Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Helmiäinen esittäytyy

+31
punatukka
Viipe
Heippis
Vilttis
Tuhatkeiju
Tötterö
annukka1955
tunis87
Pallokala
Elämä edessä
Tuplanainen
apila
Rosmariini
t.si
Nanne Napaneera
HyeeNa!
hansu
stina66
matamiina
Simppa83
tuulahdus
pilvipouta
Pellukka
Milja
meevin
Maria-76
Huugibuugi
Valma72
Virpsu
trintilla
Helmiäinen
35 posters

Sivu 8 / 8 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 8 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Pe Toukokuu 16, 2014 12:50 pm

Joo, kiireessä syöminen leikkauksen jälkeen on vähän hankalaa, mutta toisaalta määrät on pienet. Hyvä että Valopää harjoittelet tätä jo nyt, ennen leikkausta. Samaa itsekin yritin tehdä noin vuosi sitten, jolloin ei vielä ollut mitään leikkauspäivämäärää - ja nyt on jo puoli vuotta leikkauksesta! Tsemppiä odotteluun - käytä tosiaan se aika hyödyksesi.
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 8 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ma Kesä 02, 2014 7:06 pm

Labrat, RT ja lekuri käyty ja valtakunnassa kaikki hyvin! Kaikki labrat näytti hyviä tuloksia, tosin D-vitamiinia voisi kuulemma ottaa lisääkin, vaikka viitearvoissa olinkin. Ihana oli kuulla että olen onnistunut syömään oikein! Myös painonpudotukseen oltiin tyytyväisiä, tosin kukaan ei ole koskaan minulle mitään tavoitteita tms. asettanut - paitsi tietysti itse.

Hypoglykemia-oireista kerroin ja niihin suhtauduttiin mielestäni hyvin. Ruokavalio-ohjeita sain RT:ltä ja nyt toivon että asia pysyy kurissa. Huojentavaa oli myös kuulla, että hypot voivat tulla ja mennä - ei siis välttämättä mikään loppuelämän riesa.

Roikkoleikkauksia ei minulle ehkä ole tulossa, tosin niistä ei varsinaisesti vielä edes ole keskusteltu, mutta lääkäri tutki mahan ja totesi että erittäin hyvältä näyttää. Enemmän mua harmittaakin jalat ja kädet, kun nahkat heiluu rumasti ja reidet hinkkaa edelleen hameen kanssa vähän yhteen. Mutta pieniä on nämä murheet, kokonaisuuteen olen tosi tyytyväinen. Seuraava kontrolli loppuvuodesta.
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 8 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Helmiäinen To Elo 07, 2014 6:39 pm

Kesäloma takana ja paluu arkeen aloitettu. Loma meni uuden mahan kanssa erinomaisesti, reissuilla ja vierailuilla, juhlissa ja arkena. Sain omasta mielestäni syödä ja juoda kaikkea mitä halusin, määrät on vaan pienemmät. Hiilihapollisia juomia välttelin kesään asti, mutta niitäkin meni vähän, muutama siideri kesän aikana - hitaasti. Myös jäätelöä söin, joskus kokonaisen, joskus pienen palan. Yksi poikkeus viime kesiin verrattuna oli tuoreet mansikat - niitä söin 5 ja kärsin melkein vuorokauden vatsakivuista ja pahoinvoinnista. En tiedä oliko mansikat syypää vai sattuiko joku vatsatauti vaan iskemään. Herkku-mansikat olen nyt jättänyt suosiolla vähäksi aikaa rauhaan.

Sapiskaa annan itselleni liian vähästä juomisesta ja proteiinejakin olisi varmaan pitänyt enemmän syödä/juoda. Myös vitamiinien ottaminen meinasi unohtua välillä. Mutta hyvä huomata että paluu arkeen on tuonut entiset hyvät rutiinit takaisin.

Paino heilahteli kesän aikana 1-2 kiloa ylös ja alas, mutta on aikalailla sama kuin kesäkuussa, sopii mulle. Tavoitepainoon on matkaa enää noin 5 kiloa - sen toivottavasti saavutan tämän vuoden puolella.

Kaiken kaikkiaan onnistunut loma ja nämä helteetkin on ollut paljon helpompi ottaa vastaan kevyempänä.

Aurinkoista kesän jatkoa kaikille!
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 8 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Pe Loka 31, 2014 7:45 pm

Paino jumittaa ja syykin on selvä - syön liikaa ja juon liian vähän. Mulle on tämä syksy painonhallinnan kannalta ollut aina hankala, ja samaa näyttää olevan elämä myös leikkauksen jälkeen. Hyvä huomata - taas kerran - että leikkaus on vain apu ja tuki tähän elämänkestoiseen painonhallintaan. Ainakin minulla, jolla ei ole vaikeuksia syödä tai juoda mitään. Määrät on on tietysti pienemmät ja proteiinit yms. on ensisijaiset. Herkkuja voin valitettavasti syödä ilman dumppareita yms.

Se 5 kiloa on siis edelleen työn alla, mutta olkoon. Painoindeksi on nyt himpun yli 27. Lähtötilanteessa se oli 46, joten pitää olla tyytyväinen.

11.11. tulee vuosi leikkauksesta, kyllä menee aika äkkiä. Joulukuun alussa lääkäri, RT ja labrat, sitten taas selviää miten kroppa voi.

Mukavaa talven odotusta kaikille leikatuille ja leikkausta odottaville!
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 8 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja meevin To Marras 06, 2014 4:51 pm

Hyvinhän sulla on mennyt. Mulla samat ongelmat, juuri mistään ei ole dumppia tullut, ja jos onkin niin nopsaan menee ohi. Ja suklaa on ihan yhtä hyvää...tosin riittä pari riviä kun ennen meni koko levy helposti. Nyt kun pikkujoulut on ohi, niin ensi viikosta pitää taas terrästäytyä ja jättää herkut. Mulla vuosikontrolli on kirjaimellisesti vuosikontrolli, eli 2.12 kuten viime vuonna leikkauskin.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Paikkakunta : keskisuomi
Registration date : 21.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 8 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ma Elo 17, 2015 6:16 pm

Heips!

Pitkästä aikaa tällä palstalla - tässä kuulumisia. Minut on siis leikattu marraskuussa 2013 Joensuussa. Lähtöpaino oli 122-123 ja alimmillaan paino oli vuosi sitten 71-72. Nyt paino on 77-78 ja toiveissa olisi saada se tuohon 70 pintaan. Työtä pitää tehdä, sillä ruokailut menee mulla tosi hyvin  - liiankin hyvin. Annoskoot pyrin pitämään leikatuille sopivina, mutta mulle kyllä mahtuisi enemmänkin. Dumppareita ei juurikaan ole, mutta tiedän miten niitä saa...

Napostelua pyrin vähentämään ja aloin tänään merkkaamaan ruokailuja kiloklubiin - säännöllisyys, napostelujen karsiminen, liikunnan lisääminen ja veden juominen on nyt mun reseptit. Välillä pännii TOSI paljon, kun paino pyrkii ylös, mutta yritän pitää fiiliksen positiivisena. Tiedän että minun pitää löytää se hyvän olon paino ja opetella pitämään paino siinä. Jojoilijalle opittavaa, vaikka leikkaus onkin tukena.

Verensokerit pyrkii joskus liikunnan aikana laskemaan liikaa, mutta muuten ei leikkaus ole tuonut kuin hyvää tullessaan. En kovin paljon enää ajattele leikkausta vaan pyrin elämään ihan tavallista elämää - pienellä mahalla.

Tsemppiä kaikille leikkaukseen menijöille ja hyvää loppukesää!
Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Paikkakunta : Etelä-Savo
Registration date : 28.11.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Helmiäinen esittäytyy - Sivu 8 Empty Vs: Helmiäinen esittäytyy

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 8 / 8 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa