Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

+23
Rovatar
simri
toukka79
MRA123
BLOCCO
Poutapilvi
Matamella
Ranskis
joku80
Omppupomppu80
tiikos
Nana
dunbar
Laihduttava
Nancy
pirskatti
Lovely
ritu
kissus nytkö jo
Anette
Humppakahva
Paloma
Riski_iita
27 posters

Sivu 2 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ma Loka 18, 2010 2:55 pm

Mä en ainakaan ole edes yrittänyt niitä suolaisia pusseja saada alas. Ne on kaikki aivan kamalia.
Mutta yhtä lailla niillä makeilla pusseilla laihtuu ja samat ravintoarvot niistäkin saa. Ei kannata siitä siis panikoida :-)

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja dunbar Ma Loka 18, 2010 3:53 pm

Voi onneton! Päätin vielä kerran kokeilla ene-tuotteita ja join desin verran Naturdietin valmistetta. Kaamea kutina alkoi... Pitää siis uskoa, et olen allerginen ja turha yrittää niitä. Viimeksi kun kokeilin niitä mulla oli kortisonikuuri päällä, joten en ollut aivan varma kummasta kutina johtui. Ruualla eneileminen on haastavaa ja tahtoo lipsua. Seitsemän viikkoa takana ja useampia lipsahduksia. Välillä olen syönyt liikaa, ollut säästöliekillä ja välillä laihtunut. Nyt ois kolmen viikon urakka vielä edessä ja tavoitteeseeni vielä viisi kiloa matkaa... Ärsyttävintä on, että tuotteen tuoteselosteessa ei ole mitään ainetta mille tietäisin olevani allerginen. En ole millekään ruoka-aineelle allerginen. Ainoa mikä joskus kuumottaa kasvoja on soijapohjainen salaatinkatike. Yhdestä lääkkeestä (en muista nyt nimeä) olen saanut pahan urtikarian viime syksynä. Mietin pitäisikö mun käydä allergiatesteissä ennen leikkausta. Jos olenkin jollekin leikkauksessa käytettävälle aineelle tosi allerginen? Siskollani on tosi paljon allergioita, joten perimää siihen on. Mä oon taas ollut niin terve, että en ole tarvinut kummempia leikkauksia, lääkkeitä tms.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Riski_iita Ma Loka 18, 2010 4:24 pm

No on kurja, jos vielä on allergiaa. Ne on niin mystisiä juttuja usein, itselläni on aika ajoin joitain oireita. Mutta itse olen huomannut myös että jos olen oikein stressaantunut, ole allerginen ihan kaikelle ( ja usein ehkä eniten muille ihmisille *hih*) mulla näppyjen määrä on täysin verrannollinen hatutus-sarvien pituuteen.

Ja totta varmasti että pelkällä ruoalla eneily on huomattavasti haastavampaa, itse en usko että kykenisin siihenkään. Olenkin ajatellut jotain sellaista sekamuotoa kehitellä kohtapuoleen. Ja sitten mulla on pari työmatkaa ja pari vapaa-ajan matkaa tiedoss ( kaikki vaan max. yönyli) niin silloin EN aio pussitella, mutta syödä niinkuin ihmiset, ja tehden niitä oikeita hyviä valintoja. Siihen ei voi mun koko ene kaatua.

Ja tuosta pussi-suklaasta vielä... sitä mullakin nyt on, mutta en pysty pelkällä makealla elämään, alkaa etomaan. Tarvitsen suolaisia juttuja myös, vaikka ne on pahimmista pahimpia!!
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Nana Ma Loka 18, 2010 8:32 pm

Haluaisin kysyä että miten teillä on lähtenyt paino laskemaan ene-dieetin aikana?


Huomenna mulla alkaa 4 viikon eneily ja painoa pitäis pudota 8-10 kg.
Nana
Nana

Viestien lukumäärä : 74
Paikkakunta : Tku
Registration date : 12.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ti Loka 19, 2010 2:19 pm

Ne sanoo et -10kg ei ole kuulemma mikään temppu tuolla 4 vko enellä. Mun ene alkoi eilen mene tiedä.?
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Riski_iita Ti Loka 19, 2010 3:25 pm

Jos on paljon painoa "alla" 10 kg lähtee kyllä. Lähtöpainolla on aika suuri merkitys. Itselläni 6 päivän jälkeen lähtenyt 4-6 kg... riippuen siitä miten sen katsoo....

Ensimmäinen punnitus oli 1.ryhmätapaamiskerralla ja silloin mulla oli alla 3pv vatsatautia ja paino siis norm. vähemmin. 2.kerralla oli sitten mun mielestä normi paino, mutta siellä vähän kurtisteltiin kulmia +2kg tuloksesta viikossa.... :D eli jos siihen 2.viikon painoon vertaa niin kuudessa ene päivässä lähtenyt 6kg ja jos siihen vatsatauti-tulokseen vertaa niin 4kg....

Molempiin olen oikein tyytyväinen, jopa niin tyytyväinen että marssin sieltä kauppaan ja ostin kanan rintafileen ja paistoin sen!! Oikeen herkuttelin !!! :D Vihersalaattia ja rintafile!! Miten ruoka voikin maistua hyvälle pussilitkujen jälkeen.

Jos ihmisellä on taipumusta ahmimiseen, eneily kyllä altistaa ahmimiskohtaukseen. Mulla ei sellaista omasta mielestäni ole, mutta kyllä nyt on pariin otteeseen tullu niin isot mieliteot, että on mielessä ollut mitä tekisin jos pääsisin "seisovaan päytään" :D

Noh, eneilyä koitan taas jatkaa, mutta sekamuotoisesti... yritän ainakin.
JA miljoonasti tsemppiä kanssakulkijoille!! Koitetaan kestää tää kamala vaihe elämässämme, auringon ON PAKKO paistaa tännekkin aina sillointällöin!! Ollaan vaikka aurinkoja toinen toisillemme!! :D

elikkä 1 takana 9 edessä.... viikkoja siis. :(
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja tiikos Ti Loka 19, 2010 4:57 pm

Ollaan vaikka aurinkoja toinen toisillemme!!
Ihanasti sanottu...(=:

tiikos

Viestien lukumäärä : 133
Paikkakunta : turku
Registration date : 09.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ti Loka 19, 2010 8:18 pm

Mulla siis pehmenee niin pää tän touhun kanssa...
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ke Loka 20, 2010 4:06 pm

Jeba kun pysyy alle 800kcal tai kork 800kcal se riittää eli tuli suomennusta oys ravter kun soitin... Johan helpotti saa sentään "syödä" että voi edes lenkittää koiran =) eli siihen voi ottaa vaikka yhden pirtelön lisää /pvä..... Ja kesäkurpitsa oli unohtunut pois vapaiden listasta..... Täää päivä on niin pelastettu!!!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Riski_iita Pe Loka 22, 2010 2:58 pm

Tämä ns. sekamuotoinen onkin aika vaativaa.... :) Eli olen kellahtanut ihan tuonne ruokaeneilyn puolelle, mikä mulle ei ole oikeen terveellinen juttu....

Jos olisin tarkka, ja jaksaisin laskeskella noita kaikkia vitskuja ja kolorioita, niin oliski ihan ok, mutkumutku.....

Lauantaina vielä olisi kahdet juhlat.... molemmat enempivähempi kosteat.... ja ajattelin ainakin toisissa kävästä.... saas nähdä kui tän ämmän käy maanantaina vaaalla.
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo La Loka 23, 2010 1:29 pm

Riski-iita ihan miten vaan kumoikin on hankalaa... mulla ei mene kohta mikään alas kurkusta tänään haen subwayn salaatin itselleni, on tää jotain mitä en muuten olisi ikinä kokeillu jos se ei olis pääsy vaatimus leikkuulle....
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Riski_iita Su Loka 24, 2010 2:20 am

Ootko kokeillu valion mehukeittoja? Mä lipittelen ja herkuttelen niillä. Ja eikai se subi-salaatti voi olla pahimmasta pahin? Mä olen päättäny että kerran viikossa saa jotai herkkua ottaa, ja tänää oli se herkku pv.

Olin kylässä jossa pöydät notkui kaikkea ihanaa..... ja otin sellasen 3cmx4cm palan porkkanakakkua, ja olin oikein tyytyväinen. Illalla herkuttelin yhdellä tortillalla. Se riitti, vatsa tuli tosi täys. Huomenna taas ilman herkkuloita :) Ja maanantaina on totuuden hetki, eli toimiiko tää mun tyyli eneillä.... saapi nähä.

Mutta koitetaan jaksaa nyt !! Tähän ei voi kuolla vaikka hatutukseen kuulemma voikin !! Jaksamista!!!!!!!
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Omppupomppu80 Su Loka 24, 2010 2:00 pm

Mulla nyt 1½viikkoa takana, 6½ edessä vielä tätä motivaation näyttämis ENEä, olo on ollu ihan kamala, jouduin olemaan töistäkin poissa ke puolesta päivästä-loppuviikon kun vatsa kipeä, kamala päänsärky ja väsymys/voimattomuus. Panacod ainoa mikä on auttanut päänsärkyyn, Panadol on ihan yhtä tyhjän kanssa...

Mulla ei ole ollut mitään ongelmia syömisen tai siis syömättömyyden kanssa, se ei ole tehnyt vaikeaa ollenkaan, mutta nuo muut sivuoireet eivät ole olleet niin kivoja...

Mulle taas sanottiin noista mehukeitoista ettei ne ole sallittujen listalla (keinotekoisesti makeutetutkaan) sillä ne on 100% hiilaria...

Itse en ole lipsunut yhtään tuosta sen vuoksi että en halua ketoosi-tilan purkautuvan hiilareiden/liian kalorimäärän vuoksi ettei tuo kamala olotila ala taas alusta... Ja niinhän se sit tekee jos siihen pisteeseen joutuu :) NYT tänään on ollut muuten ihan hyvä olla vaikka eilen sainkin kovan migreenikohtauksen, onneksi tajusin ottaa särkylääkkeet siinä vaiheessa kun näkö meni.

Omppupomppu80

Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Kanta-Häme
Registration date : 01.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja joku80 Su Loka 24, 2010 2:14 pm

Omppupomppu, juotko tarpeeksi? Minä join enen aikana tosi paljon ja tein joka ilta suolihuuhtelun (suolihuuhtelupusseja ja ohjeita saa luontaistuotekaupoista) ja en kärsinyt pahoista päänsäryistä. Aikaisemmin vuosia sitten eneiltyäni en tehnyt huuhteluja enkä juonut tarpeeksi ja migreeni ja voimattomuus olivat tuttuja...

Ajattelin myös, että suolenpuhdistaminen kuonasta pudottaa myös kiloja sekä helpottaa oloa, koska maha ei ainakaan minulla toiminut viikkojen enen aikana kunnolla. Kokeilkaapa!

joku80

Viestien lukumäärä : 190
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 04.10.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Omppupomppu80 Su Loka 24, 2010 2:19 pm

Olen kyllä eneillyt aiemminkin, tällaista oloa ei tosin ole ollut kuin 2-3 ekaa päivää, nyt en tiedä mistä johtuu sillä teen kaiken ohjeiden mukaisesti ja juon sen 2.5-3litraa/päivä, menisi enemmänkin mutta ravintoterapeutti sanoi ettei enempää kannata juoda ettei poistu sitten elimistöstä muut tarvittavat ainekset...

Suolihuuhtelupussinkin omistan kyllä sillä olen ollut usein paastolla jossa tätä olen harrastanut, nyt en tosin ole tässä ENEssä sitä käyttänyt.

Tänään onkin eilisen migreenikohtauksen jäljiltä ihan hyvä olla, ei ole päänsärkyä, energiaakin riittää ja muutenkin olo on ihan ok.

Omppupomppu80

Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Kanta-Häme
Registration date : 01.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Riski_iita Su Loka 24, 2010 8:58 pm

Omppupomppu; tosi kurja kuulla että olosi on noin kurja. Mulle tuli myös heti mieleen että juotko tarpeeksi, mutta näyttää siltä että elämä voittaisi kuitenkin :)

JA noista mehukeitoista, en ole niistä mitään kyselly, kun olen ymmärtänyt että ryhmässämme kuuluu eneillä pelkillä pusseilla. Huomenna aion asiaa kyllä kysellä, ja muutenkin huomenna tulee realiteetit peliin, eli miten tää mun ruokaeneily on onnannu. Ne mehukeitot ovat olleet mulle pelastus, käteviä vatsan täytteitä tienpäällä, ja ne eivät todellakaan ole 100%hiilaria, ainoastaan valkoinen sokeri on 100%:sta hiilaria.... mehukeiton oikein kävin tarkastamassa tuolla jääkaapissa ja oli 2,2.

Mutta maanantain vaa'alla katsotaan, voi olla että olen ihan männikössä, ja paino ei tipu.... sitten kyllä olen pulassa....
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Omppupomppu80 Ma Loka 25, 2010 12:42 am

Mä en siis ole ryhmässä kun uusi ryhmä olisi alkanut vasta tammikuussa. Sain ohjeet sekä pussieneilyyn että proteiinilla täydennettyyn paastoon eli ruokaeneen. Olen vuorotellut ja tosiaan pussien sijasta syön puolikkaita patukoita mikä on sama asia kuin söisi yhden pussin keittoa. Myös ravintoarvollisesti.

R-I: juu on toki 2.1g hiilaria mutta tuossa esim. näät tuon jakauman ja kokonaisenergia tuossa koostuu vain ja ainoastaan hiilareista...
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=31494&lang=fi

Ja siksi siis ravintoterapeutti sen ihan kielsi, kysyin kyllä kun itsekkin pidän noista mehukeitoista... Marjoja/hedelmiäkään ei saa käyttää kun mausteena eli siis 1-2rkl/päivä korkeintaan.

Omppupomppu80

Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Kanta-Häme
Registration date : 01.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Ranskis Ma Loka 25, 2010 2:24 am

Moikka! En malttanu olla lykkäämästä lusikkaani tähän soppaan...( Mistähän huomaa, että oon enellä jo 5:ttä viikkoa)
Me saatiin sairaalan ene-ryhmässä oikeen kirjallisena lisäruokaaineista luettelo (siis mitä saa syödä pussien lisäks) ja siinä sanotaan, että päivittäin voi syödä 2 dl keinotekosesti makeutettua mehukeittoo. ja saatte uskoo, että syöny oon...
Mistähän nää aika sekavasti vaihtelevat ohjeet oikeen johtuu?
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Paikkakunta : Etelä-Pirkanmaa
Registration date : 22.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Omppupomppu80 Ma Loka 25, 2010 2:55 am

Jooh näyttää olevan aika kirjavaa seurakuntaa nuo ohjeistukset kyllä, niinkuin on myös nuo pääsyvaatimukset... :)

Ei oikee uskalla noita ohjeita vastaan toimia kun kertoivat että mikäli näin käy tai ene ei onnistu niin lähetteestä eteenpäin leikkaavaan sairaalaan on turha haaveilla...

Omppupomppu80

Viestien lukumäärä : 41
Paikkakunta : Kanta-Häme
Registration date : 01.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ma Loka 25, 2010 5:37 am

Miksi ne ei voi yhtenäistää käytäntöjä?
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Riski_iita Ma Loka 25, 2010 11:37 am

No kyse kuitenkin on laihtumisesta. Jos laihtuu kittaamalla mehukeittoja, niin musta se on hyvä, ja jos pystyy pussittelemaan niin hyvä. Lopputulos kai ratkaisee.

Mä katon ensin miltä vaaka näyttää, ja kyselen vasta sitten. *heh*
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Paikkakunta : Uusimaa
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ma Loka 25, 2010 4:04 pm

Jou ja mistä sitä sitten laihtuu voiko ne varmuudella sanoa että ene vie rasvaa sisuskalujen ympäriltä? Jos sitä laihtuukin muualta ja rasva on ja pysyy maksan ympärillä, mulla oli normi maksa ultrassa, voiko se siitä vielä pienentyä? Ja 4 viikkoa paukahti eneä siltikin?
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ma Loka 25, 2010 4:56 pm

Kissus nytkö jo, mulla oli kans ultrassa normimaksa, mutta sitten itse leikkauksesta silti oli jonkin verran rasvaa maksan ympärillä. Ja takana kuukauden ene-dieetti, pienin sortumisin.
Painonpudotus oli lääkärin mukaan silti riittävä leikkausta ajatellen, mutta nämähän on varmastikin kaikki silti yksilöllisiä juttuja :-)

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Matamella Ma Loka 25, 2010 7:44 pm

Vuonna 2005 olin kuukauden pelkillä pusseilla. Lisänä söin kerran pari viikossa yhden parsakaalin ja 0,3% fetapaloja pari ruokalusikallista. Painoa meni kyllä ekassa parissa viikossa 10kg ja sitten 2vikalla viikolla 4-5kg.

Toisen kerran pussittelin viime keväänä. Silloin yritin ensin pelkillä pusseilla, sitten nk.puolinutria eli osa aterioista kevyitä salaatteja yms ja osa pusseja. Silloin paino putosi 2viikossa n.3kg. Lähtöpaino molemmilla kerroilla jokseenkin sama.

Nyt olen 5:ttä viikkoa pusseilla. Ensimmäiset 3viikkoa oli vaikeita, vaikka minulla tässä on ystävä mukana ja päivittäin vaihdetaan kuulumisia. Ensimmäisellä viikolla putosi 7kg ja nyt on kokonaispudotus n.15kg/5viikkoa. Lähtöpaino oli jälleen sama.

Ystävän kanssa tuli huomattua, että joko-tai-ajattelu on ollut meille se helpoin sitten kuitenkin. Siis vaikka tuo puolinutraaminen ajatuksena olisi suuri parannus pelkkiin pusseihin (kun saisi edes porkkanoita popsia ja toisinaaan vaikka kevyen fileen salaatin sivussa). Mutta joka ikisen kerran kun on sortunut, puolinutrannut (tai vuonna 2005 olin pitänyt parsakaali-ateria-päivän) kesti vähintään 3päivää ennen kuin pääsi jälleen siedettävään olotilaan. Syömisiä (pieniäkin tyyliiin yksi paprika) seurasi lähes poikkeuksetta parissa päivässä "seinävaihe" eli paino ei pudonnut.

Tässä viimeisimmässä eneilyssäni olin 3viikkoa täysin pelkillä nutrilett-suklaa pirtelöillä ja sitten tuli 2päivän pieni repsahdus. Söin tortillan, salaattia ja sokeroimatonta hedelmäsalaattia. Takaisin paluu oli kammottava! Paino ei sentään noussut parissa päivässä, mutta kesti 5päivää ennen kuin grammakaan heilahti vaa'alla.

En tarkoita, että kaikkien tulisi pysyä pelkissä pusseissa, mutta omalla kohdallani pelkät pussit toimivat lopulta paremmin, vaikka se ensimmäinen viikko onkin vaikea. Onneksi se sitten kyllä lähtee hiukan helpottamaan. Siis ei enää hatuta joka juttu, ole koko ajan kylmä tai nälkäkään.

En koske hunger-controleihin, patukoihin tai mihinkään normiruokiin, sillä huomasin, että niitä seuraa jälleen hatutus-päiviä, painon tippumisen pysähtymistä, kylmät siniset sormet, univaikeuksia ja julmetun moinen nälkä. Ja tietysti kun tarpeeksi monta päivää on pelkillä pusseilla sitä ei enää edes vahingossa pistele lapsen lautaselle jääneitä kurkkuviipaleita poskeen.. jotenkin se menee selkäytimeen, ettei koske mihinkään muuhun kuin pirtelöpurkkiinsa ja -pussiinsa!

Nämä nyt ihan vain kahden ihmisen empiiristen havaintojen pohjalta neuvoina, mutta ihan taatusti joukossa on joku jonka tahdon lujuus riittää puolinutrauksenkin kanssa taistella niitä toistuvia "aloituspäiviä" joka repsahduksen jälkeen tai joka kokee ja onnistuu paremmin tyystin erilaisilla neuvoilla! Yhtä kaikki haastavaa tämä alle 800kalorin ruokavalio on.

Tsemppiä kaikille!

Matamella

Viestien lukumäärä : 9
Ikä : 41
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 30.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ti Loka 26, 2010 1:12 am

Ene herkku paahdettua kesäkurpitasaa sipulilla ja lanttu sosetta, nami suolan puutteeseen mynttisen suolakurkkua on siin kurkkua ja suolaa.... Nami!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

ene-taival.... kuoppia ja klommuja.... - Sivu 2 Empty Vs: ene-taival.... kuoppia ja klommuja....

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 5 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa