Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Neuvokaa ja auttakaa...

4 posters

Siirry alas

Neuvokaa ja auttakaa... Empty Neuvokaa ja auttakaa...

Viesti kirjoittaja Memmu86 Ma Toukokuu 13, 2013 10:39 pm

Lyhyesti ja ytimekkäästi: olen 26 vuotias perheenäiti lapinlahdelta. Painoindeksini on noin 43. Menen huomenna juttelemaan lääkärille laihdutusleikkauksen mahdollisuudesta. Oikea polveni ja selkäni on kappaleina ja lisäksi rskini sairastua diabetekseen on suuri. Suvussani diabetestä on molempien puolelta. Millainen mahdollisuus minulla on oikein päästä siihen leikkaukseen? Oon hermoromahduksen partaalla sen lääkärikäynnin takia. En tiiä, et pitäskö itkee vai nauraa.

Memmu86

Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : Lapinlahti
Registration date : 13.05.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Neuvokaa ja auttakaa... Empty Vs: Neuvokaa ja auttakaa...

Viesti kirjoittaja hansu Ma Toukokuu 13, 2013 10:58 pm

Periaatteessa kriteerit pitäisi täyttyä. Vaihtelua on kuitenkin reilusti eri paikkakuntien kohdalla. Valitettavasti en osaa sanoa, miten teilläpäin hommat menee. Ei muuta kuin rohkeasti haastelemaan lääkärin kera, siitähän se alkaa asia etenemään.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Neuvokaa ja auttakaa... Empty Vs: Neuvokaa ja auttakaa...

Viesti kirjoittaja -Tuulia- Ma Toukokuu 13, 2013 11:28 pm

Täytät kyllä hyvin peruskriteerit. Tuolla painoindeksillä ei pitäisi edellyttää edes oheissairauksia. Mutta luin juuri jostain, että täällä pääkaupunkiseudulla on edellytetty jopa painoindeksiä 45 leikkaukseen pääsemiseksi. Yksi tärkeä edellytys leikkaukselle on, että olet jo kokeillut muut keinot, eli yrittänyt laihduttaa monipuolisesti muuten. Jos sinulla on laihdutushistoriaa (ryhmiä, Painonvartijoita, lääkkeitä, dieettejä), laita ne vaikka etukäteen paperille. Jos olet jojoillut, yritä muistutella mieleesi, milloin ja miten paljon olet laihtunut ja lihonut. Itse laitoin tuon kaiken paperille ennen kuin menin ensimmäiseen haastatteluun. Kirjoitin laihdutushistorian, piirsin mukaan painokäyrää.

Jos joku voisi olla esteenä, niin syömishäiriöt eivät ole hyväksi. Leikkaus ei niitä paranna ja ne voivat johtaa hallitsemattomaan syömiseen aivan yhtä hyvin leikkauksen jälkeen.

Motivaatio terveelliseen elämään - sitä ne sinusta tarkkailevat. Tsemppiä ja rauhaa huomiseen!

-Tuulia-

Viestien lukumäärä : 89
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 21.03.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Neuvokaa ja auttakaa... Empty Vs: Neuvokaa ja auttakaa...

Viesti kirjoittaja Memmu86 Ma Toukokuu 13, 2013 11:46 pm

Kiitos hurjan paljon. Mitenkäs ne suositus- systeemit? Kun eikös niitä leikkausta puoltavia lausuntoja pidä olla? Arvelin jos kysyisin fysioterapeutilta, ravitsemusterapeutilta, yleislääkäriltä ja mielenterveys puolelta. Riittääkö ne vai pitääkö olla vielä muitakin?

Memmu86

Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : Lapinlahti
Registration date : 13.05.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Neuvokaa ja auttakaa... Empty Vs: Neuvokaa ja auttakaa...

Viesti kirjoittaja t.si Ti Toukokuu 14, 2013 12:20 am

Ei tarvita mitään suosituksia, vaan pyydät nyt siis lähetteen yksityiseltä, työterveydestä tai tk: sta ja kun pääset sitten aikanaan asiassa eteenpäin, niin sairaalan kautta sulle varaillaan aikoja esim ravitsemusterpalle jne.. jotka ottaa sit omalta osaltaan kantaa ootko sopiva leikkaukseen Smile

Käypähoito suositusten mukaan täytät tosiaan kriteerit hyvin.

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Neuvokaa ja auttakaa... Empty Vs: Neuvokaa ja auttakaa...

Viesti kirjoittaja Memmu86 Ti Toukokuu 14, 2013 3:05 am

ok. Onhan tätä läskiä kieltämättä kertyny. Nyt oon kuitenniin sutjakassa kunnossa. Vuosi sitten painoin 148kg ja nyt "vain" 123kg. Raskausaikana paino putosi noin huiman määrän. Mitä mä sit teen jos tää kusee käsille? Ei meekkään niiku pitäs?
Entäs sitten? Ei mulla kestä ruho enää montaa vuotta tämmöstä painoa.

Memmu86

Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : Lapinlahti
Registration date : 13.05.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Neuvokaa ja auttakaa... Empty Vs: Neuvokaa ja auttakaa...

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa