen enen aloitusta ensiviikolla Laughing ..ei paha..eihän?Rolling Eyes
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja meevin To Loka 24, 2013 11:31 pm

Eli siis samoissa mennään. Mulle soittaa rav.terapeutti 31.10, se jonka tapasin talvella ja jonka kanssa puhelimessa viikolla juttelin on siirtymässä johonkin toiseen projektiin eli ilmeisesti mulle soittaa joku toinen. Jäähyväisiä tässäkin jätellään, nyt tuntuu aika vaikealta ajatus ens viikon lopulla alkavasta ENEstä, mutta kyllähän toi leikkuuseen pääsy on aikamoinen motivaattori. Mennään siskon luo kyläilemään viikonlopulla, siellä aion kyllä herkutellakin (tai riippuu tietty siitä mitä tarjotaan:roll: )

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Pe Loka 25, 2013 12:13 am

Sie olethin sitten leikkurin päydällä päivää ennen minua meevi.Smile 
..miunhin RT eri ihminen, mitä aiemmin tapaillut..tuli hieman sellainen olo hänen kera jutelessaan, että näinköhän soittaa..ajallaan?..jospa NYT menis ihan putkeen!Surprised 

En miekään sitä eneylyä mitenkään rentona odota, kyllä mulle varmaan monta kertaa tiukka paikka tulee Neutral
..mutta kaik-keni koetan antaa että maksani kutistuisi, muutoin leikkaus jää tulevaisuuteen..

Tsempit siulle!flower 
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja rolli82 Pe Loka 25, 2013 1:41 am

Nanne, enhän mä ole tajunnu edes soitella minnekään, pitää huomenna kokeilla, jos siis muistan. pitäis muistaa soittaa työterveyteenkin ja kysellä rtg:n lausuntoa. sen verta tiedän et mun kaula on ihan suora =O siinäkin pitäisi olla sellanen notko.

mistä te muuten tiesitte et se rt soittaa?? ei mun papereissa mitään sellasta lue Shocked 
rolli82
rolli82

Viestien lukumäärä : 227
Paikkakunta : nilsiä
Registration date : 30.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja rolli82 Pe Loka 25, 2013 1:45 am

täälläei taida olla ketään jolla olis leikkaus myös 17.12 kys:llä??? ja tarkoittaako se et mä pääsen melko aamusta jo leikattavaksi ku klo 7.00 pitää ilmottautua jo sinne osastolle?? ja mitä sinne pitää sit ottaa mukaan?? hillitön kysely ikä alkoi. on meinaa edellinen päivä koulua klo 20.00 saakka ja mun tuurilla tietty alkaa jo klo 8.00 aamulla. ravitsemuksen koe on viimeisenä sinä päivänä :DDD enköhän mä jotenkin sen suorita ja voin sanoa kys:lläkin heti seur.aamuna et kokeen tein jo eilen, osaan syödä oikein xDDD
rolli82
rolli82

Viestien lukumäärä : 227
Paikkakunta : nilsiä
Registration date : 30.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja rolli82 Pe Loka 25, 2013 1:47 am

missä te nyt ootte ku mulla on tiedon nälkä?? Laughing Laughing Laughing Laughing 
rolli82
rolli82

Viestien lukumäärä : 227
Paikkakunta : nilsiä
Registration date : 30.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Pe Loka 25, 2013 5:28 am

rolli - täällähän mie, yökyöpelj Wink 

Muistan Anon lekkauksen odotus ajalta tuon, että RT soittelee..ja täältä olen lukenut jostahin Kys:illä leikatun juttuja.

Aamullahan on vielä labrat ja keuhkokuvat ennen leikkausta.
..muuuuten, tuolla Anon lekkauskertomuksessahan on se mitä hälle tapahtui kun aamusta sinne Kys:ille saapui!

Mukaan varmaan omia hygieniatarvikkeita(suihkutiloissa kyllä suihkugeeliä ja shampoota)mitä tarttee ja haluaa mukaan ja vaikka oma aamutakki/tossut(ne Kys:in tossut ihan kauheet koppurat)
Olisko lukemista?(jos jaksaa lukea oleskaan..)..juu ja känny tietenhin.
..ja jos tyyny on sulle tärkeä että millainen pään alla, suosittelisin sitäkin mukaan..ne sairaalan tyynyt sellaisia kumipäällysteisiä, rapisevia What a Face  hikosi pää hirveästi(ainahin mulla)..t o s i n silloin olikin hormoonimyllerrykset kyllä päällänsä kun poikaa olin työstämässä.tongue 

Mullahan hikosi selkäkin ja sit yöllä palelsi..laitoinhin pari isoa pyyhettä lakanaksi vielä niiden perus lakanoiden lisäksi ja tyynyongelmaan myöskin pyyhe niskaa tukemaan.
..näin mentiin melkein 1kk Wink 

Sairaalan patjoissa ja tyynyissä on AINA siellä lakanoiden/tyynyliinojen alla KUMI suoja..ja se jos mikä on aika inha nukuttava kyllä.(ainahin miusta)
Tyynyssä ei  mitään täytteitä, vaan ihan ilmalla täytetty, joten ei saa muokattua sopivaksi oman päänsä alle.

Ison ihmisen tyynyn on oltava tukeva ja napakka - ainhin miun tapauksessa.
Mikäli tyyny liian littana, mie alan..kuorsaamaan!!!Sleep affraid 

Laskin täällä vielä tuota kiertoani kun tuntuu menkkojen alku viivästyvän.. että näinköhän alkaa pe**aus vuotelamaan juuri leikkauspäivän aikoihin?..taidan varuilta pillereillä siirrella..enhän nimittäin siellä jaksa juosta 0.5h välein pesulla ja pitää kolmea rättiä pöksyissä, ettei fuskais, ääääks!Mad 

Minähin olen muuten miettinyt, kuka mahtaa olla miulla 3.12 Kys:illä huonekaverina, toisena sen päivän leikattavista?Very Happy 
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Palleroinen Pe Loka 25, 2013 7:23 am

Kiitos Nanne peukuista I love you Tämä on mutua, mut voisin kuvitella et se tavoitepaino on vain antamassa osviittaa sille maksan pienenemiselle? Eli eivät niinkään tarkkaan katso sitä mitä vaaka leikkauspäivän lähettyvillä näyttää, vaan et miten maksalla menee. Ja sä onnistut ihan satavarmasti, tää on nyt päätetty juttu
Very Happy Ettäs tiiät, nih! Very Happy

Noi sairaaloiden kamppeet on kyl tosiaan kurjia, mä jos joudun yötä viettämään ni mähän vien omat yövaatteet, tyynyn ja kaiken mahdollisen.
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja rolli82 La Loka 26, 2013 1:07 am

tää kävi syömässä viimeisen hampurilaisaterian toivon mukaan koko elämänsä aikana ja sanoisinko et on ähky ja huono-olo. tais vatta jo tottua vähemmällä tällä viikolla. yöh pale 

ni ja unohdin soittaa sinne kys:n rt:lle ja unohdin soittaa myös tth:lle. vaikka oli paperille kirjoitettu ylös, mut katsoin anatomian luentoa netistä ja aika vain hujahti ohi.
rolli82
rolli82

Viestien lukumäärä : 227
Paikkakunta : nilsiä
Registration date : 30.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera La Loka 26, 2013 9:16 am

Palleroinen -  sairaalassahan vielä käynti viikko ennen leikkausta ja jos painotavoite siinä vaiheessa näyttäisi olevan kauuuukana, uskon että lääkäri voisi toimenpiteen kodaltani evätä ja siirtää KOSKA..
..niin kovin painotti tätä maksani SUURTA kokoa.Rolling Eyes ja miten tärkeää sen kutistuminen on.

Mutta kaikkeni annan, sen voin sanoa cheers  ja nytpä se tuntuishin helpommalta k o s k a..

Sain Perjantaina ene ohjeet:

500kcal/vrk pusseja+300kcal/vrk ruokaa..PLUS siihen vielä päälle n. 20g proteenilisää/vrk.

ja näin juuri siksi ettei sappi ala tuskailemaan What a Face 

Esimerkkejä protskuannoksista(1 annos)
5-6rkl Raejuustoa,(tätä esim pelkästään n. 3dl/vrk)2-3siivua alle 17% juustoa, 1 kananmuna ja lihasta mainitakseni: kypsää kalaa 4-5rkl tai kypsää broileria 3rkl - tässä joitahin siitä valikoimasta.

Mietinhin aiemmin tuota rasvatonta maitoa, tai maitotuotteita yleensäkin..ne sisällytän myös tuohon 300kcal:iin.
RT oli rengastanut minulle suositellut ene ohjeen siitä laittamastaan vihkosestaan ja siinä olisi noita VLCD pusseja 4kpl/vrk.

Ne siis otan ja syön lisäksi päivittäin 300kcal edestä: lämmintä ruokaa(keittoa melko varmasti)leipä siivu(1,1/2dlpuuro)ja kasviksia reilusti ja marjoja joka päivä myöskin..marjat melko varasti rahkan kera.
Esim. rasvaton maitorahka: 1dl/60kcal

Keiton/risoton tai muun vastaavan teen aina valmiiksi n. viikon annoksen, siitä helppo jakaa annoksiin/vrk.
Kasviksia joka päivä reilusti, suositeltu taisi olla vähintään 500-600g/vrk.

Kokonaisessa kaupan salaattissahin(pesty 100g salaatti pussissa ilman ruukkua)vain 10kcal!Very Happy 

Miulla on kaikki annokset AINA oltava valmiina, muuten saattaa tulla nälkäisenä repsahduksia pahasti..sitä ei huomaakkaan jos nappaseen vaikka lapselle laitaessaan evästä omaanhin suuhun juustoa tai jotahin muuta, mukamas pientäsilent 

Itselläni selkeästi jää kyllä tuo Lounas aina väliin kun nukkua porskuttelen siihen aikaan.Wink 
..mutta voin syödä välipalan siinä kun poika tulee koulusta, sitten päivällisen seuraavaksi ja myöhäisen lounaan iltapalan aikaan, siirrän iltapalankin vain myöhäisempään - yöpalaan.

Valvon tosiaan myöhään yöhön saakka ja nälkä kyllä kerkeää tulla jos ilta/yöpalapala syötynä vaikka siinä klo. 00.00 aikoihin..03.00 aikaan alkaa kummasti vatta huutelemaan evästä ennen unille vetäytymistä. Sleep 

Tämä onkin ihan Ok, sitä joksus kysellytkin Rav.terpalta.
Miun ruokarytmi tulee muuttumaan selkeästi..mutta yö kukkuja tulen olemaan AINA Razz se ei miksikään muutu (olen siis kotosalla, työelämässä en iiiihan noin myöhään valvoisi) ja ruokailut siihen malliin soviteltava, kunhan vain pysyvät nuo kalorimäärät kohtuudessa..ja onhan miulla apuna tässä juuri se uusi pikku-masuhin. I love you  


Viimeinen muokkaaja, Nanne Napaneera pvm La Loka 26, 2013 9:43 am, muokattu 3 kertaa
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera La Loka 26, 2013 9:22 am

rolli - minä herkuttelin pe ilasta Almondyn Daim kakulla..Embarassed tongue 
..ei tullu ähy olo, miulla varmaan niin hehtaari suuruinen vattalaukku!?affraid ..t o s i n enhän mie koko kakkua yksin syönytkään, poikanen ja mies piti hyvin puolensa.Wink 

..viimosia mässypäiviä mennään, ne 2kpl juustohamppariakin tuli jo syötyä - ensi viikko alkaakin miulla puhtaalta pöydätä..odotan ihan.Smile
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera La Loka 26, 2013 9:32 am

HEI muuten flikat&herrat!!!! Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 1201566f58nntlu0y

Ken tykkää Ananaksen mausta tuolla olisi huokeaan hintaan:
https://www.terveysmarket.fi/tuoteryhmat/79-naturdiet/tuote/1668-naturdiet-vlcd-drinkmix-ananas-kaksi-yhden-hinnalla/

Yhtä pussia vajaa 5vrk VLCD eväät v a i n 16.90e!
..itse tilailin tuon yhden(kahden)pakettia, saa nähdä, minkä äjjäyksen antaa?Question ..en niin ole Aanaksen ystävä, en esim. paljaaltaan sitä syö..lisänä toki ruuissa ja salaateissa/jälkiruuissa tykkään kyllä.

lol! Sitten tilailin vielä näitä https://www.terveysmarket.fi/tuoteryhmat/80-nutrilett/tuote/1676-nutrilett-smarter-snacking-suklaa-marja-valipalapatukka/ (ALE 50%/0.99e/kpl)
..vain 95kcal/patukka..ja oli yllättävän syötävää, ei sellaista tahmaista jauhoista olleskaan, mukavan muroista, rapsahtavaa..meitin poikanen söi yhden miun käsistä melkein ja oli hywwee kuulemma tongue

Ps. Noissa siis päiväykset molemmissa 1/2014 siksi puoleen hintaan! 
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Palleroinen Su Loka 27, 2013 12:52 am

Nanne, tuo pussi + ruoka kuulostaa aika hyvältä! Voisi kuvitella ettei ainakaan ihan kauheasti joutuisi nälästä kärsimään Smile Täällä myös toinen yökyöpeli ja ruokailut sen mukaiset.

Mutta tarkoittiko tuo 300kcal + 20g proteiinia, että nuo 300 kaloria eivät itsessään saa sisältää proteiinia, vaan ne on koostuttava muista jutuista (eli just ne kasvikset, puurot, marjat jne) ja tuo 20g proteiinilisän kalorit tulee sitten tuon kolmensadan päälle?
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Su Loka 27, 2013 4:50 am

Palleroinen kirjoitit: Mutta tarkoittiko tuo 300kcal + 20g proteiinia, että nuo 300 kaloria eivät itsessään saa sisältää proteiinia, vaan ne on koostuttava muista jutuista (eli just ne kasvikset, puurot, marjat jne) ja tuo 20g proteiinilisän kalorit tulee sitten tuon kolmensadan päälle?

Saa ja pitääkin koostua esim. lihasta osa..oli yhdellä aterialla/vrk n. 50-60g lihaa, kanaa, kalaa.
Vuorokaudessa kaloreita kaikkiaan sen 1000kcal.
..ja lisäprotskut 20g päälle.

Tässä esimerkki Lounaasta ja päivällisestä(tosin niitä itse muokkaan itselleni sopiviksi, kunhan kalorit pysyvät kaikkiaan siinä 300kcal:ssa/vrk+lisäprotskut 20g)

Lounas:
1pss valmistetta+vettä
50g lihaa tai kalaa 60g
3-4dl salaattia. raastetta, pakastevihanneksia tai kasviksia sellaisenaan tai keitettynä.
Mausteeksi salaattiin esim. tilliä, persiljaa, yrttejä, yrttisuolaa, sitruunamehua, kevytsalaattikastiketta.
1 peruna tai viipale leipää tai hedelmä tai 1-2dl  marjoja.

Päivällinen:
1pss valmistetta+vettä
Vihanneksia kuten lounaalla esim. keittona tai salaattina.


Lisäksi joka päivä: 2-3l kalorittomia juomia.
1,5rkl rypsiöljyä esim. salaattikastikkeen tavoin käytettynä tai 2rkl öljypohjaista salaatinkastiketta tai 5 tl kasvisrasvalevitettä(60-70% rasvaa)
Monivitamiini - ja kalsiumvalmistetta.


Itse siis hieman muuntelen tuota RT:n antamaa ohjetta MUTTA kuitenkin sillä tapaa että kalorit ei ylity ja esim. yhdellä aterialla olisi proteiinit lihasta tai kalasta sen 50-60g

Kovin mieluusti en noita kaloreita olisi halukas laskemaan, en omista edes talousvakaa..mutta teen siitä RT:n antamasta vihkosesta esim. keitto/risotto ohjeen mukaan sitä ruokaa, niin ei voi mennä pieleen - teen sen vain 7 kertaisena ja jaan joka päivälle oman annoksensa.
..mahdollisimman yksinkertaista ja helppoa, kyllä sitä jaksaa sen 5vko popsia.Very Happy 

Ihan hyvillä mielin odottelen sitä Eneä nyt.



Ps. Me päätettiinhin poikasen kera pitää Pikku joulu nyt tänään santa ei sitten enää pikku masu operaation jälkeen pidetä.
Jouluna seuraavan kerran maistelen varovaisesti Jouluruokaa.
...juuuh nyt siis herkuteltiin: suklaalla, piparilla, glögillä(+mammalle siihen viiniä lisänä) tongue 

NYT tuli se mässy ähky silent ..tämä oli miulle nyt sellainen "jäähyväiset mässytykselle" viikonloppu. 
..huomiselle vielä paistetaan muutama Joulutorttu päivä/iltakaffelle - ja Thats it, uusi sivu kääntyy miun elossa alkuviikosta.I love you
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ma Loka 28, 2013 2:06 am

Nytpä on keiteltynnä viikoksi ISO kattilallinen kasvis-kanakeittoa!cheers  
Kalorit olisi aikas tarkalleen: 111kcal/annos
..siksi kaloreita tässä satsissa enempi kun lisäilin natural kanafilesiivuja 300g.

Toisen teenkin sitten vihanneksista MUTTA lisään ehkäpä kalkkunaleikesiivuja, ihan vain makua pikkasen antamaan.

Niin ja ne tortut - viimoset mässyherkut ennen eneä..kohtapa ne paistelen ja nautiskellaan koko pesueen kera - nam!tongue ..

Mietin että jos maisteleisi tuota keittoa yhden annoksen jo huomenissa - on muuten hywäistä!Very Happy 
Laittelin 2prk tom. murskaakin(yrteillä maustettua)ja pikkasen sellaista Chilijuttuakin..mutta siinä olikin kaloreita jopa 100g/melkein 90kcal..sitä vain pikku loraus meni kattilaan.
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ma Loka 28, 2013 4:52 am

Hörpiskelen iltapalaksi tuommoisen Nuttriletin suklaan.. miten sen saa sekotettua niin ettei tule köntsiä? Mä inhoan muutenkin sattumia juomissa, olen kokeillut laitta shakeriin ensin jauheen ja sitten veden sekä toisinpäin. Ja vaikka vatkaan niin että käsi kramppaa, niin silti niitä kökkeröisiä jää sinne Suspect

Minkäslainen se Nannen kanakasviskeitto on? Ohjeita kehiin jos mäkin jo innostuisin Very Happy 
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ma Loka 28, 2013 7:50 am

Palleroinen, miulla on tämä: https://www.terveysmarket.fi/tuoteryhmat/150-ackd-easy-diet/tuote/721-easy-diet-shaker/
..mutta pinkin värisenä. Siinä on sellainen siivilä, minkä pitäis estää paakkuuntuminen.(en ole vielä kokeillut)

Tuota Fit+Feelgood https://www.terveysmarket.fi/tuoteryhmat/234-fit-feelgood-paastoateriat/  VLCD-tuotetta sekoitin ihan lasipurkissa ja sekoittu todella hyvin.
Tuli tasaista eikä käpälä krampannut!Very Happy

Kasvis-kanakeitto on todella yksinkertainen, perus sellainen.

2x250g Apetit kasvissuikaleita(ei löytynyt kaupastamme Wokki vihanneksia, olisin joukkoon laitellut.)
..ja tähänhän voi lisäillä ihan niitä vihanneksia mistä itse tykkää.
2x390g Eldorado tomaattimurskaa(yrtein maustettu)
300g natural(maustamaton)broilerinfileesuikaleita
6 isoa porkkanaa
1 omena(voisi laitella enempikin, saa mukavaa hapokkuutta)säilykekurpitsaakin voisi käyttää: 1dl/100kcal
n. 12dl vettä
1 kasvisliemikuutio
pippuria(kokonaisia)
hieman suolaa
valkosipulia
pizzamaustetta(ei löytynyt pelkkää oreganoa)
1 tl makeaa chilikastiketta(tai voisi laitella ihan chili maustetta, siinä ei liene noita kaloreita)


Unohdin ostaa persiljan, se sopisi keittoon hyvin.
Mitä enemmän laittaa vettä tulee "keittoa" ja jos vähentää, tulee "patamaisempaa"
Tein keiton 5l kattilaan ja ei tullut täyteen..olisko jotain 3.5-4l?
..eli annoskoko n. 500-571g..kyllä masu täyttyy jos muistaa ensin vielä juoda vaikka vettä/kaloritonta nestettä alle ja lisänä vaikka näkkäri 60%:lla margariinilla sipaistuna tai parilla Polar 10% siivulla.
..ihan miten päivän kalorit antaa myöten.


Näillä ohjeilla keitto 7 osaan jaettuna,(viikon annos)tuli 111kcal per annos.
..tuota 1tl:sta Chilikastiketta en laskenut mukaan, tosi vähän varmaan nostaa sitä annoksen kalorimäärää.
Kaloreita tässä chilikastikkeessa siis oli 100/89kcal..mitä se sitten tekee 1 tl:ssä?..olisko joku päälle 5kcal ja anoksessaan n. 0.73kcal..Wink 

Minusta sopiva kalorimäärä per ruoka-annos olisi siinä 90-100kcal.
..lihan jos jättää pois ja korvaa vaikka muulla kasviksella esim. kaalilla, kukkakaalilla jne. kalorit jää tietenhin pienemmiksi.


Viimeinen muokkaaja, Nanne Napaneera pvm Ma Loka 28, 2013 10:10 am, muokattu 1 kertaa
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ma Loka 28, 2013 8:27 am

Jahas tässähän täytyy alkaa kirjoittamaan ostoslistaa Very Happy Mites Nanne nuo fit-feelgoodit, onko olleet makoisia? Mulle tuo Nuttriletin suklaa kyllä uppoaa, mutta voi alkaa parin viikon päästä tökkimään. Harmit ettei noista eri jauheista ole ostettavissa yksittäisiä kokeilupusseja, ärsyttää sit jos hommaa koko lootan ja se onkin ihan kuraa tongue 
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ma Loka 28, 2013 10:17 am

Palleroinen - jos tykkää "kermaisesta" vaniljan mausta, tuo maitsemani uusi VLCD-tuote kermainen-vanilja maku on namia.tongue
..miusta se ei maistunut kylmänä edes jauhoiselta..mut miun makuuni hieman liian "täyteläistä".

Miulla jemmassa se metsämarja-jogurtti purnukka, tiistaina aamulla alkaa testing testing! :Dkertoilen sitten miltä maistui.
..ja noissahan vielä se pähkinä-suklaan maku myöskin - yhteensä kolmea eri makua. 

Ps.
Entäs jos katsot jonkin firman, missä sitä myydään ja pyydät näytettä?..voihan aina kysäistä..itse sain kun tilasin muita VLCD-tuotteita..en nyt muista mistä tilailin Question  ilmoittelen sen sulle paremmalla aikaa, nyt pehkuihin ja unta palloon Sleep  olis päivällä hammaslääkärikeikka tiedossa.affraid 
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 12 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 12 / 29 Edellinen  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 20 ... 29  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa