Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkaus ja fyyssinen rasitus/sen välttäminen

3 posters

Siirry alas

Leikkaus ja fyyssinen rasitus/sen välttäminen Empty Leikkaus ja fyyssinen rasitus/sen välttäminen

Viesti kirjoittaja anska To Joulu 17, 2009 4:05 pm

Heips!
Olen aikeissa mennä leikkaukseen(tammikuussa toinen käynti siätautilääkärille) ja nyt mietin miten leikkaus vaikuttaa fyysisesti elämään.. Jos pääsen lasten kotihoidosta takaisin työelämään niin kuinka kauan tarvitsee olla sairaslomalla? Lapseni ovat 4v ja 1,5v eli nostelua ja syliä tarvitaan paljon. Miten tuo leikkaus vaikuttaa lastenhoitoon fyysisesti? Tähystysreijät eivät vie varmaankaan kauaa paranemisaikaa, mutta tarvitseeko nostelua ja fyysistä rasitusta välttää niiden tai vatsalaukun arven takia paljon, kuinka kauan?
Ja tuo työelämä.. Onko kenellekään sattunut niin että on juuri ennen leikkausta vaihtanut työpaikkaa eli sairaslomat eivät ole kovin toivottuja..Wink Oletteko kertoneet työpaikassa leikkauksesta ja miten kauan olette olleet lomalla??

anska

Viestien lukumäärä : 7
Ikä : 42
Registration date : 06.06.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja fyyssinen rasitus/sen välttäminen Empty Vs: Leikkaus ja fyyssinen rasitus/sen välttäminen

Viesti kirjoittaja Tirlittan To Joulu 17, 2009 11:38 pm

Sairauslomaa kirjoitetaan yleensä leikkauspäivästä kolme viikkoa, mutta lisääkin ilmeisesti saa jos tuntee tarvitsevansa. Nostelu on kielletty sen kolmen viikon ajan, mutta lapsia voi pitää sylissä. Kunto yleensä kohenee aika nopeasti, ja on "terve" olo jo ennen sairausloman loppuakin, jolloin voi jo hommailla kaikenlaista. Ilmeisesti sleeve-leikkauksesta toipuu nopsempaan, kuin by pass-leikkauksesta.

Lasten kanssa voi varmaankin puuhata hyvinkin pian, mutta nostelu ja kantaminen on kielletty. Siellä mahalaukussa on titaanisauma, jonka paraneminen vie sen kolme viikkoa, ja sitä on syytä "kunnioittaa". Tosin huomasin minäkin ihan huomaamattani nostavani koiria syliin. Kun ei tunnu kipuja, ei meinaa enää edes muistaa varoa!

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Registration date : 13.09.2009

Leikkaus ja fyyssinen rasitus/sen välttäminen Empty Vs: Leikkaus ja fyyssinen rasitus/sen välttäminen

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 To Joulu 17, 2009 11:49 pm

Anska hei!
Itse vaihdoin työpaikkaani tossa leikkauksen jälkeen. Olisi pitänyt aloittaa heti ennen leikkauksta mutta sanoin että olen menossa seuraavalla viikolla leikattavaksi. Työpaikallani olen kertonut käyneeni tällaisessa jutussa ja hyvä niin koska olen pari kertaa meinannut pyörtyä. Ja keittiössä työskentely on raskasta. Sairaslomalla olin sen kolme viikkoa jonka sain Tyksistä lähtiessäni ja se riitti vallan hyvin. Täytyy vaan muistaa että olemme jokainen erillaisia ja paranemme eri tahtiin. Itselläni nostelu tapahtui sen kolmen viikon jälkeen ihan 20 kg ja niin poispäin. Arvet eivät sattuneet enää silloin. Leikkauksesta kun kotiutuu niin silloin täytyy olla varovainen. Ja varsinkin silloin kun tikit on poistettu. Mulla ei haavat repeytyneet isoiksi vaan ovat pienet punertavat jäljet maha nahassa.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa