leikkaukseen kuukausi..
+3
HyeeNa!
Waltsu
lihava89
7 posters
leikkaukseen kuukausi..
Hei, olen 54 vuotias mies menossa leikkaukseen 20 tammikuuta. Nyt alkaa jännittää ja enekuuri alkaa heti joulun jälkeen. Pitäisi pudottaa yli 10 kiloa joulusta 20 päivään...tuntuu aika kovalta lukemalla kuukaudessa! Voiko leikkaus estyä jos tähän lukemaan ei pysty vaikka mitä tekis? Olen aloitellut pussi keitto dieettiä jo nyt kaiken varalta mutta todella pahoja ilmavaivoja ja vatsaväänteitä se tuottaa jo nyt 5 päivän jälkeen. Kasviksia ja vihanneksia voi kai kuitenkin syödä tämänkin kuurin aikana..?
Waltsu- Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 19.12.2014
Vs: leikkaukseen kuukausi..
Heippa,
en tiedä lähtöpainoasti mutta muistan itse joskus pussidietillä ollessani niin aika helposti lähtee paino laskuun. Itselläni ennen leikkausta ene ei niin hyvin lähteny, painoa tippu erittäin vähän. Pääsin silti onneksi leikkaukseen. Mutta riippuu kai paljon paikasta missä leikataan. Ja eikö tuolla painon pudotuksella yritetä saada sitä maksaa jotenkin pienee et leikkaus onnistuis helpommin tai ettei se olisi tiellä?
Yritän ajatella että se on sinun viimeinen diettisi, sen jälkeen alkaa aivan uusi elämä Mitä pussikeittoa syöt? Itse tykkäsin Nutriletistä ja allevosta. Allevo kyllä jotenkin vaikutti mahantoimintaan, Nutriletissä en huomannut tämmöistä. Kannattaa kokeilal toista merkkiä jos tuntuu ettei sovi! Ja kasvikia ja vihanneksia saa mielestäni kyllä syödä, ENE-kuurinhan pystyy käymään läpi ihan normiruuallakin eikö? Ainakin itse sain ennen leikkausta ravintoterapeutilta ruokaohjeet siihen
en tiedä lähtöpainoasti mutta muistan itse joskus pussidietillä ollessani niin aika helposti lähtee paino laskuun. Itselläni ennen leikkausta ene ei niin hyvin lähteny, painoa tippu erittäin vähän. Pääsin silti onneksi leikkaukseen. Mutta riippuu kai paljon paikasta missä leikataan. Ja eikö tuolla painon pudotuksella yritetä saada sitä maksaa jotenkin pienee et leikkaus onnistuis helpommin tai ettei se olisi tiellä?
Yritän ajatella että se on sinun viimeinen diettisi, sen jälkeen alkaa aivan uusi elämä Mitä pussikeittoa syöt? Itse tykkäsin Nutriletistä ja allevosta. Allevo kyllä jotenkin vaikutti mahantoimintaan, Nutriletissä en huomannut tämmöistä. Kannattaa kokeilal toista merkkiä jos tuntuu ettei sovi! Ja kasvikia ja vihanneksia saa mielestäni kyllä syödä, ENE-kuurinhan pystyy käymään läpi ihan normiruuallakin eikö? Ainakin itse sain ennen leikkausta ravintoterapeutilta ruokaohjeet siihen
lihava89- Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 35
Registration date : 06.11.2012
Kiitos vastauksestasi. Mulla on nyt paino 147kg ja siihen maksan pienentämiseenhän siinä pyritään. Nutrilettia ja Allevoa on syönyt mutta sekaisin kumpaakin. Täytyy kokeilla kumpi käy paremmin..
Mä huomasin Allevon laittavan mahan sekaisin, varsinkin se suklaapirtelö.
Harmi kun mulla ei satu olemaan niitä ruoka-ohjeita siihen normiruualla olevaan ENE-kuuriin, silläkin saisi painoa tippumaan ilman noita pusseja. En tiedä oisko täällä joku muukin saanut samoja ohjeita? Minut leikattiin 2 vuotta sitten Tervetystalo Kampissa
Harmi kun mulla ei satu olemaan niitä ruoka-ohjeita siihen normiruualla olevaan ENE-kuuriin, silläkin saisi painoa tippumaan ilman noita pusseja. En tiedä oisko täällä joku muukin saanut samoja ohjeita? Minut leikattiin 2 vuotta sitten Tervetystalo Kampissa
lihava89- Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 35
Registration date : 06.11.2012
Ohio ketään leikattu Paikat Hämeen keskussairaalassa Lahdessa,olisi kiva kuulla kokemuksia. Kirurgilla käynti oli ainakin myönteinen kokemus.
https://laihdutusleikkaus.palstani.com/t194-erittain-niukkaenerginen-ruokavalio-ruoka-aineita-kayttaen
Hoplaa ja tervetuloa!
Yläpuolella linkki ruoka-aineilla eneilystä. Itse eneilin ruoka-aineilla koska oksensin pussikeitot ulos. Mullakin tuli vähän sanomista siitä pudotuksen määrästä, mutta ilmeisesti se oli riittävä koska meikäkin leikattiin.
Ota jouluna rauhallisesti, niin ENE on myös helpompi aloittaa. Ei tää viimeinen joulu oo. Tsemppiä!
Hoplaa ja tervetuloa!
Yläpuolella linkki ruoka-aineilla eneilystä. Itse eneilin ruoka-aineilla koska oksensin pussikeitot ulos. Mullakin tuli vähän sanomista siitä pudotuksen määrästä, mutta ilmeisesti se oli riittävä koska meikäkin leikattiin.
Ota jouluna rauhallisesti, niin ENE on myös helpompi aloittaa. Ei tää viimeinen joulu oo. Tsemppiä!
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Hei Waltsu.
Aika hauska sattuma.. oon menossa Lahteen leikkaukseen myös 20. tammikuuta. Ene-kuurilla oon ollu nyt vähän toista viikkoa ja vatsa on kyllä sekaisin vieläkin. Rehuja syön sen 500g pussien lisäksi.
Aika hauska sattuma.. oon menossa Lahteen leikkaukseen myös 20. tammikuuta. Ene-kuurilla oon ollu nyt vähän toista viikkoa ja vatsa on kyllä sekaisin vieläkin. Rehuja syön sen 500g pussien lisäksi.
aiju76- Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 20.12.2014
Kiitos ohjeista ja kannustuksesta! Onpa hyvä tämä foorumi kun jännittäähän tämä elämän muutos varmaan muitakin kuin minua! Ainakin just nyt ennen leikkausta. Nuo kasvikset jeesaa kyllä tuossa enessä aika paljon. Ei nämä keitot paljon maullaan ilahduta mutta jos ei muuta niin nenä ja silmät kiinni ja ääntä kohti! Ravintoterapeutti sanoi että kyllä se vatsa siitä rauhoittuu kun sitkeästi vaan syö näitä. Hyvä että on vaihtarina tuo toinen normiruokadietti. Kiva että muitakin on menossa 20 tammikuuta. Eihän sitä tiedä vaikka törmättäs! Tsemppiä vaan sinullekin tähän viimeiseen puristukseen. Kuulin myös että tulehduksien kannalta tämä keskitalvi on parempi leikkauksella. Viime kesän pitkät kuumat jaksot olivat kuulemma hankalaa aikaa joillekin just silloin leikatuille..
Moikka Waltsu!
Itse olen kanssa menossa leikkaukseen 20.tammikuuta TYKS:iin. ENE pitäis aloittaa ens viikolla ja mulla kanssa vatsa reagoi noihin pussikeittoihin ja juomiin.. Mutta aion sitkeesti sen 4viikkoa jaksaa eneillä. Terkkari sanoi,että osalla tippuu enen aikana hurjastikkin paino ja toisilla taas ei. Tsemppiä sulle ja ens kesänä ollaan sitten lähes "rantakunnossa".. Hope so..
Itse olen kanssa menossa leikkaukseen 20.tammikuuta TYKS:iin. ENE pitäis aloittaa ens viikolla ja mulla kanssa vatsa reagoi noihin pussikeittoihin ja juomiin.. Mutta aion sitkeesti sen 4viikkoa jaksaa eneillä. Terkkari sanoi,että osalla tippuu enen aikana hurjastikkin paino ja toisilla taas ei. Tsemppiä sulle ja ens kesänä ollaan sitten lähes "rantakunnossa".. Hope so..
Mustikka2015- Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 21.12.2014
Samoin tsemppiä myös sulle! Eihän me nyt anneta periksi kun näin lähellä ollaan! Kyllä se tippuu mutta ei mitenkään räjähdysmäisest. Tänään tein erittäin rankan hyötyliikunta päivän tuolla tukkimetsässä ja tuntui välillä että taju lähtee näillä safkoilla.. Ravintoterapeutt sanoi ettei pitäisi harrastaa liian rankkaa liikuntaa enekuurilla ja totta tuntuu olevan
Tervetuloa Waltsu! Kokeilemalla löytyy oma ene, kannattaa opetella juomaan vettä 2-3 litraa päivässä! Tsemppiä eneilyyn!
Valopää- Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 11.04.2014
Kiitti ja tsemppiä kaikille. Onko tällainen pakaste kasvissuuruskeitto Apetit ollut kellään ruokavaliossa. Näyttää olevan 30 kcal 100 grammassa joten ei se kovin tuhtia ole..
Waltsu, enen aikana kannattanee seurata rasvan ja hiilareiden määrää, kaloreiden lisäksi. Eli olet ruokaENEllä, kannattaa varmistaa riittävä proteiinien saanti ja minimoida hiilarit.
Tuplanainen- Viestien lukumäärä : 250
Registration date : 04.06.2013
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa