Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Karppaus ja lääkkeet ennen leikkausta, mielipiteitä?

4 posters

Siirry alas

Karppaus ja lääkkeet ennen leikkausta, mielipiteitä? Empty Karppaus ja lääkkeet ennen leikkausta, mielipiteitä?

Viesti kirjoittaja Shaman Pe Helmi 19, 2010 5:58 pm

Miksiköhan mulla ei tuo Redutil tuottanut minkäänlaista vaikutusta. Lekuri sanoi loppujen lopuksi ruokapäiväkirjojen perusteella etten hyödy siitä koska rasvaa ei ruokavaliossa (liiankin vähän?) ole ja kalorimääräkin pieni mutta kai sen silti pitäisi toimia. Edes hiukan. Ja jos kalorimäärä on pieni (800-1200) niin miksi en sitten laihdu. Liian vähän liikuntaa ilmeisesti.

Nyt pudottelen painoa karppaamalla Karppaus.info joka kohdallani on aina toiminut kunnes ruokahalu loppuu tykkänään ja säästöliekki lopettaa leikin... Tämä kaikki taas johtuu ilmeisesti laiskuudestani valmistaa, pelkästään itselle, riittävän mielenkiintoisia ja vaihtelevia aterioita. Muuten kannatan asiaa lämpimästi, sopii erinomaisesti Diabeetikoille koska hiilareita ei juurikaan syöda, kasviksia vahintään 500g vrk ja joka todella rakastaa syömistä niin tuossahan sitä voi harrastaa mielin määrin... Kunhan katsoo mitä syö. Kolestrolista huolestuneille voin kertoa vain oman kokemukseni. Minulla arvot putosivat ja hyvä/paha suhde parani rutkasti. Tosin ongelmia ei ole muutenkaan ollut sillä saralla. Hemoglopiini nousi luovutus tasolle, joka on ollut ikuinen ongelma, melkein aina pilleripurkin kanssa kotiin. Rolling Eyes

Näistä oikeastaa haluaisinkin mielipiteitä? Onko teillä leikkaukseen päätyneillä kokeimuksia ja mielipiteitä em. asioista?
Shaman
Shaman

Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 07.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Karppaus ja lääkkeet ennen leikkausta, mielipiteitä? Empty Vs: Karppaus ja lääkkeet ennen leikkausta, mielipiteitä?

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Helmi 19, 2010 7:11 pm

Reductil sekä vähentää näläntunnetta että estää elimistön menemistä säästöliekille. Mulla se toimi luvatulla tavalla aikoinaan n. puoli vuotta. Yli vuodeksi sitä ei edes määrätä. Kaikki lääkkeet toimivat eri tavalla eri ihmisillä.

Jos sinua on tutkittu perustellisesti aineenvaihduntasairauksien varalta, niin sinä kyllä laihdut ennen pitkään tuolla kaloirimäärällä. Siinä voi mennä aikansa ja pitää olla malttia tässä hommassa. Liikunta ei polta niin paljon kaloreita että sillä olisi mun mielestä merkittävää vaikutusta, mutta se nimenomaan myöskin pitää aineenvaihdunnan toiminnassa. Jos vaan makoilee kotona niin homma jämähtää jossain vaiheessa riippumatta siitä miten vähän tai oikein syö.

Vaikka en ollut tätä ennen kuullutkaan karppaamisesta, niin leikkeukasen jälkeen (10 viikkoa) minulla tuo syöminen on mennyt karppaamiseksi ihan luonnostaan kun pyrin syömään n. 1500 kcal ja paneudun nimenomaan proteiinin saantiin. Tällöin ovat jäänneet pastat ja riisit kokonaan pois. Perunamuussia tulee vielä syötyä silloin tällöin. Kyllä ainakin riisi uppoaisi ihan hyvin, mutta tuntuu jotenkin turhalta sitä syödä. Pastaa en ole muistaakseni edes kokeillut leikkauksen jälkeen.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Karppaus ja lääkkeet ennen leikkausta, mielipiteitä? Empty Vs: Karppaus ja lääkkeet ennen leikkausta, mielipiteitä?

Viesti kirjoittaja Tantta Pe Helmi 19, 2010 7:27 pm

Reductil tuli kokeiltua, ei mitaan vaikutusta. Samoin Acomplia, silla oli vaikutusta, sain yleistyneen paniikkihairion, josta paraneminen kesti melkein vuoden.
Xenicalin rasvaripulit on koettu, ei mitaan todellista tulosta sillakaan.
Karppaus on tosi hyva keino laihduttaa. Mutta sitten tulee aina se paiva, jona syo ensimmaisen viinerin tai jaatelon tai suklaapatukan. "Eihan tasta nyt mitaan haittaa voi olla", ja sitten se on menoa taas. Ja kaikki pudotetut kilot tulee takaisin niitten kavereittensa kanssa.

Mulla on 40 vuoden kokemus laihduttamisesta ja uudelleenlihomisesta. Toivon, etta nyt ei sita uudelleenlihomista tapahtuisi leikkauksen jalkeen.

Jos on tarkoituksena pudottaa painoa ennen leikkausta, niiin mielestani karppaus on paras mahdollinen keino, nopea ja tehokas. Itse pudotin karppaamalla 11 kiloa ennen leikkausta reilussa kuukaudessa ja kirurgi oli kovasti tyytyvainen. Tama eneily on minusta aivan kasittamatonta ihmisten kiduttamista.

Kovasti paljon onnea ja menestysta sulle karppauksessa, kun jossain valissa tekee mieli makeata, niin ajattele vaan, etta taa on nyt se viimeinen dieetti.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja Shaman Pe Helmi 19, 2010 9:31 pm

Kiitos Kimby ja Tantta

Jos sinua on tutkittu perustellisesti aineenvaihduntasairauksien varalta, niin sinä kyllä laihdut ennen pitkään tuolla kaloirimäärällä. Siinä voi mennä aikansa ja pitää olla malttia tässä hommassa.

Jotenkin uskomatonta että vielä täälläkin joutuu vastakkain tuollaisen lapsellisen lausahduksen kanssa... Pistettäköön se nuoruuden ja kokemattomuuden piikkiin, olenhan sentään tapellut aineenvahduntani kanssa kauemmin kuin sinulla on vuosia! Liikuntaa, ja aika monipuolistakin sellaista, luontokuvaajalla taas tulee "luonnostaan". Laughing

Tuohon näläntunteen muuttumiseen en osannut kiinnittää huomiota...voipa pitää paikkaansakin, niin vähän tarvitsi syömisiään valvoa. Ja tuo Kimbyn leikkauksen jälkeinen ruokavalio on juuri sitä vähähiilarista, mitäpä sitä turhalla mösöllä pussukkaa täyttämään kun tarvittavat ravintoaineetkin pitää jostain saada.

Kovasti paljon onnea ja menestysta sulle karppauksessa, kun jossain valissa tekee mieli makeata, niin ajattele vaan, etta taa on nyt se viimeinen dieetti.

Makean nälkään olen löytänyt (itselläni toimii hienosti) totaalisen avun Kromista! cheers Kannatta kokeilla jos asia on akuutti.

Olen samaa mieltä kanssasi Karppauksesta, monet ovat sillä onnistuneet, varsinkin miehet jotka oikeasti syövät, ja haluavatkin syödä paljon ja hyvin. Mutta se on sitten lopullinen elämän muutos, muutoin käy kuten sanoit...

Itselläni ruisleipä ja jäätelö ovat niitä kaipauksen ja kompastuksen aiheuttajia pidemmässä Karppauksessa, tuon liian vähän syömisen lisäksi. Embarassed

Kummanlainen leikkaus teille on tehty?

Omalla kohdalla tuo radikaalimpi tuntuisi oikealta vaihtoehdolta mutta huolestuttaa aiemmat ongelmat mm D-vitamiinin, Kalsiumin ja Magnesiumin imeytymisessä. Olen mm joutunut nieleskelemään alkoholiin liuotettua D-vitamiinia kun arvoja ei enää ollut ja pillereistä ei imeytynyt. Vauvani elämänlanka oli katketa samoista syistä.

Onko näistä kokemusta tai linkkiä tiedon lähteelle? sunny
Shaman
Shaman

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Helmi 19, 2010 11:33 pm

Se että pidät mun sanomisia lapsellisina, kertoo ehkä enemmän sinusta kuin minusta. Se nyt nimittäin on niin että jos aineenvaihdunta on normaali ja siihen liittyviä vikoja on tutkittu eikä löydetty, niin pitkällä aikavälillä 800-1200 kcal on vähemmän mitä hento 60v nainen kuluttaa. Itse olen roteva mies ja kulutin syksyllä n. 3500 kcal, söin 2300 kcal päivässä ja painoa lähti 1,3 kg viikossa 15 viikon aikajakson aikana. Nyt syön 1500 kcal eikä paino tipu kuin 0,5 kg viikossa. Tämän ei pitäisi olla mahdollista mutta näin se menee. Elimistö ei ole kello. Välillä tulee jumituksia. Mutta aivan varmaa on että minä joka tapauksessa pääsen tavoitteeseni, alle 100 kiloon jossain vaiheessa tällä menolla. Mene sitten vuosi tai kaksi, sillä ei ole merkitystä.

Mitä kokemukseen tulee, niin uskon että meillä kaikilla tällä palstalla on kokemusta riittävästi ainakin yhdestä asiasta, nimittäin laihduttamisesta, joten suosittelen pienempää suunsoittoa siitä. Kaloreiden laskennassakin ihmisellä on taipumusta kusettaa itsensä, pyöristetään alaspäin tai ei jakseta jokaista sokeripalaa laskea. Ehkäpä se on syy ettei muka 1000 kcal keskimääräinen dieetti laihduta.
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja Shaman La Helmi 20, 2010 12:19 am

Tämän ei pitäisi olla mahdollista mutta näin se menee. Elimistö ei ole kello.
Sinäpä sen sanoit! cheers

Mitä kokemukseen tulee, niin uskon että meillä kaikilla tällä palstalla on kokemusta riittävästi ainakin yhdestä asiasta, nimittäin laihduttamisesta, joten suosittelen pienempää suunsoittoa siitä. Kaloreiden laskennassakin ihmisellä on taipumusta kusettaa itsensä, pyöristetään alaspäin tai ei jakseta jokaista sokeripalaa laskea. Ehkäpä se on syy ettei muka 1000 kcal keskimääräinen dieetti laihduta.

Eiköhän sairaalassa tämä kalorinlaskenta hallita...mutta syytä kulutuksen vähäisyyteen ei sielläkään löydetty. Ja mitä suunsoittoon tulee niin tallasin ilmeisesti jollain tapaa roteville miehekkäille varpaillesi, joten anteeksi siitä ja koita hillitä itsesi.

Koita muistaa että olemme kaikki yksilöitä, onnea matkaan! Laughing
Shaman
Shaman

Viesti kirjoittaja Kimby La Helmi 20, 2010 12:42 am

Jos olet sairalaassa ollut vuoden tarkalla 1000 kcal kuurilla eikä paino tipu niin sittenhän vikaa tosiaankin on. Se ei ole normaalia.

Ihailen tapaasi provosiden rehvastella kokemuksella (tyyliin minä olen vanhempi ja viisaampi, poika), tietämättä muiden taustoista mitään ja sitten kehoittaa muita hillitsemään itsensä.
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja perhonen La Helmi 20, 2010 7:51 pm

Pojat, pojat älkää tapelko. Antakaa olla ja jatkakaa matkaa, kumpainenkin omalle suunnalleen.

perhonen

Viestien lukumäärä : 56
Registration date : 03.05.2009

Viesti kirjoittaja Shaman Su Helmi 21, 2010 12:40 am

Laughing
Shaman
Shaman

Viesti kirjoittaja Tantta Su Helmi 21, 2010 3:11 am

Heippa Shaman, tota kromia olen joskus kokeillut, mutta ei se ihan hirveen hyvin mulla toiminut. Nyt vois toimiakin.
Kysyit leikkaustavoista. Mulle tehtiin Mini Gastric Bypass. Siina mahalaukusta erotetaan pitkulainen osa niin kuin sleevessa, loppu mahasta jatetaan paikalleen ja ohitus tehdaan ohutsuoleen n 1,5 m alempana.
Sappi- ym nesteet menee sitten siita jaljelle jaaneesta mahalaukun osasta vanhaan tapaan suolistoon jossa ne tapaa sitten uudesta pienesta mahasta tulevan ruokasulan. Vaikea selittaa vaikka asia on sinansa yksinkertainen.
Tama tapa on kirurgille ja potilaalle helpompi kun on vain yksi suolisauma tehtavana. Vahemman riskeja komplikaatioista yms.
Kasittaakseni naita leikkauksia ei viela tehda Suomessa.
Jos sua kiinnostaa, niin Googlesta loytyy paljon tietoa tasta leikkauksesta. Siita on tehty aika paljon tutkimusta ja tulokset on aika rohkaisevia. Amerikassa tekeevat naita ilmeisesti
todella paljon.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa