Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Milja esittäytyy

+9
Maria-76
trintilla
stina66
PyöreäMuoto
Miramar
Rosmariini
HyeeNa!
maija411
Milja
13 posters

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Milja esittäytyy Empty Milja esittäytyy

Viesti kirjoittaja Milja Su Syys 02, 2012 4:38 pm

Hei kaikille! Olen hakutumassa laihdutusleikkaukseen, kovin tämä taival tuntuu olevan vain niin piiiiitkä. Ehdin välillä jo epäillä koko projektia Rolling Eyes ja välillä odotan kuin kuuta nousevaa bounce . Ensimmäisen kerran olen käynyt tk lääkärillä asian tiimoilta keväällä 2009, olen käynyt ravitsemusterapeutilla kahdesti ja sisätautilääkärillä, kaikki ovat näyttäneet vihreää valoa leikkaukseen. 2 vuotta olen jo odottanut pääsyä Oysiin, jossa tehtäisiin se lopullinen päätös leikkauksesta ja sitten alkaisi eneily. Ei voi muuta sanoa kuin että odottavan aika on pitkä!!! Lohdutukseksi se että alan olemaan jo kärkipäässä jonossa Oyssiin Smile

Milja

Viestien lukumäärä : 71
Registration date : 02.09.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Milja esittäytyy Empty Vs: Milja esittäytyy

Viesti kirjoittaja maija411 Ti Syys 04, 2012 4:52 am

Heippa!

Jopa oot saanu jonottaa. Mulla meni lähetteestä vajaa puol vuotta ku oli leikkauspäätös tehty ja siitä hiukan päälle ½ v ku leikkausoli tehty. Tää TYKSissä Turussa.

Tsemppii ja pidän peukkui et pääset etiäpäin vauhdikkaammin.
maija411
maija411

Viestien lukumäärä : 180
Registration date : 21.12.2011

Viesti kirjoittaja Milja Pe Syys 07, 2012 3:03 pm

Joo, kateellisena luen joidenki tarinoita ilman piiitkiä jonotusaikoja Smile. Eilen sain tietää että Oulu ei ehkä laikkaakkaan kovin kauaa enää vaan ulkoistavat leikkauksen Helsinkiin ja Tampeereelle, saa nähdä joutuuko tässä vielä etelään leikkaukseen. Ei voikun ihmetellä tätä toimintaa täällä Lapissa.

Milja

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Pe Syys 07, 2012 4:23 pm

Jotenki kuulostaa todella oudolta ettei Oulussa enää leikattaisi. Varsinkin kun nämäkin leikkaukset alkaa olla yleistymässä ja leikkaavia sairaaloita lisätään pikkuhiljaa.
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011

Viesti kirjoittaja Milja Pe Syys 14, 2012 1:59 am

Jess, vihdoinki mennään taas eteenpäin asian kanssa. Minulle soitti tänään jonohoitaja Oulusta ja sanoi että 19.10 olisiaika skopiaan ja pkl käynnille, siittä jopa kuukauden päästä vois olla jo leikkaus cheers cheers cheers cheers !!! Nyt täytyy pikasesti otta ravitsemusterapeuttiin yhteyttä, että pääsee eneilemään mahdollisimman pian. Tuntuu uskomattomalta että vihdoinki leikkaus olisi toteutumassa bounce bounce bounce !!!!! Jonohoitaja sanoi että pyrkivät leikkaamaan minut mahdollisimman pian, kuulen leikkausajan silloin 19.10 kun menen käymään Very Happy .

Milja

Viesti kirjoittaja Rosmariini Pe Syys 14, 2012 2:30 am

Hienoa Milja! cheers
Rosmariini
Rosmariini

Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 16.02.2011

Viesti kirjoittaja Milja Ma Syys 17, 2012 9:24 pm

Sain ravitsemusterapautille ajan 2.10, jossa käydään läpi leikkaukasen jälkeistä aikaa...mitä voi södä ja miten paljon jne...

Olen jotenkin suuresti helpottunut, että leikkaus häämöttää. Koen että saan uuden mahdollisuuden, kun aikanaan syöminen meni pieleen ja lihominen alkoi ja on jatkunut vain. Kilpirauhasen vajaatoimintakin on osaltansa hankaloittanut painon hallintaa.

Tänään sain puhelun eräältä vanhalta tutulta joka oli leikattu, oli aivan ihana kysellä kaikenlaista leikkauksen jälkeiseen aikaan liittyvään elämään Smile. Minua ei pelota tällä hetkellä leikkaus yhtään, odotan innolla että pääsen leikkaukseen...olenko tehnyt asian itselle jo selväksi pääkopassa?...siltä se ainakin tuntuu sunny

Suurin haaveeni on juosta vielä puolimaratooni, minkäslaisia haaveita teillä muilla on tai on ollut?

Milja

Viesti kirjoittaja Milja Ti Syys 25, 2012 11:08 pm

Mie näin viimeyönä untaetten päässykhän leikkaukseen, Oyssisa sanothin että ei leikata vaan piti itekseen yrittää laihuttaa. Mie olin niin raivona siinä unessa, mutta ei sekhän auttanu mithän Laughing .

Jee, ensviikola on jo aika ravitsemusterapeutille. Tästä se lähtee rullaahman Smile

Milja

Viesti kirjoittaja Milja Ti Loka 02, 2012 11:59 pm

Mie kävin tänään ravitsemusterapeutilla ja mulla alakaaki eneily jo maanantaina cheers . Mulla siirrytään pelkkiin pusseihin pikkusen hitaammala tahila ko normisti, koska mulla on aijemmin tullu sydämenlisälyöntejä ko olen ollu oikein tiukala dietillä. Syy on toivottavasti siinä että olen alottanu sen aina liian äkisti ja enkä välttämättä ole kaikkia pusseja syöny joita olis pitäny, vaikka tiiän ettei niin piä tehä Rolling Eyes . Nyt on kuitenki motivaatio ihan eriluokkaa ko tietää että tämä on elämäni viiminen ened ennen leikkausta Smile .

ennää 2 vkoa ja 3 pvää niin saan tietää koska minut leikataan cheers

Milja

Viesti kirjoittaja Milja Ke Loka 03, 2012 12:02 am

ainiin ja painohan oli tietenki tähtitaivaisa Embarassed ...mutta eiköhän sitä nyt olla huipulla siinä asiasa ja toivottavasti suunta on alaspäin!

Milja

Viesti kirjoittaja Milja Ti Loka 09, 2012 2:11 am

No niin, tänään olen alottanu kevyen syömisen ja torstaina alakaa pussien korvaaminen aterioilla ja ened starttaa täysillä sitte sunnuntaina. Mulla on jo nyt vähän kevyempi ja energisempi olo...johtuu varmaan tästä valtavasta motivaatiosta ja innostuksesta mikä mulla on cheers .

Milja

Viesti kirjoittaja Miramar Ti Loka 09, 2012 10:01 pm

Onnittelut Milja, sinulla on ollut pitempi tie kuin minulla; tammikuussa tulisi lähetteestä OYS:iin 2 vuotta.
Sitä ennen tuli pähkäiltyä monta vuotta, jojoillen edes taas.
Ensi käynti marraskuussa ja toivottavasti leikkaukseen pian sen jälkeen.
Olen aloittanut eneilyn pikkuhiljaa, koska lähtöpaino on korkea, n 13 kg pitäisi vielä pudottaa, jotta olisi lähellä leikkauspainoa.
Tsemppiä t:Miramar

Miramar

Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 06.10.2012

Viesti kirjoittaja Milja To Loka 11, 2012 2:06 am

Kiitos Miramar Smile. Kyllä me saama oottaa melko pitkän taipaleen, jotka leikataan Oyssissa, mutta eiköhän meilä molemmila ala olemaan odotusaika täynä ja leikkaus ihan lähellä Smile.

Mulla on menny dietti tosi hyvin, olen noudattanu 1200kcal diettiä nyt 3 pvää ja huomenna alan korvailemaan pusseilla. Kävin tänään ostamassa eri makusia "litkuja". Ostin nutridietin mustikka smootieta, suklaamint sekä nutriletin kasvissosekeittoa...saapa nähä minkä on makusia, en ole ennen maistanu mithän nuista mausta Razz

Milja

Viesti kirjoittaja Milja Pe Loka 12, 2012 2:25 am

Nutridietin suklaa minuttu oli ihan jees minun mielestä. Huomena pääsee maistamaan sitte mustikka smootieta. Pikkasen on sydämen lisälyönnit vaivannu illan aikana, mutta ei onneksi pahasti, saa nähä miten sitte ko siirryn kokonaan pusseille Rolling Eyes . Lisälyönnit on minun vanhavaiva ja ne tahtoo aina lisääntyä tiukan kuurin aikana, sillä mulla onki nyt alotettu tämä enelle siirtyminen näin loivalla laskulla.

Milja

Viesti kirjoittaja Milja La Loka 13, 2012 2:45 pm

Jippii, eilen illala ei tullut yhtään lisälyöntiä...minun kroppa alakaa kait tottumaan tähän kuuriin cheers

Milja

Viesti kirjoittaja Milja Ke Loka 17, 2012 2:14 am

No niin, tänään mie uskaltauduin puntarille ja yllätys oli melekonen, paino oli pudonnut -5 kg viikossa. Olen ilmeisesti olu melkoisessa nestelastissa Smile. ENED sujuu hyvin, ei ole ollu vaikeuksia...vielä ainakaan. Tänään kävin mökillä ja paistoin makkaraa tyttärelleni, kyllähän se makkara tuoksu HYVÄLLE, mutta ajattelin että vielä joku päivä saan ottaa palan makkaraa Razz . Tänään en ole juonu tarpeeksi ko vähän päätä kivistäny, mutta ei auta ko lipitellä vishyä että päänsärky häipyy.

Milja

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Ke Loka 17, 2012 9:49 pm

Onnittelut,5kg viikossa on paljon Very Happy
Luin tuossa aiempia kirjoituksiasi,kerroit haaveesta juosta puolimaratonin....mahtavaa,mulla haaveena hölkätä ilman että polvet sanoo irti harrastuksen =) Minä kävelen tosi paljon koiran kanssa ja pyöräilen kesällä,välillä kun on tuntunut siltä,että tekisi mieli ottaa juoksuaskelia,olen tehny intervalliharjoituksia....no,muutaman kerran kärsii niin tehä,sitten taas kävellään vain ja kauan kun ei kärsi juosta....haaveilen siis hölkkäyksestä ja haaveilen tanssimisesta Smile
Oletko saanut tietää leikkauspäiväsi? Minulla se on 28.11
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 15.10.2012

Viesti kirjoittaja Milja To Loka 18, 2012 3:44 am

Kiitos PyöreäMuoto Smile!

Sullaki on samansuuntaset haaveet ko mulla. Mie olen ollu lapsena kova urheilemaan ja aikusenaki olen pyrkiny liikkumaan, mutta liikkuminen on ollut jaksottaista, mullaki polvet aika heikot, toinen varsinki, mutta ei auta ko toivoa että painon pudotus parantaa polvien kestävyyttä Smile.

Mahtavaa, sulla on leikkausaika jo aika lähellä, mie menen perjantaina Oyssiin ja sillon kuulen kauanko häätyy ENEillä ja koska suunnilleen leikkaus ois. Jonohoitaja lupaili että leikkaus olis mahdollisimman pian riippuen ENEilyn kestosta.

Mulla ei jännitä edelleenkään Oyssin reissu, gastroskopia edessä, mutta so what! (Hittoko tämä asenne säilyis ainaki sinne perjantaile bounce Rolling Eyes )

Milja

Viesti kirjoittaja Milja To Loka 18, 2012 11:36 pm

Huomenaa gastroskopiaan ja samalla treffaan kirurgin, anestesialääkärin ja sairaanhoitajan, jippii cheers . Samalla saan myös tietää kauanko häätyy ENEillä.

Milja

Viesti kirjoittaja Milja Pe Loka 19, 2012 8:29 pm

No niin, son Oysin reissu takana. Kaikki Gastrossa ok, no helikostahan tullee vastaus sitte joskus, muta muuten ok. Paino oli puonnu 8,9kg Shocked ...en meinannu uskoa Laughing ! Ne luppailivat mulle että saatan päässä leikkaukseen jopa 2-3vkon päästä, jos tullee peruutusaika, koska mulla ENED jo päällä ja painoki puonnu tarpeeksi. Nyt ei muutako ENED jatkuu ja aikaa oottelemaan bounce ...

Milja

Viesti kirjoittaja Milja Su Loka 21, 2012 11:38 pm

Viikonloppu vietetty mökillä kalastuksen parissa. ENED menossa 9. päivä. Välillä on ollu semmosta suolasen ruuan kaipuuta. Makeaa, esim. karkkia en ole kaivannu kertaakaan (vaikka olen oikia sokerihiiri), mutta suolasta kylläki. Olen kuitenki pysyny ruodussa tosi hyvin, mökilläkin savustettiin muikkuja, siikaa ja ahventa enkä maistanut kertaakaan vaan haistelin vain Very Happy . Joskus iltaisin ko saattaa olla vähän vaikeaa niin aamula voi sitte todeta taas että jess taas on yks päivä vähempänä ENEDiettiä cheers

Nyt häätyy vältellä isoja ihmismassoja ettei vain tartu pöpöjä, vaikka kylläpä ne lapset (4) voivat tuua niitä koulustaki ihan hyvin, mutta kuitenki jos vaikka se leikkaus tuliski pianki...kirjettä odotellessa.

Milja

Viesti kirjoittaja Milja Ma Loka 29, 2012 5:20 am

Heippa vaan! Tänne ei kuulu kummosempia. Eneilyä menossa 16. päivä. Hyvin mennee, ei ongelmia. Hyvin olen pysyny ruodussa, kun motivaatio on kohillaan niin kyllä se vain näkkyy onnistuvan Very Happy . Ensviikola meinaan soitella jonohoitajale onko mithän tietoakhan koska mulla olis leikkaus. Eipä täsä kummosempia, tsemiä kaikille Smile

Milja

Viesti kirjoittaja stina66 Ma Loka 29, 2012 12:38 pm

Tsemppiä eneilyyn Very Happy
stina66
stina66

Viestien lukumäärä : 92
Registration date : 16.02.2012

Viesti kirjoittaja Milja Ma Loka 29, 2012 7:13 pm

Kiitos Stina66!

Jee, mulla on leikkausaika cheers !!! Minut leikataan 19.11. Olen niin onnellinen Very Happy . Soitin jonohoitajalle ja hän oli antamassa just leikkausaikoja ja otin tietenki ensimmäisen mitä mulle ehdotettiin.

Milja

Viesti kirjoittaja trintilla Ma Loka 29, 2012 7:19 pm

Mahtia Very Happy
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Registration date : 12.02.2012