Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkaus ohi...

+8
zelda
Muhku
Elämä edessä
Soile
dunbar
tigertytto
BLOCCO
Mimmukka
12 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Leikkaus ohi... Empty Leikkaus ohi...

Viesti kirjoittaja Mimmukka Ma Loka 10, 2011 3:40 am

Torstaina leikattiin, perjantaina kotiin. Kaikki meni hyvin ja painoakin sain pois sitten lopuksi 16 kg ennen leikkausta vastuksista huolimatta. Ruokaene auttoi.
Tikeissä vähän säästeltiin ja pari haavaa vuoti niin että pussilakana ja peitto oli ekan yön jälkeen ihan veressä mutta saatiin ite haava teippailtua kiinni ja vuoto lakkasi.
Nyt ei maistu mikään, kaikki ruoka ja juoma kuvottaa. Ohje oli että ensimmäinen kotipäivä lientä, sitten pari viikkoa sosemaista ja sitten pehmeää pari viikkoa jonka jälkeen pikku hiljaa kiinteää. Luin näitä juttuja täällä ja en nähnyt että olisi ihmisille suositeltu vaan kevyttuotteita leikkauksen jälkeenkin mutta mulle ohjeessa oli kevyt tuotteet.
En tiiä kuuluuko asiaan mutta olisi pitänyt saada tietoa enemmän ennen leikkausta. Olisin ehkä miettinyt kaksi kertaa tähän rupeamista. Lähin kyllä aika hepposin tiedoin koko juttuun. Mut ehkä se tästä kun kaikilla muillakin näyttää elämä maistuvan.

Mimmukka

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 29.07.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ohi... Empty Vs: Leikkaus ohi...

Viesti kirjoittaja BLOCCO Ma Loka 10, 2011 6:47 am

...hyvinhän se ruokaENE sinullakin toimi - se on mielestäni vaativampi kuin pussi-ENE. Nyt kannattaa jatkaa kaikessa rauhassa projektia eteenpäin.
Tervetuloa leikattujen joukkoon. Kyllä sinä tulet olemaan tyytyväinen ja onnellinen siitä, että menit leikkaukseen. Ja kunhan siitä tokenet, niin saat varmasti tarvittavan opastuksen sekä terveydenhuollosta että meiltä palstalaisilta;-)
Tässä alussa joutuu taas kerran opettelemaan ihan uuden tavan aterioida ja juoda, mutta kyllä nämä ekatkin viikot nopeasti kuluvat!
Kyllä teidän oman ravitsemusterapeutin tai ravitsemussuunnittelijan pitäisi antaa ohjeet myös leikkauksen jälkeisestä ruokailusta.
Ravitsemusterapeuttiyhdistyksen (RTY) jäsenet ovat laatineet yhdistyksen potilasohjeen:
"Ruokavalio mahalaukun ohitusleikauksen jälkeen". Jos et ole saanut sitä, niin kysy teidän alueen ravitsemusvastaavalta.

Teidän kaupungin pääterveysasemalta löytyy ainakin yksi nimi tuosta ravitsemusterapeuttiyhdistyksen asiantuntijarekisteristä - jäsenrekisteri niillä on salainen(!?)
Nimi löytyy, kun tuolla sivulla laitat ruksin kohtaan painonhallinta/laihdutus:
http://www.rty.fi/asiantuntijarekisteri.php
(terhikkään vaasattaren nimi löytyy M kirjaimen kohdalla)

NESTETTÄ RIITTÄVÄSTI JA ATERIOITA PALJON MUTTA PIENIÄ:
Mutta nyt ensteksi on ihan tärkeintä, että yrität saada nestettä uppoamaan vuorokaudessa ainakin sen 1 - 1,5 litraa - ja pieninä annoksina.
Ja aluksi syö nestemäistä ruokaa ruokalusikallinen kerrallaan keittoa/velliä/jugurttia/jugurttirahkaa/viiliä/kiisseliä/hedelmäsoseita/ ym. aluksi vain 1/2 - 1 dl kerrallaan ja 6 - 8 kertaa valveillaoloaikanasi.
Ja välissä pitää koettaa saada juoduksi vettä/tuoremehua/piimää/maitoa/jugurttia/-ehkä maitotuotteissa on parasta aloittaa laktoosittomilla tai vähälaktoosisilla jos on ollut ongelmia maitotuotteiden kanssa. Ja varovasti pitää aloittaa myös miedostikin hiilihapotetun kivennäisveden kanssa, sillä alkuun voi kipristellä.

On tärkeää kiiruhtaa hitaasti, ettei venytä mahalaukkua. Ja varovasti etenemällä selviää ilman dumbingiakin.

Tässä( ilman lupaa ) muutamia otteita RTY:n e.m. oppaasta
"Ruoan tulee olla soseutettua tai pehmeää noin kuukauden ajan leikkauksesta."
"Runsaasti sokeria ja rasvaa sisältävä ruoka sekä energiapitoiset juomat lihottavat samalla tavalla kuin ennenkin"
"Valitse maito- ja lihavalmisteet pääsääntöisesti vähärasvaisista tai rasvattomista tuotteista"
"Hyvälaatuista ja pehmeää rasvaa saat riittävästi, kun syöt päivittäin:
6 tl 60-70% kasvimargariinia (Keiju, Flora, Becel, Kultarypsi)
3 tl rypsiöljyä tai rypsipohjaista salaatinkastiketta"
"Kiinnitä erityistä huomiota proteiinin saantiin. Tarve on 60-80 g/vrk"

Mutta ei kannata huolestua, vaikkei kalori- tai proteiinitavoite ihan heti täyty.
TÄRKEINTÄ ON OPETELLA UUSI ATERIOINNIN JA VÄLIPALOJEN RYTMI

jos saa urakoitua esim.
6 ateriaa á 140 kaloria = 840 kaloria
6 välipalaa á 60 kaloria = 360 kaloria (=aterioiden välisen ajan kaikki lipitykset yht.)

päivän saalis olisikin ihanteellinen 1200 kaloria, joka oli minulle (mies 190 cm/128 kg ) kotiutuspäivänä 1.10 annettu ohje

Tuosta puoleenkin pääsemisessä voi alussa olla yrittämistä, mutta pitää mennä ihan oman tuntuman mukaan
minulla meinasi alkuun tulla innoissani liikaakin sekä kaloreita että protskuja, mutta sitten pienensin annosten kokoja...
paremmalla ajalla laitan esimerkkejä, mutta kyllä opastus kuuluu oman alueesi ravitsemusvastaaville!
tsemppiä

EDIT 10.9. (tarkistuksen jälkeen)
TUOTA SAAMAANI OHJETTA EI OLE VIELÄ KUIN MONISTEENA-sitä tärkeämpää olisi se, että sitä jaettaisiin koko maassa.
rty:n saitilla on myynnissä erilaisia ohjeita
http://www.rty.fi/read_shop_product.php?category=tuotteetruokavaliolehtiset&productno=17&sivu=tuotteetruokavaliolehtiset
MUTTA EI MITÄÄN MEITÄ VARTEN, sillä tuokin on tarkoitettu niille joilta on esim. mahalaukku poistettu! Opas keskittyy riittävän energian saantiin.
toivottavasti jatkossa painavat meillekin ohjeita.

Viimeinen muokkaaja, BLOCCO pvm Ma Loka 10, 2011 5:54 pm, muokattu 2 kertaa

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010

Viesti kirjoittaja Mimmukka Ma Loka 10, 2011 3:39 pm

Kiitos Blocco kun jaksoit noin pitkästi vastata Smile
Kyllähän sitä paperia lykättiin kauhea kasa kotiin lähdettäessä. Mutta ohjeet oli eri kuin ravitsemusterapeutin antamat. Eilen sain melkein 300 kaloria täyteen ja lauantaina 200. Kun tuntuu että kaikki tökkii mitä suuhun laittaa siksi ettei maistu ja siksi kun elimistö ei vedä. Juotua sain melkein litran eilen ja edellispäivänä pari kuppia. Mutta eteenpäin mennään.
Kuuluukohan asiaan että on turvonnut olo, maha ei toimi mutta pier...ää pirusti? Ihanaa olla nainen Smile
Mulla on ollut laihdutuspanta aikasemmin joka otettiin keväällä pois kun siitä ei ollut apua. Se oli pahasti syöpynyt ruokatorveen ja siinä oli paljon kiinnikkeitä. Oli sitten ollut vähän ongelmia tässäkin leikkauksessa noiden kiinnikkeiden takia. Jospa niitä kiinnikkeitä tulee nytkin ja tukkii meikäläisen suoliston...Se vähän pelottaa. Mutta kait se kuuluu asiaan että pelottaa. Eikä sais lukea näitä kauhujuttuja epäonnistuneista leikkauksista ja kuoleman tapauksista.
Sulla Blocco ei tota ylipainoa hirveesi olekkaan pituuteen nähden. Olet varmaan jo ensi kesänä hoikka poika Smile

Mimmukka

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Loka 10, 2011 3:47 pm

Mulla on mennyt samaa rataa Mimmukka sun kanssa..Nyt kun leikkuusta on huomenna 7 viikkoa niin syöminen on helpottanut jonkun verran eli pystyn syömään koko ajan paremmin..mutta multa ei ole vieläkään kaikki kivut poissa joten mut ultrataan 19 pvä...
Ja täällä kanssa takalisto törisee aika lailla..Tuntee itsensä vähemmän naiselliseksi naiseksi Very Happy
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja BLOCCO Ma Loka 10, 2011 5:46 pm

...heh - kuka pierua pidättää , sillä on muutenkin kieroilut mielessä;-)
(sori tää tais kuulua äijäfoorumitekstiin-mutta ettehän rouvat loukkaannu!)
Kyllä tuo turvotus voi kestää joillakin pitkäänkin - varsinkin jos ei saa riittävästi nestettä! (- eli ei saa pissaa hyvin kulkemaan)
Mulla on 12 pv leikkauksesta ja vasta nyt alkaa tuo pallean pönötys helpottaa.
Kaasua rupesi tulemaan rööristä jo sairaalassa, mutta mulla suoli toimi vasta 4,5 vrk leikkauksen jälkeen. Levolacia kannattais ottaa varmuuden vuoksi ruokalusikallinen/vrk. Ja jos sinne röörin suuhun ehtii muodostustua "pihkatulppa" niin siitä vaan ensiapuun tai omaan terkkariin peräruiske auttaa - kun ei toisaalta sais vasta leikkattu hirveesti ponnistellakkaan moisen asian kanssa.
- kiitos kiittämästä, mutta mulle tää on nyt itelle tärkeetä ja samalla kun kirjoitin tuota niin yritin tallentaa siitä jotain omaan muistiinikin;-)
- joo nyt tänäaamuna vaaka näytti 125,6 eli alaspäin mennään koko ajan, mutta olinhan vielä 1 1/2 v. sitten 164 kg enkä enää halua nähdä mikä olisi seuraava JOJOilun huippupaino - aiemmin aina "ihmelaihdutuksen" jälkeen sitten 5 - 10 v. päästä tuli uusi huippuarvo.
ps. tarkensin hieman tuota rty:n opastilannetta - eli tuon linkin takaa ei löydy lihavuusleikatuille mitään erityistä ohjetta, joten penää siltä Vaasan Terhiltä tuota potilasohjetta!

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Loka 10, 2011 6:03 pm

Tämä akka ei ainakaan loukkaanu,olen kuullut sata kertaa tuon mummoni suusta Smile
Mulla ei ole käsittääkseni turvotusta mutta pissaa en sa kulkemaan niinkuin pitäisi..voin juoda 1-1,5 litraa vrk mutta silti pissaan max 2 kertaa vuorokaudessa,joka on mun mielestäni tosi vähän Sad Toivottavasti 19 päivä selviää missä mättää,sillä tunnen etten ole vieläkään ihan oma itseni tai kunnossa.Tekis kamalasti mieli jo uimaan ja salille mutta vointi ei anna oikeen periksi.
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja Mimmukka Ke Loka 12, 2011 1:42 am

Tuli eilen vähän takapakkia. Kuume nousi ja tulehdusarvot oli 79. Tänäänkin on taas kuumetta mutta tulehdusarvo oli 72 eli laskemaan päin. Toivottavasti johtuu vaan siitä kun kroppaa on nyt ronkittu. Lääkäri ihmetteli kuinka on päästetty pois jo seuraaavana päivänä. Eilen oli oikeen räkäpäivä. Ei huvittanu eikä jaksnu mitään, eikä kyllä paljon tänäänkään. Tökkii kaikki ruoka ja juoma. Tekee ihan pahaa.
No niin se minusta....
Blocco....kyllähän noita pierujuttuja kuulee mutta harvemmin niistä juttelee tuntemattomien kanssa, saatikka tuntemattomien miesten Smile Niin ja vatsa toimii taas....niinku pupujussilla :/
Jojoillut olen itekkin koko ikäni. Joskus pääsin jopa 65 kiloon mutta sen jälkeen on suunta ollu ylöspäin, kymmeniä laihdutuskuureja lukuunottamatta.
Ymmärän kyllä että haluat tästä pysyvää. Kuka ei haluaisi Smile
Tapasin terveyskeskuksessa tuttavan jolle tämä leikkaus oli tehty kolmisen vuotta sitten ja oli lihonut kaikki takasin. Toivottavasti ei mulle käy niin.

Tigertyttö. Olen juttujasi lukenut jo jonkin aikaa ja tosiaan toivon että saat selvyyden mistä se kipu johtuu. Olis varmaan jo mukava päästä elämään "melkein" normaalia elämää.
Vesijumppaan ja uimaan haluaisin minäkin.

Mimmukka

Viesti kirjoittaja Mimmukka La Loka 15, 2011 1:45 am

Niin siinä kävi että jouduin takas sairaalaan keskiviikkona kuumeen ja tulehdusarvojen ja syömättömyyden ja juomattomuuden takia. R eissu oli p.stä. Kanyylin laitto onnistui vasta seitsemännellä kerralla ja pari sairaanhoitajaa oli tosi inhottavia. No nyt ollaan taas kotona ja pensiliinikuuri vielä viikon päällä. En uskalla edes ääneen sanoo että on lämpöä taas.
Mua vaan kuvottaa kaikki mitä pitäis suuhun laittaa, jopa vesikin ja varsinkin suolaset. Siten kun oon jotain saanu syötyä sydän hakkaa hulluna puoli tuntia sen jälkeen ja välillä rintaan pistääkin. Onkohan tääkään normaalia.
Ei oo kauheen valoisa mieli ja tää jo vaikutttaa kaikkiin ympärillä oleviin ihmisiinkin. Taas kaduttaa koko leikkaus.

Mimmukka

Viesti kirjoittaja dunbar La Loka 15, 2011 2:23 am

Voi sua! Yritä lipittää tosi hitaasti juomisia. Mulla upposi aluksi hyvin hedelmä smootiet ja suolakeksit. Tunsin itseni hölmöksi, kun nakersin pieni pala kerrallaan suolakeksiä, mutta se tuli tarpeeseen. Jouduin nuorimman lapseni kanssa sairaalaan kolme päivää leikkaukseni jälkeen ja siellä erityshuoneessa keksiä nakerrellessa olo oli mitä surkein. Mutta kaikesta selvisin. Sain lapsen aamupalan huoneeseen ja nakersin siitä vähän sämpylää ja hoitsut ihmetteli, kun palautin melkein koskemattoman tarjottimen. Tsemppiä!

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Viesti kirjoittaja Soile La Loka 15, 2011 2:59 am

Voi kurja. Ihan ei kuulosta normijutuilta...eikä tulehdusarvojenkaan pitäis tollain vaan nousta jos kaikki on kunnossa. Ikävä juttu. Toivottavasti saatte hyvää hoitoa ja tulette kuntoon!!!Luotan siihen.
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011

Viesti kirjoittaja Elämä edessä La Loka 15, 2011 1:17 pm

Mimmukalle pikaista paranemista!
Toivotaan, että ei ole mitään muuta kuin fysiikan väliaikaista kapinointia näin aluksi!!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Mimmukka Ma Loka 17, 2011 2:36 am

Thank you ladies...
Nyt on jotenkin ekan kerran parempi olo ja oon saanut syötyäkin vähän ilman yökkäilyä. Mutta nää soseet mihin pökätään kaikki sekasin ei kyllä laske. Hirveitä mössöjä....Pitää keksiä jotain muuta. Imeskelin pari tuc keksiä ja kieli meni rakoille Shocked
Hain jotain proteiinijuomaa ja se nyt menee jotenkin alas.
Voimat on kadonnu mutta ehkä nekin tässä palautuu pikku hiljaa.
Mutta parempaan ollaan menossa. Eikä enää säikähdä jokaista nipistelyä masussa. Serkkuni nukkui pois äkillisen sairauden viemänä. 50 -vuotias elämänmyönteinen nainen. Jotenkin tunsi taas itsensä pieneksi ja heikoksi..ja minä täällä takkuan itse aiheutettujen läskieni kanssa. Joskus ihan hävettää...

Mimmukka

Viesti kirjoittaja Muhku Ma Loka 17, 2011 6:19 am

Hirmuisesti tsemppiä ja varmasti kaikki vielä iloksi muuttuu. Minullakin oli raju tulehdus leikkauksen jälkeen ja lääkkeitä meni roimasti.

Muhku

Viestien lukumäärä : 43
Registration date : 30.08.2011

Viesti kirjoittaja zelda Ma Loka 17, 2011 2:05 pm

Tsemppiä alkutaipalelle, kyllä se iloksiu muuttuu!
Z
zelda
zelda

Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 30.09.2011

Viesti kirjoittaja Aries Ma Loka 17, 2011 4:23 pm

Tsemppiä Mimmukka! Kaikki täällä kannustetaan sinua ja yritetään saada hymy huulillesi Smile Halit!

Aries

Viestien lukumäärä : 51
Registration date : 11.05.2011

Viesti kirjoittaja Pallokala Ke Loka 19, 2011 3:22 am

Usko pois, kiität vielä itseäsi kun menit leikkaukseen.
Mulla meni kuukausi ennenkuin vointi parani, mut nyt 4,5kk leikkauksesta olo on aika super!
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Loka 19, 2011 4:23 am

Mä voin alkaa sanomaan samaa kuin pallokala Smile mulla on jo vissiin 9 viikkoa ellei peräti 10 leikkuusta ja nyt vasta alkaa elämä hymyilemaan..alku oli niin rankkaa että kirosin itseni alimpaan helvettiin joka päivä..mutta kun sen alun jaksaa taistella niin uskon kyllä se siitä Smile lopussa kiitos seisoo Smile
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja Mimmukka Su Marras 06, 2011 5:17 am

Leikkauksesta on yli kuukausi...Tulehdusarvot laski mutta leukosyytit jäi vähän koholle. Oksennan 3-10 kertaa päivässä. Mikään ruoka ei meinaa mennä alas...Ei edes jugurtti ja jopa maitokin tökkii välillä. Olen jotain kalaa yrittänyt saada alas ja vaikka kuinka pieneksi mössöksi sen laitan ja hitaasti syön se jää jumiin tohon välille. Ja vielä huimaakin koko ajan. Kuinka joku pystyy menemään kahden viikon jälkeen töihin? Oon väsy ja voimat on hukassa. Enkä kehtaa syödä muiden aikana kun röyhtäilyttää ja kuuluu kaikenlaiset kurinat kun ruoka yrittää mennä alas. Paino ei ole liikkunu mihinkään sairaala-ajan jälkeen. Nyt on sit flunssakin tulossa.... Vieläkin oon sitä mieltä että tähän juttuun pitäis saada kunnon tiedot ennen leikkausta, varsinkin niistä haittapuolista. Minä olisin nimittäin jättänyt tämän homman varmasti väliin. Vaikka tässä ny laihtuiskin niin kuinka siitä voi nauttia kun veto on pois eikä huvita mikään. Ei edes se syöminen...

Mimmukka

Viesti kirjoittaja zelda Su Marras 06, 2011 3:37 pm

Voi sua!!
Yritä jaksaa!
Z
zelda
zelda

Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 30.09.2011

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Marras 06, 2011 6:48 pm

Saatko Mimmukka riittävästi nestettä vuorokaudessa, jos oksentelet paljon?Pidä ruuan määrät alle desinä, ja syö vaikka tunnin välein, jospa siitä olisi apua, ettei oksettaisi.

En muista kumpi leikkaus sulle tehtiin, mutta täällä Sleeveläisillä tuntuisi olevan enemmän alussa tuota oksentelua ja syömisen haastetta alussa. Muistelen monen kuitenkin sanoneen että kuukauden jälkeen alkaa pikkuhiljaa parantua tuo syöminen.

Paistettu kala meni mulla ihan ekalla viikolla mainiosti alas, mutta jotkut on sanoneet että esim. tonnikala ei mene kuukausienkaan perästä.

Me ollaan yksilöitä, sä kuulut siihen pienempään osaan jolla on enemmän haasteita alussa. Parin kuukauden päästä varmaan kuitenkin tilanne näyttää valoisammalta.

Tsemppiä!

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Marras 06, 2011 7:23 pm

Ja sellainen neuvo vielä että käytä jugurtteja, keittoja ym. syödessäsi pikkulusikkaa niin ei mene liian nopeasti ruokaa mahaan. Muistan itse ekoja työkavereiden kanssa ruokailuja, ihan vaan työkavereiden kanssa puhuessa meni tahti liian nopeaksi ja jouiduin käymään vessan kautta ennenkuin saatoin tulla syömään ruuan loppuun.
Lyltsy
Lyltsy

Viesti kirjoittaja Mimmukka Su Marras 06, 2011 8:22 pm

No nesteitä ei varmasti mene tarpeeksi kun olen muutenkin huono juomaan. Nyt olen kyllä yrittänyt. Tavallinen jugurtti jumittaa ja peruna kanssa. Tänään söin aamulla näkkileivän ja se pysyi sisällä, positiivista. Eilen oli uunilohta mutta se tökki kanssa. Ja minä tosiaan yritän pureskella .pieneksi.
Mulle ei voitu sleeveä tehdä koska mulla on ollut panta. Se oli tosi kuroutunut ja kiinnikkeitä oli paljon. Lääkäri sanoi että se voi myös vaikeuttaa syömistä. Mies käskee mennä lääkäriin kun tää ei hänen mielestä voi olla normaalia. Ja tää voimattomuus on ihan p.stä. Kellarin raputkin meinaa olla liikaa. Mä en oo ikinä ollut mikään narisia mut nyt musta on näköjään tullu. Onko tää sitten normaalia ettei paino tipu? Tänkin vois jotenkin kärsiä jos edes puntarissa tapahtuis jotain.....

Mimmukka

Viesti kirjoittaja Lyltsy Su Marras 06, 2011 9:33 pm

Jos ei syö eikä juo tarpeeksi, ei pysy kunnossa. 8 pientä ateriaa päivässä, ja juomiset väleissä, väh. 1.5 litraa vettä pitäisi saada päivän aikana menemään, ja se 60g proteiinia vähintään päivässä.

Tärkeintä on nyt saada sut normikuntoon, ei huono idea käydä ravitsemusterapeutilla ja/tai lääkärissä tarkistuttamassa veriarvot esim. jos pääsee kuivumaan, on olo huono. Samoin voi olla syytä tarkistaa esim. lääkitys, eräälä ystävällä olo oli ihan kamala kun oli nesteenpoistolääkitys päällä kun ei saanut riittävästi syötyä ja juotua muutenkaan.

Kyllä se paino lähtee putoamaan, alkuun on turvotuksia leikkauksesta, ja jos enellä on pudonnut hyvin, niin eipä ole nesteitä mitä lähtisi humpsahtaen alussa. Pidemmällä aikavälillä kuitenkin se puolesta kilosta kiloon viikkovauhtia paino putoaa, jos noudattaa noita syömis- ja juomisohjeita. Myös hormonikierto vaikuttaa. Yhdellä leikatulla meni myös 5 viikkoa ennenkuin putosi yhtään paino, mutta nyt kuitenkin vuodessa on se 50 kg lähtenyt, eli aika tekee tehtävänsä.

Yritä syödä proteiinipitoista, niistä ei myöskään tule huonoja oloja niin helposti (rahka, kananmuna, juustot, leikkeleet). Perunan voi jättää kokonaan pois. Maustamaton jugurtti/turkkilainen/kreikkalainen jugurtti, mausta marjoilla tai sokerittomalla hillolla & makeutusaineella tarvittaessa.

Lyltsy
Lyltsy

Viesti kirjoittaja dunbar Ma Marras 07, 2011 2:59 pm

Kala on aika kuivaa ja tuhtia tavaraa leikatuille heti aluksi. Yritä syödä keittoja ja nestemäisiä tuotteita. Mä söin aluksi valmiita kanakeittoja, kun niissä oli hyvä koostumus. Jos mikään ei maistu, niin lääkäriin tsekkaukseen.

Ja kyllä se elämä voittaa! Usko pois. Kohta mennä viipotat entiseen tahtiin ja paino sen kun putoaa. Mulla putosi paino noin kerran kuussa neljä kiloa kerrallaan. Sitten jumitti taas muutaman viikon.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Viesti kirjoittaja Pallokala Ma Marras 07, 2011 3:48 pm

Kyllä ekat pari kuukautta elin lähinnä piimällä ja erilaisilla liemillä, lihaliemellä ja keittojen liemellä ilman perunaa tai muita osia. Sosekeitot meni alas. Ma määrä oli noin 2 ruokalusikallista / ateria. Aterioita oli vaan usein. Ja ruokailuvälineenä pieni teelusikka jonka kärkee kastoin sapuskaan, sen pienenkin määrän syömiseen saattoi mennä vartti.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa