Tänään pääsy sairaalasta kotiin
+9
Luisfigo
Heluna
minä
ritu
Tikrustiina75
Rullukka
Tepa43
Onnekas13
douniainen
13 posters
Sivu 2 / 2
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Vs: Tänään pääsy sairaalasta kotiin
Kai so on jotain ns. kiintetymistä!
.....en oo asian tuntija, mutta näin maalaisjärjellä pähkäilen näin!
Mäkin olin viime maanantaina aluksi niin pettynyt kun ekaksi mittailin vyötärön...ei muutosta sitten allit ...ei muutosta ja sitten reidet ja vot.....-7cm! Se korppa on aika velmu näissä asioissa kaikki ei mee sillai ku ollettais!
Tsemppiiiii kyl me kaikki kutistutaan ennemin taikka myöemmin!
Iloinen mieli mukaan niin hyvin menee....ei kantsi oottaa kovia tuloksia niin paremmin putoo omalla painolaan! (olipas järkevä lausahdus)
TSEMPPIIIIIII
.....en oo asian tuntija, mutta näin maalaisjärjellä pähkäilen näin!
Mäkin olin viime maanantaina aluksi niin pettynyt kun ekaksi mittailin vyötärön...ei muutosta sitten allit ...ei muutosta ja sitten reidet ja vot.....-7cm! Se korppa on aika velmu näissä asioissa kaikki ei mee sillai ku ollettais!
Tsemppiiiii kyl me kaikki kutistutaan ennemin taikka myöemmin!
Iloinen mieli mukaan niin hyvin menee....ei kantsi oottaa kovia tuloksia niin paremmin putoo omalla painolaan! (olipas järkevä lausahdus)
TSEMPPIIIIIII
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Tigertyttö, eikös se oo sitä, kun rasva muuttuu lihaksiksi. Lihas on kiinteämpää ja painavampaa, eli tosiaan sitä kiinteytyy mutta paino ei silti laske.
Vielä joskus itsekin :)
Vielä joskus itsekin :)
Kiitos vastauksista :) hymy-hymiö
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Leikkauksesta kulunut nyt 2kk ja olo on hieman sekava vieläkin... =(
Leikkauksen jälkeen nyt käyty kerran ravitsemusteraupilla ja lääkärillä joka katsoi leikkausjäljet.
Ne oli siistit ja se oli paras uutinen mitä siltä reissulta jäi mieleeni.
Kerroin lääkärille että on vaikeaa juoda ja syödä edelleenkin.
Pahinpana päivänä saan nestettä alas vain 5dl päivittäin sekä näen
tähtiä ja huippaa!
Pitäisi mennä kuulemma vatsalaukun tähystykseen nyt josta ainakin vielä kieltäydyin koska viimeksi meinasin tukehtua omaan limaani lääkärin virheen takia.
Lääkäri epäili että minulla on liian pieni kohta nielussa josta neste taikka ruoka menee ja epäili että leikkuu kohdassa olisi tavallista paksummaksi tullut peite tai jotain ja tämä oli sitten arvailua ...
Olen kuulemma ensimmäinen Porissa leikattu jolla on tullut tällainen ongelma vastaan.
Huonon ruokailunikin takia minulla on edelleen anemia, proteiini vaje ja vitamiini!
Joudun nyt erityistarkkailuun ja testeihin.
Ensikuussa verikokoisiin,lääkärille,ravitsemusterapeutille ja sitten taas katsotaan mitä tehdään.
Jos kuulemma tilanne oikein pahaksi menee niin kamalin apu mitä minulle voidaan tehdä on purkaa leikkaus.
Mä en ymmärrä miks just mä siis MÄ?!!?
Olen niin ymmällä kaikesta ett mitäköhän tässäkin nyt tapahtuu ja jos niiden pitääkin nyt purkaa niin pelkään ett mätän itteni sit hengiltä.
No kaikki ei aina mene putkeen ja mä oon nyt sit yks esimerkki sellaisesta, ei naurata EI.
Leikkauksen jälkeen nyt käyty kerran ravitsemusteraupilla ja lääkärillä joka katsoi leikkausjäljet.
Ne oli siistit ja se oli paras uutinen mitä siltä reissulta jäi mieleeni.
Kerroin lääkärille että on vaikeaa juoda ja syödä edelleenkin.
Pahinpana päivänä saan nestettä alas vain 5dl päivittäin sekä näen
tähtiä ja huippaa!
Pitäisi mennä kuulemma vatsalaukun tähystykseen nyt josta ainakin vielä kieltäydyin koska viimeksi meinasin tukehtua omaan limaani lääkärin virheen takia.
Lääkäri epäili että minulla on liian pieni kohta nielussa josta neste taikka ruoka menee ja epäili että leikkuu kohdassa olisi tavallista paksummaksi tullut peite tai jotain ja tämä oli sitten arvailua ...
Olen kuulemma ensimmäinen Porissa leikattu jolla on tullut tällainen ongelma vastaan.
Huonon ruokailunikin takia minulla on edelleen anemia, proteiini vaje ja vitamiini!
Joudun nyt erityistarkkailuun ja testeihin.
Ensikuussa verikokoisiin,lääkärille,ravitsemusterapeutille ja sitten taas katsotaan mitä tehdään.
Jos kuulemma tilanne oikein pahaksi menee niin kamalin apu mitä minulle voidaan tehdä on purkaa leikkaus.
Mä en ymmärrä miks just mä siis MÄ?!!?
Olen niin ymmällä kaikesta ett mitäköhän tässäkin nyt tapahtuu ja jos niiden pitääkin nyt purkaa niin pelkään ett mätän itteni sit hengiltä.
No kaikki ei aina mene putkeen ja mä oon nyt sit yks esimerkki sellaisesta, ei naurata EI.
douniainen- Viestien lukumäärä : 28
Registration date : 08.02.2010
Douniainen suosittelen menemään sinne tähystykseen. Mulla oli ahtautuma ruokatorven liitos kohdassa ja en saanut syötyä taikka juotua mitään vettä sakeampaa. Ja olin muuten Tyksissä ensimmäinen jolla oli tällainen ongelma. Hoito on aika yksinkertainen ja tehdään tähystämällä. Jos sulla on vaan tuo ahtautuma. Suosittelen menemään vaan sinne. Loppujen lopuksi se on pieni hetki, mutta tämä vaiva ei tule korjaantumaan itsestään. Eihän tuo tähystys mukavaa ole mutta se auttaa monella tapaa. Ja itselleni tähystys eka tehtiin 1,5 kk leikkauksesta.
Tikrustiina75- Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009
Tikrustiina75; jouduitko muuten uudelleen leikkauspöydälle vai miten
olet saanut helpotusta arkipäiviisi?
Pystytkö nyt juomaan jo paremmin?
Muistatko kuinka vähän sinä sait juotua?
olet saanut helpotusta arkipäiviisi?
Pystytkö nyt juomaan jo paremmin?
Muistatko kuinka vähän sinä sait juotua?
Heippa ton ahtautuman takia en joutunut leikkauspöydälle. Vaan sappikivi vaivan takia. Tuo ahtautuma laajennettiin ihan pallolaajennuksella. Tähystin vietiin ahtautuman lähelle ja sieltä laitettiin pallo joka laajennettiin vesi paineella. Oli kivuton ja nopea toimenpide. Saattoi kanssa johtua kipulääkkeestä ja rauhoittavasta. Toimenpide tehtiin kolme kertaa ja laajennus on pysynyt auki ja syöminen on ihan normaalia. Laajennusta ennen en pystynyt syömään kuin nestemäistä 1 dl ja vettä meni vajaa 5 dl. Piimä ja maitoa en saanut alas laisinkaan. Joulukuussa 09 jälkeen olen pystynyt syömään kaikkea ja juomaan yli 2 l päivässä. Joten tilanne helpottui todella paljon. Tuota laajennusta ennen myös oksensin kuukauden verran, kun en mennyt heti lääkäriin. Joten suosittelen sitäkin. Jotain häikkää on jossain ja tähystyksellä saadaan aika paljon selville.
Tikrustiina75- Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009
Kohta 4kk leikkauksesta ja vieläkin mulla on harjoittelemista tän kanssa.
Eli jos syön päivässä niin nestettä ei mene kun se max5dl ja huippaa ja jos taas juon niin en saa ruokaa paljon ales.
Siinäpä mulla on pulma joo tosiaan ja näinä kuumina kesäpäivinä olenkin katsonut tärkeämmäksi tuon juomisen eli ruokaa menee 2krt /vrk ja max koko on 1dl.
Aika takkuamista tämä' nyt on kun ei oo helppoo ei.
Lisäksi mulla on ollut turkasen kipeä selkä,lantio ja jalat nyt 2vk joten sitä on tullut enemmän maattua sängyssä pilleripäissään (huom;lääkärin määräämiä särkylääkkeitä).
Multa löydettiin selästä skolioosi ja kävelen nyt kepeillä.
Sitä vaan tulee miettineeksi ett miks kaikki p**ka tulee mulla ja leikkauksenhan jälkeen mun kuuluis olla sielun ja ruumiin voimissani, just joo...
Tuntuu etten ikinä tule terveeksi taikka että saisin balanssiin syömiseni ja juomiseni.
Ainoo hyvä juttu on ett painoa on lähtenyt himpun yli -22kg eli painan nyt 99kg ja en kyllä muista milloin olisin tämän painanut.
Naama on kun eri ihmisen ja vaatekoko on pienentynyt 8-10 riippuu ihan mallista ja valmistajasta.
Hassua juu kun oon ollut sellanen hamsteri kun oon isontunut ett melkein kaikki pienet vaatteet olen säästänyt "jos joskus laihdun" ja nyt onkin ihan kiva ollut "kaivaa esiin ns;uusia vaatteita!"
Eli jos syön päivässä niin nestettä ei mene kun se max5dl ja huippaa ja jos taas juon niin en saa ruokaa paljon ales.
Siinäpä mulla on pulma joo tosiaan ja näinä kuumina kesäpäivinä olenkin katsonut tärkeämmäksi tuon juomisen eli ruokaa menee 2krt /vrk ja max koko on 1dl.
Aika takkuamista tämä' nyt on kun ei oo helppoo ei.
Lisäksi mulla on ollut turkasen kipeä selkä,lantio ja jalat nyt 2vk joten sitä on tullut enemmän maattua sängyssä pilleripäissään (huom;lääkärin määräämiä särkylääkkeitä).
Multa löydettiin selästä skolioosi ja kävelen nyt kepeillä.
Sitä vaan tulee miettineeksi ett miks kaikki p**ka tulee mulla ja leikkauksenhan jälkeen mun kuuluis olla sielun ja ruumiin voimissani, just joo...
Tuntuu etten ikinä tule terveeksi taikka että saisin balanssiin syömiseni ja juomiseni.
Ainoo hyvä juttu on ett painoa on lähtenyt himpun yli -22kg eli painan nyt 99kg ja en kyllä muista milloin olisin tämän painanut.
Naama on kun eri ihmisen ja vaatekoko on pienentynyt 8-10 riippuu ihan mallista ja valmistajasta.
Hassua juu kun oon ollut sellanen hamsteri kun oon isontunut ett melkein kaikki pienet vaatteet olen säästänyt "jos joskus laihdun" ja nyt onkin ihan kiva ollut "kaivaa esiin ns;uusia vaatteita!"
siis mikä valtimokanuyyli laitetaan leikkauksessa ja mihin kohtaan?
Onko siinä mahan kohdalla paljon tikkejä normaali tähystysleikkauksessa?
Onko siinä mahan kohdalla paljon tikkejä normaali tähystysleikkauksessa?
maalu- Viestien lukumäärä : 52
Registration date : 16.03.2010
Ranteeseen mulla tuli iso neula. Siitä saa mm. verenpaineen livenä kokoajan mitattua jottei tarvitta sitä pumppaavaa pantaa käden ympärille.
Reikiä tulee 5-6 kpl ja joka reikään tulee 2-3 tikkiä. Vuoden kulutta jäljet ovat melkein näkymättömissä.
Reikiä tulee 5-6 kpl ja joka reikään tulee 2-3 tikkiä. Vuoden kulutta jäljet ovat melkein näkymättömissä.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Sivu 2 / 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa