Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sali ja e-pilleri asiaa :)

5 posters

Siirry alas

Sali ja e-pilleri asiaa :) Empty Sali ja e-pilleri asiaa :)

Viesti kirjoittaja BigMama To Helmi 18, 2010 12:52 am

Elikkäs mietin tässä, koska uskaltaa salille mennä taas oikein kunnolla rehkimään (vatsalihaspenkit mukaanlukien) siitä mun leikkauksesta tulee 24 päivä 3kk kuluneeksi..
Ja toinen asia, mikä nyt enemmän naisia koskee..Oletteko mitä ehkäsyä leikkauksen jälkeen käyttäneet, mietin lähinnä voinko alottaa e-pillereitä syömään ja missä painossa niitä uskaltaisi.
Viimeeksi kun niitä söin niin painoin enimmillään sen 125kg mikä oli sitten synnärillä ihmetyksen aihe, että ne edes ehkäsi ollenkaan..
Mutta nyt tosiaan taas haluaisin aloitella niitä syömään ja viimisin lukema oli sen 120kg mitä vaaka pari päivää sitten näytti.
Että kannataako vielä odotella jotta se paino tippuisi sinne esim.100kg, vai kokeilisiko onnea jo? Very Happy että tällästä tällä kertaa..
Kiitos jo etukäteen vastauksista.

Ja olisi tietty kiva kuulla miten kaikilla on uusi elämä leikkauksen jälkeen lähtenyt käyntiin Smile
BigMama
BigMama

Viestien lukumäärä : 56
Ikä : 36
Registration date : 09.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Sali ja e-pilleri asiaa :) Empty Vs: Sali ja e-pilleri asiaa :)

Viesti kirjoittaja turkutuulia To Helmi 18, 2010 3:56 pm

Moi!
Olin leikkauksessa 9.12 ja mulle leikkaus tehtiin avona eli "koko" maha oli auki. Olin jumpassa eka kerran tiistaina, tää jumppa on tarkotettu lähinnä selkäpotilaille eli tehdään paljon vatsa- ja selkäliikkeitä. Jumpassa en pystynyt tekemään puoliakaan kivun takia, yritin sitte vaan jännityksillä löytää ne sisäiset lihakseni. Ja löytyihän ne MUTTA eilen aamulla olin niin kipeä etten meinannut päästä sängystä ylös ja luulin että mun arpi on "revennyt" sisältä tai jotain. Kuljin koko päivän ihan kumarassa kun olin niin kipeä enkä edes kävelylle lähtenyt.... Tähän asti oon siis käynyt kävelylenkeillä ja muutaman kerran uimassa. Eli mulle ainakin olin äärimmäisen rankkaa (vaikka tänään uusiks menen koittamaankin) mutta tietysti tää järkky haavakin varmaan vaikuttaa asiaan... Jotenkin luulis että sali on vielä rankempaa kuin jumppa eli ota suht rauhallisesti ja tunnustele oloas, ei kannata itteään hengiltä kiusata.
E-pillereistä en osaa sanoa mitään, lääkäri kyllä tietää varmimmin mikä tilanne on just sun kohdalla.

turkutuulia

Viestien lukumäärä : 154
Registration date : 20.10.2009

Viesti kirjoittaja Mimmu To Helmi 18, 2010 4:53 pm

Hei!
Aika jännä tuo e-pillerijuttu. Minä painan 150 kiloa ja käytän e-pillereitä, enkä ole tullut raskaaksi. Gyne ei ole koskaan sanonut etteivät pillerit ehkäisisi tällä painolla. Olen käyttänyt pillereitä jo useita vuosia. Minua ei ole vielä leikattu.

Mimmu

Viestien lukumäärä : 19
Registration date : 13.02.2010

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Helmi 18, 2010 5:49 pm

Moi!
Mulla 2kk GBP:stä ja käsipainoilla olen leikkinyt kun kävely on nyt heikkoo kun jänne on nilkasta poikki......oon menossa leikkaukseen 15.3.

Hierojalla oon käyny tos fysikaalisessa ja siellä hän neuvo mulle syvien vatsalihasten voimistamista kun ne on tärkeet tässä rajussa muutoksessa!

Eli jos oot makuulla, seisten tai istuen niin vedä napa sisään ilman että yläkeho liikkuu ja muista hengittää ja pidätä mahdollismman pitkään samalla voit lantionpohja lihaksiakin jännittää!

Tätä voi tehdä missä ja milloin vaan!

Tsemppiiiiiiiiiii

ps, itellä kierukka ja oon siihen tyytyväinen kun ei oo juur vuotoja!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja haaho To Helmi 18, 2010 9:09 pm

Moi Big Mama! Kysyin kanssa lääkäriltä leikkauksen jälkeen tuosta liikunnasta. Minulle vastaus oli, että kahden viikon kuluttua tähystysleikkauksesta voi alkaa käymään rasittavammilla liikuntatunneilla ja noin kuukauden kuluttua voi tehdä jo täysillä painoilla salilla ja esim. body pump -tunnit ym. Mulla on nyt viikko leikkauksesta ja olisin jo ihan valmis kunnon aerobiseen pläjäykseen, mutta puntille ajattelin mennä vasta kuukauden päästä. Mulle tehtiin myös tuo gpb.

Pillereistä ei luuisi olevan mitään haittaa muuta kuin silloin ensimmäisinä leikkauksen jälkeisinä päivinä, jolloin tulppariski on kohonnut. Soita ihmeessä lääkärillesi vielä ja varmista tämä asia vielä.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa