Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Vertaistukea leikkaukseen aikovalle BMI 42,7-kokoiselle naiselle vuosimallia -77.

4 posters

Siirry alas

Vertaistukea leikkaukseen aikovalle BMI 42,7-kokoiselle naiselle vuosimallia -77. Empty Vertaistukea leikkaukseen aikovalle BMI 42,7-kokoiselle naiselle vuosimallia -77.

Viesti kirjoittaja Äippä2 To Helmi 05, 2009 12:34 am

Heippa! Onko kokemuksia minun kokoisten leikkauksista? Kovasti suunnittelen yksityistä puolta leikkaukseen... Ei ole mitään sairauksia vielä, joten yleistä puolta pitkin ei pääse täällä Oulussa edes laihdutusleikkausjonoon. Kokemukset minunkokoisten leikkauksista olisivat kullan arvoisia!! Leikkauspäätöksen olen jo tehnyt, mutta vielä haen rohkaisua.

Äippä2

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 05.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Vertaistukea leikkaukseen aikovalle BMI 42,7-kokoiselle naiselle vuosimallia -77. Empty Vs: Vertaistukea leikkaukseen aikovalle BMI 42,7-kokoiselle naiselle vuosimallia -77.

Viesti kirjoittaja Tangotar-70 To Helmi 05, 2009 4:55 am

Mulla on prosessi kesken, olen KYSin tutkimuksissa, eli yleisellä puolella. Terveys on vielä suht koht ok, liikun (mm. golffaan kesät) jne, vaikka painoa on yli 160kg ja BMI reilusti yli 50. Mulle suositeltiin painon pudottamista leikkauspäätöstä odotellessa ihan jo senkin vuoksi, että leikkaukseen kuuluvat riskit on pienemmät, kun painoa on vähemmän ja sisäelinten ympärillä on vähemmän rasvaa. Mä kyllä pääsin suoraan leikkausselvitykseen ekalla KYS-käynnillä ilman, että olis ensin kokeiltu muita konsteja. Taustalla on toki vaikka millaista yritystä ja jojoilua isoillakin määrillä.
Tangotar-70
Tangotar-70

Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 03.12.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Vertaistukea leikkaukseen aikovalle BMI 42,7-kokoiselle naiselle vuosimallia -77. Empty Tsemppiä äippä 2 !!!

Viesti kirjoittaja ipex Pe Helmi 06, 2009 1:39 am

Nooniin alattelimpa vähän rohkaista sinua tässä kyseisessä asiassa ja kertoa vähän omista kokemuksista leikkausestani oys:ssa.Josvain sinulle tarjoutuu mahdollisuus kyseiseen operaatioon niin tartu ihmeessä siihen.Minulle leikkas tehtiin reilut kolme viikkoa sitten ja toipuminen ollut tosi nopeaa ja syömäänkin pystyy ja paino tippuu tasaiseen tahtiin pudotin tosin ennen leikkasta reilut 20 kg.Kiinteämmän ruuan syönti tosin vielä tökkii mutta sekin alkaa varmaan pikkuhiljaa menemään.Elämäni mielenkiintoisin kevät jota tahdittaa korkea mieliala ja keventyneet askeleet.Ei tätä oikein voi sanoin kuvailla niin on hyvä mieli. Very Happy Luota oyssin kirurgeihin ja muuhun henkilökuntaan ne palauttivat minutkin takaisin elämänsä saaneiden joukkoon. Very Happy PS. Vastaan mielelläni,jos sinulla on jotain aiheeseen liittyvää kysyttävää,ja tsemppiä kaikille muillekkin leikkauseen menijöille Very Happy

ipex

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : kuusamo
Registration date : 16.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Vertaistukea leikkaukseen aikovalle BMI 42,7-kokoiselle naiselle vuosimallia -77. Empty Vs: Vertaistukea leikkaukseen aikovalle BMI 42,7-kokoiselle naiselle vuosimallia -77.

Viesti kirjoittaja Äippä2 Pe Helmi 06, 2009 2:33 am

Paljonko sinulla oli lähtiessä painoindeksi? Tuli vähän sellainen olo henkilökunnasta, et onko minulla tarpeeksi korkea painoindeksi leikkaukseen tai ainakin rivien välistä aistin sen suuntaista. Olen kyllä aika varmasti jo päätöksen tehnyt...tässä vaan pureskelen tulevaa... Kirurgille sain ajan kahden viikon päähän.

Äippä2

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 05.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Vertaistukea leikkaukseen aikovalle BMI 42,7-kokoiselle naiselle vuosimallia -77. Empty Siitä painoindeksistä.

Viesti kirjoittaja ipex Pe Helmi 06, 2009 6:12 pm

Minun painoindeksi on huomattavasti korkeampi,kuin sinun ja lisäksi minulla on verenpainetta ja suvussa paljon diabeetesta, joten päätyivät minun kohdalla leikkaukseen, tosin minun omasta alotteesta.Voi olla että pitävät sinun painoindeksiä rajatapauksena,varsinkin, jos sinulla ei ole mitään sairauksia.Olen kyllä muistaakseni nähnyt pienemmälläkin painoindeksillä leikattuja,mutta en tunne heidän tapauksiaan sen tarkemmin.
Yksityiselle puolelle pääsee ehkä herkemmin,mutta se maksaa, vaikkakin se on pikku hinta takaisinsaadusta elämästä.Itse olisin varmasti päätynyt yksityiselle puolelle,jos en olisi päässyt muuten leikkauseen.Kasittääkseni oys ja yksityinen puoli (ilm.odl)tekevät yhteistyötä ja jonku tarinan mukaan samat kirurgit leikkaavat kummallakin puolella.Kyllä sieltä varmaankin sinullekkin apu löytyy.
sunny

ipex

Viestien lukumäärä : 6
Paikkakunta : kuusamo
Registration date : 16.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Vertaistukea leikkaukseen aikovalle BMI 42,7-kokoiselle naiselle vuosimallia -77. Empty leikkaukseen pääsy

Viesti kirjoittaja iso iita La Helmi 07, 2009 9:59 pm

Hei! Minä olen ouluun menossa leikkaukseen nyt kevään aikana.Tosin tarkkaa ajankohtaa ei vielä tiedä.Mulla BMI 41.
Halusin itse leikkaukseen ja varasin omalle työterveyslääkärille ajan.
Syksyllä kävin ravitsemusterapeutilla ja nyt tammikuussa tehtiin vatsan ultraääni,tähystys ja keuhkokuvat otettiin.
Nyt innolla oottelen leikkaukseen pääsyä Very Happy

iso iita

Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : ylivieska
Registration date : 01.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Vertaistukea leikkaukseen aikovalle BMI 42,7-kokoiselle naiselle vuosimallia -77. Empty Vs: Vertaistukea leikkaukseen aikovalle BMI 42,7-kokoiselle naiselle vuosimallia -77.

Viesti kirjoittaja Äippä2 Ma Helmi 09, 2009 1:02 am

Kiva kuulla! Itse olen menossa ODL:n kautta leikkaukseen todennäköisimmin huhtikuun alussa. Mulla ei ollut muita sairauksia, joten en päässyt edes jonotuslistalle Oussiin. Siksi oli pakko mennä yksityisellä ja maksaa kallishinta itse. Mitä sulle sanottiin työterveydestä ja oletko minkä ikäinen? Onko sulla muita sairauksia?

Äippä2

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 05.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Vertaistukea leikkaukseen aikovalle BMI 42,7-kokoiselle naiselle vuosimallia -77. Empty leikkaukseen pääsy

Viesti kirjoittaja iso iita Ma Helmi 09, 2009 2:18 am

Hei! Työterveyslääkäri laittoi pyynnöstäni lähetteen oyssiin.Kyseli vain miksi haluan leikkaukseen.Mulla verenpaineet on aika korkeat ja sairastan uniapneaa,
joten varmaan siksi pääsin suht helposti.Olen 34 vuotias.Paino jojoillut pitkän aikaa ja kaikki mahdolliset konstit on kokeiltu.
Yksityisen kautta pääseekin leikkaukseen nopeasti,vaikka onhan se toki kalliimpaa.

iso iita

Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : ylivieska
Registration date : 01.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Vertaistukea leikkaukseen aikovalle BMI 42,7-kokoiselle naiselle vuosimallia -77. Empty Vs: Vertaistukea leikkaukseen aikovalle BMI 42,7-kokoiselle naiselle vuosimallia -77.

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa