Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

paino ei tipu :(

+8
JojoT
HyeeNa!
Leppis
lihava89
piipa2012
trintilla
Lyltsy
Iloinen Ilona
12 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

paino ei tipu :( Empty paino ei tipu :(

Viesti kirjoittaja Iloinen Ilona Pe Helmi 15, 2013 8:30 am

Leikkauksessa olin 16.1, kaikki meni hyvin. mutta mulla ei oo paino tippunut yhtään vieläkään. nesteitä menee kyllä reilu pari litraa vuorokaudessa ja ruokamääräthän on erittäin pieniä...

Iloinen Ilona

Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 07.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

paino ei tipu :( Empty Vs: paino ei tipu :(

Viesti kirjoittaja Lyltsy La Helmi 16, 2013 5:14 am

Syötkö parin tunnin välein koko hereilläoloajan ja riittävästi proteiinia? Yleensä ongelma on ennemminkin liian vähäinen syöminen kuin liika. Mun ystävällä myös eka 5 viikkoa leikkauksesta paino ei tippunut lainkaan. Hänellä hormonit vaikuttaa, että kuukaudesta yleensä yhden viikon aikana putoaa paino ja 3 viikkoa seilaa samassa. Silti vuodessa hänellä tippui yli 40 kg.

Tsemppiä!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja trintilla La Helmi 16, 2013 5:31 am

Unohda vaaka, ja kaiva esiin mittanauha. Monesti sentit katoaa vaikka painossa ei heti muutoksia näykkään.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Registration date : 12.02.2012

Viesti kirjoittaja piipa2012 La Helmi 16, 2013 8:18 pm

Moi trintilla!

Luulin et olen ainoa jolla paino ei tipu...nolottaa ja hämmentää. Läskit tuntuu kyllä aika "veltoilta" ja hetulaa on siellä täällä, naama rypistynyt jne.Oon yrittäny vaihdella syömistä, enempi vähempi protskua. Liikkuminen on ollut vähäistä mut nyt yritän sitäkin harrastaa enempi.
Odottelen täs 3 kk tarkastuskutsua hiukka kauhun tuntein...

piipa2012

Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 18.05.2012

Viesti kirjoittaja lihava89 Su Helmi 17, 2013 3:51 pm

Mulla tulee ens viikolla 10vk leikkauksesta. Nyt on yhteensä tippunu n. 15kg.

Tossa oli 5-8vk kohdilla tuntu ettei paino tippunu... Nyt parin viimisen viikon aikana on taas yhtäkkiä tippunu paino.

Mutta itselläni on tsemppaamista syömisten suhteen. Lämmin ruoka ei uppoa, säännöllisesti syöminen on haastavaa kun ei ole nälkä ja koska ei ole vuosiin syönyt säännöllisesti. Miten voikin olla niin vaikeaa toi säännöllisyys :\
lihava89
lihava89

Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 35
Registration date : 06.11.2012

Viesti kirjoittaja Leppis Ma Helmi 18, 2013 12:58 pm

Jos paino tippui paljon leikkausta edeltävällä eneellä, niin elimistö pitää välillä taukoa ja kerää takas nesteitä. Minulla on käynnyt niin jo pari kertaa taipaleen aikana ja en laihdu useampaan kuukauteen juuri ollenkaan. Tsemppiä kyllä se paino siitä tippuu ajan kanssa! cheers

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011

Viesti kirjoittaja lihava89 Ma Helmi 18, 2013 4:07 pm

Multa ei tippunu ennen leikkausta ku alle pari kiloo mut silti paino tippuu aika hitaasti, luulin et se aluks tippuis vähä enemmän. mut parempi kai et hitaasti lähtee nii nahka pysyy mukana... Smile
lihava89
lihava89

Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 35
Registration date : 06.11.2012

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ma Helmi 18, 2013 6:35 pm

Mä oon ristiriitainen tässä painontippumisjutussa, toisaalta toivos että se paino tippuu nopeeta nopeeta nopeeta mutta toisaalta toivoo et hissuksiin et nahka pysyy mukana. : DD
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011

Viesti kirjoittaja JojoT To Helmi 21, 2013 5:26 pm

Minulla on nyt reilu 8 kk leikkauksesta vetänyt painon tippumisen aivan täysin jumiin. Viimeseen kuukauteen on paino noussut 2 kg ja laskenut taas. Treenaan 5-6 kertaa viikossa ja kalorit on ollut siellä 1100 - 1200 kcal päivä. Nyt olen ajatellut lisätä kalorit 1400-1600 päivässä.

Lisäksi olen ottanut käyttöön Hera 80 protskut joita olen juonut yhen annoksen eli 20 g päivässä lisäksi. Mun proteiinit on olleet siellä 50-70 g. Pitää varmaan lisätä vieläkin saantia? Voisin esim ottaa herat 2 x päivässä. Saisi samalla sen 130 kcal lisää.

huh huh, siitä on kyllä aikaa ku meikäläiselle on sanottu, että söisit enemmän. Olen kyllä vähän huolissani tästä. Lihakset kasvaa jne, tiedetään, mutta että ei yhtään laske enää.. onko muilla käyny näin, että liikunnan lisäännyttyä paino on jäänyt jumiin?

JojoT

Viestien lukumäärä : 13
Registration date : 24.04.2012

Viesti kirjoittaja hansu To Helmi 21, 2013 5:40 pm

Elimistö pitää pausseja, ainakin minulla piti. Siinä vaiheessa kartoitin syömisiäni uudelleen. Lisäsin vettä ja proteiineja. Muistaakseni paussien kestot ihan kuukausina ja sitten vainyhtäkkiä hujahti useampi kilo kerralla alaspäin. Minulla paino tippui runsaan vuoden ajan. Nyt vain tasapainoillaan tässä.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja trintilla To Helmi 21, 2013 6:02 pm

Jojo, Lihas painaa enemmän kuin läski. Eli jos lihakset kasvaa, niin ei se ihme ole jos paino pysyy samassa tai jopa nousee. Jos pysyy samassa, niin aattele sitä niin päin että läskiä täytyy kadota enemmän kuin lihasta tulee, muuten paino jopa nousisi. Ja kannattaa välillä tosiaan tutkia mittanauhaa eikä vaakaa Smile
trintilla
trintilla

Viesti kirjoittaja t.si To Helmi 21, 2013 6:53 pm

Mitäs se ravintoterapeutti sanoo näistä jumituksista yms?

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Viesti kirjoittaja Lyltsy La Helmi 23, 2013 3:37 am

Tätä tehdään itselle tätä juttua, ravintoterpan sanomisista viis.

Aivan liian vähän syöt JojoT tuohon treenimäärään nähden. Juuri eräs yhtä paljon treenaava sai veriarvot ja kauhea proteiinivajaus hänellä. Mä söin koko laihtumisajan varmaan yli 1500 kaloria. Enkä liikkunut yhtään. Liikunnan aloitin vasta vuoden laihtumisen loppumisen jälkeen.

Tärkeämpää kuin laskea kaloreita on syödä 6-8 kertaa tasaisesti koko hereilläoloajan ja riittävästi proteiinieja siinä ruuuassa, että valinnat oppii tekemään oikein. Hetkellisesti ja treenaavalle voi olla joku protskulisä paikallaa, mutta minusta tärkeää on oppia säännöllisyys syömisessä ja oikeat valinnan, proteiini ennen kaikkea. Ja se riittävä juominen esim. tuolla treenaamisella on tosi tärkeää. Ja jos paino on pudonnut puolesta kilosta kiloon per viikko leikkauksen jälkeen, ei jumeista pitäisi olla huolissaan.

Mulla nousi paino yli mun hälyytysrajan kun aloitin juoksuharrastuksen(76.5). Nyt on sitten tasaantunut eli palannut normipainon puolelle(74). Eli lihas painaa enemmän kuin läski, ei kannata siis siltä osin olla huolissaan.

Tesmppiä!
Lyltsy
Lyltsy

Viesti kirjoittaja t.si La Helmi 23, 2013 4:36 am

Sitä juuri ajattelin, että ruokavalio ei taida olla kohdillaan ja sitä kannattaa tarkistuttaa ammattilaisella.

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Viesti kirjoittaja pilvipouta La Helmi 23, 2013 4:54 pm

Tsemppiä teille jo leikatuille :drunken:

Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm To Huhti 11, 2013 11:41 pm, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Viesti kirjoittaja JojoT Su Helmi 24, 2013 4:30 pm

Heippa kaikki

Olin yhteyksissä ravintoterapeuttiini ja hän määritteli energiantarpeeni 1200 kcal - 1400 kcal ja proteiinia 80 g/pvä. Ja sano myös jotain liikunnan ja painon yhteydestä mut se meni vähän ohi. cyclops Tilasin myös labrat varmuuden vuoksi.

Kiitti kaikille kommenteista, pitää kiinnittää tuohon juomiseen vielä huomiota. Oot Lyltsi myös oikeessa, että ku paino pitkällä aikavälillä on kuitenkin laskenu (leikkauksen jälkeen melkein 900 g/vko) ei nyt kannattas kuukauden jälkeen ruveta hätäilee. Se meinaa vaan aina välillä usko loppua. Syön tosi säännöllisesti parin tunnin välein pieniä juttuja. Mutta näillä mennään ja pysyköön samassa, paino, minusta nähen. Jossakin vaiheessa sen on PAKKO tippua.

Tsemppiä Pilvipouta! Ei ole kauan enää sulla ja oot jo hyvässä vauhdissa. Kirjottelehan miten menee.

JojoT

Viestien lukumäärä : 13
Registration date : 24.04.2012

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Maalis 12, 2013 6:14 am

Heips Piiiiiiiiiitkästä aikaa Smile
Mulla 1v 7kk ohituksesta ja paino jumittaa kuukausi tolkulla paikoillaan..ei onneksi nouse.mutta ei tahdo laskeakkaan..voi mennä monta kuuukautta ja tippuu sitten 2-3 kiloa ikäänkuin kerrallaan Smile
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ti Maalis 12, 2013 2:33 pm

En yhtään ihmettele jos meinaa usko loppua, kun kuukausitolkulla jumittaa. :x
Tsemppiä tigertyttö ja kuten Jojo T sanoi, jossakin vaiheessa se sitten tippuu kunnolla :cheers:

Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm To Huhti 11, 2013 11:42 pm, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Maalis 12, 2013 5:37 pm

Siis nyt taisi tulla väärinkäsitys tai siis itse en kirjoittanut selkeästi..kyllä mulla siis on painoa pudonnut jo n.50 kg tämän melkeen kahden vuoden aikana..mutta on ollut ja nykyään on vielä enempi näitä pitkiä jumeja :/
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ti Maalis 12, 2013 6:52 pm

Tigertyttö, Olipa se jumi missä vaiheessa tahansa, niin koville se ottaa :oops:

Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm To Huhti 11, 2013 11:42 pm, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viesti kirjoittaja trintilla Ti Maalis 12, 2013 7:54 pm

pilvipouta, minulla on aina ollut ongelmia painon pudotuksen kanssa, tuntui että tein mitä vain niin ei paino putoa millään. Leikkauksen jälkeen kuitenkin reilusti yli 20kg pudonnut (sleevestä 10kk) enkä edes ole kauheasti kiinnittänyt huomiota syömisiini (tavallista kotiruokaa silloin kun on nälkä). Eli kyllä se putoaa. Nyt on jumi ollut muutaman kuukauden, mutta minä en välitä niin kauan kun paino ei nouse. Olen reissunpäällä niin syömisten tarkkailu on aika hankalaa. Ajattelin niin, että kunhan ei nouse, niin hyvä on, ja sitten kun asetun taas aloilleni, niin alan katsomaan syömisiä ja nyt olen jo ihan varma että sitten se paino taas hiljalleen menee alas.
Eli usko pois, jos syöt leikkuun jälkeen normaalisti, etkä mässytä suklaata ja jäätelöä koko ajan niin paino putoaa VARMASTI!

Very Happy
trintilla
trintilla

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ti Maalis 12, 2013 8:30 pm

Kiitos trintilla kannustuksesta!

Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm To Huhti 11, 2013 11:43 pm, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viesti kirjoittaja trintilla Ke Maalis 13, 2013 1:05 am

Minä olen luonteeltani sohvaperunanörtti. Minut on aina löytänyt joko tvn tai tietokoneen äärestä. Leikkurin jälkeen virtaa löytyy ihan eri tavalla, en vieläkään ole mikään kuntoilija, mutta tulee kuitenkin poistuttua tietokoneen ääreltä ulos vähän useammin Smile
trintilla
trintilla

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ke Maalis 13, 2013 3:13 am

Kyllä sitä laihtuu vaikkei liikkuisikaan. Mä olen siitä hyvä esimerkki. Sain liikuntaherätyksen vasta 2 vuotta painon putoamisen pysähtymisen jälkeen. Liikunta kun on ihan erilaista 75 kiloisena kuin 120 kiloisena. VAstenmielisyys siitä on siis kadonnut. Paino putosi tasaisesti ekan vuoden ja sitten normopainoon päästyäni laihtuminen loppui. Ilman liikuntaa siis.

Mutta mä oon kyllä sitä mieltä että pysyviä tuloksia saa ja vähemmän on ongelmia jatkossa jos oikeasti pyrkii opettelemaan sen tiheään syömisen ja riittävän veden tms. juiomisen ja proteiinin riittävän saannin ruuasta oikeilla valinnoilla.

Kun tämä on kuitenkin loppuelämän ajan projekti, ja aina joutuu niitä valintojaan pohtimaan ja vanhat tavat on tiukassa ja pyrkii pintaan aina haasteellisten elämäntilateiden hetkellä. Tsemppiä ja terkkuja Tigertytölle, hienosti on sulla pudonnut myös! Ollaan iloisia jokaisesta pudotetusta kilosta.
Lyltsy
Lyltsy

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Maalis 13, 2013 5:09 am

Kiitos Lytsy Smile ikionnellinen olenkin jokaisesta kilosta joka on mennyt pois minusta..kyllä elämä on niiiiiiiin paljon helpompaa ja ihanempaa kun ei tarvitse enää kantaa sitä kamalaa taakkaa mukanaan..vaikka vielä tässä olisi ainakin 40 kg pudotettavana..siihen tuskin enää pystyn..mutta hyvä jo tämäkin.
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics