Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

+49
kilomies
Tötterö
Hupelo
Käivelö
Heippis
Helmiäinen
punatukka
Tuhatkeiju
Ekavekara
snafu
TiiviReddy
Merja
apila
t.si
stina66
Eija-Stiina
Viipe
hansu
Sayura
annukka1955
Rohmu
Tuplanainen
Hemasa35
Palleroinen
Tuulikki35
rolli82
Pellukka
meevin
trintilla
pilvipouta
HyeeNa!
piipa2012
2FatToFly
Elämä edessä
Ruustinna
Mii
kamro
Gilraen84
Poutapilvi
MRA123
Rullukka
ritu
anne.heide
mariella
BLOCCO
Laihduttava
Nana
Aloittelija
Ano
53 posters

Sivu 6 / 29 Edellinen  1 ... 5, 6, 7 ... 17 ... 29  Seuraava

Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera To Kesä 20, 2013 2:21 am

Ano - kyllä ultraaja(lääkäri)kovasti sitä anturia palleani päällä pyöritteli ja tuumaili, että ISO maksani on.(vasen lohko)
..mutta kun kysyin rasvoittumisesta, ei kuulemma sitä ollut.


..ja mie kun nyt olen tällainen itseoppinut tohtorinna - melkeinpä,Wink niin tiedänhin sen nyt johtuvan ihan tästä metabolisesta oireyhtymästä(MBO) - sairaalloinen ylipaino Shocked..ja tietenhin sokerin sietokyvyn heikyntyminen vaikuttaa myöskin kovasti asiaan.


Mikähän se maksan koko niin kuin normisti olisi?..painon löysin tuolta netistä - mutta koko mittoina..tietäiskö joku?Smile


Muuten Ano..olihan miulla tuo spiro&ultra YLI 1kk myöhemmin kuin siulla..miulla peruuntui sairauden vuoksi se eka annettu aika huhtikuulla.
..saattaahan siitähin johtua myöhempi leikkausajankohtani..ja siulle soitteli se sisätautilekuri 6.5 ja miulle 20.5..
Eli kaikkinensa; vain 2vko:n ero soitoissa..tekeekö sitten minulla siksi leikkausajankohdan 1kk myöhemmäksi?..


Miulla tulee tekemään oikiasti kyllä t i u k k a a tuo ENE:ily..en voi noita pusseja syödä silent ei vaan KYKENE pale...Ravitsemusterapeutti lupasikin antaa miulle toisenlaiset ohjeet sitten jos niitä en voi käyttää.


Viimeinen muokkaaja, Nanne Napaneera pvm Ke Kesä 26, 2013 6:02 am, muokattu 2 kertaa
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera To Kesä 20, 2013 2:37 am

..vielä..ja juuuh, peruutuspaikoista mainihin Smile ja aioin vielä olla yhteyksissä heti Elokuulla kun palaavat taas lomilta töihin.
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Hemasa35 To Kesä 20, 2013 12:54 pm

Elekeehän vielä lannistuko. Minullakin tosiaan aikaistui 2kk:tta leikkaus, mitä alunperin oli suunniteltu. Siellä ei ilmeisesti oo hirveetä jonnoo tällä hetkellä leikkaukseen, näin ainakin ymmärsin minkä takia leikkaus aikaistui.

Pusseiluihin...Minun eneily kesti 10vk ja voin sanoa, etten ikinä halua niitä enää nähä:/, mutta pakon eessä niitä söi, kun tiesi et niitten syöntiin on hyvä tavoite ja on loppumispäivä tiedossa...Kyllähän se tympäsi, kun minun eneily jaksolle sattui monen kinkerit, myös omat ja sait vierestä katsoa muitten syöntiä..Omalla kohdalla perheen ja ystävien kannustus auttoi myös jaksamaan paremmin noi viikot. Pusseista sain alas vaan kahtamakua ja onneksi reissun päällä sai käyttää myös niitä valmispirtelöitä ne olivat ihan juotavia.

Sisäänottoarviossa sairaanhoitaja, kirurgi ja anestesialääkäri tekevät viikkoa ennen leikkausta arvion, onko leikkaukselle mitään estettä. Samalla kertaa otetaan keuhkokuvat. Anestesialääkäri oli noista kaikista tarkin, tutki joka ikisen mahapoimun jne,ettei ole mitään tulehduksia jne ja katsoi ne keuhkokuvat. Kirurgi teki sitten sen lopullisen päätöksen, kun ensin nukkumaija oli näyttänyt vihreää valoa. Minulle sattui leikkaukseen naiskirurgi ja -anestesialääkäri.

Hemasa35

Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : pohjois-savo
Registration date : 17.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja rolli82 Su Kesä 23, 2013 10:47 pm

voi blääh, nyt tajusin lukea vasta kunnolla ton toisen paperin. mun pitää puottaa painoa 110kiloon , muuten se teknisesti ei ole mahdollista eli vähintään 5 viikon VLCD/ENE-dieetti enne leikkausta, jotta leikkaus teknisesti on mahdollinen. sisäänottoarvio on syksyllä 2013. (ovatpa teknisesti kaksi kertaa kirjotitaneet xD)  maksan kokoa eivät tiedä ku eivät uudestaan ottaneet vatsa uä:tä, puol vuotta sitten katsottiin uä ylävatsakipujen vuoksi jolloin eivät mitanneet maksaa.


mtien noi sisään otto asiat voi heittää noin paljon??? ei mulle ole mitään marras/joulu juttuja ole laitettu. ja elokuussa aion itsekin soitella sinne uudestaan. Sen verta viime viikolla soittelin ja kyselin jonosta ja laittoivat toivomusta tekstiin ettei syyskuun ekalla viikolla olis mitään arviointia mulla et saan opiskelupaikan otettua vastaan. eka päivä on ainakin pakollinen.
rolli82
rolli82

Viestien lukumäärä : 227
Paikkakunta : nilsiä
Registration date : 30.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ma Kesä 24, 2013 12:39 am

^Siis laittoiko ne sinulle ihan selkeän tavoitepainon, joka pitää saavuttaa ennen leikkausta? :shock:On kyllä ilmeisesti TOSI yksilökohtaista KYSillä nuo tsydeemit, mulla kun tuo BMI on kuitenkin huikeasti korkeampi ja mulle ravintoterapeutti ei antanut mitään pudotusmääräystä. Sanoi et ENEllä kyllä sit saadaan niin paljon pois kuin tarve vaatii.. vai yllättääköhän ne mut sit jonkun muun käynnin yhteydessä sillä pudotettavalla määrällä.
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Ma Kesä 24, 2013 1:16 am

Ano,
Blogisi on mehevää luettavaa. Kiitos!
Tuplanainen
Tuplanainen

Viestien lukumäärä : 250
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 04.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Hemasa35 Ma Kesä 24, 2013 2:34 am

Minulla oli laitettu tavoitepainoksi leikkaukseen 100kg, eli olisi pitänyt pudottaa n 20kg, mutta jäin tavoitteesta 6 kg. Silti leikattiin. Painoa sain pudotettua leikkaukseen n.16kg( painoni nousi kirjeen jälkeen ensin muutaman kilon).  Minä olen ymmärtänyt niin( voin olla väärässäkin), että kaikille tulee joku tavoite ja pitää olla kuukausi ennen leikkausta ene-dietillä, jotta maksa pienenisi ja elimistö tottuisi pienempään energiamäärään. Painotavoitteen antoi lääkäri kirjeitse.

Hemasa35

Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : pohjois-savo
Registration date : 17.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja rolli82 Ma Kesä 24, 2013 2:37 am

joo, olivat laittaneet tavoite painon siihen. täytyy täs pikku hiljaa aloitella vaihteen vuoksi dieetti ni ei tarvitse sit välttämättä niin kauaa eneillä Shocked
rolli82
rolli82

Viestien lukumäärä : 227
Paikkakunta : nilsiä
Registration date : 30.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano Ma Kesä 24, 2013 12:22 pm

Jaaaaahas, eikai siinä kirjeen toisella puolella ole vain lukenut jotain.. Kun ei siinä minulla mitään tavoitetiputuksia oltu mainittu. Nyt iski hieman pelko takaraivoon ja varmaan etsittävä se breivi jostain Very Happy. Minähän olen siis tiputellut tässä omatoimisesti arviokäynnistä noin 12 kiloa (10 kiloa kun lääkäri soitti jonoon asettamisesta, 10 kiloa ennen koko arviokäyntiä). Olisikohan se ollut sitten heille tarpeeksi vakuuttavaa, ettei ole laitettu mitään tavoitetta. Toisaalta BMIkin on tällä hetkellä sitten himpan vajaa 40, eli onko sitten että eivät näe sitä tarkoituksemukaiseksi että ennen ENEkuuriakin on jo alle "leikkausrajan".

Vaan alkaa näyttämään tämä kesä yhdelle hittolaiselle, kun paino ei kyllä näillä syömisillä pääse tippumaan :/. Varmaan aloitettava jokin esikuuri että saisi homman taas etenemään. Helpompi laihistella kun tekee vaan totaalikieltäytymisen mm. viinaksien suhteen.

Ano

ja Tulpanainen, hienoa jos tykkäät Very Happy

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ke Kesä 26, 2013 6:36 am

Ei miullekaan ollut tavoitepainoa laiteltu, vain maininta että: ehdottomasti 5vko:n ENE maksan suuren koon vuoksi.


Omatoimisesti miekin laihduttelin ensin jotta sain lääkärin vakuuttuneeksi halukkuudestani leikkaukseen -15kg(josta tullut nyt takaisin 5kg Neutral)


Ano - siun painonpudotus on hyvällä mallilla kuitenhin..onko siulla pituutta n. 174cm?..itse olen 176cm/135kg ja BMI nyt 43.58


Uskon että miullehin saattaa vielä tulla jokin painoarvio maksan koon vuoksi..hirvittää ihan ajatella että täytyis eneilyllä pudotella vaikka 20kg!Shocked



Mutta kuten Hemasa kirjoittelit, ehkä sen vain kestää kun tietää että on tavoite - elämän muutava tulos.Smile
..saanko muuten udella siun painoasi - mikä oli leikkauspäivänä?Question
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano Ke Kesä 26, 2013 11:43 am

Tarkistimpa tuon kirjeen, ja ei siinä tosiaan muute ollut kuin että arviopäivän paino ja suunniteltu leikkausajankohta, huh, *pyyhkii kauhun aiheuttamat karpalot pois otsaltaan*.

Ei sinällään, minä oikeastaan tykkäisin että saan pitää sen ENEn ja painoa lähtisi sitten senkin puolesta jo pois. Olisihan se "komeata" sanoa että jo ennen leikkausta sain esim. 30 kiloa pois... Vaan kesä näyttää sille että on minullakin tullut kilo-kaksi takaisin painoa, osa voi selittyä kuukauden ajalla, osa tällä helvetinmoisella helteellä'. Nyt kun vaan muistaisi sitten juoda vetta hela tiden niin tämä kausi olisi kunnialla ylitetty. Toki jotain suolaistakin on otettava että tasapainot säilyy, mutta sen suolaisen kyljessä ei tarvitsisi olla kiloa rasvaa ja toista hiilareita Smile

Nanne: Meikä luuli että olen 174, kun joskus pahoimmillaan mitattiin raskaana sitä ja liekkö selkäranka antanut kirjaimellisesti periksi Very Happy. Sitten menin tämän leikkauksen takia spiroon, ja siellä ne mittasi pituudeksi 176-177 o_O... Mutta kun alkujaan on BMI tuolla pituudella laskettu, niin empä ole sitten sitä muutellut. Vaikka varmaan hyvälle näyttäisi kun nykäisi alaspäin sitäkin arvoa kun muuttaisi vain pituuden Razz.

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Hemasa35 Ke Kesä 26, 2013 12:42 pm

saap uudella:).. Leikkauspäivänä minun paino oli 106kg. Enimmillään painoin n. 122.5 kg.( Huom pituutta on huimat 157cm). Nyt ollaan jo kaks numeroisessa luvussa Smile

Hemasa35

Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : pohjois-savo
Registration date : 17.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ke Kesä 26, 2013 6:40 pm

Ano - miulla oli henkkareissa tuo pituus 176cm(vanhoissa, hankittu silloin juuri kun täytin v. -83 18v)

-04 raskauden jälkeen(-06?) eräässä tutkimuksessa hoitaja mittasi pituudeksi vain 173cm!
..enhän mie nyt voinut kutistua tuona aikana 3cm?..hieman vanhemmalla ikää sitten painuu jo selkäranka kyllä kumaraan.

Mitta ei ollut sellainen puinen mitta vaan pelkkä naru, jonka eteen menin seisomaan..

Nyt sitten 2013 - eli 7v siitä edellisestä mittauksesta, spiron yhteydessä mittaus ja pituus tasan 176cm.Very Happy
..eli se tädin mitta ei ollunna kyllä m i s tä ä n kotoisin. Wink

..ja Ano, kyllä tuo 2-3cm vaikuttaa paljon kun lasketaan BMI-lukua..

Eli: esim. tuolla 122kg ja 174cm pituudella BMI olisi 40.3..ja 176cm BMI 39.39..ja vielä 177cm BMI 38.94 Smile..kumpaakohan tutkailevat sitten Kys:illä enempi - BMI-lukua, vaiko ihan painoa kiloina?..painoa varmaanhin..

Hemasa35 - kiitos vastauksestasi I love you
..eli miun BMI(43.58)olisi nyt aika samoja kun siulla lekkauspäivänä.

OLisin kyllä onnessain jos riittäisi tuo -10kg pudotella painoa ennen leikkausta.cheers


Nyt kuulkaas kysymystä pukkaapi!!!


Miten olette jaksaneet tehdä töitä(kuka työelämässä)runsaan ylipainon kanssa - varsinkin kesäisin?
Oletteko olleet sairaslomalla?

Itse olen tällä erää työttömänä.
Huomaan painon rasitteen heti kun täytyis enempi liikkua/olla jalkojeni päällä.Embarassed
..hikoilen ja hengästyn pienestähin ponnistuksesta..

Sitten miulle on tullut niitä "kuumia aaltoja" kovastikkin, kaikkine muine ikävine tuntemuksineen  pale tulleet ihan tässä vuoden sisään..täytän elokuussa 48v.

Pikkasen siirtyi aikoinaan tämä leikkaukseen pääsy haave kun..

..miulle pukkasi kova vauvakuume -09 I love you(täytin samana vuonna 44v)
Otatin kierukan poijjes 3/09..raskauduinkin Tapanin päivänä mutta se oli keskeytynyt km.
1.8v sisään oli 3 keskeytynyttä raskautta(ensimmäinen meni hieman pidemällekin ja pienen sydänäänetkin kerkesin jo nähdä)
..ja vielä senkin jälkeen 3 kemiallista, viimeisin keväällä..

Hedelmöittyminen siis tapahtuu mutta pikkiset eivät enää vaan pysyneet kyydissä ja onhan ne munasoluni jo sellaista "sekundaa" tällä ikää.
Sitä luopumistyötä olen tehnyt ainakin 1.5veen verran ja nyt tuntuu jo helpommalta asia hyväksyä - ettei enää perheluku tästä kasva.(rakkaita lapsia -87 ja -04)

Ehkäisyä ei ole ollut käytössä 2009 jälkeen, ei tarvetta.
..hormonikierukka oli 3.5v ja ei sopinut miulle olleskaan - olin kuin ilmestyskirjan peto koko ajan!Twisted Evil

Olen siis itse menossa lääkärille sairaslomaa pyytämään elokuun lopulla siihen leikkaukseen saakka, koska en voi olla työttömänä työnhakijana: jalat ja selkä oireilee ja nämä premenopaussin oireet ovat todella ahdistavat jo..
Hormoneja en voi tulppariskin vuoksi käyttää.

Luontaistuotteita kokeiltu useita, eipä juuri apuja ja kun miulla se hepariinilääkitys, pitää kattoa tarkasti mitä popsii.
Syönkin nyt Serotoniinia, joka on hieman auttanut mutta enempi mielialaan.
Ylipaino selkeästi osaltaan voimistaa noita fyysisiä tuntemuksia.

Viimeksi vuosi sitten lääkärillä käydessä sanoin jaksavani hakeutua työelämään, enää en ole samaa mieltä..nyt varsinkin näillä kuumilla keleillä olen aivan rätti poikki kun vain piipahdanhin ulkona hetken.Neutral

Työni on siis aina ollut jalkojen päällä olemista paljon.(myyjä)

..voi mitä valitusta..sorry Crying or Very sad..nyt vain ei oloiseni mitenkään "lennokas"..olen enämpi loppukesän ihmisiä(kuulaat, tuoksuvat loppukesän illat)ja tykkään myös kirpakasta pakkasesta.(ilman tuiskutuulia)

Mukavaista keskiviiko päivää itsekullekin!
Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 443081fwtx95sy3b


Viimeinen muokkaaja, Nanne Napaneera pvm Ti Heinä 02, 2013 1:40 am, muokattu 3 kertaa
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano To Kesä 27, 2013 12:03 am

Joo, minä luulen Nanne että se spiron mitta on vaan löysällään Very Happy

Työelämässä jaksamisesta: kyllähän sitä jaksaa toimistotöitä jonkin verran tehdä. Keskittyminen on sitten aina vähän aiheen mielekkyydestä kiinni jne. Ja kuumillakin keleillä toimiston saapi onneksi hyvin ilmastoitua, joten tässä mielessä ongelmia ei ole ollut ylipainon kanssa. Sitten muutamina kesinä kun on päässyt tekemään ihan jalkojensa päällä töitä ilmastoimattomissa tiloissa, niin kyllä on raskasta - mutta minulla toisaalta on ikä puolellani, että kyllähän minun vielä PITÄÄ jaksaa Smile

Ano

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano Ti Heinä 02, 2013 1:20 pm

Yngh, Argh ja Ugh!

Kesä - tuo mainio tekosyy olla selkärangaton paska. Tulisi jo jonkinlaista elonmerkkiä KYSsiltä että milloin ja mitäkin. Paino vaan meinaa nousta ja ahistaa ja masentaa. Kaikki päivät menee vain laihdutusta ajatellen ja alkaa sekin sitten jo pinnaa kiristää.

Olisin jo niin valmista kauraa.


Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera To Heinä 04, 2013 1:11 am

Ano - täällähin hieman väsyneen tympeät fiilarit Neutral 
Taitaa sieltä Kys:iltä tulla infoa vasta aikaisintaan Elokuulla kun palailevat lomilta..
..jaksuja I love you 

Itselläni tuo reilu 1kg läksi pois poikkeen kun menkat ohi - nyt paino tasan 134kg..ei oikein ruoka päiväseltään maistu ja illasta sitten puputan(tyypilliseen tapaani)kaikkea "pientä"No ..ja ei kyllä nestettäkään mene tarpeeksi, ei vaan ole janon tunnetta ja siitäpä oloinen sitten kuumalla heikko Crying or Very sad ..ei ihan tuo 2-3kuppia kaffetta riitä nesteitä/vrk ja kaffehan vielä on dirueetti..

Miun täytyis opetella taas juomaan vähintään se 1.5l/vrk..siis täytyy ihan itteään m u i s t u t t a a jollahin tapaa että tuo määrä menis vähintään ales.
..taidanhin alkaa ostelemaan per päivä sen ison pullon vähänatriumista kivennäisvettä, niissä nykyään kivoja makujahin, tykkään että sillain pikkasen "röyhtäyttää" drunken huomenna heti muutaman puteli kaupasta!
 
Vuokrasinpa tänään extemporee mökin viikonlopuksi kun sain niin edukkaasti Smile (40e/vrk)
Lähdetään koko pesueen kera perjantaina körryyttelemään Vehmerin suunnille, ihanaa päästä uiiiiiimaaaaan kelteisillään!tongue sunny(oloinen virkistyi jo pelkästä ajatuksesta Wink )  


Tilanne päivitystä..

6/2012 Tk:n omalääkärillä käynti ja lähete RT:lle/lähtöpaino 144.2kg/BMI 46.55
8/2012 RT:lla käynti
11/2012 RT:lla käynti(painoa pudonnut silloin n -13kg)
12/2012 Omalääkärillä käynti(painonpudotus -15kg)lähete Kys:ille
1/2013 kutsu labroihin(painonpudotus -16kg)
2/2013 aika RT:lle&Lääkärille(lihavuusleikkaus arviointi)
18/2.2013 RT&Sisätautilääkäri= vihreää valoa leikkaukselle-Jeee!!!
..painoa 130kg..nyt odotellaan sitten kokeisiin pääsyä(Gastro+Spiro+ultra)
..ja ajat tulivatkin
4/4 2013 Gastro(käyty ja kaikki näyttäisi olevan Ok)
9/4 2013 Spiro&vatsan ultra(peruuntui)
6/5 2013 Lääkärin soittoaika(peruuntui)
15/5 uudet ajat Spiroon&ultraan(käyty on)
20/5 Lääkäri soitteleepi tuloksista(kaikki Ok ja odotellaan girurgilta viestiä)
..paino 16.4.2013 131.3kg(noussuthan tuo juutas.. )
..ja paino vaan noussut lisää - nyt 133-134kg..voihan v***u  
29/5 Eipä vaaka pienempää lukua näytänyt taaskaan(BMI 43.58).
19/6 Kirje Girurgilta - leikkausajankohta marras/joulukuu 2013(BMI 43.26/134kg)
..paino sahaillut 134-135.5kg välillä..tänään 3.7 134kg
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano To Heinä 04, 2013 12:01 pm

Hei Nanne!

Juominen on minunkin akilleen kantapää. Yllättävän helppoa se on silloin kun on töissä työpisteellään ja juomapullo on siinä käden ulottuvilla. Kotona ollessa kun harvemmin ihan 7h on samassa paikassa möllöttämässä niin se onkin jo haasteellisempaa. Ei oikein tekisi mieli juoda aina puolta litraa kerrallaan että kolmella kerralla saisi edes sen minimin täyteen... Mutta onneksi on se kahvi, edes se aamukahvi, kröhm. Itse asiassa hieman jo pelottaa että noinkohan kahvin lipittäminen ainakaan heti leikkauksen jälkeen onnistuu - vielä kun pahimpaan syyspimeyteen sattuu se operaatio niin mieleni kaipaa keinotekoisia piristeitä Very Happy.

Mutta oij joij, kuulostaapa "oma ranta" aivan mahtavalle, vaikka edes viikonlopuksi. Ei näillä kilomäärillä kun kehtaa tuonne yleiselle rannallekaan mennä kellistelemään, vielä!. Kohta onneksi matka kohti normaalipainoa/sen ylärajaa pistetään aluilleen, ja ensi kesänä saatan jo roikkojeni kanssa liitää pitkin rantoja mukelon kanssa, sitä odotellessa <3

Ano

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano To Heinä 11, 2013 2:37 pm

Kirjoittelinkin jo aiheesta blogiini, mutta kerrompa teillekin valaistumisestani.

Kaivoin tosiaan aikaisemman nutrilett-kuurin tulokset esiini ja jo tuolloin meillä oli tuo vaaka joka väittää mittaavansa rasvat ja lihakset ruumiistani. Eipä noissa läski/lihas-jutuissa niinkään eroa ollut (mainittavasti) aikaisempaan kuuriin verrattuna, mutta auta armias, tosiaankin olin lihonut puolessatoista vuodessa 50 kiloa... Voi hyvä jumala - ja vielä olin alkanut epäilemään leikkauksen tarpeellisuutta. Hirmuinen tarve olisi syyttää jotain tahoa (muuta kuin itseäni) että miten helvetissä tuo on mahdollista kun EN VARMASTI vetänyt vaan hamppareita ja jätskiä. Nimittäin tuollainen 0.5-1kg lihominen viikossa puolentoista vuoden ajan tuntuisi vaativan jotain aivan uskomatonta perseilyä.

Ja kun mietin sitä että kun en pelkkää namia ja hampparia/pitsaa/kebabia syönyt 24/7, niin jossainhan se vika on, ja en nyt muuta keksi kuin sitten kotiruuan liian suuret annokset/vääränlainen ravinnon laatu joka sitten aiheuttaa napostelua. Määrään ja laadukkuuteen tulee erityisesti leikkauksella apua, koska EI VAIN SAA! Kielletty! Tulee sattumaan fyysisesti jos syöt sitä tai tätä paskaa! Näillä ajatuksilla lähden hommaa prosessoimaan, eikä minulla todellakaan ole mitään halua heti leikkauksen jälkeen olla testaamassa että "josko sitä vaikka uppoaisi vähän namitkin" - EI, EI ja vielä kerran EI! Miksi suotta, mitään hyötyä siitä ei ole ja miksi ihmeessä haluaisin testata että uppoaako suklaa? Mielummin on vaan kokonaan ilman, hemmetti.

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano To Heinä 18, 2013 2:44 pm

Kesäloma puolen välin yli, enää pari viikkoa jäljellä. Ja minä meinaan tulla hulluksi.

Kaikki päivät menevät jotenkin leikkaukseen liittyvien foorumeiden/videoiden/blogien selaamiseen. Mitään uutta tietoa ei enää mistään ole tullut vastaa. Tekemistä on ole keksinyt koska sitä "omaa aikaa" taaperon vahdinnan lisäksi on muutamia tunteja päivässä. Mutta mielumminhan nekin kuluttaisi johonkin muuhun kuin tähän saman asian ympärillä pyörimiseen.

Milloinkohan ne alkaisivat sieltä niitä aikoja ilmoittelemaan? Onkohan sihteeritkin ns. lomilla vai voisiko heiltä saada utvittua jotain tietoa? Soittaakohan ne ENEn aloituksesta vai tuleeko kirje... Tällaisia minä mietin, JOKA IKINEN PÄIVÄ. Syksyn aikataulujen suunnittelukin alkaa stressaamaan kun ei voi ollenkaan arvioida mihin aikaan olisi leikkaus, milloin on ENEllä, miten pitkään potee, milloin voin taas aloittaa kuntosalilla käymisen leikkauksen jälkeen, milloin laitan salijäsenyyden tauolle (ja säästän vähintään satasen rahaa) jne jne. Reissujakin olisi tiedossa ja deadlinet lähestyy, mutta osaa nyt sitten ilmottautua minnekään kun syöminen ja juominen on pannassa kuukautta ennen leikkausta sekä määrittelemättömän ajan leikkauksen jälkeen...

On tämä taas niin tätä...

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Rohmu Pe Heinä 19, 2013 1:19 am

Mul on vähän samanlaiset mietteet. Ja kaiken lisäksi en onnistu eneileen. Jos en saa viittä kiloo alas elokuun loppuun mennessä, voin lääkärin mukaan unohtaa leikkauksen. Ei se mee yhtään. Panikki iskee...confused

Rohmu

Viestien lukumäärä : 9
Paikkakunta : Kirkkonummi
Registration date : 20.02.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano Pe Heinä 19, 2013 2:07 pm

Karua meininkiä Helsinkin päässä, että ihan ultimaattumeita :/. Toisaalta, onhan se tapansa osoittaa motivaatiota, ainakin jos on osoittaa että kaikkensa on tehnyt, mutta ei vaan perkele tipu! Miun mielestä se vasta on oikea indikaattori että mikään muu ei toimi, leikkausta kehiin, hemmetti vie.

(Tietty, jos ruoka-annosten määrän laskeminen ei onnistu ennen leikkausta, niin ongelmia ((vaarallisia!!)) on tarjolla leikkauksen jälkeen). Eli kai ne ihan hyvää hyvyyttään niitä rajoja laittelevat Smile

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano Ke Heinä 24, 2013 12:34 pm

https://www.youtube.com/watch?v=okV0IFd_P_U tulipa tälläinenkin surullinen kohtalo vastaan. Todella sydäntä särkevää että osaltaa leikkauksen syystä joudutaan erittäin runsaiden kuukautisten takia sterilisoimaan potilas, ja näin ollen lapsihaaveet pitää haudata. Toivottavasti tämä on yksittäistapaus ja liitännäinen verenohennuslääkkeiden käyttöön, sillä itsekin olen niitä jotka tähän leikkaukseen lähtee osittain siitä syystä että olisin tarpeeksi terve vielä toisenkin muksun hommaamista yrittämään.

Huoh, julmaa.

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ke Heinä 24, 2013 10:27 pm

Ano - voisitko mitenkään miulle suomentaa hieman tuota video pätkää?
..ei miun "Lontoon" taitoni iiiihan riitä..Laughing

Kiitos kaunis jo edeltä.I love you  
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ke Heinä 24, 2013 10:51 pm

Täällä en juurikaan ole leikkausta miettinyt - ainakaan jatkuvasti.
..tiedän että jos en pääse peruutuspaikalle, tulee ilmoa varmaan syyskuun lopussa-lokakuun alussa, mikäli leikkaus marraskuun puolella..käääks, eihän siihen ole kuin pari kuukautta!tongue..voi että, tuo syssy tulee aina niin nopsaan.(miulle eneilyä määrätty 5vko)

Elän siis t o i v o s s a että leikkaus EI venyisi Joulukuun puolelle pidemmälle.

Lähinnä kesälomaa ja rentoilua viikon verran vuokramökillä mie ennemminhin fundeeraan.sunny..hiks!drunken
..nooo, ei nyt tuota % juomapuolta niinkään Wink..lähinnä: saunomista, uimista ja valvoskelua yöllä - lyhykäisen kesämme kauneudesta nauttien.Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 2122084jscnyodcgi

 Ano - kyllä sieltä kirjettä pukkaa tulla ihan ajoissa, joko kirran osastolta tai Ravitsemusterapeutilta.
..mutta kannattaa toki rimpautella soittaa omaa tilannettaan että "missä mennään" heti Elokuun puolella, josko olisivat jo lomilta palailleet.Very Happy


..Ano, jaksuja odotteluunAnon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 493221asl0plrbzd

..itselläni lekuri 13.8 ja aioin pyytää sairaslomaa sinne leikkaukseen asti..ei miusta nyt ole työnhakijaksi/työntekijäksi ei..Crying or Very sad 
Paino sahannut 134kg-136kg välillä..yleensä kesällä paino on tip-pu-nut ja NYT juuri tänä kesänä ei.Evil or Very Mad 
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Ano Ke Heinä 24, 2013 11:30 pm

Jos tehokkaasti tiivistän tuon videon viestin, niin tosiaan hänellä oli alkanut kaiketi kuukautiset (ja leikkauksessa((?)) ilmenneiden verihyytimien/tukoksien vuoksi pistetty verenohennuslääkitykselle, koska hän muuten saisi tukoksen aivoon/sydämeen) ja hän oli vuotanut sitten ihan tosissaan (hetkessä maximaxi-siteet ja -tamponit täynnä + suuria verihyytymiä jne). Eli hemppa-arvot laskeneet tietty tämän johdosta.

Ja koska verenohennuslääkkeistä ei voinut luopua ja tietyt (nuvaring) ehkäisylääkkeet eivät mitenkään toimineet keskenään + keinotekoinen menopaussilääkityskään ei auttanut vuodon loppumiseen, päätyivät kaikki lääkärit loppupäätelmään että öym, kohtu pitää hmmm... käsitellä siten ettei sitä kerrosta mikä aina kuukautiskierron päätteeksi irtoaa = kuukautisvuoto, enää ole. Eli siihen ei sitten tartukaan mikään, kuten esim. munasolu. Eli hänestä tuli siten steriili ts. hedelmöittymiskyvytön.

Anteeksi tökerö käännösviritelmä, ei ihan taitu tuo gynegologinen sanasta kuin vettä vaan.

Nanne: joo, hermoa alkaa kiristelemään jo kun ei ole kuulunut mitään, ja vaikka tiesin että kaikki lomilla niin tänään soittelin kirralle (missä autom. viesti että ollaan poissa, mene sinäkin pois) ja ravitsemuspuolelle, joka nosti kädet ilmaan. Eli hattu vaan takaisin kouraan ja postilaatikkoa kyttäilemään kunnes elokuun ensimmäinen täysi viikko alkaa ja voi alkaa taas soittelemaan osastolle Very Happy

Ano

Viestien lukumäärä : 118
Registration date : 24.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v) - Sivu 6 Empty Vs: Anon taival (leik. 24.9.2013 KYS; <30v)

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 6 / 29 Edellinen  1 ... 5, 6, 7 ... 17 ... 29  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa