Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

+23
Rovatar
simri
toukka79
MRA123
BLOCCO
Poutapilvi
Matamella
Ranskis
joku80
Omppupomppu80
tiikos
Nana
dunbar
Laihduttava
Nancy
pirskatti
Lovely
ritu
kissus nytkö jo
Anette
Humppakahva
Paloma
Riski_iita
27 posters

Sivu 1 / 5 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Riski_iita Pe Loka 15, 2010 1:37 am

Heti alkuun murinavaroitusta!! Lopeta lukeminen tähän jos murinat ärsyttää :)
Toista päivää eneilyä takana, ja aika tuskallista. Olen eneilly muutama vuosi sitten, ja miksi muistaisin että nää suolaiset pussit oli ihan ihmismäisiä`? Nyt kaikki on sellaisia jauhoisia.... yäk yäk ja yäk!! Johtuuko tää siitä että aika kultaa muistot, vai siitä että makuaisti on kehittyny tupakantumppaamisen myötä, vai onko nää muuten vaan muuttuneet?

olen syöpötelly päivällä makeaa, kun on helpompi ottaa mukaan reissuun, ja illalla sitten suolaisia. Thai uppos eilen just ja just, kermainen kana oli kamalaakin kamalampi.... tänään keitin pienessä lihaliemimäärässä sipulin, porkkanan ja paprikan, ja maustelin chilillä, valkosipulilla ja suolalla. Puolet tästä sekoittelin tomaattikeiton joukkoon, ja ihan syötävää. Mut hei, ei 10 viikkoa voi syödä pelkästään tätä.

Sorry kun valittelen.... aiemmin luin porukoiden kirjoituksia täällä, ja ihmettelin miten yks ene voi olla noin hankalaa, ... ja nyt perun kaikki pahat ajatukseni, anteeksi kanssaväki, tää on kamalaa.... ja pakko valittaa!!

Tässä on vaan tullut mieleen että miten tämä auttaa muuten kuin sisäelinrasvoja vähentämällä? Ryhmässä meille kovasti uskoteltiin että näin opimme hillitsemään syömisiämme, ettemme sitten leikkauksen jälkeen ahmi itseämme halki.... silloin sentään saa syödä hyvää, sellaista mikä maistuu hyvälle, vaikka sitä ei söisi kuin vähän. Nyt pitää vetää pa***an makuisia jauhosörsseleitä 2dl kerralla ja siihen päälle nesteet.... näinhän sitä hillintää opitaan.... ärsyttää inhottaa ja nälättää.....
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Paloma Pe Loka 15, 2010 2:22 am

Tsemppiä Iita.
Eneily kannattaa, jos todella haluaa leikkaukseen.
Siinä maksa pienenee ja leikkaus ja varsinkin toipuminen on aina helpompi, mitä enemmän painoa on pudonnut.
Koeta jaksaa!
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Humppakahva Pe Loka 15, 2010 2:37 am

Missä vaiheessa eneily pitää aloittaa?
Minulle ei ole sellaisia tietoja kerrottu ja leikkausaika arvioitiin olevan n. vuodenvaihteen tienoilla jos kaikki hyvin menee.
Onkohan hötöpääni jättänyt jotain tärkeää asiaa tallentamatta vai eikö tätä ole minulle kerrottu?
Olenkohan jo myöhässä vai hätäilenkö täällä vaan.
Humppakahva
Humppakahva

Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Orimattila
Registration date : 13.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Anette Pe Loka 15, 2010 2:39 am

Sulle tulee kutsu ravintoterapeutille, sitten kun leikkauspäivä on lekureilla tiedossa. sieltä saa sitten ohjeet ja neuvot ja ne päivämäärät :)

Anette

Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 55
Paikkakunta : Hartola
Registration date : 12.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Anette Pe Loka 15, 2010 2:41 am

Eneilyn aikana pitäisi pudottaa 8% lähtöpainosta leikkaukseen mennessä. tuo luku määrää eneily jakson pituuden.

Anette

Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 55
Paikkakunta : Hartola
Registration date : 12.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Humppakahva Pe Loka 15, 2010 2:50 am

Anteeksi muuten vielä aloittajalle, että tulin sotkemaan viestisi tyhmällä kysymyksellä.
Itselläni tuo mössöjen syönti vielä edessä, mutta olen joskus koittanut laihduttaa Nutrilett-kuurilla ja kiesus minkä makuisia ne oli. Viikon kuurista luovutin joskus neljännen päivän kohdalla, kun varsinkin ne liemet oli niin kuvottavia. Kasvisliemi tms. meinasi tulla ylös heti nielemisen jälkeen :)

Kaikki sympatia täältä lähtee Lohjalle!
Humppakahva
Humppakahva

Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Orimattila
Registration date : 13.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Pe Loka 15, 2010 4:21 am

Nuin mie oon tehny alevon keittojen kaa korkeintaan 2dl kiehuvaa vettä tulee melkein siedettävää.. koita tätä
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Paloma Pe Loka 15, 2010 3:31 pm

Humppakahva, sinun kannattaa soittaa rav.suunnittelijalle ja kysyä enestä. Nimittäin kannattaa todella pudottaa painoa riittävästi, että leikkaus toteutetaan. Kannattaa aloittaa "dieetti" nyt jo vaikka vanhojen oppien mukaan.
Mutta ole huoletta, enen voi toteuttaa myös ruualla!
Tosin se vaatii aivan huikeaa määrää kasviksia päivässä...itseltäni pursui ne korvista ja siksi välillä "nautin" pussi-enejä :)
Eneily 4-5 viikkoa ennen leikkausta on välttämätöntä, että maksa pienenee riittävästi. Ilman sitä leikkaus ei onnistu, kun maksa jää leikkausalueen eteen eikä tähystysvälineillä pääse oikeaan paikkaan.
Tsemppiä sulle!
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Paikkakunta : Lahti
Registration date : 14.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja ritu Pe Loka 15, 2010 8:30 pm

Olkaa iloisia leikkaukseen tuomasta mahdollisuudesta ja nauttikaa pussiruuat suurta iloa tuntien ja jos siihen ei pysty eikä ole lääketieteelistä estettä syödä noita pusseja niin mielestäni lääkärin pitäisi uudestaan harkita onko ihminen valmis leikkaukseenkaan sekä sen jälkeen noudattamaan annettuja ohjeita sekä miettiä peruuntuuko leikkaus ja annetaan mahdollisuus sellaiselle joka pystyy noudattamaan leikkausta edeltävä ENE-dietti annetuin ohjein.
Tiedän että tämä minun kirjoitus nostaa monen karvat pystyyn mutta en pyytele anteeksi koska näin pitäisi menetellä.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Riski_iita Pe Loka 15, 2010 8:52 pm

Ritu, juurikin näin ajattelin itse vielä pari kuukautta sitten. :) Aivan kuin olisit mun qajatuksiani kirjoittanut, mutta nyt kun itse näitä lipittelen, ja välillä yökkäilen, ym. ajattelen ihan toisin. En näe yhteyttä kamalan makuisten jauho-keittojen nauttimisella ja valmiudella leikkaukseen. Mikäli olen oikein ymmärtänyt leikkauksen jälkeen ei tarvitse syödä PAHAN MAKUISIA ruokia, vaan annoskoot ja ruokailun tahti on pääosassa. Nyt hulautan osan näistä sopista mahdollisimman nopeasti napaan, ettei inhotus ehdi tulla. Mutta luotan vielä siihen että löydän itseä mielyttäviä makujakin....

Mutta koska olen ihminen vain, niin tämäkin aika unohtuu varmasti, aika kun kultaa nämäkin, ja varmasti jonkin ajan päästä kun olen päässyt eroon näistä pussitteluista, ajattelen taas eri tavalla. Luulen myös että tämä alku on se hankalin, kun saa tähän rutiinia ja alkaa näkemään tuloksia mielikin paranee.
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Lovely Pe Loka 15, 2010 10:13 pm

Makuasioista on kait turha kiistellä. Ritun kanssa samoilla linjoilla.
Katsotaan muuttuuko mieli kun pussiruuat toivottavasti pian on arkipäivää:)
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 24.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo La Loka 16, 2010 2:48 am

No ihan varmaan muuttuu ja en näe mitään asiayhteyttä sillä että on pakko pussi eneillä ainoastaan allergiset saa Oulussa eneillä ruoalla. Varmaan tässä haetaan psyykkeen osalta myös sitä että pää tottuu pieneen ruoka määrään ja maha. Vaikka tiedän että 4vkoa menee nopeaa niin pahaa ruokaa en aio leikkauksenkaan jälkeen syödä. Syön sitä mikä maistuu vaikka terveellisemmin. Esim juustoja en syö enää lainkaan koska ravintoterapeutti sanoi ettei yli 10% saa syödä, en sitten syö lainkaan, samoin on maito, en syö vedän kalsiumin suoraan purkista =)
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja ritu La Loka 16, 2010 1:33 pm

Kiesus nytkö jo: Sanoiko OYSin ravitsemusterapeutti ettei yli 10% juustoja saa syödä leikkauksen jälkeen, jos sellaista on puhunut niin ompa teillä siellä OYSsin alueella outo ravitsemusterapeutti kun tietääkseni muualla on että leikkauksen jälkeen pitää kaikki kevyt tuotteet heittää ruokavaliosta roskakoriin ja syödä oikeita ruokia missä on rasvaa ja protenia, en kyllä ihmetteleisi vaikka OYSsin alueella tapahtuisi vaikka mitä kun lukee näitä leikkausfoorumeita muitakin kuin tämä niin on ihan ihmeellistä toimintaa, onneksi itse olen muuttanut toisen sairaanhoitopiiriin eikä enää tartte OYSsissä käydä vaikka kyllähän se tuli aikoinaan tutuksi.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Paikkakunta : Savo
Registration date : 17.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo La Loka 16, 2010 3:37 pm

No sen mielestä tuoreet vihanneksetkin on sieltä ja syvältä... Eli ihan ihme akka joo jugurtissakaan ei saa olla kuulemma kuin 42kcal/dl korkeintaan että silleen et tällaisia ohjeita mulle yksityisesti syömisestä ihan oli kuule sellainen käynti, et jos en olis tervejärkinen ihminen niin ei paljoa naurattais .Siihen käsitykseen sen jutuilla pääsin et vettä viledaa ja proteiineja saa syödä ja rasvaa pitää kytätä leikkauksen jälkeenkin ja et ruokaa syödään eka kuukausi 1rkl kerralla 8krt pvä... Tuleeko lie sit jotain uutta tuolla ryhmäohjauksessa, vaan mun mielestä se täti oli aika el bimbo. Mä tinkasin sen kaa et eiks kalori ole kalori ja hiilari ole hiilari tulee ne sit kukkakaalista taiko makkarasta vaan sen mielestä pitää syödä sitä kukkakaalia...
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Riski_iita La Loka 16, 2010 4:30 pm

:) joillakin ravintoterapeuteilla kyllä menee korkeelta ja melkosen lujaa normi ihmisen elämä.... huh, aika tekstiä siellä oulussa. :)

Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo La Loka 16, 2010 5:11 pm

Eikö ja nyt olen ollut lähes ilman juustoja ja jugurttia ja viiliä viimeiset 5kk ja luultavasti jatkan näin. Mitä tuota paskalla tekee kun mulla ei ole peltoa mihin sitä levittäisin. Samaten en juurikaan syö lihaleikkeleitä kun en mieleisiä ole löytänyt. Rahkaa oon syöny ja raejuustoa. Jonku verran rasvatonta maitoa ja 4% ruokakermaa. Ruoasta on tulossa mulle välttämätön paha. Jos tällaisia juttuja ihmisille painetaan totuutena kaaliin, niin ei ole ihme et syömishäiriöt yleistyy.. Kielsi se suolankin käytön, mutta mulla ei ole ollu ikinä mitään verenpaine ongelmia niin siitä en luovu... (tupinaa)
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Riski_iita La Loka 16, 2010 11:20 pm

Meillä ravintoterapeutti kehotti maustamaan reilusti ene pusseja, ja joku kysy et saako suolaakin käyttää. Kyllä saa, oli vastaus. Kai se aatteli että vaikka laittais kilon suolaa, se on yhä terveellisempää kuin entinen ruokavalio :) Kai näissä asioissa pitää vaan olla jalat maanpinnalla, mikä ei tiettykään tällä painolla ole edes hankalaa :)

Tänpäivän eneilyyn toi auringonpaisteen mehukeitto-oivallus!! Nehän on ihan kevyitä alle 10 kcal/100g !! ja hyviä. Nannaa..... Eli tämä risukasa selviää tästäkin päivästä !!
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja pirskatti Su Loka 17, 2010 2:28 pm

Kävin toukokuussa OYS KOivukankaan juttusilla.Hän määräsi pudottamaan painoa 20kg ennen leikkausta.Mainitsi nuista pussiruuista.Kun kysyin häneltä työni raskaudesta johtuen,voiko painoa pudottaa muillakin konstein,hän sanoi.Voi,kunhan se putoaa.Olen nyt käynyt rav.terap.ryhmäohjauksessa,ja saanut häneltä ohjeita.Ohjeita ennen leikkausta,ja leikkauksen jälkeen.
Ene kuurille ohjeina nämä pussiruuat,ja maininnat kasviksista joita voi yödä vapaasti,ja rajoitetusti enen aikana.
Joten kyllä OYS antaa selkeät ohjeet,joita noudattaa.
Ohjeissa sanotaan,että leikkauksen jälkeen tulisi käyttää vähärasvaisia liha,ja maitotuotteita.
Rasvoista sanotaan,että olisi hyvä käyttää 60-70% kasvismargariinia.
Suolankäytöstä senverran,että rav.terap sanoi vain,että ohjeitten mukaan jos eneilee,siinä ei ole suolaa.Tämän sanoi vähän hymynkare suupielissä. Itselläni suonenveto,heikotus,ja sydämmentykytykset merkkinä,milloin on otettava suolakurkkua.
TIedän myös henkilön,joka eneili rav.terap.saamansa ohjeen mukaan vain ruualla.Paino putosi ennen leikkausta 2kk/20kg.
Ja tämä täällä pohojosessa päin.
Joten ei nyt aivan sarvien kalisteluksi panna,vaikka poronhoitoalueella asutaankin. :)
Tahtoo olla,että kun tietoa tulee paljon,menee asiat sekasin,ja helposti ymmärtää väärin.Mutta kun saa kirjallisena ohjeet nokkansa alle,huomaa,että ei tämä nyt niin monimutkaista olekkaan.
pirskatti
pirskatti

Viestien lukumäärä : 40
Paikkakunta : pohjois-pohjanmaa
Registration date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Loka 17, 2010 5:14 pm

joo kun sais ne "oikeat" ohjeet mulle tuli lappu et pusseilla 4 viikkoa ja siihen muutamia kasviksia ja tämä Oulussa ja ihan sekeät paperi ohjeet olen saanut että silleen vaiko epäiletkö älyäni?
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Riski_iita Su Loka 17, 2010 6:56 pm

Mulla nyt vasta viides päivä menossa, ja olo ihan vetämätön.... huomenna sitten ensimmäinen punnitus, ja kyllä jänskättää.

Yritin tuossa touhuta hiukan pihaa talvikuntoon, vaihtaa renkaita jne. mutta kyllä jäi isoksi osaksi ukon laitettavaksi. Tuntui että sydän hyppää rinnasta ulos, ja kamala vapina ja uupumus. Olenkohan vaan niin huonossa kunnossa, onko ketoosi iskemässä, vai olenkohan tulossa kipeäksi? Huh....

Eilen yritin kiertää paikalliset apteekit (3kpl) läpi, nutrifastia metsästämässä... mutta ei ollut. Sielläpä myydäänkin vaan nutrilettiä!! Tosin esim patukat oli cittarissa 2,50 ja apteekissa 5.60!! ;)

Ostin eilen myös niitä sheikkeijä töihin kokeiltavaksi, mulla kun ajoittain on sellainen lentävä työ, että auton ratissa pitää lounas vedellä, niin ajattelin että helpompi niin. Ja kerroinko muuten jo että ostin myös lämminkuppi-keittoja, kaloreita niissä 80-100 /annos, ja miljoona kertaa parempia. Mutta se ei ollut ainoa syy, en kehtaa joissakin paikoissa missä olen työni puolesta, sekoitella nutreja..... tällaisen päätöksen tein, ja thats it. :)
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja pirskatti Su Loka 17, 2010 7:26 pm

Itellä aivan samoja oireita,kun en muistanut juoda tarpeeksi.
Mutta eihän sitä tiedä näin tautisena aikana,vaikka olisitkin sairastumassa.No,toivotaan että niin ei käy.
Tuota ene kuuria ei kannata vetää henkensä kaupalla liika tiukasti.
Olen joutunut kerran ottamaan yhteyttä työterveyslääkäriin,ja kun kerroin oireet,hän sanoi heti,että on pidettävä taukoa,ja syötävä oikeaa ruokaa.Sanoi mm.suolansaannin liian vähäksi,josta johtuen oli pahat rytmihäiriöt.Ja myös muistutti juonnin tärkeydestä.
Ja kyllä hänen ohjeillaan olo parani.
Joku kertoi syöneensä pussien ohella kinkkuakohan se oli.Paino oli pudonnut.
Tuo ohje on varmasti hyvä.
Jokainen kilo,jonka saat pois,vaikka vähempikin,on parempi,kuin että et pysty pudottamaan ollenkaan.
Joten ota jotakin suolaista vähäsen.Ei tarvitse mahamäärin syödä,kun olo paranee.
Tsemppiä sinullekkin.
pirskatti
pirskatti

Viestien lukumäärä : 40
Paikkakunta : pohjois-pohjanmaa
Registration date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Nancy Su Loka 17, 2010 7:50 pm

Minulla tulee myös välillä heikotusta, rytmihäiriöitä ja lihaskramppeja. Paras lääke näihin oireisiin on suola ja vesi. Yhteen aikaan pidin aina repussa mukana pientä purkkia, jossa oli valkosipulisuolaa. Sitä pikkusen kielen päälle ja vettä perään ja olo helpotti. Nyt olen ottanut päivittäin magnesiumia ja oireita ei ole ollut. Tosin nyt ei ole tarvinnut hikoillakaan niin paljon kuin kesällä, jolloin oireita oli lähes päivittäin. Kesällä tosin työskentelin sellaisessa paikassa, että vettä ei voinut juoda niin paljoa kuin olisi pitänyt.

Kaksi viikkoa aikaa leikkaukseen ja sen aikaa pitäisi jaksaa litkuja niellä. Ei ole helppoa, mutta jospa tuon kestäisi jotenkin. Nuttrilettia (suklaa) olen varannut kaappiin niin että riittää koko loppuajaksi. Toivottavasti niitä ei tarvitse sen jälkeen enää koskaan käyttää.

Nancy

Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 55
Paikkakunta : Kajaani
Registration date : 04.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Riski_iita Su Loka 17, 2010 8:56 pm

Voi Nancy, kun olen kateellinen sulle!! 2viikkoa enää!! mulla enää 9!!
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Nancy Su Loka 17, 2010 11:12 pm

Riski_iita, yhdeksän viikkoa hurahtaa äkkiä, kun on jotain mitä odottaa.

Tsemppiä eneilyyn!

Nancy

Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 55
Paikkakunta : Kajaani
Registration date : 04.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Riski_iita Ma Loka 18, 2010 12:43 am

Kiitos, kovasti koitetaan tsempailla.... vielä kun tietäis varmasti että ON mitä oottaa....
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 5 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa