Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Helmiäinen esittäytyy

+31
punatukka
Viipe
Heippis
Vilttis
Tuhatkeiju
Tötterö
annukka1955
tunis87
Pallokala
Elämä edessä
Tuplanainen
apila
Rosmariini
t.si
Nanne Napaneera
HyeeNa!
hansu
stina66
matamiina
Simppa83
tuulahdus
pilvipouta
Pellukka
Milja
meevin
Maria-76
Huugibuugi
Valma72
Virpsu
trintilla
Helmiäinen
35 posters

Sivu 2 / 8 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ke Tammi 16, 2013 12:05 am

Minun piti ainakin ennen leikkauspäätöstä ottaa verikokeet. Huomenna saan tietää tulokset Razz

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja hansu Ke Tammi 16, 2013 6:12 pm

Ota positiivisesti. Helpompi lähteä keskusteleemaan mahdollisesta leikkauksesta, jos on jo perustiedot asian suhteen jo tiedossa. Ja leikkausprosessi nopeutuu, jos tarvittavat tutkimukset on jo tehty.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Helmiäinen To Tammi 17, 2013 1:21 am

Kyllä, positiivisella mielellä ollaan! Olin vain varautunut pidempään odotukseen ja siihen että suurin osa kokeista tehdään lekurin jälkeen.

Mutta hyvä näin!
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ma Tammi 28, 2013 8:10 pm

Väliaikapäivitystä: sydänfilmi, spirometria, ravitsemusterapia ja labrat takana, huomenna ultra ja röngen ja sen jälkeen sisätautilääkäri. Ravitsemusterapeutti oli oikein mukava ja totesi, että leikkauskriteerit hänen mielestään täyttyy - lääkärihän sen päätöksen tekee, mutta oli hyvä kuulla terveydenhoidon ammattilaisen suusta että perusteet pitäisi olla kunnossa. Ainakin näillä tiedoilla.

Työterveyden ottamat labrat tuli takaisin ja arvot (kolesteroli, sokerit yms.) oli kaikki oikein hyvät, eli ei ole siis diabetes vielä päässyt iskemään! Toivottavasti pysyisikin loitolla.

Ravitsemusterapeutti antoi leikkauksen jälkeisiä ruoka-ohjeita, mukava päästä tutustuamaan niihinkin tarkemmin jo nyt. Yhä enemmän vaan vaikuttaa siltä, että leikkaus on tosiaan mahdollinen ja mulle sopiva juttu!
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ma Tammi 28, 2013 8:49 pm

Hyvä juttu helmiäinen että sulla etenee matka! (:
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ke Tammi 30, 2013 7:41 pm

Sisätautilääkäri näytti vihreää valoa! Eli leikkausta kohti mennään. Painoa pitää nyt pudottaa 10 kiloa kolmessa kuukaudessa ja gastroskopiajonossa ollaan. Mikkelissä on julkisella puolella vaan sinne kuukausien jonot Sad No, pitää nyt laihdutella huhtikuuhun asti ja katsoa sitten miten pitkät ne jonot tähystykseen on - eihän tuo kauheasti koko ajatus tähystyksestä innosta, joten ei sinällään ole kiirettä ennen huhti/toukokuuta. Pitää varmaan yksityistäkin sitten harkita jos jonot junnaa.

Lääkäri oli oikein mukava ja kiitteli paperia jossa oli käyrillä ja tekstillä laitettu ylös mun painohistoria.

Kaikki muut tutkimukset tähystystä lukuunottamatta on tehty ja kaikki oli ok, paitsi 1 sappikivi löytyi - sen leikkaamisesta päättää sitten joskus kirurgi. Onneksi on ollut oireeton.

Hymy tuli huulille heti kun sairaalasta ulos astelin - kyllä tämä tästä. Very Happy Ja nyt laihduttamaan!
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Pellukka To Tammi 31, 2013 12:11 am

Jee... no nii... hienoa Very Happy

Tästäkin huomaa kuin suuret erot on sairaanhoitopiireillä siinä miten edetään... mä kävin ennen sisätautilääkäriä ainoostaan labroissa ja ekg:ssä, seuraavaks on ravitsemussuunnittelijan aika ja sitten, jos kaikki menee eteenpäin on edessä kirurgi ja nukkumatti sekä se letkun nieleminen(mä sen onneksi nielin jo tossa pari viikkoa sitten muista syistä)...
ja mulle jäi hieman epäselväks sitten loppujen lopuksi, että missä kohtaa sitä painoo ihan aikuisten oikeesti pitäis alkaa pudottaan, täällä kuitenkin suositaan 8% painon laskua... jo on vaikeeta Very Happy

Mutta peukkuja sulle, mulle ja meille kaikille matkalla kohti kevyempää elämää cheers
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Paikkakunta : Päijät-Häme
Registration date : 29.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Helmiäinen To Tammi 31, 2013 1:05 am

Järjestys tosiaan vaihtelee, ihan samankin sairaalan sisällä. Lekuri yllättyi itsekin tänään siitä että mulla oli suunnilleen kaikki kokeet jo otettu - ei ollut katsonut koneelta kovin tarkkaan Smile

Kysy tuosta laihduttamisesta ravitsemussuunnittelijalta, hän osaa varmaan opastaa ja aikatauluttaa.

Tsemppiä taipaleelle myös sinulle, kyllä tämä alkaa tuntua jo ihan todelta cheers
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ti Helmi 12, 2013 12:52 am

Jippii, tänään tuli kutsu gastroon! Lääkäri "pelotteli" kuukausien jonoilla, mutta aika tuli huhtikuun puoliväliin, samoihin aikoihin on myös seuraava lääkäriaika.

Jos 10 kilon painonpudotus onnistuu ja jos gastrossa on kaikki ok, niin lähete Joensuuhun saattaa lähteä ennen kesää Very Happy Mutta askel kerrallaan, vaikka into pinkeenä tässä ollaankin!
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Valma72 Ti Helmi 12, 2013 1:18 am

Hienoa Helmiäinen!!!!

Olen tosi iloinen että sait ajan gastroon ja asia etenee kuin juna Smile Miten painonpudotus menee?
Valma72
Valma72

Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 51
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.05.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja stina66 Ti Helmi 12, 2013 1:26 am

Aivan mahtavaa Helmiäinen. Onnea sunny
stina66
stina66

Viestien lukumäärä : 92
Paikkakunta : Savo
Registration date : 16.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ti Helmi 12, 2013 3:37 am

Painoa olen pudottanut nyt lääkärikäynnistä asti, joka oli 30.1. Painoa on lähtenyt kolmisen kiloa, hitaasti mutta toivottavasti varmasti. Pudottelen siis ihan vaan ruokavaliolla, enen otan käyttöön jos paino ei muuten ala laskea. Merkkaan ruoat kiloklubiin ja olen erityisesti keskittynyt proteiinin saantiin.

Yritän totutella pienempiin annoskokoihin ja hitaaseen pureskeluunkin - joihin pitää toivon mukaan siirtyä jossain vaiheessa syksyä ihan kokonaan...
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja meevin Ke Helmi 13, 2013 7:23 pm

toi sun kuva on kyllä ihana,Helmiäinen. Tulen aina ihan hyvälle tuulelle kun sen näen.
Mä kanssa aloin tänään kiloklubiin taas ruokia merkkailemaan ja koitan saada pikkuhiljaa painoa alaspäin, ettei ainakaan siihen tökkäis tää homma.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ke Helmi 13, 2013 11:18 pm

Kiitos, minustakin kuva on kiva - sopii hoikalle ja vähemmän hoikalle minulle Smile

Painonpudotus alkoi tänään ekaa kertaa tökkiä, johan tässä on kaksi viikkoa laihdutettukin Very Happy

Olen yrittänyt pienentää annoskokoja ja satsata ruoan laatuun, nälkä/halu syödä hiipii säännöllisesti kroppaan. Jatkuva annoskokojen mittaaminen ja merkkaaminen väsyttää välillä, eikä motivaatiotakaan saa löysenevistä vaatteista yms. vielä. Onneksi täältä voi hakea motivaatiota ja kannustusta! Samassa jamasssa meitä on monta.
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ma Helmi 18, 2013 4:53 am

Helmiäinen, hienosti siulle etenee hommat - Tsempiä jatkoonkin! cheers

Miulla onkin sitten aamusta eka käynti Kys:illä..Ravitsemusterapeutti&Lääkäri..saa nähdä, mitä lääkäri haastaa tilanteestani..ihan vaan pik-ka-sen jännittää..Smile
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja t.si Ma Helmi 18, 2013 5:07 am

Nanne, tsemppiä huomiselle! sunny

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ma Helmi 18, 2013 2:45 pm

Nanne, käy kertomassa miten meni! Tsemppiä!

Mulla paino on tippunut nyt 4 kiloa ja viikonloppuna tunsin ensimmäistä kertaa, että joku vaate on LÖYSÄ Very Happy

Siitä innostuneena ostin uuden puseron, mukamas numeroa liian pienen, mutta perhana, sehän olikin ihan sopiva.

Jee!
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Valma72 Ma Helmi 18, 2013 2:59 pm

Hyvä Helmiäinen ja jee! Löysäksi käynyt vaate kuulostaa oikein hyvälle! Mä olen saanut ilmoituksen Joensuusta että lähete on mennyt perille ja kahden kuukauden sisään voisi odotella kutsua kirurgille. Kyllä on odottavan aika pitkä......... Tasapainoilen painoni kanssa, yllättävää kyllä paino on pysynyt
-12,4 tienoilla. Pitäisi kyllä saada pudotusmoodi taas päälle, mutta en pääse alkuun Crying or Very sad jotenkin tämä kaikki muu elämä vie voimat Question
Valma72
Valma72

Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 51
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.05.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ma Helmi 18, 2013 4:28 pm

Nokka pystyyn Valma72! Hyvä jos paino ei ole noussut, laihdutus vaatii tosiaan voimia ja aina niitä ei vaan ole. Mulla on perinteisesti tämä aika vuodesta laihdutukselle otollista - valo lisääntyy ja energiat nousee. Syksy onkin sitten toinen juttu... Ja eihän tässä ole lähtenyt vasta kuin tuo muutama kilo, urakkaa on edessä vähintään 10 x määrä Smile

Aloitin prosessin noin puoli vuotta sinun jälkeen, joten mielenkiinnolla seuraan sinun matkaa Smile Sulla on tulossa siis loppukeväästä käynti Joensuussa kirurgin juttusilla? Tiedätkö yhtään sanooko hän silloin jo alustavaa leikkausaikataulua? Olen ajatellut, että kesä - ainakin heinäkuu - varmaan pysäyttää tän prosessin vähäksi aikaa.

Muutenkin tuo kesä vähän jänskättää, paino pyrkii aina lomalla nousuun, pitää yrittää ottaa liikunta avuksi. Itse asiassa mulla on tänään tapaaminen työpaikan tarjoaman personal trainerin kanssa - pyydän häntä auttamaan liikuntapuolella tässä laihdutusprojektissa. Jos saisi lihaskuntoa nousemaan Basketball vaikka kahvakuulalla.

Olin nimittäin itselleni ystävä ystävänpäivänä ja ostin kaksi kahvakuulaa! Olen siitä lajista nyt innostunut, tehokasta, edullista ja sitä voi harrastaa myös kotona silloin kun itselle sopii.
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ti Helmi 19, 2013 2:51 am

Hellurei!!!! Very Happy

Nyt eka käynti Kys:illä takana..ja ihan hyvät fiilikset jäi.

Vihreää valoa näytti lääkäri ja en edes painon pudottukseen h e t i joutunut(kirurgi sitten varmaan viim. määrää)

Painoa tasan 130kg..ihan riittämiin, huh Shocked

Kovasti alan kyllä painostamaan itse kutakin yksikköä, jotta pääsisin noihin: Spirometria, Gastroskopia ja vatsan ultra ennen Kys:in kesän seisokkia,(lomat) joka alkaa heti Juhannuksen jälkeen.

Olisi kyllä huippu juttu jos ennen lomien alkua kokeisiin pääsisin.. tongue
..mitä nopsempaan kokeet ohi, sitä nopsempaan pääsen leikkaavan kirurgin juttusille ja päätetään leikkaus ajankohta..ja tie-ten-hin, jos mitään yllättävää löydöstä ei matkan varrella tule..mulla tuo Sappi on vaan sellainen, että se vaiva saattaa peheta leikkauksen jälkeen..nytkin aina kohtauksen tullessa, Tramalia täytyy ottaa..joskus 2-3x/kk..välistä taas harvemmin..ei Litalgin enää auta ollenkaan siihen kipuun. Neutral

Lääkäri sanoi, että v. 2012 leikattiin 50 potilasta..nyt ei kuulemma ole jonoja(yllätys, yllätys)potilaita lähikunnista ohjataan muuallekin, kuin Kuopioon.

..ja jos tosi tosi hyvin kävisi..leikkaus JO ennen Heinäkuun alun kesälomia(tuskin)..huih, en uskalla edes ajatella, jotta noin hienosti kävisi.

..mutta mutta..totuushan saattaapi sitten olla taas iiiiihan toinen mitä puheet..toivossa elellään..syksyllä/alkutalvesta 2013 kumminhin pitäis puukon alla tämän flikan jo olla Very Happy

..niin..ja labrakokeissa ei ollut mitään hälyttävää..paastosokeri 6.1 ja esim. fs-Kol 6.6(luulin, että huonomminhin asiat)

Lääkäri tuumasi: "haluat siis leikkaukseen"?..minä: "no, sitähän varten täällä olen"..lääkäri hetken päästä virkkoi: "juu, kyllä tuo sokeri selkeästi punaisella vilkkuu ja kun sinulla ollut se R-diabeteskin-04..niin leiukkausta minäkin puollan - laitellaan asiat etenemään"


Hyvä mieli kaiken kaikkiaan jäi tältä reissulta. sunny


Viimeinen muokkaaja, Nanne Napaneera pvm Ti Helmi 19, 2013 2:57 am, muokattu 2 kertaa
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja t.si Ti Helmi 19, 2013 2:55 am

Voi onnea Nanne!

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Nanne Napaneera Ti Helmi 19, 2013 3:01 am

t.si - Onnea roppakaupalla mukaan huomiselle!!!! I love you
..varmasti saat hyviä uutisia Smile
Nanne Napaneera
Nanne Napaneera

Viestien lukumäärä : 516
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 16.01.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ti Helmi 19, 2013 4:31 am

Hienoa Nanne! Toivottavasti saat ajat tutkimuksiin nopsaan. Lähestyvä kesä mietityttää minuakin - moni asia siirtyyy 1-2 kuukaudella...
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja meevin Ti Helmi 19, 2013 9:06 pm

Onnea Nanne. Meitä taitaa olla aika moni samassa tilanteessa...toivotaan että vuoden päästä voitais jo konkareina neuvoa uusia odottajia.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ti Maalis 26, 2013 9:31 pm

Piirua vaille 10 kiloa on nyt karistettu. Ensimmäiset työkaveiden huomiot asiasta on tulleet - pelkkää positiivista onneksi! Gastroaika 16.4. ja sisätautilääkärin luona toinen käyntikerta joskus toukokuussa.

Painonpudotus on sujunut hämmentävän helposti - ei nälkää eikä mielitekoja ja painokin on pudonnut kahdessa kuukaudessa hyvin. Syön noin 1200-1400 kaloriä päivässä, proteiinia painottaen.
Toiveissa on pudottaa ennen leikkausta mahdollisimman paljon painoa, nyt on sen suhteen toiveikas olo. Olen jonkun verran miettinyt tätä laihduttamista ja tullut siihen tulokseen, että nyt on motivaatio huipussaan ja tavoite sen verran selkeä, että painonpudotus onnistuu. Mulla on niin monta laihdutuskertaa takana ja melkein jokaisesta on jäänyt mieleen se "kituutus" ja nälkä. Tämä on tosin eka kerta, kun olen selkeästi satsannut proteiineihin ja vähentänyt todella rankalla kädellä huttuhiilareita. Ehkä siinä salaisuus?

Joensuussa leikatut, tiedättekö miten kesä vaikuttaa sairaalan aikatauluihin? Sairaalan nettisivuilla on viime kesän poikkeusaukioloajat ja siellä lukee monessa kohtaa että "supistettua toimintaa".
Sitä vaan olen pähkäillyt, että jos mulla on sisätautilääkäri toukokuussa ja sieltä lähtee lähete leikkaavaan sairaalaan , niin onko mitään mahiksia nähdä kirurgia ennen syksyä? Question

Itse leikkaushan menee reippaasti syksyyn, mutta olispa kiva käydä kirurgin juttusilla ennen lomia.

Näillä mietteillä kohti kevättä!
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 2 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 8 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa