Kun paino ei putoakaan läheskään mitä luvattiin
+2
hansu
tukilissulle
6 posters
Sivu 1 / 1
Kun paino ei putoakaan läheskään mitä luvattiin
Hei !
Tervehdys painon kanssa taistelleet /taistelevat sisaret ja veljet.
Minulla paino ei leikkauksen jälkeen pudonnut ollenkaan kuten piti. Kokonaissaldo eneilyn kanssa oli 10 kg. Tarve olisi ollut vähintään 30 kiloa.
Leikkauksesta on nyt reilu vuosi ja ruuan kanssa saa olla tosi tarkka etteivät nämäkään kilot tule takaisin.
Aluksi koin tietysti valtavaa pettymystä, kun tämä oli minun viimeinen mahdollisuuteni, eikä leikkaus toiminut ollenkaan kuten luvattiin.
Ja jäin nuolemaan haavojani hiljaisuuteen.
Nyt ajattelin kuitenkin ottaa asioista selvää, mikä meni mönkään. Varmaan minulla on kanssasisaria/veljiä, jotka ovat myös tavalla tai toisella pettyneitä leikkaukseen ja olisi tosi mielenkiintoista kuulla muidenkin mielipiteitä asiasta. On niitäkin, joilla paino on koko ajan nousujohdanteinen, ellei ole kokoajan mielettömän tarkka syömisissään.
Sinänsä paranin leikkauksesta hyvin ja syöminen alkoi sujua pienien alkuvaikeuksien jälkeen kohtuullisesti.
Kuitenkaan paino ei laskenut ollenkaan kuten piti, vaikka mielestäni noudatin suht koht hyvin ohjeita.
Olisiko mahdollisuus ottaa yhteyttä leikanneeseen kirurgiin tai johonkin muuhun tahoon ja saada selville heidän näkemyksesnsä. ? Joskus kuulin näkemyksen, että on ihmisä jolla on 'patologiset' lihavuusgeenit molemmilta vanhemmilta, jolloin leikkauskaan ei toimi. Olisiko minun mahdollista päästä lääkärin lähettellä Julkiselle puolelle tutkittavaksi, ja saada jokin vastaus/näkemys asiaan.
Yleensähän epäonnistuminen kaadetaan näissä painoasioissa epäonnistujan niskaan muitta mutkitta. Et noudattanut riittävän tarkasti ohjeita jne jne jne, syy on itsesi. Ihan purematta en tätä halua niellä, vaan olen päättänyt tarttua asiaan ja ryhtyä selvittelemään, miten näin kävi.
Te, jotka olette yhteyksissä tahoihin, jotka asiasta tietävät tai olisivat ainakin kiinnostuneita selvittämään (kirurgit, ravintoterapeutit, yh. hoitavat tahot), missä mättää, ottakaa asiani esille ja kyselkää, mihin voin olla yhteydessä ja kertokaa sitten minulle, niin ryhdyn selvityspuuhaan.
Näkemyksiänne kiitollisuudella ja kiinnostuksella jään odottamaan. Terv Lissu
Tervehdys painon kanssa taistelleet /taistelevat sisaret ja veljet.
Minulla paino ei leikkauksen jälkeen pudonnut ollenkaan kuten piti. Kokonaissaldo eneilyn kanssa oli 10 kg. Tarve olisi ollut vähintään 30 kiloa.
Leikkauksesta on nyt reilu vuosi ja ruuan kanssa saa olla tosi tarkka etteivät nämäkään kilot tule takaisin.
Aluksi koin tietysti valtavaa pettymystä, kun tämä oli minun viimeinen mahdollisuuteni, eikä leikkaus toiminut ollenkaan kuten luvattiin.
Ja jäin nuolemaan haavojani hiljaisuuteen.
Nyt ajattelin kuitenkin ottaa asioista selvää, mikä meni mönkään. Varmaan minulla on kanssasisaria/veljiä, jotka ovat myös tavalla tai toisella pettyneitä leikkaukseen ja olisi tosi mielenkiintoista kuulla muidenkin mielipiteitä asiasta. On niitäkin, joilla paino on koko ajan nousujohdanteinen, ellei ole kokoajan mielettömän tarkka syömisissään.
Sinänsä paranin leikkauksesta hyvin ja syöminen alkoi sujua pienien alkuvaikeuksien jälkeen kohtuullisesti.
Kuitenkaan paino ei laskenut ollenkaan kuten piti, vaikka mielestäni noudatin suht koht hyvin ohjeita.
Olisiko mahdollisuus ottaa yhteyttä leikanneeseen kirurgiin tai johonkin muuhun tahoon ja saada selville heidän näkemyksesnsä. ? Joskus kuulin näkemyksen, että on ihmisä jolla on 'patologiset' lihavuusgeenit molemmilta vanhemmilta, jolloin leikkauskaan ei toimi. Olisiko minun mahdollista päästä lääkärin lähettellä Julkiselle puolelle tutkittavaksi, ja saada jokin vastaus/näkemys asiaan.
Yleensähän epäonnistuminen kaadetaan näissä painoasioissa epäonnistujan niskaan muitta mutkitta. Et noudattanut riittävän tarkasti ohjeita jne jne jne, syy on itsesi. Ihan purematta en tätä halua niellä, vaan olen päättänyt tarttua asiaan ja ryhtyä selvittelemään, miten näin kävi.
Te, jotka olette yhteyksissä tahoihin, jotka asiasta tietävät tai olisivat ainakin kiinnostuneita selvittämään (kirurgit, ravintoterapeutit, yh. hoitavat tahot), missä mättää, ottakaa asiani esille ja kyselkää, mihin voin olla yhteydessä ja kertokaa sitten minulle, niin ryhdyn selvityspuuhaan.
Näkemyksiänne kiitollisuudella ja kiinnostuksella jään odottamaan. Terv Lissu
tukilissulle- Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 09.11.2013
Vs: Kun paino ei putoakaan läheskään mitä luvattiin
Hmm... Nyt esitit sellaisen kysymyksen, johon ainakaan minulla ei ole tietoa. Leikkaukseni oli jo 3 vuotta sitten. Nyt olen huomannut, että pitää olla hyvinkin tarkka syömisten suhteen. Paino pyrkii ylöspäin heti, jos lipsahtaa liiallisen syömisen puolelle. Tämän hetken vähäinen liikkuminen/ aktiviteetti pahentavat tilannetta. Ruokailut ovat haasteellinen asia.
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Geenit voivat kyllä vaikuttaa aineenvaihdunnan nopeuteen ja siihenkin, miten tehokkaasti keho kerää ja varastoi ravintoaineita ravinnosta. Siinä mielessä geenit voivat antaa tavallaan alttiuden liikalihavuuteen, mutta eivät suoralta kädeltä tee kenestäkään automaattisesti ylipainoisia.
En ole tainnut koskaan kuulla, että lihavuusleikkaus ei auttaisi, jos toimii kutakuinkin annettujen ohjeiden mukaan. Laihtuminen voi tietysti olla hitaampaa, kuin ennakkoon on ajateltu, mutta että ei auttaisi laihtumaan juuri ollenkaan, kuulostaa oudolta. Ilmeisesti leikkauksessasi on mennyt jotakin sitten pieleen? Varmaan yhteydenotto leikanneeseen sairaalaan ja lääkäriin olisi hyvä. Samaten ravitsemussuunnittelijan kanssa keskustelu, että miten ruuan suhteen olisi hyvä toimia.
On ihan tunnettu fakta, että ensimmäiset pari vuotta leikkauksen jälkeen tuntuvat aika "helpoilta" laihtumisen suhteen, mutta sen jälkeen keho tottuu saamiinsa ravintomääriin ja silloin alkaa monilla uusi ruokavalion korjaus, kun paino pyrkii nousemaan tai ei laske.
En ole tainnut koskaan kuulla, että lihavuusleikkaus ei auttaisi, jos toimii kutakuinkin annettujen ohjeiden mukaan. Laihtuminen voi tietysti olla hitaampaa, kuin ennakkoon on ajateltu, mutta että ei auttaisi laihtumaan juuri ollenkaan, kuulostaa oudolta. Ilmeisesti leikkauksessasi on mennyt jotakin sitten pieleen? Varmaan yhteydenotto leikanneeseen sairaalaan ja lääkäriin olisi hyvä. Samaten ravitsemussuunnittelijan kanssa keskustelu, että miten ruuan suhteen olisi hyvä toimia.
On ihan tunnettu fakta, että ensimmäiset pari vuotta leikkauksen jälkeen tuntuvat aika "helpoilta" laihtumisen suhteen, mutta sen jälkeen keho tottuu saamiinsa ravintomääriin ja silloin alkaa monilla uusi ruokavalion korjaus, kun paino pyrkii nousemaan tai ei laske.
Heippis- Viestien lukumäärä : 91
Registration date : 19.04.2013
Ihan muutama pohdinta... ensinnäkin, vaikkei paino ole kauheasti pudonnut, oletko mahdollisesti pienentynyt muuten. Joskus kannattaa unohtaa vaaka ja kaivaa esiin mittanauha.
Toisekseen, oletko muuten terve. Jotkin sairaudet saattavat vaikuttaa painon putoamiseen paljonkin, esim. hoitamaton kilpirauhasenvajaatoiminta vetää aineenvaihdunnan niin minimiin, että normi ihmisellä paino voi lyhyessä ajassa nousta jopa 10-20 kiloa ihan normaalilla ruokavaliolla, joten leikatulla se kyllä saattaisi estää painon putoamisen. Samoin hoitamaton 2.tyypin diabetes voi vaikeuttaa painonpudotusta, eli kaikki sairaudet pitäisi myös tutkia...
Toisekseen, oletko muuten terve. Jotkin sairaudet saattavat vaikuttaa painon putoamiseen paljonkin, esim. hoitamaton kilpirauhasenvajaatoiminta vetää aineenvaihdunnan niin minimiin, että normi ihmisellä paino voi lyhyessä ajassa nousta jopa 10-20 kiloa ihan normaalilla ruokavaliolla, joten leikatulla se kyllä saattaisi estää painon putoamisen. Samoin hoitamaton 2.tyypin diabetes voi vaikeuttaa painonpudotusta, eli kaikki sairaudet pitäisi myös tutkia...
trintilla- Viestien lukumäärä : 406
Registration date : 12.02.2012
Otan yhteyttä leikanneeseen kirurgiin ja sairaalaan, niin saan ainakin jotain näkemystä hitaaseen painon putoamiseen. Kiitos kaikista tiedoista ja tuesta. Nyt lääkärin pakeille. Terv. Lissu
Ja pyydä ne kilpirauhaskokeet. Vajaatoiminta todellakin hidastuttaa elimistön toimintoja pahoin...
Jäin vielä miettimään leikkaustapaasi. Sleeve vai ohitus?
Jäin vielä miettimään leikkaustapaasi. Sleeve vai ohitus?
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Oikein oli kunnon ohitus. Kiitos vielä kaikelle tuesta. Huomenna työterveyslääkäriin ja yhteydenotto leikanneeseen tahoon. Eiköhän tästä jotain lähde käynnistymään. Terv. Lissu
tukilissu - mikä on tilanteesi siellä?
..saitko yhtään selvitettyä, miksi painosi ei näyttäisi tipuvan?
..saitko yhtään selvitettyä, miksi painosi ei näyttäisi tipuvan?
Nanne Napaneera- Viestien lukumäärä : 516
Registration date : 16.01.2013
Asia on työn alla. Olen menossa kirurgille ja ravitsemusterapeutille.
Hei! Milloin sut on leikattu? Ainakin ystävälläni ensimmäinen vuosi oli hidas painonpudotuksen suhteen, mutta seuraavien kahden vuoden jälkeen pudotus toden teolla alkoi. Kyllä painonpudotukseen liittyy paljon asioita, joita emme tiedä, joten siksi kaikenlainen itsensäsyyllistäminenkin on aika turhaa. Aina voimme olla rehellisisiä ja myöntää vaikeutemme, mutta ei kuitenkaan itseään kannata heti lähteä syyllistämään. Toivottavasti lääkärin konsultaatio tuo vastauksia tai jos leikkauksestasi on vasta vuosi, 1,5, tuskin painonpudotuksesi on vielä tässä. Tsemppiä oikein paljon ja tuu kertomaan, miten asiat etenevät !
apila- Viestien lukumäärä : 133
Registration date : 01.06.2013
Similar topics
» Kuvia leikatuista?
» PAINO EI TIPU :(
» Paino jumittaa....!
» Kun paino ei putoakkaan?
» paino ei tipu :(
» PAINO EI TIPU :(
» Paino jumittaa....!
» Kun paino ei putoakkaan?
» paino ei tipu :(