Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Neuvokaa, te viisaammat!

+12
etana
lihava89
HyeeNa!
pilvipouta
Paloma
Petronella
piipa2012
Aino
Pallokala
Raimondo56
trintilla
Huhmare
16 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

Neuvokaa, te viisaammat! - Sivu 2 Empty Vs: Neuvokaa, te viisaammat!

Viesti kirjoittaja trintilla To Helmi 07, 2013 6:13 pm

Tokihan se varmaan kaikista olisi kiva jos käytännöt olisivat samat, mutta samalla pitäisi esim. leikkausjonot saada samoiksi jokapaikassa. Nyt on tilanne se, että etelä-suomessa on mahdollista päästä leikkuriin 1/2 - 1 vuosi lähetteestä kun esim. oulussa jonotusaika on 2-4 vuotta.

Tuo jonotusaika oli suurin syy miksi itse lähdin Tallinnaan leikkaukseen, minulle kun suoraan ilmoitettiin, että kun en asunut Oulussa vaan naapurikunnassa, niin nopeimmillaankin menisi vähintään 3 vuotta. Siinä vaiheessa ei paljoa kiinnosta pitäisikö laihduttaa 6kk vai vuosi...

Mutta tosiaan käytännöt on erilaisia, Tallinnassa ei tarvinnut edes eneillä, käskivät vain jättää punaisen lihan ja alkoholin pois muutama viikko ennen leikkuuta jotta maksa pienenee... näin ne maailmallakin on eri jutut Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja meevin To Helmi 07, 2013 8:49 pm

Ilmeisesti nää esivalmistelut riippuu myös siitä, kuinka paljon sitä liikapainoa on. Sain ainakin sen käsityksen rav.terapeutilta. Ja vähän muutenkin laihdutushistoriasta. Joskus haluavat myös "testata" motivaatiota, mutta siihen nyt luulis lyhyempikin aika kuin vuosi riittävän. Tai sitten se on vaan joakisen lääkärin oma mielipide joka vaikuttaa, sillehän nyt ei voi mitään. Mutta ensi vuoden alustahan saa itse valita sairaalan johon haluaa hoitoon.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012

Viesti kirjoittaja *Perhonen* Pe Helmi 08, 2013 3:37 am

Mitäpä sitä hyvää asiaa kiireellä pilaamaan.

Tavoitteenani ei ole niinkään nopea vaan ennen kaikkea pysyvä painonpudotus. Jos pystyn jatkamaan syömistä ja liikkumista samalla tavalla kuin viimeiset 9kk, niin painohan putoaa varmasti. Ilman toivetta päästä laihdutusleikkaukseen en olisi koskaan uskonut pääseväni näinkään pitkälle. Olen toki laihduttanut ennenkin, mutta aikaisemmilla kerroilla "vain" 10-30kg. Nyt olen oppinut myös syömään ravintoarvoltaan hyvää ruokaa, mm. paljon proteiinia ja vihanneksia, vitamiineja unohtamatta. Aluksi mahdollisuus päästä leikkaukseen antoi motivaation laihdutukseen, nyt ajattelen välillä, että jos onnistun muuttamaan pysyvästi elämäntapojani, en ehkä tarvitsekaan leikkausta...

Toivottavasti jokainen saavuttaa oman elämänsä unelmat, tavalla tai toisella. Ja ehkä tärkeintä ei olekaan perille pääseminen, vaan matkanteko sinänsä. Että osaisi elää ja nauttia elämän pienistä iloista ja suruista...
*Perhonen*
*Perhonen*

Viestien lukumäärä : 62
Registration date : 13.06.2012

Viesti kirjoittaja mainiomatamimimmi Ke Maalis 06, 2013 6:48 pm

MINÄ kävin sistautipolilla ja ensin labrassa. lääkäri sanoi,että sinua ei ehkä leikatakaan kun olet liian lihava (148kg)kirjoitinkin siitä täällä aiemmin. Ei puhunut mitään pudotettavista kiloista ,rähisi että miksei ole aloitettu kolesterolilääkitystä ja samaan henkeen tuumasi,etten minäkään sitä tässä vaiheesssa aloita.sokereihin viittasi kintaalla.paastosokeri ei ole laskenut alle7 otan 2tabua illalla 1aamulla.kuitenkin sanoi,että minä en leikkauksesta päätä ja passitti tilaamaan rt-ajan joka on huhtikuussa.erittäin kiireinen ja ynseä, ylimielinen tohtori.olen koko käynnistä ymmälläni miksköhän kävin ja mitä jatkossa?onkohan muilla vastaavia kokemuksia? tämä kaikki lahdessa

mainiomatamimimmi

Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 01.03.2013

Viesti kirjoittaja meevin Ke Maalis 06, 2013 11:16 pm

Huh, kuullostipa ikävältä. Toivottavasti jatkossa osuu kohdalle empaattisempia ihmisiä.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012

Viesti kirjoittaja hansu To Maalis 07, 2013 2:40 pm

Mainiomatamimimmi, sulleppa on osunut ynseä tohtori kohdalle.

Sisätautilääkäri ei ole se viimeinen, joka leikkauksesta päättää. Kirurgi ja anestesialääkäri ottavat kantaa asiaan myös. Eikä tuo sinun painosi ole suoranainen este leikkaukseen pääsylle. Ei auta muu kuin taistella eteenpäin rohkesti ja ottaa annetut tiedot ja ohjeistukset vastaan ravitsemusterapeutilta. Toivottavasti se käynti on antoisampi.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja Huhmare Pe Maalis 08, 2013 4:55 pm

Menossa ensi viikolla, painossa ei hurraamista. Käsittääkseni siellä on vastassa eri rt ja että minulta loppuvat käynnit eli niitä saa olla vain tietty määrä ennen leikkausta (4?). Kolmas on nyt.

Mutta ainakin kilpirauhaslääkitys on saatu, kiitos ihanan työterveyslääkärini.

Huhmare

Viestien lukumäärä : 21
Registration date : 19.07.2012

Viesti kirjoittaja mainiomatamimimmi Pe Maalis 08, 2013 6:38 pm

Kiitos Hansu,näin minäkin ymmärsin ja sistautilääkäri sanoi itse,että hän ei kuulu siihen ryhmään,joka leikkauksesta päättää,onneksi. kävin jo terv.keskuksen rt:llä ja sain ohjeet 1200kalorin diettiin.yritän nyt näillä mennä eteenpäin kun keskussairaalan rt on vasta huhtikuun lopulla. olen kyllä aika sitkeä ajamaan asiaani-

mainiomatamimimmi

Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 01.03.2013

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa