Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

auttakaa mua!

5 posters

Siirry alas

auttakaa mua! Empty auttakaa mua!

Viesti kirjoittaja Suffeli72 Ke Syys 29, 2010 10:16 pm

Hei!

Olen "isokokoinen tyttö", ikää 38v. Elämässä on tullut laihdutettua ja paljon. Suurin painon pudotus oli noin 10v. sitten -70kg, mutta eihän se paino siinä sitten pysynyt vaan paino on tullut takaisin monilla kymmenillä lisäkiloilla. Olen 20 vuoden aikana laihduttanut varmaan 200kg... aina kilot on kuitenkin tulleet takaisin.

Vuosi sitten kävin tk-lääkärillä ja pyysin lähetettä lihavuusleikkaukseen. En saanut. Kuulemma pitää mennä ene-ryhmään ensin. Koska taas en pysty menemään ene-ryhmään (järjestetään silloin kun olen töissä), kysyin voinko eneillä itsenäisesti (olen sairaanhoitaja) ja käydä punnituksessa terveydenhoitajalla. Se sopi ja näin aloitin 4½ viikkoa sitten eneilyn. Onko ene dieetti kriteeri lihavuusleikkauslähetteelle? Miten paljon minun pitää laihtua, ennen kuin saan lähetteen??



Suffeli72

Viestien lukumäärä : 7
Ikä : 51
Paikkakunta : Nurmijärvi
Registration date : 29.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

auttakaa mua! Empty Vs: auttakaa mua!

Viesti kirjoittaja Heluna To Syys 30, 2010 12:01 am

Hei Suffeli=)
Asun itsekkin nurmijärvellä klaukkalassa ja kävin tk lääkärillä ja sain lähetteen ja leikattukkin jo on. Paljonko painat ja mikä on bmi:si? Vaaditaan kunnallisessa 40bmi tai 35 jos oheissairauksia kuten diabetes. Onko oheissairauksia? Nämä on kriteerit leikkaukseen ja tietenkin että kaikki mahdollinen ja mahdoton on kokeiltu eikä paino laske tai jojoilee. Mene ihmeessä uudelleen lääkäriin vaikka toiselle lääkärille sillä mielipiteet lääkäreiden välillä leikkauksista vaihtelee totaalikielteisistä ymmärtäjiin=) Jos haluat voit laittaa myös yksityisviestiä niin autan minkä pystyn=)
tsemppii ja tervetuloa mukaan joukkoon ihanaan.
terv.Heluna

Heluna

Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 48
Paikkakunta : Nurmijärvi
Registration date : 19.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

auttakaa mua! Empty Vs: auttakaa mua!

Viesti kirjoittaja Suffeli72 To Syys 30, 2010 12:43 am

Hei Heluna!

No, painoahan minulla on paljon. 4½ viikkoa sitten painoin 160kg ja pituutta on 163cm, joten BMI menee reippaasti yli. Sairauksista löytyy mm. verenpainetauti + verensokerin heittelemistä, rytmihäiriöitä, astma, polvi- ja selkäkivut, nivelongelmat yms.

Minulla on 4½ viikkoa ENEilyä takana. 3 viikkoa olen ollut tosi kipeä. Ene-tuotteissa on soijaa ja vatsani ei siedä sitä. Paino on nyt 152,2kg, mutta on viimeisen viikon pysynyt täysin tuossa lukemassa, vaikka noudatan täydellisesti ENE ruokavaliota, (vaikka tuskahiki helmeilee otsalla, kun vatsalaukku on niin kipee!)

Kaiken mahdollisen olen kokeillut painonhallintaan. 20 vuotta olen kamppaillut painoni kanssa, laihtunut ja lihonut kaikenlaisilla kuureilla. Aina laihtunut, mutta kilot on tulleet takaisin extrakilojen kanssa. Tiedot ja taidot laihduttamiseen on olemassa, mutta mikään ei yksinkertaisesti auta! Kohta menee hermot! Tämän vuoksi kysyinkin, että onko ENEily edellytys sille, että saa lähetteen leikkaukseen? Eli pitääkö ensin olla ENE dieetillä ennen kuin saa lähetteen? Kilomääriä, mitä pitää laihtua?


Suffeli72

Viestien lukumäärä : 7
Ikä : 51
Paikkakunta : Nurmijärvi
Registration date : 29.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

auttakaa mua! Empty Vs: auttakaa mua!

Viesti kirjoittaja kinuski To Syys 30, 2010 2:14 pm

Omalääkärini oli samalla kannalla kun kävin alkuvuodesta hänen juttusillaan pyytämässä lähetettä. Vaikka olen laihduttanut useita kertoja vartijoissa,keventäjissä, lääkärin määräämillä lääkkeillä tulos on loppujen lopuksi aina sama painoa lähtee ja tulee korkojen kanssa takaisin.
Ene ryhmä on nyt takana ja taas olen menossa omalääkärille jossa toivon saavani sen lähetteen.
Ymmärsin, että ene ryhmässä olo olisi se näyttö tosissaan olosta asia suhteen.
Kinuski

kinuski

Viestien lukumäärä : 43
Paikkakunta : hki
Registration date : 22.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

auttakaa mua! Empty Vs: auttakaa mua!

Viesti kirjoittaja Suffeli72 To Syys 30, 2010 3:20 pm

Hei!

Jos ihminen on jojoillut 20 vuotta. On ollut sairaalahoidossa, jossa on laihdutus aloitettu. On ollut painonvartijoissa useita kertoja, laihduttanut 130kg ->60kg:n yms. Minulla on tietotaito, mutta mikään ei auta.

Nyt olen tuolla enellä, mutta olen kokeillut sitä aikaisemminkin ja tullut tuotteista todella kipeäksi. Olen allerginen soijalle ja kaikki nuo tuotteet sisältää soijaa. Viimeiset 3½ viikkoa olen ollut kipeä. Tuskahiki helmeilee otsalla, vatsalaukkua kramppaa. Sain lääkäriltä vatsansuojalääkkeitä ja mitkään ei auta. Olin antibioottikuurilla ja kuurin aikana olin hyvässä kunnossa, mutta heti kun 5 päivän kuuri loppui, kipu alkoi. Tässä menee hermot! Eneily onnistuu "päässä", mutta kroppa ei kestä. Eikö silloin pitäisi "armahtaa" ja laittaa lähete eteenpäin?


Suffeli72

Viestien lukumäärä : 7
Ikä : 51
Paikkakunta : Nurmijärvi
Registration date : 29.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

auttakaa mua! Empty Vs: auttakaa mua!

Viesti kirjoittaja Maria To Syys 30, 2010 6:04 pm

Täällä on ketju tuosta ruoka-aineilla eneilystä, mikset tekisi niin, eihän tuo hyväksi ole jos allergisena vedät pusseja joissa on niitä mitä sinun pitäisi välttää.

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : 0
Registration date : 15.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

auttakaa mua! Empty Vs: auttakaa mua!

Viesti kirjoittaja Suffeli72 To Syys 30, 2010 7:56 pm

Sanoin lääkärille jo vuosi sitten, että olen soijalle allerginen. Mutta sehän se on kun ei uskota. Nyt olen todistanut sen ja se on dokumentoitu. Tänään sovittiin, että vaihdan pikkuhiljaa ruoka-eneen. Olokin helpottaa ja into lisääntyy :). Pitäkäähän mulle peukkuja! Huomenna lääkäri soittaa ja neuvotellaan siitä, kuinka paljon mun pitää laihtua ennen kuin saan lähetteen eteenpäin :) !


Suffeli72

Viestien lukumäärä : 7
Ikä : 51
Paikkakunta : Nurmijärvi
Registration date : 29.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

auttakaa mua! Empty Vs: auttakaa mua!

Viesti kirjoittaja lootus75 Pe Loka 01, 2010 2:03 am

itse tiputin painoa ennen leikkausta allevo valmisteillä ja onnistui ihan hyvin. Minulla kroppa kyllä kestää soijaa mutta inhoan sitä.
lootus75
lootus75

Viestien lukumäärä : 91
Ikä : 48
Paikkakunta : Jyskä
Registration date : 21.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

auttakaa mua! Empty Vs: auttakaa mua!

Viesti kirjoittaja Heluna Pe Loka 01, 2010 2:06 am

Moikka
itsekkin olin ruokaenellä ja hyvin toimii=) jopa repsahduksilla. kyllä se siitä tsemppii sulle ja ilmoittele mitä lääkäri sanoi =) pidän peukkuja=)

Heluna

Viestien lukumäärä : 155
Ikä : 48
Paikkakunta : Nurmijärvi
Registration date : 19.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

auttakaa mua! Empty Vs: auttakaa mua!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa