Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

laihdutusleikkauksen hinta yleisellä puolen?

4 posters

Siirry alas

laihdutusleikkauksen hinta yleisellä puolen? Empty laihdutusleikkauksen hinta yleisellä puolen?

Viesti kirjoittaja minna87 Ti Elo 04, 2009 4:53 am

elikkä siinä se kysymys tulikin.... minulla on pituutta 161senttiä ja painoa 174kg eli olen sairaanloisen lihava, kävin lääkärissä juttelemassa leikkausasiasta ja laittoi lähetteen/suosituksen yleiselle puolen leikkaukseen....

minna87

Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 37
Registration date : 04.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

laihdutusleikkauksen hinta yleisellä puolen? Empty Vs: laihdutusleikkauksen hinta yleisellä puolen?

Viesti kirjoittaja haaho Ti Elo 04, 2009 12:31 pm

Yleisellä puolella laihdutusleikkauksen hinta koostuu poliklinikkamaksuista ja sairaalahoitopäivämaksuista. Polimaksu on n. 25 euroa ja osastohoitopäivämaksu 30 euroa. Leikkauksen oikea hinta on kunnallisellakin puolella tuo n. 10 000, mutta potilas maksaa siitä n. kymmenesosan. Lisäkustannuksia tulee tietysti, mikäli on tarpeen tehdä useampia tutkimuksia tai sairaalajakso pitkittyy, mutta parista sadasta puhutaan, ei tonneista.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009

laihdutusleikkauksen hinta yleisellä puolen? Empty hinnasta

Viesti kirjoittaja muotovalio To Elo 06, 2009 3:24 pm

Julkisessa terveydenhuollossa, ainakin OYSissa, leikkauksen hinta on kunnille noin 4200 euroa. Päälle tulevat tutkimukset ja poliklinikkakäynnit ja hinta jää reilusti alle 10 000.
Yksityisellä (ihan varmasti pientä eroa on eri tahoilla mutta tuskinpa paljon) leikkauksen hinta on 11 700 euroa josta KELA ei korvaa oikeastaan yhtään mitään. Lisäksi päälle tulevat kaikki esikäynnit ja kokeet, tutkukset, kontrollit yms eli kokonaishintaa tulee noin 15 000 euroa. KELA korvaa osan lääkäripalkkioista, omien taksojensa mukaan tosin joilla ei ole mitään tekemistä tämän arkielämän ja maksettavien hintojen kanssa.

muotovalio

Viestien lukumäärä : 52
Registration date : 05.08.2009

laihdutusleikkauksen hinta yleisellä puolen? Empty Vs: laihdutusleikkauksen hinta yleisellä puolen?

Viesti kirjoittaja perhonen Pe Elo 21, 2009 4:38 pm

Okay, täällä siis tietoa hinnoista. Selevä se, pelkkää pässinlihaa. Minua on informoitu toisin, en käy väittelemään sillä minulle se on loppujen aivan sama.

perhonen

Viestien lukumäärä : 56
Registration date : 03.05.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa