Leikkauspäivä 13.2.13
+11
Pellukka
lihava89
Eija-Stiina
Rosmariini
pianle
pilvipouta
HyeeNa!
Zarmata
Elämä edessä
trintilla
papepa
15 posters
Sivu 3 / 3 • 1, 2, 3
Vs: Leikkauspäivä 13.2.13
No nyt se sit alko - jännittäminen. Kyllä tekis mieli syödä, niinhän olen aina ennenkin tehnyt, kun mielessä on jokin myllertänyt Porkkanaa tuli eilen puputettua kun viikon ilman ruokaa elänyt pupujussi. Kuola valui suupielistä kun vaan ajattelinkin - näkkileipää!!!!!! Hei haloo Ajattelen kieli pitkällä koskahan pääsisi syömään kalaa, kanaa.... jotain pehmeetä ja täyteläistä ja hyväääää.
papepa- Viestien lukumäärä : 52
Registration date : 22.05.2012
Tomaattikeittoo ja raakaa valkosipulia, kyllä tuo flunssanpoikanen tuosta pelästyy ja katoaa kieli meinas "palaa", mutta uskon valkosipuliin ja pidän muutaman päivän kuurin.
Jännitys helpotti ja olo paljon parempi, viikon päästä elän jo uutta elämääni
Jännitys helpotti ja olo paljon parempi, viikon päästä elän jo uutta elämääni
Oi, voi. Sulla on leikkaus muutaman päivän päästä. Ota ihmeessä myös monivitamiinia pari kappaletta päivässä. Vai pitäisko käydä hakemassa lääkekuuri, ettei leikkaus flunssan takia siirry
pilvipouta- Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012
Eipä taida virusflunssaan olla mitään muuta keinoa, kuin yrittää välttää...ja jos se iskee niin vaan sairastaa. C-vitamiini isoina annoksina saattais lyhentää tautia. Tosi kurjaa tulla kipeäksi tuollaisella hetkellä. Aina tosin ei pieni flunssa ole este toimenpiteille, ainakaan jos keuhkoissa ei ole ongelmaa.
meevin- Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012
No niin... monta päivää sisällä, ei tullut edes nokkaa ulos laitettua, pelkkää lepoa. Flunssa kääntyi vihdoi su parempaan suuntaan ja leikkaus toteutuu ylihuomenna On tavattu nukutuslääkäri, kirurgi ja hoitaja. Saatu mukaan yksi pilleri ja tukisukat, kaikki tuntuu melkoisen selvältä.
Vuodessa 20 kg lähtenyt painoa, olen ihan tyytyväinen Ostettu rahkaa, jugurttia ja muutama vauvanruokaipurkki odottamaan kotiin tulemista. Kuusi pussia vielä, tekisi niiiiiin mieli syödä jotain vielä ns. normaalia, mutta olen päättänyt jatkaa näin loppuun saakka.
Mutta tunnustan, tänään jo jännitti
Vuodessa 20 kg lähtenyt painoa, olen ihan tyytyväinen Ostettu rahkaa, jugurttia ja muutama vauvanruokaipurkki odottamaan kotiin tulemista. Kuusi pussia vielä, tekisi niiiiiin mieli syödä jotain vielä ns. normaalia, mutta olen päättänyt jatkaa näin loppuun saakka.
Mutta tunnustan, tänään jo jännitti
Nonni huomenna on sinun suuri päiväsi Onnea leikkaukseen! )
lihava89- Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 35
Registration date : 06.11.2012
Onnea matkaan!
matamiina- Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012
Onnea meille pap! Mut leikataan kymmenen jälkeen, eli toisena. Tuu kertoo et kuinka leikkaus meni, kun kykenet.
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Molemmille päivän sankareille terveiset. Hengessä ollaan mukana. Tsemppiä!
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Vähän jännittää
Tukisukat jalassa, hih tosi seksikkäät. Jos mulla ei olis tuota henkistä tukee mukana niin..... a-pu-va!! Pitäis vielä pakata, leikkaus klo 12, joten ei kiirettä
Kiitos teille toivotuksista. Nähdään .....
Tukisukat jalassa, hih tosi seksikkäät. Jos mulla ei olis tuota henkistä tukee mukana niin..... a-pu-va!! Pitäis vielä pakata, leikkaus klo 12, joten ei kiirettä
Kiitos teille toivotuksista. Nähdään .....
Samoin täältä onnea ja halauksia leikkauksiin, mukana ollaan mielessani.
pilvipouta- Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012
Lycka till leikkaukseen!
tuulahdus- Viestien lukumäärä : 86
Registration date : 16.11.2011
Kiitos kiitos kaikille mukanaeläneille Kotona ollaan, vaikka meinasivat pitää vielä huomiselle, mutta se ruokahan pysyi sisällä eikä tullut huonoa oloa enää. Leikkausaikahan piti olla klo 12, mutta vasta puoli kahden aikaan mua kärrättiin leikkaussaliin. Vähän siinä hymyilytti se touhuaminen mun ympärillä, ihan kun avaruusrakettiin olis sidottu jalat ja kädet levällään ja vielä pystyynkin nostivat kunnes sitten uniainetta laitettiin ja uni tuli.
Itse vatsan seudun jäljet ovat paljon pienempiä ja pienemmällä alueella kun luulin, jos nyt on noin huomaamatonta niin muutaman kk:den kuluttua ei nää enää mitään jälkiä. Olo on ollut ihan ok tuon vatsan osalta, mitä nyt kävellessä tuntuu välillä, että kaikki ei oo ihan omalla paikallaan tuolla sisällä Iltasella söin jo näkkileivän ja olin siitä niiiiin onnellinen että
Mun ongelma oli se, että lääkkeet oli niin isoja, että kun otin niitä ja sit yritin syödä niin tuli huono olo ja oksennus Eihän sitä heti tajunnut, että lääkkeet jäi vähän niinkuin sumpuksi liitoskohtaan, mutta kun sain särkylääkkeen imeskelymallisena enkä pahoinvointilääkettä laikaan niin ruoka meni jo sisään ja pysyi siellä eikä pahaolokaan vaivannut. Ja niin sain luvan lähteä kotiin
Apteekissa oli "hauska" käydä ja kotona katsella niitä purkkeja ja purnukoita ja miettiä miten ihmeessä muistan kaikki noi ja edellisetkin, joka päivä, puuuh!
Itse vatsan seudun jäljet ovat paljon pienempiä ja pienemmällä alueella kun luulin, jos nyt on noin huomaamatonta niin muutaman kk:den kuluttua ei nää enää mitään jälkiä. Olo on ollut ihan ok tuon vatsan osalta, mitä nyt kävellessä tuntuu välillä, että kaikki ei oo ihan omalla paikallaan tuolla sisällä Iltasella söin jo näkkileivän ja olin siitä niiiiin onnellinen että
Mun ongelma oli se, että lääkkeet oli niin isoja, että kun otin niitä ja sit yritin syödä niin tuli huono olo ja oksennus Eihän sitä heti tajunnut, että lääkkeet jäi vähän niinkuin sumpuksi liitoskohtaan, mutta kun sain särkylääkkeen imeskelymallisena enkä pahoinvointilääkettä laikaan niin ruoka meni jo sisään ja pysyi siellä eikä pahaolokaan vaivannut. Ja niin sain luvan lähteä kotiin
Apteekissa oli "hauska" käydä ja kotona katsella niitä purkkeja ja purnukoita ja miettiä miten ihmeessä muistan kaikki noi ja edellisetkin, joka päivä, puuuh!
kiva kuulla susta papepa! Onko kipuja? (: Tehtiinkö sulle nyt kans gbp? Täällä on eka päivä joka menee ihan suht. hyvin. Eilinen oli vielä aika hoopoilua... Unta kans tarttee aika paljon, eilen nukuin suurimman osan päivästä ja yölläkin nukuin jopa ihan hyvin! Tänäänkin ehdin jo yhdet vajaan tunnin päikkärit ottaa..
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Unta unta unta..... vähän väliä lisää. Varsinaisesti ei oo kipuja, mut voi vitsit kun äskenkin kävin "kävelyllä" niin koko ajan kyljessä/vatsassa missä lie pistos, eikä laukee ei Aamulla oli kyllä väsymystä; jotenkin oli tyhjä olo siitä mitä nyt suuhunsa laittaa.... ennenkuin muisti, että puuroo sitä vois syödä, ja hyvältähän se maistu. Juominen, uh välillä tekis mieli juoda, mut sit se määrä, en oikein osaa vielä pelailla näitten juttujen kanssa. Lasketaanko kurkun syöminen juomiseksi vai syömiseksi
Ohitushan mulle HyeeNa tehtiin ja tuo seuralainen jaksaa muistuttaa mua, että vastahan mua pari päivää sitten ronkittiin, että kyllä sitä saa ihan olla kipeenäkin. Syöminen sinänsä on lähtenyt hyvin liikkeelle, kalaa, perunaa ja kasviksia uunissa ja suussa ja jo vatsassa Mutta kun tänään katsoin itseeni peilistä niin väitän, että muutamia vuosia on tullut kasvoihin lisää ikää, niin pahat silmäpussit mulla, vaikka nukkunut oon ja paljon.
Ohitushan mulle HyeeNa tehtiin ja tuo seuralainen jaksaa muistuttaa mua, että vastahan mua pari päivää sitten ronkittiin, että kyllä sitä saa ihan olla kipeenäkin. Syöminen sinänsä on lähtenyt hyvin liikkeelle, kalaa, perunaa ja kasviksia uunissa ja suussa ja jo vatsassa Mutta kun tänään katsoin itseeni peilistä niin väitän, että muutamia vuosia on tullut kasvoihin lisää ikää, niin pahat silmäpussit mulla, vaikka nukkunut oon ja paljon.
A-PU-VA!
Mulla on ongelma. Syöminen sujuu ihan kiitettävästi verraten siihen, että leikkauksesta on neljä päivää. Mutta tuo juominen, siinä on ISO ongelma, sillä se ei suju. Aikaa syömisestä oli pitempään kun oikein keskityin juomiseen. Siis hitaasti vettä ja tauko ja vettä ja pienehkö suullinen. Mutta se tuottaa vaan painetta yläselkään, ruokatorvessa ylösnousemisen tunnetta ja röyhyjä. Olo ei ole ollenkaan hyvä Miten voi olla mahdollista, että juominen tökkii näin pahasti, mutta syöminen sujuu. Puuroo, jugurttia ja rahkaa menee kyllä, mutta kun elimistö tarvis sitä nestettä. Pitänee varmaan huomenna jo soitella osastolle
Mulla on ongelma. Syöminen sujuu ihan kiitettävästi verraten siihen, että leikkauksesta on neljä päivää. Mutta tuo juominen, siinä on ISO ongelma, sillä se ei suju. Aikaa syömisestä oli pitempään kun oikein keskityin juomiseen. Siis hitaasti vettä ja tauko ja vettä ja pienehkö suullinen. Mutta se tuottaa vaan painetta yläselkään, ruokatorvessa ylösnousemisen tunnetta ja röyhyjä. Olo ei ole ollenkaan hyvä Miten voi olla mahdollista, että juominen tökkii näin pahasti, mutta syöminen sujuu. Puuroo, jugurttia ja rahkaa menee kyllä, mutta kun elimistö tarvis sitä nestettä. Pitänee varmaan huomenna jo soitella osastolle
Onneksi noissa nestemäisissä ruuissakin on sitä nestettä, että et sie vielä muutamassa päivässä nestehukkaan kuole.
Kokeile tekeekö muut juomat saman kuin vesi, esim moni on täällä palstalla todennut että vesi ei onnistunut, mutta esim tee toimi. tai sokeriton mehu tai maito tai joku. Eli ei sen ole pakko olla sitä vettä pelkästään.
Minullakin juominen tökkii edelleen (lähinnä siis että en muista juoda) ja alussa vesi teki pahaa. Mutta kahvia muka onnistuin juomaan, kahvi taas on diudireetti niin sitten oli pakotettava itsensä juomaan muutakin...
Hitaasti hyvä tulee
Kokeile tekeekö muut juomat saman kuin vesi, esim moni on täällä palstalla todennut että vesi ei onnistunut, mutta esim tee toimi. tai sokeriton mehu tai maito tai joku. Eli ei sen ole pakko olla sitä vettä pelkästään.
Minullakin juominen tökkii edelleen (lähinnä siis että en muista juoda) ja alussa vesi teki pahaa. Mutta kahvia muka onnistuin juomaan, kahvi taas on diudireetti niin sitten oli pakotettava itsensä juomaan muutakin...
Hitaasti hyvä tulee
trintilla- Viestien lukumäärä : 406
Registration date : 12.02.2012
Kokeile laittaa juominen pulloon ja sekoita jotain siihen veden sekaan. Juomapullo mukaan kulkemaan päiväksi, siitä näkee hyvin juodun nesteen määrän. Aseta tavoite ensin 0,5 litraan ja lisää hiljakseltaan juomista. Ja suosi nestepitoista ruokaa.
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Kiitos trintilla ja hansu ohjeista. On se kumma, että vaikka olenkin lueskellut pitkään ja paljon näitä juttuja täällä niin multa on kokonaan mennyt ohi sellainen mahdollisuus, ettei vesi "sovi". Tuntuu ihan käsittämättömälle, että mehu (tiiviste+vesi) käy, mutta pelkkä vesi tuottaa kipua. Ei ymmärrä tätä ei. Rasvatonta maito Plussaa olen saanut juotua, aikaisemmin en juonut maitoa enää ollenkaan, tämä maistuu jopa hyvältä Sitten ne Profeel-juomat ovat olleet hyviä, niitäkään en sietänyt ennen leikkausta, niistä saa nestettä, energiaa ja niitä tärkeitä proteiineja. Sitten olen vedellyt Bonan luumua jugurtin ja rahkan kanssa niin, ettei ole tarvinnut apteekin tuotteita käyttää
Ihanaa on, että kahteen päivään ei ole kylkeen pistänyt, eikä ole tarvinnut niitä särkylääkkeitä syödä. Leikkausjäljet eivät ole vihotelleet lainkaan, mutta saunaan tekee mieli ja paljon. Pikkuhiljaa kävelylenkkiä on saanut pidentää, vielä ihan tosi lyhyitä, mutta pari kertaa päivässä. Olo on kaikenkaikkiaan loistava, en uskoisi leikkauksessa olleenikaan, jollen olisi itse ollut paikalla Tai enhän tiedä muuta kun menneeni leikkaussaliin ja että nyt on 5 pientä jälkeä ja 8 tikkiä vatsassa
Ihanaa on, että kahteen päivään ei ole kylkeen pistänyt, eikä ole tarvinnut niitä särkylääkkeitä syödä. Leikkausjäljet eivät ole vihotelleet lainkaan, mutta saunaan tekee mieli ja paljon. Pikkuhiljaa kävelylenkkiä on saanut pidentää, vielä ihan tosi lyhyitä, mutta pari kertaa päivässä. Olo on kaikenkaikkiaan loistava, en uskoisi leikkauksessa olleenikaan, jollen olisi itse ollut paikalla Tai enhän tiedä muuta kun menneeni leikkaussaliin ja että nyt on 5 pientä jälkeä ja 8 tikkiä vatsassa
Kolme kuukautta leikkauksesta ja sisätautilääkäri tavattu. Paino on tippunut MUN mielestä naheesti, mutta sekä ravintoterapeutti, että lääkäri ovat olleet tyytyväisiä tuloksiin. Eli leikkauksesta on paino pudonnut 10 kg ja painoindeksi on pudonnut kaikenkaikkiaan 46:sta 36:een
Kaikkein oudointa on ollut käydä vaatekaupassa ja ostaa xl vaatteita ja kokeilla jopa välillä x kokoa. Muutos tuosta 5xl:stä on ihanaa
Musta tuntu välillä pahalta käydä täällä lukemassa, kun toisilla oli leikkauksen jälkeen paino ruvennut tippumaan hurjaa vauhtia ja itsellä numerot jäpitti paikoillaan mutta pitäisi vain muistaa, että kaikki tuo on yksilöllistä, tärkeintä on katsoa itseään ja omia tekemisiään.
Vesi on kokonaan pois mun juomavalikoimasta, jopa mehuun lantrattuna rupes tuleen huonoa oloa, ja mehussa kun on niitä kaloreitakin. Jostain kumman syystä Bonaqua kivennäisvesi toimii hyvin, vaikka eikös sekin vettä oo Kaloreita en laskeskele (tästä joku saanee hepulin ) enkä proteiinejakaan, mutta pidän huolta, että syön joka päivä pari profeel rahkaa tms valmistetta. Valitsin B-vitamiinin pistoksena, sillä pillerien syönti ei ole mun juttuni ja niitä on ihan tarpeeksi, lisäksi se on tehokkaampi JA halvempi
Yhdelle ystävälle ja äidilleni olen asiasta kertonut, ystävä oli hyvä juttu, mutta äidin reaktio; "et kai sää herranjumala sellaista ole mennyt tekemään!!!!" sai minut toivomaan, että olisin pitänyt suuni vain kiinni.
Muuten olen tyytyväinen tekemääni päätökseen ja tähän leikkaukseen. Heikkoja hetkiä on ollut ja välillä olen kaivannut (lohtu)syömista. Kun melkein koko ikänsä on tunteitaan käsitellyt syömällä (joo on terapiakin tuttua ) niin eihän tämä helppoa ole.
Kaikkein oudointa on ollut käydä vaatekaupassa ja ostaa xl vaatteita ja kokeilla jopa välillä x kokoa. Muutos tuosta 5xl:stä on ihanaa
Musta tuntu välillä pahalta käydä täällä lukemassa, kun toisilla oli leikkauksen jälkeen paino ruvennut tippumaan hurjaa vauhtia ja itsellä numerot jäpitti paikoillaan mutta pitäisi vain muistaa, että kaikki tuo on yksilöllistä, tärkeintä on katsoa itseään ja omia tekemisiään.
Vesi on kokonaan pois mun juomavalikoimasta, jopa mehuun lantrattuna rupes tuleen huonoa oloa, ja mehussa kun on niitä kaloreitakin. Jostain kumman syystä Bonaqua kivennäisvesi toimii hyvin, vaikka eikös sekin vettä oo Kaloreita en laskeskele (tästä joku saanee hepulin ) enkä proteiinejakaan, mutta pidän huolta, että syön joka päivä pari profeel rahkaa tms valmistetta. Valitsin B-vitamiinin pistoksena, sillä pillerien syönti ei ole mun juttuni ja niitä on ihan tarpeeksi, lisäksi se on tehokkaampi JA halvempi
Yhdelle ystävälle ja äidilleni olen asiasta kertonut, ystävä oli hyvä juttu, mutta äidin reaktio; "et kai sää herranjumala sellaista ole mennyt tekemään!!!!" sai minut toivomaan, että olisin pitänyt suuni vain kiinni.
Muuten olen tyytyväinen tekemääni päätökseen ja tähän leikkaukseen. Heikkoja hetkiä on ollut ja välillä olen kaivannut (lohtu)syömista. Kun melkein koko ikänsä on tunteitaan käsitellyt syömällä (joo on terapiakin tuttua ) niin eihän tämä helppoa ole.
Sivu 3 / 3 • 1, 2, 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa