Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mievaan kertoo tarinansa

+10
trintilla
HyeeNa!
Eija-Stiina
Tuplanainen
Tötterö
Käivelö
Nanne Napaneera
Pellukka
matamiina
Mievaan
14 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

Mievaan kertoo tarinansa - Sivu 2 Empty Vs: Mievaan kertoo tarinansa

Viesti kirjoittaja Mievaan La Helmi 15, 2014 2:22 pm

Voivoivoivoivoi...

Nyt olisi sitten ollut sitä aikaa tsempata ja ryhdistäytyä, niin mitä tekee meikäläinen? NO EN YHTÄÄN MITÄÄN.

Voihan saamaton ihminen. Paino on nyt samoissa, mitä se oli kun joulukuussa sisäpolilla kävin ja lähetteen kirurgille sain - kirurgille menen neljän viikon päästä.

Mikä avuksi, ettei tule hätä käteen? Kyllähän tässä nyt vähän edes kuuluisi laihtua, etteivät evää leikkausta lihomisen vuoksi.  Sad 

Osaako kukaan suositella oikeasti kestävää ja muutenkin hyvää kuntopyörää? Ilahduttaa roimasti noi kuntopyörät, joiden käyttäjän max.paino on 110kg tms   Cool

Mievaan

Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 13.12.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja Tuplanainen La Helmi 15, 2014 2:41 pm

Moi Mievaan!
Mulla tepsi ekoihin kiloihin hiilarien vähentäminen. Jätin vaalean leivän ja pullan melkein kokonaan pois jo ennen eneä ja noin 8 kg lähti. Popsin leipänä kuivattua ruisvarrasleipää. Rankka ratkaisu hiilarikoukussa kipristelleelle pulla-addiktille, mutta auttoi kyllä. Samalla piristyinkin jotenkin.
MUoks. Luen tuolta ylempää ketjusta, että oletkin hiilareita vähentänyt... no, tulipahan kuitenkin kirjoitettua tämä uudestaan. Tsemppiä!
Tuplanainen
Tuplanainen

Viestien lukumäärä : 250
Registration date : 04.06.2013

Viesti kirjoittaja Minttu 76 La Helmi 15, 2014 5:33 pm

Heissan kaikille

Oletko ollut Tuplanainen jo leikkauksessa? Minulta ravitsemusterapeutti kysyi tammikuussa, että ethän ole ollut hiilaritta? Kerroin, että en niin rt oli tyytyväinen. Rt kertoi, että muuten ene-dieetti ei toimi jos ilman hiilareita on jo ollut. Kysyisinkin Tuplanaiselta, että saitko painoa vielä tiputettua ene-dieetin aikana? Itsellä eneilyä nyt viides päivä menossa. Vielä ei nuppi kiehu, mutta ehtiihän senkin tekemään.... Wink
Tsemppiä kaikille!!!!!
Minttu 76
Minttu 76

Viestien lukumäärä : 48
Registration date : 13.02.2014

Viesti kirjoittaja Mievaan Su Helmi 16, 2014 11:36 am

Itse olen nyt enempivähempi ollut hiilaritta, öö, parisen vuotta. Ruoan lisäkkeenä ei meillä pastaa tai riisiä ole, enkä kyllä muista millonka viimeksi olisi ollut vaikkapa makaronilaatikkoa ruokana. Ruisleipää ja täysjyväpuuroa kyllä syön, ihan päivittäin. Ja onhan tuota hiilaria hedelmissä sun muissa, enkä ole kokonaan ilman herkkujakaan ollut - vähemmissä määrin toki niitä nautin kuin ennen. Pysyy vaan nuo sokeriarvot huomattavasti parempina kun ei ihan kauheasti hiilaria vedä, eikä nuo asiantuntijatkaan (RT ja sisäpolin lääkäri) ole minulle hiilaria tuputtaneet.

Jos jotain iloa tästä hetkestä haluaa irti repiä, niin voihan sen ajatella niinkin, että tämän painoinen olen ollut viimeksi 16-vuotiaana, seitsemisen vuotta sitten.

Mievaan

Viesti kirjoittaja Tuplanainen Su Helmi 16, 2014 3:22 pm

Kiitos kysymyksestä, Minttu76. Leikelty on, lokakuussa jo.
Tosiaan viittasin ed. viestistä aikaan ennen ENEä. En ollut kokonaan ilman hiilareita, mutta vaihdon vaalean leivän ja pullan siihen kuivaan varrasleipään, ja koetin sitäkin syödä "vain" 3-4 palaa päivässä. Todennäköisesti tieto tulevasta leikkauksesta auttoi minua muutenkin herkkujen vähentämisessä ja  annoskoon kontrolloinnissa. Tällä meiningillä putosi n.8 kg kesän aikana. Hitokseen nesteitä...
ENEn aikana lähti 10 kg neljässä viikossa. Kilomäärät ei ole tavattoman isoja, kun ne suhteuttaa yli 50:n olleeseen BMI-lukemaan.
Tänään tulee 4 kk leikkauksesta. Leikkauspäivästä on pudonnnut 22 kg eli yhteensä 40kg alkaa olla kasassa. Nyt kuukausi alle satakiloisena  on ollut ihanaa! En millään meinaa uskoa vaa'an lukuja todeksi. cheers 
Edelleen olen hiilareiden kanssa varovainen. Patonkeja tms. olen uskaltanut maistaa vain murusia. Syön nyt 1-2 noita ruisvarraspaloja päivässä ja tietysti kaurapuuroa aamulla. Jokus muussia ja pikkuisen perunaa. Maitotuotteista kertyy myös hiilareita. Voi olla, että painonhallinta tulee vaatimaan minulta kovaa hiilarikuria = pullatomuutta koko loppuelämän.

Voimia taisteluihin, Mievaan ja Minttu76!  sunny
Tuplanainen
Tuplanainen

Viestien lukumäärä : 250
Registration date : 04.06.2013

Viesti kirjoittaja Minttu 76 Ma Helmi 17, 2014 12:47 pm

Huomenta!!
HYVÄ HYVÄ Tuplanainen!!!! Kymmenenkiloa on aika huima luku 4vkoon. Saat olla tyytyväinen ja ene toimi kohdallasi hyvin. itsekin olen ennen eneilyä pyrkinyt noista herkuista eroon mikä onkin kohdallani ongelma. Ruoka ei minua kuljeta vaan sokeri. Olen siis sokeriholisti  Sad .
Itsekin söin ruisleipää, hedelmiä ja puuroja ihan enen alkuun asti, että katsotaan miten itselläni sujuu. Vielä kaksi viikkoa eneä jäljellä ja sitten mennään....jippii!!
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!!
Minttu 76
Minttu 76

Viestien lukumäärä : 48
Registration date : 13.02.2014

Viesti kirjoittaja Mievaan La Helmi 22, 2014 6:02 pm

Kevät lienee alkanut virallisesti, kun tämä "kesäkelipyöräilijä" sai kaivettua fillarinsa talviteloilta ja jopa poljeskeltua muutaman pätkän. Vaihtoehtona kun oli kulkea linja-autoilla niiden aikataulun mukaisesti taikka sitten fillarilla omaan tahtiin, oli päätös helppo. Eikä edes ollut mitenkään ihan hirveätä. Nooo, ei matkakaan ollut kuin kahdeksisen kilometriä suuntaansa, mutta kuitenkin.

Kovasti taidan olla leikkaukseen menossa (kirurgikin vasta 17.3.), kun olen jo työpaikallakin asiasta vähän maininnut. Muutamalle työkaverille olen sanonut, että olen kevään aikana menossa kuulemaan, voisiko minulla olla oikeus ja pätevät syyt leikkaukseen julkisella puolella  Wink Tasan yksi työkaveri on jaksanut joitain piruja maalailla seinille leikkauskomplikaatioista, muut ovat olleet ainakin kasvotusten ihan järkeviä/asiallisia. Tiedä sitten mitä selkäni takana jaksavat puhua, eikä kyllä kiinnostakaan.  Very Happy 

Onko kellään kokemusta tilanteesta, jossa itse GBP ja mahdollinen roikkoleikkaus olisi tehty eri sairaanhoitopiireissä? Itseä vähän kutkuttaisi muuttaa joskus ensi vuonna vallan toiselle Suomen laidalle, ja mietiskelinkin, mitenkähän mahtaa hoitopolku siinä tapauksessa edetä? Noita roikkoja kun JO NYT löytyy, vaikka pudotusta on takana vasta reilut 20kg, niin olen aivan satavarma, että jonkunlainen roikko-operaatio on vielä edessä, eikä edes mahdottoman kaukana tulevaisuudessa.

Mievaan

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Su Helmi 23, 2014 9:15 pm

Meikäläinen on leikattu Vaasassa vuosi sitten ja kesällä muutin Tampereelle, täällä Tampereella sitten tullaan tekemään roikkoleikkaukset joiden pariin palataan 2-vuotis kontrollissa. Smile Mun leikkauskontrollit siirrettiin siis Vaasa/Kokkola akseleilta tänne Tampereelle, tietenkään sekään nyt ei ihan mallin mukaan mennyt, mutta seuranta on saatu järjestettyä kuitenkin ja sehän se on tärkeintä. 2-vuoden kontrollissa katsotaan sitten noita roikkoleikkauksia. Smile
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011

Viesti kirjoittaja Mievaan La Maalis 01, 2014 10:59 pm

Oi,oi.

Ostin sitten salikortin vuodeksi, kun halvalla sai. Porin keskustaan tuli tuollainen uusi, 24/7-sali ja avajaisissa sai vuoden kortin hintaan 119e. Itseni tuntien laskeskelin jo tuossa, että vaikka edes joka viikko ei saisi salilla käytyä, tuli tuo kuitenkin melkoisen edulliseksi...

Vähän jäi avajaisvilinässä epäselväksi se, onko tuon salin puolelta lisähintaan saatavissa PT:n apuja, joku ammattilainen saisi olla ainakin saliohjelmaa minulle tekemässä - joskus kymmenen vuotta sitten kun olen salilla viimeksi käynyt (kääntymässä).

Nyt vaan tarvitsisi kipeästi ostaa jotkut sisäpopot ja suht asialliset salivaatteet  Shocked 

Painossa ei ainakaan positiivisiä muutoksia, fillaria olen onneksi jaksanut ulkoiluttaa pariin otteeseen per viikko. Vielä kun nuo sorat saisivat kyytiä kevyenliikenteenväyliltä, niin olisi kiva!

Mievaan

Viesti kirjoittaja Tötterö La Maalis 01, 2014 11:29 pm

Nostan hattua täältä saamattomuuden keskeltä, että oot hankkinut salikortin. Ei ollut kyllä kallis!!!

Tötterö

Viestien lukumäärä : 141
Registration date : 07.10.2013

Viesti kirjoittaja Mievaan La Maalis 08, 2014 9:18 pm

Ensimmäinen aika kirurgian polille olisi viikon päästä maanantaina, ja tarkoitus oli keventyä edes vähän ennen sitä.

Vaan kuinkas kävikään.

En ehtinyt enkä jaksanut sinne salille - ja tadaa, nyt kun on vapaa viikonloppu niin sainpa jostain kunnon flunssan itselleni. Kuumetta, yskää, kurkkukipua, korvasärkyä ja mitä vielä. Viime vuonna sairastin viikon verran influenssaa ja nyt nämä oireet vastaavat täysin silloisia oloja. Pisteeksi i:n päälle ensi viikolla olisi tiedossa muutama rahaa tietävä yövuoro. Kyllä harmittaa pirusti jos joudun niistä luopumaan ja saikkua hakemaan.

No, tämän hetkinen paino on justiinsa sama kun oli lähetteen kirjoituspäivänä 12.12. - noussut ei sentään ole.

Crying or Very sad

Mievaan

Viesti kirjoittaja Tötterö Su Maalis 09, 2014 4:39 am

Samoin, paino junnaa samassa kuin sisätaudeilla  Shocked Ketähän siitä syyttäisi..........
Voi, toivottavasti tauti ei tule kovana, vaan pääset yövuoroihin. Ja oot viikon päästä hyvässä kunnossa menossa kirurgian polille.  Neutral 

Tötterö

Viesti kirjoittaja Mievaan Ma Maalis 17, 2014 7:50 pm

Kirurgilla käyty - oli hyvin pikainen käynti, koska poliklinikan aikataulu oli vähän myöhässä eikä itselläni ollut montaa kysymystä kirurgille esittää.

Eipä ollut kirurgilla mitään uutta jännää sanottavaa, kehoitti nyt vaan sitten odottelemaan postia. Postitse tulee ajat ultraääneen, tähystykseen sekä ravitsemusterapeutille ja jos kaikki on "ok" leikkausta varten niiltä osin, ENEillään nelisen viikkoa ja sitten leikkaus. Näillä näkymin leikkaus on tulevan puolen vuoden sisällä, sen tarkemmin ei osannut kirurgi sanoa.

Kuulemma leikkuusalissa selviää, tehdäänkö minulle gbp vaiko sleeve. Jos on hirmuisesti kiinnikkeitä vatsaontelossa niin siinä tapauksessa tehdään tuo sleeve. No ihan sama minulle, kunhan leikkaavat! Ja äkkiä  Very Happy Kaksi yötä ollaan kuulemma Porissa leikkuun jälkeen sisällä, jos ei mitään erikoisempia satu. Ja kolme viikkoa sairaslomaa kirjoitetaan.

Mievaan

Viesti kirjoittaja Vesinokkaeläin Ti Maalis 18, 2014 2:53 am

Aikamoista tuo että vasta leikkuupöydällä selviää mikä leikkaus tehdään. No ei sillä, kyllä minullekin kirurgi sanoi että sleeveleikkaus tehdään jos siellä jotain estettä GBP:lle tavataan, ja tämä kerrotaan minulle nyt koska minulta ei voida kysyä silloin mitä mieltä olen Smile
eli periaatteessa ihan samaa asiaahan se tarkoittaa mutta jotenkin tuo Mievaan kirjoittamana kuulostaa radikaalimmalta Very Happy

Vesinokkaeläin

Viestien lukumäärä : 204
Registration date : 07.04.2012

Viesti kirjoittaja Mievaan Ti Maalis 25, 2014 10:21 pm

Ultraan 2.4.  Very Happy Olisin jo tälle viikolle saanut ajan, mutten nyt reissultani ennätä.

Mievaan

Viesti kirjoittaja Mievaan Ti Huhti 08, 2014 6:03 pm

Postiluukusta tipahti tänään kauan kaipailtu aika tähystykseen! 29.4. pääsen tähystettäväksi, toivotaan nyt vaan, ettei mitään ihmeellisyyksiä sieltä tule vastaan  Smile 

Ultraäänessä oli kaikki ok, ja huomenna menen ravitsemusterapeutin juttusille. Menisipä nyt aika vaan äkkiä!

Mievaan

Viesti kirjoittaja matamiina Ke Huhti 09, 2014 1:09 am

Mievaan, kyllä se aika menee äkkiä! Mä olin vuosi sitten ihan yhtä täpinöissäni ja malttamaton, odotellen kutsuja tutkimuksiin ja kirurgille (taysissa ne meni vähän eri tahdissa). Nyt tuli jo puoli vuotta leikkuustakin, ja ihan uskomattomalta tuntuu että JO puoli vuotta Smile Tsemppiä odotukseen!

matamiina

Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012

Viesti kirjoittaja Tötterö Ke Huhti 09, 2014 2:05 am

Huippua Mievaan!  cheers Mä edelleen tuijotan postiluukkua....

Tötterö

Viesti kirjoittaja Mievaan Ti Huhti 29, 2014 4:02 pm

No nyt on tähystettykin ja asiat ovat siltä osin reilassa. Hyvältä näytti kuulemma mahassani ja leikkausjonossa ollaan!

Nyt tarttee sitten "vaan" odotella, voi kuulemma mennä ensi syksyynkin leikkaus, kun kesä sotkee kaikki kuviot. Kovasti painotti tutkimuksen tehnyt kirurgi omaehtoisen painonpudotuksen hyödyllisyyttä, jokainen ennen ENEä karkoitettu kilo olisi kuulemma erimukava juttu. Nyt vaan tarttis sitten tarttua toimeen  Shocked 

Mievaan

Viesti kirjoittaja Mella67 Ma Toukokuu 26, 2014 11:12 pm

Hei mievaan!Ollaan samassa tilanteessa :-) Otin itteeni nyt niskasta kiinni,kun paino ollu sama monta kuukautta.Puotin sen 7% painosta,mikä vaadittiin eteenpäin pääsemiseksi.Muutama päivä vasta takana tiukkaa valioo ja vaaassa en ole vielä käyny.Nyt vaan pittää jaksaa ootella ja luulen,että syksyyn menee h-hetki.Koko kesän saa sitten olla tiukkana,mut senhä tekkee sisulla.Jaksuja sinullekkin :-)

Mella67

Viestien lukumäärä : 35
Registration date : 21.05.2014

Viesti kirjoittaja Mievaan Ma Kesä 02, 2014 10:43 pm

Kyllä vaan tässä ihmistä koetellaan, kun leikkaus tosiaan on vasta joskus syssyllä.. Ennen leikkausta ehtii kaikki kesälomatkin vielä pitää ja ja  Shocked Selkärankaa ja rotia tarvittais taas täälläkin, että sais tuon ruokavalion fiksummaksi. Ja sitä liikuntaa tää kroppa kyllä myöskin kaipais  Rolling Eyes 

Mievaan

Viesti kirjoittaja Mella67 Ti Kesä 03, 2014 1:53 am

Kyllä tuo toivottomuus välillä iskee,mut hoen itelleni sitä,että se aika kuluu,tuntui mille tahansa.Kävin pyöräilemässä ja en ole sortunu tänään ylimääräsiin ja näin hetki kerrallaan.Viikonlopulle otan jonku pienen herkun,että jaksaa taas :-)Aattelin viritellä kivimaalaus-harrastuksen parin vuoden tauon jälkeen ja käsityönä alotin kinkkisen palmikko-hupputakin neulomisen.Oon himoneuloja ja se auttaa tässä hommassa nyt :-)Ja ne neuleet on sinne tulevaisuuteen sitten,kun mahtuu se l-xl päälle :-D Vaatekoot on kyl niin muuttunu,et esim ällä on tosi pieni,pöljää : / Ja eiku taaperrettaan vaan etiäpäin,syksy on aina tullu ja vieny kesän lämmöt mennessään!

Mella67

Viestien lukumäärä : 35
Registration date : 21.05.2014

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: