Yksityisen puolen valinneet
+10
annmari
GoodEnough
luke64
Elämä edessä
turkutuulia
saimaannorppa
hansu
BigMama
Wee2be
pillipulla
14 posters
Sivu 1 / 1
Yksityisen puolen valinneet
Hei
Mietin mitkä asiat ovat vaikuttaneet siihen minne olette hakeutuneet leikkaukseen? Jos olin oikein ymmärtänyt Suomessa leikkaa yksityisesti vaan Terveystalo ja Eira? Tänään kun soitin Eiraan niin leikkauksen hinnaksi sanoivat vähän reilut 12 000e, plus sit tarvittavat verikokeet ym joutuu kustantaan itse mutta muuten kaikki käynnit ovat tuossa hinnassa.
Mietin mitkä asiat ovat vaikuttaneet siihen minne olette hakeutuneet leikkaukseen? Jos olin oikein ymmärtänyt Suomessa leikkaa yksityisesti vaan Terveystalo ja Eira? Tänään kun soitin Eiraan niin leikkauksen hinnaksi sanoivat vähän reilut 12 000e, plus sit tarvittavat verikokeet ym joutuu kustantaan itse mutta muuten kaikki käynnit ovat tuossa hinnassa.
pillipulla- Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 18.03.2011
Vs: Yksityisen puolen valinneet
Olin T-talossa ja miksi? Siksi, ettei mulla ole julkisesta terv.huollosta mitenkään maireaa kuvaa enkä halunnut lähteä niille pakko eneilyille joilla peloteltiin (ei se ene niinkään, vaan se eneryhmään jonottaminen , vaikka en mä muutenkaan olisi kyennyt 10 viikkoa sillä olla..), halusin yksilöllistä palvelua ja yksityisesti (julkisella ei tiedä kenet tapaa..).. Ja se, että yksityiselle pääsi nopeammin, kun ensin itse mietiskelee tätä asiaa muutaman vuoden, niin sitten kun se päätös syntyi halusin ..no mullekaikennytheti..
T-taloon hakeuduin, koska jo sinne soittaessani sain todella mukavaa ja asiallista keskustelua ja homma vaan tuntui rullaavan.. koin, että olisin siellä hyvissä käsissä. Ja sijainti on loistava toki myös.
Olisin varmasti sille 12000 keksinyt muutakin käyttöä, mutta nyt se oli varmasti hyvä sijoitus.
Jos minulla ei olisi ollut mahdollisuutta yksityiseen ilman lainan ottoa, olisin varmaan lähtenyt julkiselle katsastaan ja niellyt pelkoni ja toivonut parasta.
T-taloon hakeuduin, koska jo sinne soittaessani sain todella mukavaa ja asiallista keskustelua ja homma vaan tuntui rullaavan.. koin, että olisin siellä hyvissä käsissä. Ja sijainti on loistava toki myös.
Olisin varmasti sille 12000 keksinyt muutakin käyttöä, mutta nyt se oli varmasti hyvä sijoitus.
Jos minulla ei olisi ollut mahdollisuutta yksityiseen ilman lainan ottoa, olisin varmaan lähtenyt julkiselle katsastaan ja niellyt pelkoni ja toivonut parasta.
Hei mut leikattiin eirassa
ja mulla vaikutti oikeastaan samat jutut kuin wee2be:llä..
Tietenkin myös se että eirassa leikkaava lääkäri on Ruotsista tullut, ja jolla on mielettömän paljon kokemusta kyseisistä hoidoista, vaikutti positiivisesti
Olin myös aikaisemmin käynyt nielurisojen leikkuussa eirassa, ja silloin sain todella hyvää palvelua, ja tilat oli upeat:)
ja mulla vaikutti oikeastaan samat jutut kuin wee2be:llä..
Tietenkin myös se että eirassa leikkaava lääkäri on Ruotsista tullut, ja jolla on mielettömän paljon kokemusta kyseisistä hoidoista, vaikutti positiivisesti
Olin myös aikaisemmin käynyt nielurisojen leikkuussa eirassa, ja silloin sain todella hyvää palvelua, ja tilat oli upeat:)
BigMama- Viestien lukumäärä : 56
Ikä : 36
Registration date : 09.10.2009
Ja minut on leikattu Tilkassa. Vaasan M.Victorzon leikkaa siellä yksityisesti. Minulla gastroskopia ja ylävatsan Uä tehty jo aiemmin yksityisellä kotipaikkaunnalla , leikkaushinta silloin 10 300 euroa. Ja palvelu oli hyvää.
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Tilkkaan minäkin menossa ja Victorzonille´, hänellä on myös huima kokemus näistä leikkauksista. Leikk hinta on nyt 9800, plus varmaan vuorokausihinta 500e. On julkiselta niin huonoja kokemuksia, mm. kipulääkitystä sai ruinata, ja sitä pihdattiin, huone oli täys ja meteli sen mukainen. päätin että kun tosi kipeä on leikk.. jälkeen, ois tarpeen saada ees nukkua rauhassa, eikä kuunnella vierailijoiden pälätystä. koskaan ei saanut olla rauhassa, jopa virtsarakon katetrointia sai ruikuttaa tuntikaupalla, kun ei pissa tule anestesialääkkeiden takia minulla koskaan leikk. päivänä. kuitenkin lykkivät alusastiaan selän alle (selkä leikattu) ja olisi pitänyt pissata ylämäkeen. eihän siitä mitään tullut. saati että ämpäripöntölle sängyn viereen, vain verho suojana ja huone täys vierailijoita... silloiin päätin että ei julkiselle jos on mahd. välttää.
saimaannorppa- Viestien lukumäärä : 126
Registration date : 06.01.2011
Hei! Mulla ei paino riittänyt julkiselle puolelle vaikka oli selkä- ja polvivaivaakin jo ylipainosta tullut... Olis pitänyt odottaa vielä parikymmentä kiloa että olisin saanut verenpainetaudin ja diabeteksen Siksi yksityinen puoli ja rahapulan takia Tallinna- en saanut pankista tarpeeksi lainaa. Huonoja kokemuksia tuli minullekin julkisesta puolesta lopputalvesta; JÄRKKYÄ toimintaa ainakin Tyksin gastropuolella. Kunpa en vaan koskaan joutuisi sinne enää!
turkutuulia- Viestien lukumäärä : 154
Registration date : 20.10.2009
Turkutuulia: millaisia huonoja kokemuksia, pane vaikka yksärillä.
saimaannorppa- Viestien lukumäärä : 126
Registration date : 06.01.2011
Turkutuulia, mulla vähän sama homma ton julkisen puolen kanssa et bmi on 39 mut sen lisäks insuliiniresistenssi, pco ja ms-tauti(viimenen nyt ei tietenkään leikkuakseen pääsyyn vaikuta) Oon ollut jo 10v tayssin lasten osastolla sisällä diettailemassa ja siitä lähtien elämä sitä ollutkin. Ensiviikolla yritän "oikaisuvaatimusta" kielteisestä kaikkuu päätöksestä. Sisätautilääkäri puolsi ja kirurgi tyssäs viimeks. Ravitsemus terapeutti ottaa nyt asian uudestaan esille ja suosittelee uudestaan leikkausta. Mut epäilen mahdollisuuksiani niin vahvasti että ens viikolla lähetän terveystaloon lappuja ja lippuja itestäni ja yritän sitten josko mun vakuutus voisi korvata kys lekkaiksen mulle.
Toivon sydämestäni pillipullalle hyvää tuulta ja onnea leikkuupolullesi!!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Kiitos "elämä edessä" Onnea ja kaikkee siihen liityvää kyllä tarvitaan. Ravitsemusterapeutti soitti Tayssista tänään ja tyssäs kuten viimekin kerralla. Viidestä kilosta mun kohdalla kiinni et ylittyis tuo bmi 40 raja mut siltipä. Se tuumas että kun 50 on jonossa leikkaukseen jolla monella on bmi rutkasti enemmän niin ne ei kriteereistä voi tinkiä nyt resurssi pulan vuoksi. No en lannistu vaan yritän nyt sitten josko se mun vakuutus kattais leikkauksenmyksityisellä puolella...
moi .
Mä kävin Tallinnassa 5/08.
Hinta oli silloin 4000egee, koko keissi.
Nyt ylipainosta 80% poissa, vaikka joudun käytämään lihottavia lääkkeitä,
Mä kävin Tallinnassa 5/08.
Hinta oli silloin 4000egee, koko keissi.
Nyt ylipainosta 80% poissa, vaikka joudun käytämään lihottavia lääkkeitä,
luke64- Viestien lukumäärä : 58
Ikä : 60
Registration date : 10.11.2009
Itse olen Eiraan menossa leikattavaksi. Julkiselle puolelle ei varmasti ole mitään mahdollisuuksia, koska BMI on 35. Hintavahan tuo leikkaus on (12 600 € muistaakseni), mutta maksan sen mielelläni. Palvelu on ollut alusta asti todella hyvää (ravintoterapeutti ja koordinaattori ovat tavoitettavissa aina, lomiltaankin jos on tarvetta) ja uskon, että loppukin menee yhtä hienosti. Muihin vaivoihin olen hakenut apua julkiselta puolelta (selkä- ja nivelvaivat, verenpaine, vuosia jatkunut närästys), enkä ole saanut mitään apua.
GoodEnough- Viestien lukumäärä : 8
Registration date : 22.06.2011
Olen menossa Tallinnaan leikattavaksi, leikkauspäivä 23.8. Valitsin yksityisen puolen aika lailla samoista syistä kun muutkin täällä kirjoitelleet, pää ei olisi kestänyt pitkää odotusaikaa ja julkisen puolen pallottelua. Bmi on 40, eli sillä hilkulla ollaan olisiko julkiselle puolelle ollut asiaakaan.
Valitsin suomalaisen firman, jossa alku- ja jälkitarkastukset hoidetaan Suomessa ja itse leikkaus sitten Tallinnassa. Koko paketin hinta on 7600, siihen sisältyy myös matkat ja kuljetus satama-sairaala-satama. Suomessahan tuohon reiluun 12 000 euroon sisältyy kai vaan yksi yö sairaalassa. Tässä pidetään 5 päivää, ja jos kirurgi katsoo ettei ole vielä sen jälkeen siinä kunnossa että voisi lähteä kotiin, ei lisäpäivistä veloiteta.
Pääsin konsultaatioon alle viikon varoitusajalla, heti sen jälkeen aloitin eneilyn että tarvittavat 2 viikkoa tulee täyteen, ja sitten parin viikon varoitusajalla leikkaukseen. Eli asiat on edistyneet niin huimaa vauhtia ettei meinaa pää pysyä mukana, julkisellahan kai vähän senkin takia "koetellaan" eli on pitkät odotusajan. Uskon kuitenkin tästä selviäväni koska olen asiaa harkinnut jo pitkään ja hankkinut paljon tietoa.
Palvelu on ollut tähän asti loistavaa, toivottavasti jatkokin menee hyvin. Olisi kiva kuulla kokemuksia jos joku on vastaavalla reissulla ollut. Jännittää kyllä melkoisesti.
Valitsin suomalaisen firman, jossa alku- ja jälkitarkastukset hoidetaan Suomessa ja itse leikkaus sitten Tallinnassa. Koko paketin hinta on 7600, siihen sisältyy myös matkat ja kuljetus satama-sairaala-satama. Suomessahan tuohon reiluun 12 000 euroon sisältyy kai vaan yksi yö sairaalassa. Tässä pidetään 5 päivää, ja jos kirurgi katsoo ettei ole vielä sen jälkeen siinä kunnossa että voisi lähteä kotiin, ei lisäpäivistä veloiteta.
Pääsin konsultaatioon alle viikon varoitusajalla, heti sen jälkeen aloitin eneilyn että tarvittavat 2 viikkoa tulee täyteen, ja sitten parin viikon varoitusajalla leikkaukseen. Eli asiat on edistyneet niin huimaa vauhtia ettei meinaa pää pysyä mukana, julkisellahan kai vähän senkin takia "koetellaan" eli on pitkät odotusajan. Uskon kuitenkin tästä selviäväni koska olen asiaa harkinnut jo pitkään ja hankkinut paljon tietoa.
Palvelu on ollut tähän asti loistavaa, toivottavasti jatkokin menee hyvin. Olisi kiva kuulla kokemuksia jos joku on vastaavalla reissulla ollut. Jännittää kyllä melkoisesti.
annmari- Viestien lukumäärä : 11
Registration date : 29.07.2011
Syyskuulla olis ODL:ssä leikkaus. Kunnalisessa oli homma sitä luokkaa pelleilyä, etten olisi jaksanut odotella 3-vuotta! ja siinä ajan kuluksi pidellä 10 viikon enejä!
m30/157- Viestien lukumäärä : 29
Registration date : 27.01.2010
Valitsin yksityisen, koska en halunnut jonotella paria vuotta. Minut leikattiin Tallinnassa, sain Rein Adamsonille konsultaatio- ja leikkausajan parin kuukauden kuluessa.
Olen todella tyytyväinen, että raavin rahat kokoon ja menin rohkeasti Tallinnaan. Koko mun elämä; terveys, asenne jne on muuttunut sen jälkeen.
Kuukauden kuluttua olen menossa uudelleen Adamsoninille korjausleikkaukseen ja odotan sitä kovasti.
Olen todella tyytyväinen, että raavin rahat kokoon ja menin rohkeasti Tallinnaan. Koko mun elämä; terveys, asenne jne on muuttunut sen jälkeen.
Kuukauden kuluttua olen menossa uudelleen Adamsoninille korjausleikkaukseen ja odotan sitä kovasti.
2Shy- Viestien lukumäärä : 62
Registration date : 31.03.2010
Minut leikattiin Odl.ssä. Julkiselle puolelle en todennäköisessti olisi päässyt koska BMI oli 35. Pää ei olisi kestänyt odottelua eikä vatsa pitkää eneilyä. Yksityispuolella olet asiakas, julkisella puolella potilas. Siinä asenteessa on huima ero.
Inka- Viestien lukumäärä : 142
Registration date : 10.06.2011
Kiitos kaikille vastuksista. T- talon asiakkaaks päädyin ja tyytyväinen olen ollut tähän asti. 10.10.2011 on leikkaus jos kaikki menee suunnitelmien mukaan
Sama aika ja sama paikka leikkaukselle!
Tapaamme siellä Pillipulla
- Saranna -
Tapaamme siellä Pillipulla
- Saranna -
Saranna- Viestien lukumäärä : 34
Registration date : 22.02.2011
Voi kun hienoa saada täältä jo etukäteen kohtalotoveri ja eihän mikään niin parasta kun vertaistuki. Vaikka ei nyt kovasti leikkaus jännitä vielä niin lähenpänä todennäköisesti ja paljon. Mua ei ole koskaan ennen operoitu jos ei lasten syntymiä lueta niin tosiaan ensinmäinen kerta sairaala hoidossa. Tosi hyvän palvelun oon tähän asti saanut ja edessä olisi ainakin vielä yksi ravitsemusterapeutin aika Helsinkiin ennen leikkuuta...
Ja taidat olla muutenkin vähän samankaltaisella polulla kun mä, aloitin eka julkisella puolella kans. Ja mullehan ei ole vielä korvaus päätöstä iffistä tullut, mutta myös vanha vakuutus mikä kattoi jo kirurgilla käynnin, koska katsovat sen sairaudenhoitona ja vakuutus niin vanha et uudet pykälät ei koske. Nyt vaan odottelen maksusitoumusta leikkaukseen
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa