Kumpi leikkaus
+4
Kimby
trintilla
Rosmariini
pilvipouta
8 posters
Kumpi leikkaus
Kumman leikkauksen ja minkä takia olette sen halunneet? Onko leikkauspöydällä kenelläkään vaihdettu leikkaus tapaa?
pilvipouta- Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012
Vs: Kumpi leikkaus
Kaikkialla ei edes pysty valitsemaan leikkaustapaa...
Rosmariini- Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 16.02.2011
Minä valitsin sleeven koska koin sen "pienemmäksi pahaksi", eli kun ei suolistoon kosketa niin ei tarvitse vitamiineja miettiä- Sleeve sopi minulle myöskin siitä syystä, että minun ongelmani ei koskaan ole ollut makean syönti, vaan pääasiassa ainainen näläntunne ja liian isot annokset.
Minulla on todettu 2. tyypin diabetes ja kilpirauhasen vajaatoiminta, lääkäri suositteli ohitusta koska siitä on enemmän tutkimustuloksia diabeteksen hoidossa. Mutta koska kävin Tallinnassa yksityisellä sain itse valita leikkauksen ja valitsin sleeven.
Minulla on vain hyviä kokemuksia, ei ole tullut närästystä (ekat 3kk söin happolääkettä, sen jälkeen ei mitään), haavat parani hyvin ja paino putoaa. Diabeteslääkkeet jäivät leikkuriin.
Vaikka tämä minulle onkin ollut hyvä ratkaisu, me jokainen ollaan erilaisia, ja toisille ohitus on parempi vaihtoehto. Kannattaisi jutella näistä lääkärin kanssa ja katsoa mitä hän suosittelee, lisäksi hakea tietoa kaikista vaihtoehdoista (tämä palsta on siihen hyä apu) ja sitten tehdä oma päätös. Loppupeleissä se olet kuitenkin sinä joka sen mahan kanssa elää lopun elämäänsä, niin olisi tärkeää, että itse olet ratkaisuusi tyytyväinen
Minulla on todettu 2. tyypin diabetes ja kilpirauhasen vajaatoiminta, lääkäri suositteli ohitusta koska siitä on enemmän tutkimustuloksia diabeteksen hoidossa. Mutta koska kävin Tallinnassa yksityisellä sain itse valita leikkauksen ja valitsin sleeven.
Minulla on vain hyviä kokemuksia, ei ole tullut närästystä (ekat 3kk söin happolääkettä, sen jälkeen ei mitään), haavat parani hyvin ja paino putoaa. Diabeteslääkkeet jäivät leikkuriin.
Vaikka tämä minulle onkin ollut hyvä ratkaisu, me jokainen ollaan erilaisia, ja toisille ohitus on parempi vaihtoehto. Kannattaisi jutella näistä lääkärin kanssa ja katsoa mitä hän suosittelee, lisäksi hakea tietoa kaikista vaihtoehdoista (tämä palsta on siihen hyä apu) ja sitten tehdä oma päätös. Loppupeleissä se olet kuitenkin sinä joka sen mahan kanssa elää lopun elämäänsä, niin olisi tärkeää, että itse olet ratkaisuusi tyytyväinen
trintilla- Viestien lukumäärä : 406
Registration date : 12.02.2012
Minä olen mukana SLEEPASS-tutkimuksessa Peijaksessa joten mun leikkaustapa arvottiin. Kun arpa osui Sleeveen olin ensin pettynyt. Olisin voinut siinä vaiheessa lähteä tutkmuksesta ja valita ohituksen jos olisin halunnut. Mutta päätin että ei tämän projektin onnistuminen ole kiinni leikkaustekniikasta vaan itsestäni. Hetkeäkään en ole katunut, ja nyt 3 vuotta jälkeenpäin on helppo olla tyytyväinen arvan valintaan. Mitään ongelmia tai komplikaatioita ei ole ollut. Kaikkea voin syödä vähän enkä ole ikinä dumpannut tai oksentanut leikkauksen jälkeen.
Ainakin suomalaisen tiedon mukaan Sleeveläiset joutuu kyllä myöskin tarkkailemaan esim. sekä D että B12 vitamiinin saantia. Tämä johtuu siitä että vatsalaukusta on poistettu osa joka tuottaa yhtä proteiinia mikä tarvitaan juuri esim. B12 vitamiinin imeytymiseen ohutsuolessa. Joten vaikka suolistoa ei ole saksittu niin silti on todennäköistä että joutuu syömään pillereitä loppuelämän. Mulla oli vuosi sitten B12 taso melkein alarajalla, ja nyt olen vuoden syönnyt Betolvexiä joka päivä ja nyt arvot oli ylärajalla joten nyt syön joka toinen päivä B12 pillerin. Multivita plus ja kalkit menee joka päivä loppuelämäni.
Ainakin suomalaisen tiedon mukaan Sleeveläiset joutuu kyllä myöskin tarkkailemaan esim. sekä D että B12 vitamiinin saantia. Tämä johtuu siitä että vatsalaukusta on poistettu osa joka tuottaa yhtä proteiinia mikä tarvitaan juuri esim. B12 vitamiinin imeytymiseen ohutsuolessa. Joten vaikka suolistoa ei ole saksittu niin silti on todennäköistä että joutuu syömään pillereitä loppuelämän. Mulla oli vuosi sitten B12 taso melkein alarajalla, ja nyt olen vuoden syönnyt Betolvexiä joka päivä ja nyt arvot oli ylärajalla joten nyt syön joka toinen päivä B12 pillerin. Multivita plus ja kalkit menee joka päivä loppuelämäni.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Kimby, kiitos tästä tiedota. Itsellä kun ei tuota tietoa ollut. Kaikki vitamiinitasot yms oli ok 3kk leikkauksesta, mutta täytynee pyytää uudet tutkimukset keväällä kunhan palaan Suomeen.
Mä aloitin tuon B12 pillerin syönnin vasta 2 v leikkauksen jälkeen kun arvot pikkuhiljaa tippuivat siitäkin huolimatta että syön esim. 4 kananmunaa päivässä jotka ovat täynnä B12 vitamiinia. Kerran vuodessa kannattaa nää arvot tsekkauttaa. D, B12 ja kalkki ovat ainakin sellaisia mitä suomessa yleensä kehoitetaan syömään pillereinä leikkauksen jälkeen.Kimby, kiitos tästä tiedota. Itsellä kun ei tuota tietoa ollut. Kaikki vitamiinitasot yms oli ok 3kk leikkauksesta, mutta täytynee pyytää uudet tutkimukset keväällä kunhan palaan Suomeen.
Kyllä mullekin lekuri mainitsi monivitamiinien syönnistä, ongelmaksi tuli vain se, että kaikki monivitamiinit joita olen kokeillu aiheuttavat pahan olon (lue: tulevat ylös 15 minuutin kuluessa), joten pitänee ruveta kokeilemaan eri vitamiineja yksittäin..
Toi kuulostaa aika erikoiselta. En muista kuulleeni aikaisemmin kellään olevan vastaavaa ongelmaa. Multivita plus on se mitä Suomessa suositellaan. Oletko sitä kokeillut? Ja tuota B12 (Betolvex) joutuu melkein kaikki syömään erikseen koska missään monivitamiinivalmisteessa ei ole sitä riittävän paljon, jos ollenkaan. Lisäksi suositellaan Calcichew D3 Fortea 2 päivässä.Kyllä mullekin lekuri mainitsi monivitamiinien syönnistä, ongelmaksi tuli vain se, että kaikki monivitamiinit joita olen kokeillu aiheuttavat pahan olon (lue: tulevat ylös 15 minuutin kuluessa), joten pitänee ruveta kokeilemaan eri vitamiineja yksittäin..
En muista mitä merkkejä suomessa kerkesin kokeilla, mutta jotta tilanne ei olisi helppo, niin joudun vielä kilpirauhasongelmien takia etsimään vain monivitamiineja joissa ei ole jodia. Eli vaihtoehdot on aika vähissä. vissiin noin 4 eri merkkiä kokeilin, ennen kuin luovutin, nyt toivon saavani kaiken tarvittavan monipuolisesta ruuasta...
Mutta oikein paljon kiitoksia näistä B12 yms. tiedoista, itsellä kun ei niistä ole ollut tietoa lainkaan.
Mutta oikein paljon kiitoksia näistä B12 yms. tiedoista, itsellä kun ei niistä ole ollut tietoa lainkaan.
Mulla pysynyt B12 arvot hyvin 2,5 leikkauksesta muuten kuin raskaus aikana, jolloin olen vetänyt 30 päivän kuurin 1000mg/vrk ja se on riittänyt. D-vitamiiniarvot pysyneet aina hyvinä, mutta proteiinivarastot olleet liian matalat raskaus aikana ja nousseet heti raskauden loputtua itsekseen.
Sleeve mullakin takana ja ihan ehdottoman tyytyväinen olen leikkkaukseen ja myös leikkaustapaan. GBP en olisi suostunut menemään.
Sleeve mullakin takana ja ihan ehdottoman tyytyväinen olen leikkkaukseen ja myös leikkaustapaan. GBP en olisi suostunut menemään.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Minulle on tehty GBP-leikkaus eli mahalaukun ohitus ja kaikki on mennyt hyvin pientä komplikaatiota lukuunottamatta. Minulle ei olisi tullut kuuloonkaan sleeve närästysvaivojen takia. Tiedän nyt pari henkilöä, jolle on tehty sleeven perään ohitusleikkaus refluksitaudin vuoksi.
Leppis- Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011
Peijaksen kirurgin Leivosen mukaan näitä on kunnallisella puolella tehty kuitenkin vain 3 kpl Suomessa joten kovin yleistä se ei ole. Minä tunnen yhden henkilön jolle on tehty GPB sleeven aiheuttamien närästysvaivojen takia.Tiedän nyt pari henkilöä, jolle on tehty sleeven perään ohitusleikkaus refluksitaudin vuoksi.
Kuukausi sitten leikattiin yksi eli tuon tiedon voi päivittää luultavasti 4 kpl:seen.
Tosin ne ovat varmaan siksi harvinaisia, koska sleeveä on tehty vähemmän.
Eiku se oli se kolmas Kävin häntä samalla katsomassa osastolla kun kävin Peijaksessa vuositarkastuksessa ja silloin kysyin asiaa Leivoselta. Tämä siis hieman reilu kuukausi sittenKuukausi sitten leikattiin yksi eli tuon tiedon voi päivittää luultavasti 4 kpl:seen. Wink
bypass tehtiin kun tuo närästys kiusaa
Simppa83- Viestien lukumäärä : 64
Ikä : 41
Registration date : 20.03.2012
Okei Kimby, oot selvästi ajan tasalla Te jotka olette vasta menossa leikkaukseen, niin kannattaa kuitenkin kirurgin mielipidettä kunnioittaa. Hänellä on paljon kokemusta asiasta. Suoraan sanoen, molemmat leikkaustavat tuntuvat radikaaleilta, mutta näin pystyy elämään.
Kiitos tiedoista! :bball:
Hyvää Uutta Vuotta kaikille! :shock:
Hyvää Uutta Vuotta kaikille! :shock:
Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm Pe Huhti 12, 2013 12:15 am, muokattu 1 kertaa
Sattui paperit käsiini ja luin taas mitä kaikkea minun pitää tehdä ennen leikkauspäätöstä. Niin siellä lukikin "Suunnitellaan ohitusleikkaus". Eli lääkäri onkin katsonut sen paremmaksi vaihtoehdoksi minulle.
Tehdäänkö Itä-Suomen (Kuopio, Joensuu) sairaaloissa edes muuta kuin ohitusta? En taida tietää yhtään sleeveä täällä tehdyn?
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Similar topics
» Leikkaus!!!
» Huomen olis leikkaus!---kotona taas leikkaus onnistui!
» Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset
» Leikkaus oli 21.3
» Huomen olis leikkaus!---kotona taas leikkaus onnistui!
» Todella suurten ihmisten laihdutusleikkaukset
» Leikkaus oli 21.3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa