Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Palleroisen pitkä taival

+8
Merja
Mirana
meevin
matamiina
Helmiäinen
Katar
t.si
Palleroinen
12 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Palleroisen pitkä taival Empty Palleroisen pitkä taival

Viesti kirjoittaja Palleroinen Pe Huhti 05, 2013 1:35 am

Hei, olen Palleroinen vuosimallia -80. Koko ikäni olen ollut ylipainoinen, korkeimmillaan BMI oli vuodenvaihteessa huikealla 63,8 lukemallaan.

Ensimmäisen kerran kävin 90-luvulla lukioikäisenä kysymässä laihdutusleikkauksesta. Silloinen lääkäri kertoi miten hänen tuttavansa oli laihdutusleikkauksessa, laihtui, lihoi uudetaan ja kuoli syöpään. Kannustavaa.

Vuonna 2009 kävin kyselemässä leikkauksesta uudestaan, ehkä siinä hatarassa toivossa että lääketiede ja lääkärit olisivat kehittyneitä. Siitä kerrasta on enemmän tässä ketjussa: https://laihdutusleikkaus.palstani.com/t399-oliko-se-nyt-kylla-vai-ei Eli silloin painoindeksini oli 55 ja lääkärin mielestä olin liian terve leikkaukseen Rolling Eyes

Vuosia on nyt kulunut ja paino lisääntynyt. Muutin viime syksynä Kuopioon ja ensimmäistä kertaa tk-lääkäri tuntui ymmärtävän. Laittoi lähetteen ravintoterapeutille, jonka luona olen nyt säännöllisesti käynyt. Ravintoterpan mukaan Kuopiossa leikkausrajan BMI on 60, joten sen ylittäviä ei leikata. Ensimmäinen tavoite olikin saada paino putoamaan tarpeeksi, jotta terppa voisi kirjoittaa tk-lääkärille suosituksen leikkaukseen.
27.3. oli tämä viimeisin käynti ja painoindeksini oli silloin 59,12, pudotettuja kiloja vuoden alusta -12,9kg Very Happy Ravintoterapeutti oli kovin innoissaan ja lupasi kirjoittaa lääkärille puoltavan raportin. Koska tässä on vielä aikaa ennen kuin sinne leikkausarviointiin pääsen, sovittiin et käyn vielä hänen luonaan toukokuun lopussa etten jäisi yksin tähän projektiin. Tk-lääkärille on aika nyt maanantaina ja olen aivan varma, että hän kirjoittaa lähetteen sairaalalle leikkausarviota varten.

Todellinen koitos onkin saada leikkausarviota tekevä lääkäri ymmärtämään, että nyt on tosi kyseessä.
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Palleroisen pitkä taival Empty Vs: Palleroisen pitkä taival

Viesti kirjoittaja t.si Pe Huhti 05, 2013 2:08 am

poistettu

Viimeinen muokkaaja, t.si pvm La Tammi 11, 2014 9:13 am, muokattu 1 kertaa

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Viesti kirjoittaja Palleroinen Pe Huhti 05, 2013 3:30 am

Kiitos t.si Smile Kova tsemppi on nyt päällä ja periksi ei anneta! Olen kyllä tosiaan melkoisen varma siitä et tuo maanantain tk-lääkäri laittaa lähetteen sinne sairaalalle, suurin kynnys tulee olemaan se lääkäri sitten siellä. Onneksi ravintoterapeutti on ollut hurjan mukava ja kannustava, ei ole käynnit olleet pakkopullaa ollenkaan. Asetin itse itselleni tavotteita ja niiden mukaan mentiin ihan tuloksekkaasti.

Mutta jos tämä asia alkaa jumimaan, niin kaivan kyllä leikkaavan lääkärin nimen esille ja menen suoraan hänen juttusilleen vaikka karmit kaulassa Very Happy

Viimeinen muokkaaja, Palleroinen pvm To Huhti 25, 2013 5:28 pm, muokattu 1 kertaa
Palleroinen
Palleroinen

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ma Huhti 08, 2013 10:50 pm

Tänään kävin lääkärillä, oli saanut ravintoterapeutin arvion ja sanoi että olen täyttänyt pääsykriteerit hienosti Very Happy Motivaatiota löytyy!

Nyt sitten odotellaan sairaalasta kutsua leikkausarviointiin ja sairaalan ravintoterapeutin puheille, niitä odotellessa tietenkin kova yritys saada painoa lisää pois sunny
Palleroinen
Palleroinen

Viesti kirjoittaja Katar Ma Huhti 08, 2013 11:05 pm

Tervetuloa joukkoon Smile
Mulla on viikon vanha pikku masu, enkä päivääkään ole katunut. Kyllä se aika sinullakin nopeasti kuluu.

Katar

Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 04.04.2013

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ti Huhti 09, 2013 12:04 am

Kiitos Katar Smile Odottavan aika on pitkä, toivottavasti tämä ei kuitenkaan sitä 9 kuukautta kestäis Laughing

Eniten jännittää se, että saanko vihreän valon vai en. Sen jos tietäisi jo etukäteen, malttaisi odottaa paljon paremmin. Epätietoisuus on ihan tyhmää.
Palleroinen
Palleroinen

Viesti kirjoittaja Katar Ti Huhti 09, 2013 12:38 am

Kyllä valo on varmasti vihreä-pakko olla! Itselläni BMI 54, kun menin leikkaukseen. Tosin leikkaukseni tehtiin yksityisellä, mutta sama lääkäri leikkaa myös Tyksissä. Kaipa hänellä on samat säännöt molemmissa paikoissa?!
Täytyy kyllä myöntää, että sun saama kohtelu on kyllä ollut perin kummallinen ja piiiiitkä.

Katar

Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 04.04.2013

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ti Huhti 09, 2013 4:42 am

Ajatellaan vihreää, ollaan samalla ekologisia Very Happy Very Happy

Juu, kyllä tässä on itsekin päätä pyöritellyt. Jotta pääsisin leikkaukseen, pitää BMI saada samaan kuin mitä se oli viimeksi kun kävin kysymässä mahdollisuutta leikkaukseen Rolling Eyes (noin niinkuin karrikoiden)

Mutta eipä tuota mennyttä kannata murehtia, nyt on katse eteenpäin ja hurrrrrja draivi päällä Laughing
Palleroinen
Palleroinen

Viesti kirjoittaja t.si Ti Huhti 09, 2013 1:26 pm

Onnea Palleroinen! sunny

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ti Huhti 16, 2013 3:07 pm

Tänään kävin tk-lääkärin määräämissä verikokeissa, niin hoitsu pohti ääneen että siellä on jotain mainintaa sairaalan kokeista Shocked

No ne tk-kokeet nyt kuitenkin vaan otettiin, kun vastahan se lähete sinne sairaalalle lähti. Ei kai ne nyt näin nopeasti sieltä kokeisiin laita, eikös ensin pitäisi käydä siellä naamansa näyttämässä?
Palleroinen
Palleroinen

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ti Huhti 16, 2013 4:07 pm

..Voihan nenä!

Postissa tuli kirje sairaalasta, 13.5. varattu aika lihavuusleikkausarviointiin Shocked Tapahtuuko tämä oikeasti? Minulle? Kaikkien näiden vastoinkäymisten jälkeen?

Voi jukujukujukujuku!!!
Palleroinen
Palleroinen

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ti Huhti 16, 2013 6:15 pm

Mulla oli sama juttu, olin tammikuussa työterveyden kautta tulleissa labroissa, ja laborantti kertoi että lisääkin kokeita näyttää olevan pian tulossa. En ollut vielä ajatellutkaan että tutkimuksille olisi jo aika varattu, olinhan vasta jutellut asiasta työterveydessä.

Kävin siis kaikki muut kokeet, testit ja labrat paitsi gastroskopian ennen kuin näin lääkäriä ensimmäistä kertaa. Gastrossa kävin tänään ja nyt on toinen käynti lääkärissä tulossa toukokuussa. Mun matka näkyy allekirjoituksessa.

Eli kyllä se näyttää sinullekin asiat nytkähtävän eteenpäin cheers

Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Registration date : 28.11.2012

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ti Huhti 16, 2013 9:46 pm

Helmiäinen, on se aika häkellyttävä tunne Very Happy

Aina sitä ajatteli, et se on "sitten joskus jos edes pääsee" ja nyt on mustaa valkoisella, että aika on varattu! Eihän tässä tiedä oikein miten päin olisikaan Laughing
Palleroinen
Palleroinen

Viesti kirjoittaja matamiina Ke Huhti 17, 2013 5:31 pm

Mahtavaa Palleroinen, nyt ne asiat etenee niinkuin pitääkin!

matamiina

Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012

Viesti kirjoittaja meevin Ke Huhti 17, 2013 10:08 pm

Mulla kanssa otettu maanantaina ekat keskussairaalan määräämät labrat, olihan sekin merkkipaalu. Nyt olen neuvotulla ene-jaksolla ennen sis.lääkärikäyntiä. Menee hyvin ja tuntuu hyvältä, paino laskee...mietin vaan tässä, että jos jatkan vielä pari viikkoa siihen lääkäriaikaan asti, saattaa BMI laskea alle 35....meinaako lääkäri siinä vaiheessa ettei leikkausta tarvita, vai katsovatko eka käynnistä rav.terapeutin luona sen painon. Sekava selvitys, mutta ideana se, että entä jos paino laskee liikaa (aika outo ajatus sinällään näissä kiloissa Very Happy )

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012

Viesti kirjoittaja Palleroinen To Huhti 18, 2013 2:07 am

Meevi, olen itse miettinyt hieman samaa. Ei siis sillä et BMI tippuisi alle leikkausrajan - se nyt on aika kaukaa haettu ajatus - mutta se että enen jälkeen lähetettäisiinkin kotiin.

Mä ainakin kovasti toivoisin et lääkärit olisivat oppineet jo siitä virheellisestä käsityksestä, että eneily olisi tapa pysyvään painonpudotukseen. Ymmärrän enen tarkoituksen ennen leikkausta, mutta ajatus, että ensin eneillään ja sitten sanotaan et ruokailutottumuksesi olisivat muuttuneet, on suorastaan älytön. Prosentuaalisesti uskaltaisin väittää, et suurimmalla osalla (ainakin isoissa kilomäärissä) pudottaneista ne kilot ovat tulleet takaisin mikäli ene on ollut ainut laihdutusmuoto.

Itseltäni tullaan aivan varmasti vaatimaan eneilyä "todisteeksi" ja ei siinä mitään, eneilenhän minä. Mutta jos sanovat että mä pystyn muuttamaan ruokailuni terveellisiksi ja pitämään pudotetut kilot poissa sillä pelkällä eneilyllä, saatan repiä pelihousuni Very Happy
Palleroinen
Palleroinen

Viesti kirjoittaja meevin To Huhti 18, 2013 1:24 pm

Samat on tunnelmat Very Happy Parin viikon päästähän sen näkee

meevin

Viesti kirjoittaja Palleroinen To Huhti 25, 2013 5:05 pm

Noniin, tänään käyty labrassa verikokeissa ja sydänfilmissä. Lääkäriin 13.5. ja tietenkin kovasti tässä samalla pyrin painoa pudottamaan Smile
Palleroinen
Palleroinen

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ma Toukokuu 13, 2013 7:15 pm

Uskomatonta, mutta totta: LÄÄKÄRI NÄYTTI VIHREÄÄ VALOA LEIKKAUKSELLE!! Very Happy

Jumantsuka, olen ihan häkeltynyt Very Happy Nyt vaan odotellaan kutsua kokeisiin.
Palleroinen
Palleroinen

Viesti kirjoittaja Mirana Ma Toukokuu 13, 2013 7:35 pm

Onneksi olkoon palleroinen Smile

Mirana

Viestien lukumäärä : 23
Registration date : 26.04.2013

Viesti kirjoittaja meevin Ma Toukokuu 13, 2013 9:18 pm

Onnea. Jospa me vielä tän vuoden puolella maattais leikkuupöydällä. TAi mielellään jo vaikka syksyllä Very Happy

meevin

Viesti kirjoittaja Merja Ma Toukokuu 13, 2013 10:22 pm

Onnea Very Happy
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Registration date : 29.01.2013

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ti Toukokuu 14, 2013 1:18 am

Mahtavaa Palleroinen!
Sinähän oletkin sitkeä sissi ja pääset leikkaukseen ja pienennyt mormaalimittoihin aikoinaan sitten!! Onnea omalle polullesi uuteen ihanaan elämään!!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ti Toukokuu 14, 2013 4:48 am

Kiitoksia kaikille onnitteluista, ruokamyrkytys hieman laimensi tätä riemua, mutta kyllä tässä silti on fiilikset aika katossa Very Happy

Kirurgihan sen lopullisen päätöksen sitten tekee ja lääkäri sanoikin, että se lähettää herkästi bumerangina takaisin kotiin laihduttamaan mikäli maksa on liian iso tvs. Painonlaskua on tähän mennessä 17kg, kymmenen tai enemmän jos saisi kesän aikana pois, olisi kirurgikin varmasti tyytyväisempi ja leikkausturvallisuus paljon parempi. Mutta päivä kerrallaan, kukka rinnassa.

ENEllähän saan kyllä sit loppuvaiheessa rutistettua pois, mutta muuten ajattelin näin "luomuna" koittaa pudotella niin paljon kuin vain lähtee. Lääkäri tuntui olevan häkeltynyt kun annoin nivaskan papereita joissa oli eriteltynä painonpudotushistoriani, syyni leikkaushalukkuuteen ja realistiset odotukseni elämästä leikkauksen jälkeen Very Happy Sanoi et olen tainnut valmistautua tähän leikkaukseen jo pitemmän aikaa.

Mutta nyt jos kävis opiskelemassa tanskaa tuolla posliinialttarilla ja sit koittais hetken huilata, varmasti vaaka näyttää kivaa tulosta aamulla mut siihen ei ole luottamista Rolling Eyes
Palleroinen
Palleroinen

Viesti kirjoittaja Palleroinen To Toukokuu 30, 2013 6:37 pm

Jumankikkelis, I've got mail!! Testien päivämäärät ja ohjeet tuli postissa. Jippikaijee!! Very Happy Taas on jotain mitä jänskätellä Laughing
Palleroinen
Palleroinen

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics