Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Huomioitani eneilystä

+8
Poutapilvi
Laihduttava
MRA123
jari 41
Anette
dunbar
kissus nytkö jo
Ranskis
12 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Huomioitani eneilystä Empty Huomioitani eneilystä

Viesti kirjoittaja Ranskis To Syys 30, 2010 4:27 pm

Viime ened-tapaamisessamme sairaalalla tajusin, kuinka totta onkaan se ketoosin haju mistä varotellaan. Ryhmäämme kuuluu 16 henkilöä, kokoonnumme neukkarissa, joten tunnelma on tiiviihkö. Vaikka ovi on auki, on haju kammottava! En kehtaa sanoa siitä vierustovereilleni, mutta heidän henkensä haisee niin pahalle, että pää on käännettävä pois...Koska tiedostan asian, syön itse xylitolipurkkaa ja huuhtelen suuta suuvedellä, kun tiedän, että tulen olemaan jonkun lähellä. Silti toivoisin, että muutkin muistaisivat, mitä rav.terap. kertoi juurikin tästä asiasta heti ekassa tapaamisessa! Jos siis eneilet, koita muistaa ottaa huomioon lähimmäisesi...
Samoin olen huomannut, että energisyys muuttuu. Sanotaan, että tuntuis ihanan energiseltä...Ei tunnu, vaan kamalan levottomalta, siis epämiellyttävän levottomalta. Ravaat kotona edestakas, mikään ei kiinnosta eikä halua tehdä mitään hommiakaan, on vaan niin kamala,levoton olo. Yöunet ovat hävinneet: ravaan myös illat, enkä pysty keskittyyn ees telkkuun. Kun ei ees väsytä, en mene nukkuun. Silti pitäis pysyä normaalissa elämäntahdissa...Olenkin nyt ottanut unilääkeitä masennusajoiltani, jotta voisin nukkua edes muutaman tunnin.
Vaikka en tunne varsinaista nälkää ketoosin takia, on ruoka koko ajan ajatuksissani. Voin jopa tuntea, miltä leipä tuntui suussani silloin, kun se ei ollut kiellettyjen ruokien listalla...Ravauskierroksellani kierrän säännöllisesti jääkaapin ovelle, josta joudun ponnistelemaan pois. Telkkarimainosten ruoat saavat veden kielelle välittömästi, sanomalehtien ruokatarjouksetkin tuovat oikean ruoan syömisen mieleeni.
Koen tekeväni niin suuren uhrauksen itseni ja leikkauksen takia, etten ymmärrä, miksei vaaka armahda minua. Tällä kärsimyksellä painon pitäisi mennä alas ihan silmissä, vaan ei mene! Normaalin 2 kg viikossa vaan, vaikka luulin, että ainakin 5 kg. Tunnen kärsineeni kyllä isommankin laihtumisen edestä...
Olenki siis sekoomassa tän ketoosini kanssa vai onki teillä muilla eneilleillä ollut vastaavaa? Ryhmässä emme ehtineet oikeen keskusteleen kunnolla näistä asioista, kun muutama osallistuja jaksaa jauhaa niin pitkään omistä sairauksistaan, eli eksyy aiheesta. Vetäjäkin on niin kiltti, ettei katkaise tätä lipsahdusta, vaan odottaa, että ko.henkilö itse ymmrtäisi lopettaa.
Muutoin on ollut onneksi aika mukava ryhmä.
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Registration date : 22.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Huomioitani eneilystä Empty Vs: Huomioitani eneilystä

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Syys 30, 2010 4:43 pm

Juu kuullostaa niin minulta kun oon ollu atkinsonilla voi prkle mitä on vielä odotettavissa. Onneksi tulee sitten se "palkinto" eli leikkaus tuon jälkeen... (tupinaa)
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Syys 30, 2010 4:57 pm

Onko sulla ollu pää lisäksi niin kipeä ettet pysty välillä wchen menemään se on kanssa atkinssoni kokemuksiani...
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja Ranskis To Syys 30, 2010 5:04 pm

Moikka! Joo, unohdin sen mainitakin. Jysärit on kuin krapulassa ois, heti enedin alussa ennen ketoosia, ja nyt välittömästi jos juominen jää vähänkin vajaaks siitä 2l:sta. Sen sentään oon jo oppinut, että heti kun alkaa vähänkin panta kiristää päätä, juon kiireesti vähän, niin hetken päästä alkaa helpottaa. Nyt en mene minnekään ilman, että vesipullo on mukana.
Ranskis
Ranskis

Viesti kirjoittaja dunbar To Syys 30, 2010 5:07 pm

Mulla on eneilyn sivuvaikutuksena tullut muistikatkokset. Unohdan tekemiäni asioita eli esim vaihteiden vaihdon autosta. Ajattelen, et vaihdanpa vitoselle ja huomaan, et olen jo vaihtanut. Unohtelen ihmisten nimiä, selitän jotain ja unohdan yhtäkkiä mitä selitinkään. Oikeesti kamalaa. Onko kukaan muu huomannut samoja oireita?

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Syys 30, 2010 5:08 pm

Kyllä elämä on ihanaa kun enellä olla saa ja lentää leikkauspöydälle kuten ryhävalas.... Vai miten se oli tältä musta tuntuu omalla kohdallani
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja Ranskis To Syys 30, 2010 7:29 pm

Moikka! Ihanaa, että joku muukin tuntee, että pää pätkii! No, ei se siis mikään ihana juttu muuten oo, mutta koska muillekin käy niin, ehkä en ookkaan tullu äkkiä ihan seniiliks! Tää siis voiki johtua enestä, tämäkin outo käytös. Olen itsekin huomannu just , että en muista äkkiä nimiä tai lause jää kesken kun en muista, mitä olin sanomassa. Hianoo...mihinkähän tässä vielä oikeen päädytään, ennenkuin ene on ohi...?
Ai niin, yks juttu viä tuli mieleen. Onko teillä muilla alkanu iho oireileen? Mulle on ilmestyny oikeen"joka teinin unelma"finnejä! Siis niin karseita! Ja ois tullu vaikka hanuriin, mutku ei: naamaan... Ja voin sanoo, että näppynaama-aika on ollu jo kauan sitte historiaa.
Ranskis
Ranskis

Viesti kirjoittaja Anette To Syys 30, 2010 7:46 pm

Mua taas palelee ihan tolkuttomasti. Sormet on ku jääkalikat, onneks ei sentään siniset :)

Anette

Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 55
Registration date : 12.12.2009

Viesti kirjoittaja jari 41 To Syys 30, 2010 8:19 pm

minuakin palelee että sisällä tartee olla villapaita päällä sisällä ja olkona talvitakki päällä.

jari 41

Viestien lukumäärä : 15
Ikä : 55
Registration date : 28.09.2010

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Syys 30, 2010 9:52 pm

Juhuu saan ihan ohjeet kotiin postissa ja ravintoterapeutti oli sitä mieltä että 10kg on pikku juttu 4 viikon enellä... Jaahas se jää nähtäväksi sitte...
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja MRA123 To Syys 30, 2010 10:16 pm

Ranskis, mulla on ihan tasan samanlaista, on tosi levoton olo ja tuota ramppaamista joka suuntaan on tullu tehtyä.

Mä onneksi tiesin mitä on tulossa ja kävin lääkäriltä hakemassa unilääkkeitä jotta olen saanut nukuttua, painokin on pudonnut ripeämmin kuin ekalla enellä jolloin valvoin ja kärvistelin kaiken yötä... Voiko sillä olla jotain tekemistä painon putoamisen kannalta, siis sillä unella, elimistö lepää kun saa kunnolla nukuttua ja dieetin vaikutus tehostuu ?? mene ja tiedä, nää on näitä mun omia juttuja....

Mä aloin kutomaan että sain käsilleni tekemistä...
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja Ranskis Pe Loka 01, 2010 1:37 am

Moikka! Kuulostais kyllä ihan järkevältä tää sun teorias. Ainakaan unessa ei ole ruoka vielä tullut kummittelemaan, ainakin silloin saa olla hetken muuta mielessä...
Mullekin varmaan tulee viä toinen ened, kunhan päästään lähemmäs leikkausta. Silloin sitten oon myös minä vähän viisaampi ja varaudun hiukan erilailla tähän kuin nyt. Olen siis ymmärtänyt, että jos ei satu niin älytön säkä, että viä tänävuonna leikattais, niin ennen leiikausta on eneiltävä 2-4 viikkoo? Tää nykynen enehän kestää joulukuun puoleenväliin.
Mäkin harrastan kutomista! Nytkin mullon 4 villapaitaa ja -takkia meneillään, kun välillä kyllästyy johonkin kutimeen hetkeks. voi jatkaa toista. Hartioitten päälle alkaa käymään, oon niin levoton että oon kai kutonu liikaa yhteen menoon...Harmi, ettei meinaa tulla valmista, kun on äkkiä tullu niin lyhytpinnaseks.
Ranskis
Ranskis

Viesti kirjoittaja MRA123 Pe Loka 01, 2010 1:41 am

Piti vielä sanomani tosta uudesta teiniajasta eli näppylöistä, mulla on naama kukkinut oikein kunnolla tän enen aikana, mut se johtuu ihan siitä että iho puhdistuu ja kuona-aineita alkaa tulla pois. Näin se mulle ainakin selitettiin.

Mä en ole mikään virtuaalikutoja, sellainen et juuri osaan tehdä oikeaa ja nurjaa ja resoria, joskus olen villapaitojakin värkännyt mut näyttäny aina aikas kauheilta : ) Olen nyt enen aikana värkänny yhtä ja toista, pipoakin joka on niin täynnä virheitä että jätän sen itselleni muistoksi, nimitän sitä ene-pipoksi : )
MRA123
MRA123

Viesti kirjoittaja Laihduttava Pe Loka 01, 2010 1:56 am

Mra, siitähän on olemassa tutkimuksia, että hyvä yöuni vaikuttaa positiivisesti painon pudotukseen. Eli kyllä se saattaa vaikuttaa!
Tosin mulla kyllä tulee eneillessä ruoka aina uniin. Unissani saan herkutella aina kaikkea ihanaa, tosin sitten herätessä on morkkis, että miksi menin moista syömään, ennen kuin tajuaa siis =D

Ja näppylöitä on täälläkin havaittavissa. Normaalisti iho on tosi hyvä, mutta eneillessä finnit kukkii.
Kolme viikkoa leikkaukseen, apua!

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Pe Loka 01, 2010 3:01 am

Mulla on pari kertaa eneily loppunut siihen, että olo on ollut kuin kännissä olisi. Päässä on heittänyt kuin kännissä olisi. Tosin niillä kerroilla en ole syönyt 5 pss/vrk vaan jättänyt sen vähempään ihan siksi, että en löytänyt itselleni sopivia makuja.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Ranskis Pe Loka 01, 2010 3:33 am

Ehtoota vaan! Tässä sitä vielä keikutaan, vaikka pitäis olla jo aikaa nukahtanu. Koiratkin kuorsaa tossa jaloissani niin, että pistää naurattaan ihan ääneen. Ei ne silti siihen herää, mokomat. Taitaa taas olla aika napata nappi, että sais ees pikkusen unta. On tää hianoo olla enellä! Jääkaappi huutelee mua oikeen nimeltä ja yritän vakuuttaa itteni oleen tiukkana vaikka VAIKEETA ON!
Toivon totisesti, että huomenna vaaka palkitsee mut tästäkin voitetusta kärvistelystä!
Ranskis
Ranskis

Viesti kirjoittaja MRA123 Pe Loka 01, 2010 1:18 pm

Hyvä Ranskis, sitkeesti vaan!!! Kohtalotoveri täällä!!!
Mä nyt vielä kärvistelen yhden ylimääräisen viikon, vaikka jo niiiiiin tökkii ettei mitään rajaa...

MRA123
MRA123

Viesti kirjoittaja Pirre La Loka 02, 2010 12:21 am

Mun eneilyt alkoi tänään! Enää 9viikkoa ja 6 päivää jäljellä XD.. Ihan ok menny ainakin tähän asti.. Mansikka oli ihan järkyttävän pahaa, suklaa kans ei mitään kovin hyvää, mutt thai ja kanakeitto oli ihan ok makuisia. Toivottavasti ei nyt noita teidän mainitsemia finnejä, päänsärkyja ja unettomuutta tulis..Nooh..aika näyttää!
Pirre
Pirre

Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 11.08.2010

Viesti kirjoittaja Paloma La Loka 02, 2010 9:05 pm

Olen ollut nyt neljä viikkoa enellä, vielä reilu viikko pitäisi sinnitellä. Otin enen alussa lisäproteiinia raejuustosta ja rahkasta, mutta nyt olen lopettanut sen ja otan vaan vihanneksia ja enintään viisi pussia.
Ne lisäprotskut vievät päänsärkyä pois, mutta määrän kanssa pitää olla tarkka.
Jos päätä juilii oikein kovin, juon minttuteetä ja kokis zeroa sekä pari lasillista vettä. Ne auttaa hajuhaittoihinkin. Mulla on lisäksi SB12, jolla purskuttelen sekä kurlaan pari kertaa päivässä. Hienhajuun se vaan ei auta. En ole varmaan koskaan haissut näin pahalle. Aviomieskin kääntyy joskus sängyssä toisinpäin laittamalla tyynyn jalkopäähän, kun hengitykseni haisee yöllä niin kammottavalle :D
Tyttäreni sanoikin eräänä päivänä, että ihan kuin joku olisi teurastanut puolimädän jyrsijän suuhuni :DD
Ja joskus se suu siltä maistuukin...
Suihkussa pitäisi käydä varmaan pari kertaa päivässä, mutta ene kuivattaa ihoa muutenkin, niin että eriolia kuluu ja vauvaöljyä :)
Mutta vähän kerrallaan...
Paloma
Paloma

Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009

Viesti kirjoittaja Ranskis Su Loka 03, 2010 4:30 am

Moikka taas! Itse luulin jo, että dödöön on tullu joku vika, kun huomasin kanssa että hiki on ruvennu haiskahteleen. Eihän tässä oikeen oo jaksanu kovasti rehkiäkään, joten varmaan sekin on kehon puhdistautumisesta johtuvaa, kuten finnitkin. Kurjaa, kun ei oikeen voi asialle mitään. Riittäis jo tää hengityksen paha haju, ei tarttis enää hienkin haista...Eikä sitä jatkuvaa pesua oikeen ihokaan kestä, kuivuu tosiaan jo muutenkin eneillessä. Xylitolipurkkaa oon syöny, kun on ollu tarvis käydä ihmisten ilmoilla. Ene-ryhmän ohjeissa annettiin lupa 10 palaan/vrk. Suuvesikin hyvä, mutta kirvelee suussa, ellen lantraa vähä vedellä.
Kyllä kanssakulkijamme onkin nyt lähiviikkoina saanu ( ja saa vielä eteenpäinkin) kärsiä kaameista ruumiintuoksuista! Tosi hyvä ja kuvaava kommentti tyttäreltäsi, Paloma! Toivottavasti meillä 4 koiraa sängyssä nukkumassa haisee viä enemmän kuin minä, sillä jos mieheni, parannuttuaan flunssasta, alkaa oudosti kääntyileen poispäin, se joutuu ulkoruokintaan!
Ranskis
Ranskis

Viesti kirjoittaja Ranskis Ma Loka 04, 2010 1:19 pm

No niin, pitihän tää arvata...toi mieheni flunssa yrittää saada otteen musta, vaikka kuinka pistän hanttiin.
Kuinkahan muuten tän enen noudattaminen onnistuu kipeenä? Muistan jostain lukeneeni/kuulleeni sellaista, että kipeenä ei sais eneillä? Mikä se raja sitten on, kuinka kipee pitää olla? En haluais vielä antaa periks, sillä tää on ollu niin vaikee kuuri, että ois kaameeta, jos kaikki kituminen ois ollu turhaa. Eikö kenellekään muulle ole iskeny flunssa kesken enen?
Ranskis
Ranskis

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Loka 04, 2010 1:25 pm

Ei mua ainakaan ole flunssa haitannut eneillessä. Enemmänkin kyse on henkisestä jaksamisesta kuin fyysisestä. Usein kun tuntuu, että tapana on lohduttautua ruualla sairauden/vaikeuksien kohdatessa=)

C-vitamiini on tutkitusti flunssaa lyhentävä tehoaine. Norm. flunssa kestää 14vrk ja C-vitamiinia oireisiinsa ottavat sairastavat 10 vrk.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Ranskis Ma Loka 04, 2010 1:31 pm

Kiitoksia, Poutapilvi vihjeestä! Nappaankin tässä heti samantien kuuman flunssajuoman, näkyy sisältävän just tota c-vitamiinia.
Ranskis
Ranskis

Viesti kirjoittaja MRA123 Ma Loka 04, 2010 2:01 pm

Huomenta kaikille,

Myös mulla ollu kohta jo kaksi viikkoa flunssa päällä, edelleenkin on kurkku hiukan kipeä sekä ääni maassa, niinkuin Poutapilvi kirjoitti, henkinen puoli tässä on kovilla ollut, tykkäisin kipeänä syödä kaikkea hyvää.... Tää viikko tarttee jaksaa sinnitellä ja sitten perjantaina kokeilla uudestaan sairaalaan menoa, josko nyt pääsis sisälle ja leikkaukseen asti....
Glup, taitaa olla pare olla ihan hiljaa vaan, tässä enää luota/usko mihinkään....
MRA123
MRA123

Viesti kirjoittaja Ranskis Ma Loka 04, 2010 2:35 pm

Kyä sää sinnen nyp pääset, uskop poies! Eihä kellään voi huano onni loputtomiin jatkua. Pirän varpaakkip pystyssä pualestas! ( sniff ja trööt)
Ranskis
Ranskis

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics