Tupakka, se tupakka ja leikkaus!!
5 posters
Tupakka, se tupakka ja leikkaus!!
Siis heelp!! Yritän lopettaa tupakoinnin mutta hermot menee koko ajan ja taas poltetaan tupakka=( Siihen vielä nälkä niin vot ei tuu lopettamisesta mitään. Miten muut oletteko lopettaneet leikkaukseen vai oletteko jatkaneet leikkuun yli? Nukkumatti sanoi että jos lopetan niin pitää lopettaa nyt siis viime maanantaina=/ ja jos en niin mieluummin jatkaa polttamista ettei limat liiku liikaa leikkauksessa?. eli kun lopettaa niin ne limathan keuhkoissa alkaa jyllää ,tiedän tunteen=). Oikeesti ihan hajalla ennen leikkuuta ja vielä pitäis lopettaa ainut hermoja pitelevä asia niin eiiih.liikaa yhdellä kertaa pienelle(wirn) ihmiselle. Mutta jos joku jaksaa kommentoida ja kertoo niin kiitos kaunis .
terv.Helunainen
terv.Helunainen
Heluna- Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 49
Registration date : 19.03.2010
Vs: Tupakka, se tupakka ja leikkaus!!
Moikka! Taitaa olla jo vähän myöhäistä lopetella ennen leikkausta, mutta sen jälkeen sitten, kun jaksat taas edes ajatella sitä ihan tosissas. Korostan, että ihan tosissas. Hae lääkäriltä Champix-kuuriin resepti ja syö se kuuri. Jos oot tosissas asialla, tää lääke kyllä vie kaikki halut vetää röksää. Se toimii kuin antabus: ekaks pelkäät kuolevas siihen röksään ja sitte pelkäät, ettet kuolekaan...Olen itse onnistunut lopettaan tällä nimenomaisella lääkkeellä ja vain tää auttoi niihin järisyttäviin nikiksiin. Sain eka toista lääkettä, ei auttanu. Kuuri uusiks, ei auttanu. Sitten ehdotin itse lääkärille tota Champixia ja se kirjotti reseptin. Nyt oon ollu jo yli 4 vuotta ilman tupakkaa ja oon tosi tyytyväinen. Työtä siinä lopetamisessa oli, mutta kannatti. Olen tupakoinut n. 20 vuotta, joten riippuvuus oli melko vahva. Sen limanerityksen takia sun varmaan kannattaa oottaa se leikkaus eka, ja ootellessa tosissaan päättää se lopettaminen ja valmistautua siihen. Tosin se limanerityskin on vähän yksilöllistä vissiin, koska mä en muistaakseni räkiny ja kuolannu sen enempää kun normaalistikaan...
TSEMPPIÄ!!!
TSEMPPIÄ!!!
Ranskis- Viestien lukumäärä : 112
Registration date : 22.06.2010
Mulla toimii tää mahdollinen leikkaus motivaattorina röökin lopetukselle. Kun sain työterv.lääkäriltä lähetteen leikkaukseen, pyysin samaan syssyyn Champixit. Aloin niiden syönnin puolivälissä heinäkuuta, ja röpsöttelyn lopetin elok.alussa. Champixit lopetin kolme päivää sitten. Jos ei olisi maanantaina sitä totuuden paikkaa, eli lääkäriä, saattaisin nyt sortua. Mietin nyt että lopetinkohan sittenkin liian aikaisin ne champixit.... Tupakkia tekee mieli niin että takahampaita kiristää!!!Mutta tää kestetään prk....
Se tupakan lopettaminen on niin iso urakka, ja vaikuttaa niin moneen asiaan, että mä en voisi suositella sitä ihan leikkauksen alle, tai heti leikkauksen jälkeen. Musta tuntu että se vaikuttaa ihan mun identiteettiäni myöten kaikkeen. Olinhan polttanut sentään 27v vähintään askin päivässä... eli YLI PUOLET MUN ELÄMÄSTÄNI. Hui kamala!!
Ja mulla ei muuten ole myöskään lainkaan ollu mitään limotuksia, enemmin limat liikkui kun poltin, aamuisin oli aika olo...
Se tupakan lopettaminen on niin iso urakka, ja vaikuttaa niin moneen asiaan, että mä en voisi suositella sitä ihan leikkauksen alle, tai heti leikkauksen jälkeen. Musta tuntu että se vaikuttaa ihan mun identiteettiäni myöten kaikkeen. Olinhan polttanut sentään 27v vähintään askin päivässä... eli YLI PUOLET MUN ELÄMÄSTÄNI. Hui kamala!!
Ja mulla ei muuten ole myöskään lainkaan ollu mitään limotuksia, enemmin limat liikkui kun poltin, aamuisin oli aika olo...
Riski_iita- Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010
Kiitos Ranskis ja riski iita=)
juu kyllä mä tosissani olen lopettamassa ja onnistun siinä kyllä vaikka vaikeeta onkin mutta ei se mulla ole onnistunut yhdellä istumalta muuta kuin silloin kun sain tietää aikoinaan että olin raskaana , samantein sammui tupakka. Ja kysyin joo tuota lääkettä omalääkäriltä mutta hän sanoi ettei kande aloittaa kun leikkaus on noin lähellä vaan että aloitan sitten leikkauksen jälkeen=). Huhhuh ja sit kun vielä yrität laihtua samalla ja tupakka on oikeesti mulla se mikä vie sen pahimman nälän pois niin hassulla lailla se on mulle vähänkuin lääkekin ettei ole perse pitkällä mässyymässä mitään koko ajan eikä revi perheeltä silmiä päästä huomenen sanomisesta=) Onneksi te olette täällä, kai sitä tarvitsin jonkinlaisen tsempin ettei se mualimaa kaada jos just nyt en saanutkaan sitä röökii lopetettuu mutta HETI leikkuun jälkeen loppuu!!! Promise you.Että näin=)
terv.Heluna
juu kyllä mä tosissani olen lopettamassa ja onnistun siinä kyllä vaikka vaikeeta onkin mutta ei se mulla ole onnistunut yhdellä istumalta muuta kuin silloin kun sain tietää aikoinaan että olin raskaana , samantein sammui tupakka. Ja kysyin joo tuota lääkettä omalääkäriltä mutta hän sanoi ettei kande aloittaa kun leikkaus on noin lähellä vaan että aloitan sitten leikkauksen jälkeen=). Huhhuh ja sit kun vielä yrität laihtua samalla ja tupakka on oikeesti mulla se mikä vie sen pahimman nälän pois niin hassulla lailla se on mulle vähänkuin lääkekin ettei ole perse pitkällä mässyymässä mitään koko ajan eikä revi perheeltä silmiä päästä huomenen sanomisesta=) Onneksi te olette täällä, kai sitä tarvitsin jonkinlaisen tsempin ettei se mualimaa kaada jos just nyt en saanutkaan sitä röökii lopetettuu mutta HETI leikkuun jälkeen loppuu!!! Promise you.Että näin=)
terv.Heluna
Heluna- Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 49
Registration date : 19.03.2010
Joo ihan viisasta, ei tässävaiheessa kannata champixeja ottaa. Niitähän pitää syödä pariviikkooa ja jatkaa sinä aikana tupruttelua, ja vasta sitte lopetella, ja vedellä niitä lääkkeitä. Lopetat sitten kun siltä tuntuu, ei tämä näillä lääkkeilläkään helppoa ole.... ainakaan läheisten mielestä :) Ne reppanat saa kyllä tuta enemmän kuin laki sallii....
Riski_iita- Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010
mulla oli leikkaus 6.9 ja lopetin tupakoinnin samana aamuna kotona ja ei ole tehny tiukkaakaan...pari kertaa menin tupakalle kotia päästyäni vaan kun ei maistu niin ei maistu ja loput askista annoin kaverille :)nyt ollut ilman tupakkaa ja pahimmat limat on tullu yskittyä pois...uusi elämä kaikinpuolin ja painoakin on pudonnut nyt ensimmäisen viikon aikana 5,1kg ja huhtikuun lopusta yhteensä reilut 20kg josta 4 viikkoa enellä...mitään lopettamisen helpottavia keinoja en tarvinnut,se vaan jäi ja hyvä niin.aika yllättävää itse leikkauksessa oli se kipujen vähyys ja lääkkeitä en ole tarvinnut moneen päivään ja en oikeastaan sairaalassakaan leikkauksen jälkeisinä päivinä.kyllä tämä homma tuo uutta valoa elämään jo nyt
26pistepirkko- Viestien lukumäärä : 31
Registration date : 30.04.2010
Mulle sanottiin tänään kun kysyin, et miten tarttis..lopettaa vai jatkaa, niin lopettaa jos meinaa, niin mielellään ainakin 1kk ennen, jotta ei ole sit kamala keuhkojen puhdistautumisyskä menossa.. et sit mielummin joko kk ennen vähintään tai tuprutella yli leikkauksen..
Similar topics
» leikkaus oli 11.5
» Huomen olis leikkaus!---kotona taas leikkaus onnistui!
» Leikkaus ohi...
» Leikkaus 1.9
» Huomen olis leikkaus!---kotona taas leikkaus onnistui!
» Leikkaus ohi...
» Leikkaus 1.9
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa