Laihduttavan taivalta
+17
Adele
hansu
kissus nytkö jo
Elämä edessä
Bulla65
Nancy
tiikos
Lovely
optimistipolla
MRA123
Wee2be
Matami-xxl
joku80
muuminmamman4
Tuula
Tepa43
Laihduttava
21 posters
Sivu 2 / 3
Sivu 2 / 3 • 1, 2, 3
Vs: Laihduttavan taivalta
Jebou Laihduttava ja onnea koitokseen!!
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Nyt se on menoa! Vartin päästä lähtee kyyti Vaasaan, takaisin sitten uuden masun kera! Huh!!!
Toivotaan sulle kaikkea hyvää leikkaukseen. Sinulla käsittääkseni sama kirurgi kuin minullakin pari viikkoa sitten. Hyvin se menee!
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Pikainen päivitys puhelimella. Kaikki sujui Hyvin, nyt toivutaan sairaalassa. Olo on ihan Ok, tosi väsy, mutta ei kipuja.
Hyvä niin...nyt toivut rauhassa.
Adele- Viestien lukumäärä : 81
Registration date : 28.05.2010
Huh huh tosi mukava kuulla:)
Onnellista oloo!
Onnellista oloo!
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Hieno homma!
Tää tais olla nopein päivitys ikinä !!!
Toipumisia ja unta kaaliin.... : )
Tää tais olla nopein päivitys ikinä !!!
Toipumisia ja unta kaaliin.... : )
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Kotona ollaan. Olo on mainio, mutta syömiset pelottaa kovasti. Sairaalassa söin ennen lähtöä sosekeittoa desin verran, siihen kului aikaa yli puoli tuntia :-D.
Nyt pari h myöhemmin otin tähän viereen 1,5 dl juotavaa jugurttia ja sitä koitan pikku hiljaa saada alas. Pelottaa vain, että tuun kipeäksi tästä.
Vaan ei se taida auttaa kuin opetella tätä alusta saakka!
Ai niin, virallinen ene-tulos n. -9kg, pikku repsahduksista huolimatta!
Nyt pari h myöhemmin otin tähän viereen 1,5 dl juotavaa jugurttia ja sitä koitan pikku hiljaa saada alas. Pelottaa vain, että tuun kipeäksi tästä.
Vaan ei se taida auttaa kuin opetella tätä alusta saakka!
Ai niin, virallinen ene-tulos n. -9kg, pikku repsahduksista huolimatta!
Ompa nopeeta toimintaa!
Leppoisaa opettelua syömiseen:)
Leppoisaa opettelua syömiseen:)
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Hienoa Laihduttava!
Sinulla se on jo takana! Kyllä kannustaa tuon noin nopea toiminta!
Sinulla se on jo takana! Kyllä kannustaa tuon noin nopea toiminta!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Hihhei Laihduttava!
Ota tosi rauhallisesti ruokien kanssa. Mehukeitosta ja juotavasta jogurtista helppo aloittaa. Mä olen ollut tosi kipeä välillä kun on syönyt liian nopeasti tai liikaa. Kaikki vanhat tavat saa kyllä heittää roskiin! Mutta kyllä tämä tästä, kantapään kautta kun opettelee....
Ota tosi rauhallisesti ruokien kanssa. Mehukeitosta ja juotavasta jogurtista helppo aloittaa. Mä olen ollut tosi kipeä välillä kun on syönyt liian nopeasti tai liikaa. Kaikki vanhat tavat saa kyllä heittää roskiin! Mutta kyllä tämä tästä, kantapään kautta kun opettelee....
Hienoa, että kaikki meni hyvin!! Pikkuhiljaa kokeillen mikä sopii ja mikä ei, mulle esim. on sopinut kaikki paitsi jäätelö leikkuun jälkeen.. määrät on tosi erilaisia vaan =)
Nyt lepoilet ja voimistut - onko pitkä sairausloma?
Nyt lepoilet ja voimistut - onko pitkä sairausloma?
Tsemppiä vaan! Muista vaan syödä vaikka hankalaa olisikin. Tulee siitäkin äkkiä huono olo jos ei syö ollenkaan!
silkkiuikku- Viestien lukumäärä : 55
Registration date : 07.10.2010
Wee2bee, 2 viikkoa saikkua kirjoitettiin. Tällä hetkellä se ainakin tuntuu ihan riittävältä.
Eilen söin illalla 1 dl:n kasvissosekeittoa ja siitä puolen tunnin päästä lasin maitoa. Ja olo oli hetken päästä aivan ähky, tuntui että olisin syönyt liikaa. Pitää siis koittaa ottaa vielä varovaisemmin nyt alkuun.
Aamulla herätessäni maha oli tosi kipeä. Aivan poltti ja kuumotti koko mahaa, mutta nappasin lääkkeet ja menin vielä hetkeksi petiin. Tunnin päästä herätessä kivut oli poissa. Joten säännöllinen kipulääkitys on takuulla nyt paikallaan vielä.
Aamiaiseksi söin desin verran kauravelliä. Aikaa käytin tuohon noin 20 minuuttia. Ja nyt olo on hyvä, juuri sopivan täysi ja nälkä ei vaivaa. Vettä pitäisi koittaa saada päivän mittaan alas, mutta en takuulla vielä pääse sinne 1-1,5 litraan, mikä olisi suositus. Pikku hiljaa siis opetellaan.
Mutta olo on nyt hyvä, levottomuuskin on poissa! Ja painoa enen aloituksesta pudonnut yhteensä 12,6 kg oman vaa'an mukaan :-).
Eilen söin illalla 1 dl:n kasvissosekeittoa ja siitä puolen tunnin päästä lasin maitoa. Ja olo oli hetken päästä aivan ähky, tuntui että olisin syönyt liikaa. Pitää siis koittaa ottaa vielä varovaisemmin nyt alkuun.
Aamulla herätessäni maha oli tosi kipeä. Aivan poltti ja kuumotti koko mahaa, mutta nappasin lääkkeet ja menin vielä hetkeksi petiin. Tunnin päästä herätessä kivut oli poissa. Joten säännöllinen kipulääkitys on takuulla nyt paikallaan vielä.
Aamiaiseksi söin desin verran kauravelliä. Aikaa käytin tuohon noin 20 minuuttia. Ja nyt olo on hyvä, juuri sopivan täysi ja nälkä ei vaivaa. Vettä pitäisi koittaa saada päivän mittaan alas, mutta en takuulla vielä pääse sinne 1-1,5 litraan, mikä olisi suositus. Pikku hiljaa siis opetellaan.
Mutta olo on nyt hyvä, levottomuuskin on poissa! Ja painoa enen aloituksesta pudonnut yhteensä 12,6 kg oman vaa'an mukaan :-).
Sulla on hyvä tatsi.
Osaat hyvin kuulostella oloasi. Sen olen itsekin tuntenut tärkeäksi.
Ihan rauhassa eteenpäin.
Voimia!
Osaat hyvin kuulostella oloasi. Sen olen itsekin tuntenut tärkeäksi.
Ihan rauhassa eteenpäin.
Voimia!
Paloma- Viestien lukumäärä : 137
Registration date : 14.11.2009
Laihduttava hienosti olet toipunut. Juominen tuottaa alussa ongelmia, mutta yöpöydän viereen veden varaaminen/ vessareissullakin veden juominen helpottaa. Pieni huikka aina muistaessa. Mulla oli vesilaseja pitkin asuntoa, niin muistin ottaa tilkan aina ohi kulkiessani.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Mulla on normaalistkin tapana juoda aina puolen litran pullosta. Sillä tavalla pysyy hyvin kärryillä paljonko on päivittäin juonut. Pullo mukaan vaan joka paikkaan ja pikku huikka vähän välein. Kyllä se sujuu! Tsemppiä!
silkkiuikku- Viestien lukumäärä : 55
Registration date : 07.10.2010
Voi huoh, olo on tosi täysi kun toisesta päästä ei maha tyhjene lainkaan. Täällä on ollut jossain keskustelua suolen toimimattomuudesta, joten sitä tietoa lähden nyt etsimään. Inhottavan tukkoinen olo tämän takia koko ajan.....mulla kun yleensä tuppaa ennemminkin liiankin tehokkaasti suoli tyhjentymään.
Olipa kiva kuulla, että leikkauksesi on onnistunut!
Nyt tsemppiä ensimmäisille viikoille. Kyllä se siitä iloksi muuttuu pikkuhiljaa.
Itse hermoilen jo tulevaa keskiviikkoa ja omaa leikkaustani... Perässä tullaan siis!
Nyt tsemppiä ensimmäisille viikoille. Kyllä se siitä iloksi muuttuu pikkuhiljaa.
Itse hermoilen jo tulevaa keskiviikkoa ja omaa leikkaustani... Perässä tullaan siis!
optimistipolla- Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 28.06.2010
Optimistipolla tsemppiä leikkaukseen! Hyvin se menee:)
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Jokohan optimistipolla on toipunut hyvin?
Täällä sujuu melko hyvin kaikki. Paino on laskusuunnassa ja uudella kymmenellä ollaan. 119kg taitaa olla melko tarkka lukema tuon oman, surkean, vaa'an mukaan. Lähtöpaino ennen eneilyä sillä oli 135, joten tyytyväinen saa tulokseen olla!
Veden kanssa edelleen takkuan, tätä meidän paikallista vettä en pysty juomaan. Siitä tulee mahanväänteitä ja ripulointia. Meillä on täällä tosi kalkkipitoinen vesi, joten uskon sen johtuvan siitä. Olin viime viikonlopun reissussa ja siellä pystyin hanavettäkin juoda ilman ongelmia.
Muutenkin tuo viime viikonlopun reissu oli sellainen, jota jännitin hiukan etukäteen. Kyseessä oli nimittäin tilaisuus, jossa ruokaa ja juomaa riitti kiitettävästi. Heti perjantaina aloitettiin cocktail-tilaisuudella, jossa haettiin ruoka seisovasta pöydästä. Ruoka oli salaattipainotteista ja kylmiä ruokia kaikki. Onneksi ruokailun yhteydessä sai keskustella koko ajan, niin pystyi syömään hitaasti. Lisäksi otin lasin viiniä ruuan päälle.
Lauantai- ja sunnuntaiaamuina oli hotelliaamiainen. Sieltä oli onneksi helppo valita oikeanlaista ruokaa ja jättää hiilarit vähemmälle. Ja jälleen pystyi käyttää hyvin aikaa syömiseen, kun muu seurue pöydässä haki syötävää moneen kertaan.
Lauantaina oli myös illallinen, jota jännitin kovasti. Alkuruokana oli keittoa, söin sitä hitaasti ja samalla keskustellen ja jätin ehkä puolet syömättä siitäkin. Pääruualla ollutta lihaa maistelin hitaasti ja myös kasviksia söin hitaasti. Ja tästäkin osa jäi syömättä. Jälkiruoka maistui todella ihanalle, sen söin kokonaan, mutta annos ei ollut kovin suuri. Join myös pari lasia viiniä illan aikana.
Eli kaiken kaikkiaan olen enemmän kuin tyytyväinen siihen miten tuo reissu sujui. Pystyn siis edelleen osallistua samalla tavalla vastaaviin tilaisuuksiin, ilman että kukaan kiinnittää asiaan sen kummemmin huomiota!
Nyt taas kotona syöminen on yhtä pakkopullaa. Mitään ei tee mieli, mutta nälkä osaa vaivata jos ei syö. Mutta kun syön, koitan koko ajan vain miettiä, että miten mun elimistö hyötyy siitä ruuasta. Yritän siis valita ainoastaan sellaista ruokaa, josta elimistö jotain hyötyisi. Ja tällä hetkellä en keksi mitään muuta hyödyllistä elimistölle kuin proteiini. Eli lihalla, kalalla ja kananmunalla täällä menisin melkein täysin. Ja mä tiedän silti että tarvitsen myös muuta. Olen koittanut nyt pakottaa itseni syömään myös kasviksia. Hiilarit pidän minimissä edelleen, ehkä yhden siivun ruisleipää saatan ottaa päivässä. Mutta sekin muka tuntuu väärältä.
Huoh, kun tän homman pitää olla vaikeaa! Ennen leikkausta oli vaikeaa syödä vähän ja pieniä annoksia. Nyt on vaikea syödä oikeanlaista ruokaa, pienet annokset ja vähän syöminen tulevat luonnostaan.
Täällä sujuu melko hyvin kaikki. Paino on laskusuunnassa ja uudella kymmenellä ollaan. 119kg taitaa olla melko tarkka lukema tuon oman, surkean, vaa'an mukaan. Lähtöpaino ennen eneilyä sillä oli 135, joten tyytyväinen saa tulokseen olla!
Veden kanssa edelleen takkuan, tätä meidän paikallista vettä en pysty juomaan. Siitä tulee mahanväänteitä ja ripulointia. Meillä on täällä tosi kalkkipitoinen vesi, joten uskon sen johtuvan siitä. Olin viime viikonlopun reissussa ja siellä pystyin hanavettäkin juoda ilman ongelmia.
Muutenkin tuo viime viikonlopun reissu oli sellainen, jota jännitin hiukan etukäteen. Kyseessä oli nimittäin tilaisuus, jossa ruokaa ja juomaa riitti kiitettävästi. Heti perjantaina aloitettiin cocktail-tilaisuudella, jossa haettiin ruoka seisovasta pöydästä. Ruoka oli salaattipainotteista ja kylmiä ruokia kaikki. Onneksi ruokailun yhteydessä sai keskustella koko ajan, niin pystyi syömään hitaasti. Lisäksi otin lasin viiniä ruuan päälle.
Lauantai- ja sunnuntaiaamuina oli hotelliaamiainen. Sieltä oli onneksi helppo valita oikeanlaista ruokaa ja jättää hiilarit vähemmälle. Ja jälleen pystyi käyttää hyvin aikaa syömiseen, kun muu seurue pöydässä haki syötävää moneen kertaan.
Lauantaina oli myös illallinen, jota jännitin kovasti. Alkuruokana oli keittoa, söin sitä hitaasti ja samalla keskustellen ja jätin ehkä puolet syömättä siitäkin. Pääruualla ollutta lihaa maistelin hitaasti ja myös kasviksia söin hitaasti. Ja tästäkin osa jäi syömättä. Jälkiruoka maistui todella ihanalle, sen söin kokonaan, mutta annos ei ollut kovin suuri. Join myös pari lasia viiniä illan aikana.
Eli kaiken kaikkiaan olen enemmän kuin tyytyväinen siihen miten tuo reissu sujui. Pystyn siis edelleen osallistua samalla tavalla vastaaviin tilaisuuksiin, ilman että kukaan kiinnittää asiaan sen kummemmin huomiota!
Nyt taas kotona syöminen on yhtä pakkopullaa. Mitään ei tee mieli, mutta nälkä osaa vaivata jos ei syö. Mutta kun syön, koitan koko ajan vain miettiä, että miten mun elimistö hyötyy siitä ruuasta. Yritän siis valita ainoastaan sellaista ruokaa, josta elimistö jotain hyötyisi. Ja tällä hetkellä en keksi mitään muuta hyödyllistä elimistölle kuin proteiini. Eli lihalla, kalalla ja kananmunalla täällä menisin melkein täysin. Ja mä tiedän silti että tarvitsen myös muuta. Olen koittanut nyt pakottaa itseni syömään myös kasviksia. Hiilarit pidän minimissä edelleen, ehkä yhden siivun ruisleipää saatan ottaa päivässä. Mutta sekin muka tuntuu väärältä.
Huoh, kun tän homman pitää olla vaikeaa! Ennen leikkausta oli vaikeaa syödä vähän ja pieniä annoksia. Nyt on vaikea syödä oikeanlaista ruokaa, pienet annokset ja vähän syöminen tulevat luonnostaan.
Hei Laihduttava,
Hyvä kuulla että sulla porskuttaa hyvin, olitkin ajatuksissani eilen ja olisinkin kaivanut tätä ketjuasi esiin ja kysellyt vointiasi!
Hienoa että reissu meni hyvin, itsellä pikkujoulut perjantaina, mut onneksi täällä työporukka tietää asiasta niin ei tarvitse sitä jännittää. Upeasti sulla paino pudonnut, käy nyt ostamassa uusi vaaka vanhan rinnalle!
Hyvää päivänalkua sinulle
Hyvä kuulla että sulla porskuttaa hyvin, olitkin ajatuksissani eilen ja olisinkin kaivanut tätä ketjuasi esiin ja kysellyt vointiasi!
Hienoa että reissu meni hyvin, itsellä pikkujoulut perjantaina, mut onneksi täällä työporukka tietää asiasta niin ei tarvitse sitä jännittää. Upeasti sulla paino pudonnut, käy nyt ostamassa uusi vaaka vanhan rinnalle!
Hyvää päivänalkua sinulle
Muutin mieleni ja poistin viestini
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Olisit Ritu antanut olla vain. Kyllä senkin voi sanoa jos on eri mieltä, tai jos haluaa kritisoida jotain.
Ei ollut mitään kritisoivaa kirjoitin vaan siitä että ota rennommin ja nauti siitä että pakostakin laihdut.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Sivu 2 / 3 • 1, 2, 3
Sivu 2 / 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa