Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

+23
Rovatar
simri
toukka79
MRA123
BLOCCO
Poutapilvi
Matamella
Ranskis
joku80
Omppupomppu80
tiikos
Nana
dunbar
Laihduttava
Nancy
pirskatti
Lovely
ritu
kissus nytkö jo
Anette
Humppakahva
Paloma
Riski_iita
27 posters

Sivu 4 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ma Marras 08, 2010 2:20 pm

Soita vaan ja kysy. Sitä varten ne on, Ei se munkaan tähystys lääkäri niin mielettömän mukava ollut. Olin hänen mielestään ollut laihdutus kuurilla liian vähän.... ( Mitä nyt vuosia pudottanut painoa elämäntapa muutuoksella) Voimia ja jaksamista!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Ranskis Ma Marras 08, 2010 4:48 pm

Moikka! Kiitoksia kovasti kaikille myötäeläjille! Sen verran tulee päivitystä tilanteeseen, että Tayssin ravintoneuvoja on lomalla nyt ja vastauksia saa siis odotella viä muutaman päivän. Toki hänellä on sijainen, mutten tohdi sekottaa häntäkin vielä tähän, joten odottelen muutaman päivän Riinaa töihin. Ilmottelen sitten heti, kun saan tolkullisia vastauksia.
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Paikkakunta : Etelä-Pirkanmaa
Registration date : 22.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja BLOCCO Ti Marras 09, 2010 4:22 am

Ensiksi iso kiitos Adminille lämpimästä vastaanotosta. Tsemppiä Sinulle!
Kiitos myös kaikille palstalaisille. Kokemuksistanne on ollut jo tähän asti suuri apu, vaikka taaperran vasta lihavuusleikkausohjelman alkuaskelissa...

Tässä väliaikaraporttini ENEilystä.
Viime viikolla oli lääkärikäynti, jossa antoivat alustavat aikataulutiedot. Sain myös tietää leikkaavan lääkärin nimen. Leikkaus TAYSissa menee minulta pitkälle kevääseen. Aikataulu tarkentuu sen mukaan pääsenkö gastroscopiaan joulu- vai tammikuussa.

Tänään oli rav.ter. punnitus. ENE-ohjeiden noudattaminen on tuonut tuloksia. Kuukaudessa paino pudonnut 17 kg. Eli ensin 11 pv "ENE:en laskeutuminen" vähennetyllä ruokavaliolla ja sitten nyt 3 vko ENEä takana. Vielä 3 vko edessä, joten jännä nähdä miten käy. Sitten keväällä ennen leikkausta 4 vko ENE.

Paloma!
Kiitos muuten Palomalle niistä ENE-pusseista, jotka sain Sinulta. Ovat olleet tehokkaita - ja antoivat aikaa etsiä täältä Pirkanmaaltakin ENE-jauhepusseja...

Hyvää palvelua TAYSista - ainakin tähän asti!
Ainakin minulle on täällä TAYSissa osunut ihan mahtava ravitsemusterapeutti, jonka ote on opastava ja kannustava. Katson suurelta osin tähänastiset tulokset hänen ansiokseen. Minun on tarvinnut vain noudattaa ohjeita.
Kun keskusteltiin gastroscopiasta, kerroin hänelle täällä palstalla käydystä keskustelusta ja kyselin ettei kai minulle gastroscopiaa vaan tule tekemään tuo MRA123:n edellä mainitsema henkilö. Nimeä ei ravitsemusterapeutti tuntunut tunnistavan? Eli olisiko jo muuaalla?
No joka tapauksessa mielestäni on niin, että jos meillä on huomauttamista heidän työstään, kielenkäytöstään tms. niin siitä tulisi tehdä valitus a.o. laitoksen henkilöstöhallintoon! Muuten ei tule muutoksia asioihin!

Ranskikselle:
Jos ei ole oma ravintoneuvoja paikalla, niin kannattaa kysyä joltain paikalla olevalta. Ainakin minulle on annettu ohje, että jos tulee kysyttävää, niin kolleegat auttavat, mikäli oma ravitsemusterapeutti ei ole paikalla. (Laita yv niin voin antaa ravitsemusterapeuttini nimen)

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Paikkakunta : Pirkanmaa/T:reen naapurista
Registration date : 19.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ke Marras 10, 2010 5:09 pm

Joo nyt menee mulla ene reisille ja lujaa.. tökkii ihan kaikki vellit ja värmeet ja patukat ja smoothiet... Ja ruoka ihan kaikki... Onneksi enää tämä ja huominen jäljellä sit 3pvä hengenvetoa ja sit on leikkaus ma.... Menis nyt joutuisasti tämä loppu kidutus, päivässä tuntuu nyt olevan 48tuntia ainakin.. *tupinaa*
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Ranskis Ke Marras 10, 2010 5:57 pm

Moikka taas! Sain sekä s-postilla että tav. postilla taas uutta tietoa eneilystä: vaikka spirometriani aikaistettiin enskuun alkuun, on minun eneiltävä vielä 4 viikkoa keväämmällä. Anne Launonen oli arvioinut, että tällähetkellä leikkaus olisi huhtikuussa, joten ehdin onneks vetää vähän henkee ennen uutta ja viimeistä eneäni! Ei siis putkeen 14 viikkoa, niinkuin eka ymmärsin, jes! Tää eneily on kyllä käyny ihan työstä, ja raskaasta sellasesta, joten on ihanaa ajatella sen loppuvan hetkeksi jo 3-4 viikon päästä. Ens tiistaina saan tiedon siitä, mikä on se päivä kun pussiruoat saa jäädä kaappiin ihan keskenään.
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Paikkakunta : Etelä-Pirkanmaa
Registration date : 22.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Marras 11, 2010 5:40 am

Huomenna siis huomenna on viimeinen ene päivä!!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja MRA123 To Marras 11, 2010 2:52 pm

JEEEEEE; huippua !!!!! lol!
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Marras 11, 2010 3:51 pm

Kissus nytkö jo Cool Jeeee! Meinaatko jo huomenna siirtyä kevennetylle vai tänään? Maha ei tykkää siitä, jos pistät norm. syöden heti enen perään vaan pitäisi pitää pehmälasku.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Pe Marras 12, 2010 5:38 am

No tänään oon siirtyny keveälle ruoalle!!! Jees
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Riski_iita Pe Marras 12, 2010 1:03 pm

Hitto, oon kateellinen Kissus!! Aloiteltiin samaan aikaan ja mulla ei ene vielä edes puolivälissä!! Hus kun vaatii sen 10 viikkoa. Tässä tuntuu taas pahalta, olemme niin eriarvoisessa asemassa, mutta ei voi auttaa.....

Mutta eikö ole hieno tunne, sä teit sen, vaikka alussa olikin vähän hankalaa? Onnittelut koko sydämestäni!!!
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Pe Marras 12, 2010 6:37 pm

No on ihanaa.. Ja Riski_iita mulla meni kevennettyä 8vkoa kun mun piti tapella se massiivinen insuliinmäärä alas.. Tsemppiä loppu eneen..
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja toukka79 La Marras 13, 2010 12:24 am

MRA123 ja Ranskis: Tekeekö Gastron Tayssissa sama lekuri joka leikkaa vai joku muu? Mulla leikkauspaikkana Hatanpää..onko ravitsemusterapeutti ja gastro kuitenkin tayssissa?
Ja vielä kolmas kysymys sellaisesta että saitteko molemmat rauhoittavat gastroon? Pitikö itse pyytää vai automaattisesti antoivat?

Nim. kyselyikä Smile
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja MRA123 La Marras 13, 2010 1:51 am

Moikka,

En osaa vastata sulle kuka tekee noi Hatanpään tähystykset ja kuka on rav.terapeuttina...
Mulle tähystyksen teki toinen leikkaavista lääkäreistä. Mun mielestä sun gastro tehtäis hatanpäällä... Mut näähän on mustatuntuu tietoa, soita hatanpäälle niin selviää!
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Su Marras 14, 2010 2:48 am

Ja maha taasen kuralla. Mä se vaan jatkan ene tuotteilla kun pakki menee heti muusta sekaisin, eipä kohta tartte syödä mitään ruokia....
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja simri Su Marras 14, 2010 5:46 am

Toukka 79: mä oon jonossa hatanpäälle., tähystyksen tekijä oli hatanpäällä leikkaava lääkäri p.peromaa. Ja ravitsemusterapeutti oli taysissa.

simri

Viestien lukumäärä : 73
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 05.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Riski_iita Su Marras 14, 2010 4:16 pm

Voi kissus, TYLSÄÄ!! Luojan kiitos mulla on sellanen rautavatsa ettei mikään ruoka kovin hulluksi sitä heitä. Nytkin kesken enen voin pitää herkkuhetken, ilman mitään vatsa-ongelmia. Mutta minkä olen huomannut on ongelmat yöunissa. JOs olen ed. päivänä syönyt kovin hiilaripitoista herään aamuyöstä ilman mitään erit. syytä.

Olin alkuvuodesta pari kuukautta vähähiilarisella dietillä ja silloin ensimmäiseksi huomasin nämä muutokset unissa. Eli en ole herkkävatsainen vaan -uninen Smile
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Rovatar Su Marras 14, 2010 8:52 pm

Kissus...mullakin meinaa nuo pussit laittaa mahan sekasin.
Sanoinkin Oulussa.
Nyt minulla on tauko niihin ja alkaa uudelleen jouluviikon jälkeen.Ehtii ennen leikkuuta väh.5 viikkoa eneillä.
Saa nähdä tykkääkö maha silloinkaan pusseista.
Mutta ruoalle en ala.Kestän sen vessassa istumisen.
Minusta nuo pussit alkoi vasta muutaman päivän kuluttua maistumaan,turtui ilmeisesti niiden makuun Smile kun ei ole muuta tarjolla.
Jos alan ruoka enelle, pelkään että tulee iso houkutus ottaa lihaa tms. enemmän kun sen 100-150 gr.Tai maitotuotteita.

Mutta kissus...sinä olet vapaa pusseista.
Onnea matkaan.Oot viimeisiä tunteja sama kissus;) nyt alkaa muodonmuutos Very Happy
Rovatar
Rovatar

Viestien lukumäärä : 314
Paikkakunta : Lappi
Registration date : 05.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Rullukka Su Marras 14, 2010 10:38 pm

Minä olen ollut nyt kaksi viikkoa Nutrilett-pusseilla+kasviksilla ja kaksi viikkoa on vielä edessä.
Maha on välillä ihan ruilalla, useampaan kertaan aamusta. Sitten menee päivä tai pari, että ei tapahdu mitään.
Mietin välillä, että josko olisin sekaenellä, enimmäkseen pusseilla ja pikku osa ruokaa, mutta taitaisi mennä minulla hulinaksi. Wink

Rullukka

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 62
Paikkakunta : Savo
Registration date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ma Marras 15, 2010 6:44 am

Riski_iita ja Rovatar kiitos "söin" kiinalaista ilman riisiä tänään pienen määrän ja se jopa pysyi sisällä... Ja nutrilettiä.. Rullukka mulla oli koko aika sitä ettei maha oikeen tykänny oli sellaisia "tyhjennys" öitä kolmen päivän välein silloin tuli vesikin ulos vetenä. Aamulla on edessä leikkuulle meno ja alkaa se uusi elämä.... Jännittää!! Ja uni ei tule...
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja BLOCCO To Marras 18, 2010 12:38 am

tsemppiä sulle kissus nytkö jo- toivottavasti kaikki on mennyt hyvin!
- laitan tässä samalla palstalaisten tietoontuoretta infoa(BL=Blocco, RT: Ravisemusterapeutti):
BL: NL pakkauksen ohjeissa sanotaan että miesten pitäisi syödä kuusi pussia vuorokaudessa. Mihin perustuu?
RT: Valmistajan suosituksiin, meillä mennään yleensä 5 pussilla, joskus 6:lla jos 5 on liian vähän.

BL: Jos lisään tuota jumppaa ja liikuntaa, niin tarviiko proteiinin saannin turvaamiseksi nostaa pussien ym energian määrää?
RT:?? Ei tarvitse vielä lisätä proteiinin määrää, voit hyvin mennä pelkillä pusseilla.

BL: Jotkut taas väittävät, että ENEily vie hiukset päästä ja siksi pitää syödä tupla-annos kalkkitabletteja?
RT: Ei tarvitse ottaa kalkkitabletteja, ENE-pusseista tulee kaikki tarpeellinen jos niitä syö sen 5 pussia päivässä

BL: Kausi-influenssarokotuksen (joka torjuu myös sikainfl.) ottaminen on ajankohtaista.Voiko rokotuksen ottaa ENE-kuurin aikana?
RT: Voit ottaa.


BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Paikkakunta : Pirkanmaa/T:reen naapurista
Registration date : 19.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja pade To Marras 18, 2010 12:49 am

Enen voi todellakin toteuttaa myös ruoalla, tiedän, koska vaikeasti reumaatikkona minä en pystynyt siihen diettiin. oma ravitsemusterapeuttisi antaa ohjeet. tämä käytäntö saattaa vaihdella paikkakunnittain, mutta koska lopputulos on tärkein, annetaan meilläkin mahdollisuus se toteuttaa 800kcal dieetillä. sain hyvät ohjeet ja olen niitä noudattanut, paino putoaa hitaammin, mutta varmasti!

pade

Viestien lukumäärä : 10
Paikkakunta : vantaa
Registration date : 17.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Poutapilvi To Marras 18, 2010 2:16 am

BLOCCO mun täytyy sanoa, että ravitsemust. ei kyllä ole oikeassa siinä, etteikö hiukset lähde enen myötä. Aika monille tulee hiustenlähtöä ja vaikka pusseista pitäisi saada kaikki tarpeellinen ei se lisävitaminointi huonosta ole. Moni myös ei aikaisemmin ole juonut 2-3 l /vrk, joka osaltaan saa vesiliukoiset vitamiinit lähtemään livohkaan. Eli kaikki pusseista saatu ei suinkaan välttämättä kerkiä imeytymään. Siksi siis kannattaa lisätä!
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja MRA123 To Marras 18, 2010 3:38 am

Hei kaikille,

Minä toteutin enen tavallisilla ruoka-aineilla en pusseilla, mutta noudatin tiukasti rav.neuvojalta saatua ohjetta (sama kuin adminin täällä kirjoittama), eli ei mun mielestä ole väliä eneileekö pusseilla vai tav.ruoka-aineilla vaan sillä että sitä noudattaa. Mulla putosi ekalla enellä 5vkossa -11kg ja nyt ennen leikkausta 5vkossa -14kg
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Paikkakunta : Lempäälä
Registration date : 29.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Rullukka To Marras 18, 2010 3:40 am

Sain omalta ravintoterpalta eneilijän ohjeet, joissa lukee hiusten lähdöstä seuraavaa:

"1-2 kk kuluttua ENED -jakson päättymisen jälkeen voi ilmetä tavallista enemmän hiusten lähtöä.
Ilmiö johtuu siitä, että hiusnystyistä tavallista suurempi osa menee samanaikaisesti lepotilaan.
Hiustenkasvu normaalistuu muutamassa kuukaudessa."

Mielenkiinnolla odotan, miten meikäläiselle käy. affraid

Rullukka

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 62
Paikkakunta : Savo
Registration date : 02.01.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Marras 18, 2010 5:43 am

Eli siis meidän ryhmän nimi vois olla et nyt lähtee tukka ja läskit mitä jää jäljelle?
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 4 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 4 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa