Laihduttavan taivalta
+17
Adele
hansu
kissus nytkö jo
Elämä edessä
Bulla65
Nancy
tiikos
Lovely
optimistipolla
MRA123
Wee2be
Matami-xxl
joku80
muuminmamman4
Tuula
Tepa43
Laihduttava
21 posters
Sivu 1 / 3
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Laihduttavan taivalta
Mä olen 31-vuotias perheellinen nainen, pituutta 174cm ja tällä hetkellä paino on noin 127kg. Jojoiltu on paljon, mutta kaksinumeroisissa olen käynyt viimeksi viime vuosituhannella. Monesti olen päässyt sinne ihan sadan tuntumaan, mutta en vain onnistu siitä pääsemään alemmas enkä saa sitä painoa pidettyäkään edes siellä satasen tuntumassa. Joten nyt alkaa tympimään niin paljon tämä touhu, että leikkaus on alkanut toden teolla kiinnostaa. Ja tulin täältä etsimään lisätietoja.
Vielä kun uskaltaisi varata ajan työterveyslääkärille juttelemaan..
Vielä kun uskaltaisi varata ajan työterveyslääkärille juttelemaan..
Viimeinen muokkaaja, Laihduttava pvm Pe Toukokuu 21, 2010 12:35 am, muokattu 1 kertaa
Vs: Laihduttavan taivalta
Tsemppiä tiedonhakuun ja muutenkin!
Jojoilu on niiiiin tuttua, mut jos se olis nyt OHI!
Leikkaava lääkäri sanoi mulle, että jojoilu on pahinta mitä itselleen voi tehdä!
Jojoilu on niiiiin tuttua, mut jos se olis nyt OHI!
Leikkaava lääkäri sanoi mulle, että jojoilu on pahinta mitä itselleen voi tehdä!
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Täältä varmasti tietoa löytyy :)
Aina kannattaa mennä juttelemaan,se helpottaa kummasti :)
Aina kannattaa mennä juttelemaan,se helpottaa kummasti :)
Tuula- Viestien lukumäärä : 6
Ikä : 56
Registration date : 06.09.2008
Nyt on lääkäriaika varattu. Kolmen viikon päähän meni, eli sinne saakka saa jännitellä. Katsellaan mitä tuleman pitää. Tältä samaiselta (työterveys)lääkäriltä sain ainakin helpolla syksyllä reductil-reseptin, joten toivotaan, että lähetekin heruisi. Mutta katsellaan ja jännitetään!
Asiat etenevät. Soittelin sisätautipolille (johon siis sain lähetteen huhtikuun loppupuolella) ja siellä oli lääkäri jo kommentoinut mun lähetettä. Ja ilmeisesti olisi puoltamassa, koska oli määrännyt eteenpäin seuraaviin tutkimuksiin!
Nyt menen siis maanantaina labrakokeisiin ja saan ajan sis.polille kesäkuulle. En yhtään tiedä mitä tuolla ensimmäisellä polikäynnillä sitten tehdään, mutta sittenpä sen näkee. Vielä olisi edessä ainakin ravintoterapeutti, ylävatsan ultra ja gastroskopia täällä omassa kaupungissa. Jos ne on kaikki kunnossa, saanen lähetteen eteenpäin Vaasaan. Mahtavaa!
Nyt menen siis maanantaina labrakokeisiin ja saan ajan sis.polille kesäkuulle. En yhtään tiedä mitä tuolla ensimmäisellä polikäynnillä sitten tehdään, mutta sittenpä sen näkee. Vielä olisi edessä ainakin ravintoterapeutti, ylävatsan ultra ja gastroskopia täällä omassa kaupungissa. Jos ne on kaikki kunnossa, saanen lähetteen eteenpäin Vaasaan. Mahtavaa!
Päivitetääs tännekin välillä, kun kerran tälläisen ketjun olen joskus aloittanut. Eli täällä on eka polikäynti tehty jo toukokuussa ja kaikki meni hienosti. Lääkäri oli ihana ja kovasti kannustava. Ja aikoi suositella mua leikkaukseen, mutta silti tarvittiin ylilääkärin suostumus.
Nyt sitten eilen kävin ravintoterapeutilla ja sain samalla kuulla, että ylilääkäri oli suotuisa lähetteen suhteen. Minä siis pääsen kuin pääsenkin leikkaukseen!!! Ihan mahtavaa!!
Mun leikkauspaikka tulee olemaan Vaasa, eli jonot sinne on noin 2-3 kk tällä hetkellä. Nyt elokuussa on vielä tulossa gastroskopia, jonka jälkeen tuo lähete laitetaan eteenpäin. Eli mä itse laskin, että mahdollisesti loka-marraskuussa voisin olla jo leikkauspöydällä. Käsittämätöntä!
Vähän mietityttää sitten miten joulu tulee menemään. Nyt jo mielessä siintää kinkku ja äitin kylmäsavulohisalaatti ja kaikki ihanat, itsetehdyt laatikot. Namskis. Miten sitä osaa selvitä jos leikkauksesta ei ole vielä kovin pitkää aikaa tuolloin? Mutta kaipa siitäkin pääsee yli!
Nyt siis odotellaan ensin gastroskopiaa (tai no, sitä "odotellaan") ja sen jälkeen kirjettä Vaasasta. Aika huikea fiilis!
Nyt sitten eilen kävin ravintoterapeutilla ja sain samalla kuulla, että ylilääkäri oli suotuisa lähetteen suhteen. Minä siis pääsen kuin pääsenkin leikkaukseen!!! Ihan mahtavaa!!
Mun leikkauspaikka tulee olemaan Vaasa, eli jonot sinne on noin 2-3 kk tällä hetkellä. Nyt elokuussa on vielä tulossa gastroskopia, jonka jälkeen tuo lähete laitetaan eteenpäin. Eli mä itse laskin, että mahdollisesti loka-marraskuussa voisin olla jo leikkauspöydällä. Käsittämätöntä!
Vähän mietityttää sitten miten joulu tulee menemään. Nyt jo mielessä siintää kinkku ja äitin kylmäsavulohisalaatti ja kaikki ihanat, itsetehdyt laatikot. Namskis. Miten sitä osaa selvitä jos leikkauksesta ei ole vielä kovin pitkää aikaa tuolloin? Mutta kaipa siitäkin pääsee yli!
Nyt siis odotellaan ensin gastroskopiaa (tai no, sitä "odotellaan") ja sen jälkeen kirjettä Vaasasta. Aika huikea fiilis!
Huomenta päivää laihduttava!
Älä yhtään ihmettele jos saat sen ajan sinne Vaasaan ennen sitä gastroskopian aikaa! Minulle tuli aika gastroskopiaan ja Vaasaan saman viikon aikana :D Ihmettelin itsekkin miten sain leikkausajan ennen kun olin edes käynyt siellä gastrossa!?
Älä yhtään ihmettele jos saat sen ajan sinne Vaasaan ennen sitä gastroskopian aikaa! Minulle tuli aika gastroskopiaan ja Vaasaan saman viikon aikana :D Ihmettelin itsekkin miten sain leikkausajan ennen kun olin edes käynyt siellä gastrossa!?
muuminmamman4- Viestien lukumäärä : 307
Ikä : 49
Registration date : 18.03.2010
Tsemmpppppppppiiiiiiiiiiiiiii ja onneeeee matkaaan!
Nostellaas tämä oma, vanha ketju ylöspäin.
Paljon on taas tapahtunut viime kerrasta, kun tähän kirjoittelin.
Lyhyesti siis, gastroskopia on takana, leikkaus edessä =D.
Tuossa tähystyksessä kävin syyskuun alussa ja siinä kaikki oli kunnossa. Nyt sitten onkin tilanne jo se, että leikkaus on edessä kahden viikon päästä, eli eneä on nyt kaksi viikkoa takana. Ja aika huimin tuloksinkin, -6,5 kg on nyt tippunut kahdessa viikossa. Ei voi olla muuta kuin tyytyväinen!
Esikäynti mulla on varattu Vaasaan jo ensi maanantaille, eli siihen ei ole kuin 4 päivää. Ja itse leikkaus seuraavan viikon torstaille, 21.10. Tasan kaksi viikkoa olisi siihen siis aikaa.
Tuntuu melko huimalta ajatukselta. Toisaalta prosessi on pian ohi, mutta toisaalta nythän se vasta sitten alkaa. Jännittää jo se, mitä on edessä esimerkiksi vuoden päästä. Kuka minä silloin olen? Miltä minä silloin näytän? Huisia ajatella, että yksi elämäni suurimmista haaveista saattaa sittenkin toteutua. Ja vieläpä ihan pian!
Ja siis vaikka nyt kuulostankin ällöpositiiviselta, niin mun on vain pakko. Mulla on aina ollut todella positiivinen elämänasenne ja sen avulla olen selvinnyt melko rankoistakin asioista elämässäni. Joten mä en vain pysty nyt alkaa murehtia mahdollisia komplikaatioita, mulla menee muuten yöunet ja alan käydä täysin ylikierroksilla.
Joten mielummin nyt siis ajattelen näin =)
Paljon on taas tapahtunut viime kerrasta, kun tähän kirjoittelin.
Lyhyesti siis, gastroskopia on takana, leikkaus edessä =D.
Tuossa tähystyksessä kävin syyskuun alussa ja siinä kaikki oli kunnossa. Nyt sitten onkin tilanne jo se, että leikkaus on edessä kahden viikon päästä, eli eneä on nyt kaksi viikkoa takana. Ja aika huimin tuloksinkin, -6,5 kg on nyt tippunut kahdessa viikossa. Ei voi olla muuta kuin tyytyväinen!
Esikäynti mulla on varattu Vaasaan jo ensi maanantaille, eli siihen ei ole kuin 4 päivää. Ja itse leikkaus seuraavan viikon torstaille, 21.10. Tasan kaksi viikkoa olisi siihen siis aikaa.
Tuntuu melko huimalta ajatukselta. Toisaalta prosessi on pian ohi, mutta toisaalta nythän se vasta sitten alkaa. Jännittää jo se, mitä on edessä esimerkiksi vuoden päästä. Kuka minä silloin olen? Miltä minä silloin näytän? Huisia ajatella, että yksi elämäni suurimmista haaveista saattaa sittenkin toteutua. Ja vieläpä ihan pian!
Ja siis vaikka nyt kuulostankin ällöpositiiviselta, niin mun on vain pakko. Mulla on aina ollut todella positiivinen elämänasenne ja sen avulla olen selvinnyt melko rankoistakin asioista elämässäni. Joten mä en vain pysty nyt alkaa murehtia mahdollisia komplikaatioita, mulla menee muuten yöunet ja alan käydä täysin ylikierroksilla.
Joten mielummin nyt siis ajattelen näin =)
Vautsi, sulla ja sullehan on alkanut tapahtua! Hieno ENE-pudotus, mahtavaa! Positiivisella mielellä vain etiäpäin. :)
joku80- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008
Hieno enepudotus. Ihanaa, kun olet positiivinen, sillä asenne ratkaisee, vai mitä! Turha murehtia mitään komplikaatioita etukäteen, kyllähän ne kuitenkin tiedossa on siellä taka-alalla. Nauti nyt vain hyvästä matkasta eteenpäin. Tsemppiä jatkoon!
Matami-xxl- Viestien lukumäärä : 34
Registration date : 09.07.2009
Hienosti menee, annna mennä vaan! Ei tämä herkkua ole heti leikkuun jälkeen, vaan helpottaa se elämä ja moni selvinnyt vähemmällä kivulla kun minä ja ruokailutkin alkaneet sujua.. :)
2 viikkkoa menee kulinluikauksessa...
2 viikkkoa menee kulinluikauksessa...
Onnee matkaan!
Tuo positiivinen ja iloinen mieli vie pitkälle!
Tsemppiiiiiiiii
Tuo positiivinen ja iloinen mieli vie pitkälle!
Tsemppiiiiiiiii
Esikäynti takana ja kaikki hyvin. Tapasin leikkaavan kirurgin, minut leikkaa Victorzon. Olen kuulemma ihanteellinen leikattava, kun ylipainoa ei ole mitenkään älyttömän paljoa ja liitännäissairauksia ei vielä ole. Ja samaa mieltä oli anestesialääkäri.
Kävin myös ylävatsan ultrassa, sappikiviä ei löytynyt ja maksa oli normaalin kokoinen (varmaan ainoa osa minussa, joka on normaalikokoista :-D). Spirometria oli ok ja samoin verikokeet näytti hyviltä.
Nyt siis vain odotellaan ensi viikon torstaille suurta päivää. Tämä alkaa pikkuhiljaa tuntua melko todelliselta :-D
Kävin myös ylävatsan ultrassa, sappikiviä ei löytynyt ja maksa oli normaalin kokoinen (varmaan ainoa osa minussa, joka on normaalikokoista :-D). Spirometria oli ok ja samoin verikokeet näytti hyviltä.
Nyt siis vain odotellaan ensi viikon torstaille suurta päivää. Tämä alkaa pikkuhiljaa tuntua melko todelliselta :-D
Aivan mahtavaa!!! Tsempit viimehetken eneilyyn ja paljon voimia odotteluun! Se menee niin äkkiä, et kohta jo olet heräämössä polla pökerryksissä, masu rei'illä! :)
Huippua Laihduttava!!!
Tee äkkiä "aamukampa" ehdit vielä muutaman päivän siitä repäistä.... : )
Tee äkkiä "aamukampa" ehdit vielä muutaman päivän siitä repäistä.... : )
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Onnea leikkaukseen!!! Sehän on ihan pian!
t. Vaasassa 27.10 leikattava
t. Vaasassa 27.10 leikattava
optimistipolla- Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 28.06.2010
Kaksi yötä jouluun on, ei kun leikkaukseen, kaikkee hyvää Sullen:)
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Valtavasti onnea matkaan, sormet ja varpaat ovat pystyssä(=:
tiikos- Viestien lukumäärä : 133
Registration date : 09.06.2010
LÄhetän jo nyt onnen potkuja, koska olen menossa reissuun, enkä tiedä pääsenkö enää koneelle! Aivan huimana onnea torstaille ja ihanaa uuden elämän aloitusta. Jos koskee ja kovasti, niin muista, et se kipu loppuu aikanaan. Pari päivää ja olo on jo paaaaljon parempi. Peukut pystyssä!
Multa kanssa isot tsempit leikkaukseen!!!
enää 1 yö.... : )
enää 1 yö.... : )
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Onnea leikkaukseen ja uuteen elämään!
Nancy- Viestien lukumäärä : 95
Ikä : 55
Registration date : 04.08.2010
Onnea matkaan Laihduttavalle! Viimeistään vuoden kuluttua sun pitää vaihtaa nimimerkkiä, sillä sitten et ole enää "laihduttava", vaan hoikka tyttö! :) Uusi nimimerkki vois olla vaikka "Hoikkis" :)
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Tervemenoa Laihduttava ja tervetuloa sitten takaisin kertomaan meille kokemuksestasi! Myötäeläen itse täällä tiiviisti...
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Sivu 1 / 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa