Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ensiaskeleita leikkaukseen

+10
tigertytto
tonnikeijukainen
Tepa43
muotovalio
haaho
Tikrustiina75
hylje
ihanasti lihava
Norsu
sannikki
14 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

ensiaskeleita leikkaukseen - Sivu 2 Empty Vs: ensiaskeleita leikkaukseen

Viesti kirjoittaja tigertytto La Syys 26, 2009 3:45 pm

Mulla samat fiilikset(eli mietin kamalasti tätä juttua)..pohtii..haluaa leikkaukseen...silti pelottaa...mitä jos kuolenkin..ei mulle voi tapahtua mitään näin ihanaa että oikeesti voisin olla vielä normaali kokoinen...mitä jos se leikkaus ei olekkaan mulle oikea vaihtoehto...jos tulen kovin kipeäksi siitä..ihanaa jos voin viettää hoikempana elämääni...plaa plaa plaa.?.?.?ihan kamalasti ajatuksia,oikeastaan kun nyt mietin niin tällä hetkellä mun ajatukseni joka päivä ovat varmaan 90% siinä leikkauksessa...Odotan sitä ihan kamalasti Laughing
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja Tuula Ma Syys 28, 2009 4:42 am

sannikki:
Minulla on leikkaus 12.10 Peijaksessa ja leikkaustapa arvotaan ja osallistun myös siihen tutkimukseen jossa maksaa tutkitaan,menen Meilahteen 7.10 sitä varten..
Tuula
Tuula

Viestien lukumäärä : 6
Ikä : 56
Registration date : 06.09.2008

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Syys 28, 2009 6:26 pm

affraid siis voiko tää leikkaus kariutua vielä siihen että polttaa??
Itse olen ajatellut niin että kun olen leikattu ja en siis voi edes syödä paljoa niin silloin lopettaisin sen tupakoinnin,koska se menee juuri niin kuin tuossa edellä sannikki kertoikin että jos lopetan polttamisen niin sitten tulee syötyä ns,sen tupakan tilallakin Mad
Eli jos lopetan polttamisen niin sitten lihoan entistä enemmänkin Shocked
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja haaho Ma Syys 28, 2009 10:59 pm

Moi Tigertyttö!

Tupakointi on aina leikkausriski muiden riskien lisäksi, eivätkä kirurgit suopein silmin sitä katso. Mutta kehottaisin sinua ottamaan asian esille lääkärin kanssa, niin saat tietää mitä leikkaava lääkäri on mieltä. Oletko kokeillut Chambix-lääkkettä tupakasta vieroitukseen? Muitakin keinoja on. Mutta mikäli sinua se lopettaminen pelottaa, niin ota lääkärin kanssa se puheeksi ja päätätte yhdessä mitä sille asialle kannattaa tehdä. Nikotiini on todella koukuttavaa, eikä varmasti kukaan terveydenhuollon ammattilainen sitä aliarvioi, vaan saat kaiken avun lopettamiseen.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Syys 29, 2009 1:09 am

Kiitos haaho vastauksestasi..en ole kokeillut tai edes kuullut tuosta kyseisestä lääkkeestä Rolling Eyes
onko se joku resepti juttu?
tigertytto
tigertytto

Viesti kirjoittaja hylje Ti Syys 29, 2009 2:57 pm

champix on resepti lääke kannattaa kokeilla, suosittelen , tigertyttö voi lukea ylempää mitä kerroin siitä,
lämpimästi suosittelen, puhu lekurin kanssa ja yhdessä ratkaiskaa miten toimitte.
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009

Viesti kirjoittaja Susanne Ke Syys 30, 2009 4:34 am

Hei, olen susanne ja toivon pääseväni leikkaukseen jonakin päivänä. Olen 161 cm ja painan 153 joten syytä olis. Olen kokeillut kaikkia diettejä maan ja taivaan välillä ja 2 vuotta sitten olin sairaalan diettikuulilla 10 kk jolloin söin vain nutrilett pussikeitoa sen koko ajan. paino tippui 25 kg paino tulee herkästi takaisin.
Lääkärit arivoi nyt onko minusta leikattavaksi . .
'Onko joku Pohjois-Karjalan keskussairaalassa leikattu?
Millaiset vat jonousajat. Kovasti olen viime keväästä tähän ajatukseeen jo valmistautunut. Kiva että löysin teidät.
En oikei hallitse vielä tätä forumia joten toivottavasti kirjoitin oikeeseen paikkan.

Viimeinen muokkaaja, Susanne pvm La Tammi 09, 2010 7:43 am, muokattu 1 kertaa

Susanne

Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 30.09.2009

Viesti kirjoittaja sannikki Su Loka 04, 2009 2:03 am

No juu en ole saanut tupakointia kokonaan lopetettua,yritystä kyllä on kovasti ja vähentänyt olen.Ai, niin Tuula!Sinulla on just viikkoa ennen leikkaus kuin minulla ja menen 6,päivä vielä tutkimuksiin ja sinä olet siellä 7 päivä, ihan vähän vaan menee eripäiville.Onnea sinulle leikkaukseen ja tosiaan perässä tullaan.Ajatukset varmaan pyörivät samoissa asioissa, jännittääkin jo vähän ja olen ruvennut tekemään kaikenlaisia asioita täällä kotona, että en sitten leikkauksen jälkeen varmaan pysty heti tekemään, sellaista valmistelua tämä on.Odottamista, ja tuntuu että painokin on pysähtynyt,aah

sannikki

Viestien lukumäärä : 80
Registration date : 05.07.2009

Viesti kirjoittaja sannikki To Loka 08, 2009 8:18 am

Heippa teille ihanat!
No olin alkuviikosta Peijaksessa tulotarkastuksessa.Oli todella pitkä ja kiireinen päivä,nukuin pommiin ja ehdin vasta 9-jälk.sairaalaan siis peijakseen.Kyllä leikkaus päivä määrättiin 19.10.09 kumma juttu ja nythän nuo ajatukset vallan pyörii tulevassa leikkauksessa, silti minulla on kyllä vahva tunne että kaikki menee hyvin.Minulle tehdään sleeve leikkaus ja tähänkin olen tyytyväinen.Olen mielestäni päässyt kyllä nopeasti-kesäkuussa hakeuduin lääkäriin ja siitä ollaan menty eteenpäin kuin juna.
Odottamisiin ja voimia kaikille jotka odottavat vielä leikkaukseen pääsyä ja teille onnelliset kenellä se on jo takanapäin
Sannikki

sannikki

Viesti kirjoittaja hylje To Loka 08, 2009 4:19 pm

hienosti mennyt !!!
, kuin ennenkin todettu kaikkialla Suomen sairaanhoitopiireissä ei mene ,
ei mene todellakaan noin nopeasti,
toisissa menee vuos toislla vuosia jonotukisssa.

tsemppiä ja nnea leikkaukseen ja eneilyyn!!!
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009

Viesti kirjoittaja ritu To Loka 08, 2009 5:07 pm

Sannikille
Kyllä olet nopeasti päässyt tiesi alusta loppuun kun alle puolessa vuodessa leikkaukseen sillä täällä eripuolilla suomea odottaa leikkausta monia ihmisiä joiden tie on kestänyt jo pitkälti toista vuotta ja odotusta kestää yhä vaikka odottajan aika on pitkä mutta en ole katkera vaikka odottaissa aika joskus pitkäksi meneekin.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

ensiaskeleita leikkaukseen - Sivu 2 Empty viikon päästä sairaalaan

Viesti kirjoittaja sannikki Ma Loka 12, 2009 4:50 am

No, niin viikko vielä odotusta, ja sitten on sleeve leikkaus.Kyllä on mielessä kaikki asiat kuoleman ja paremman terveyden välillä.Mietin jo miten sitä ostellaan uusia pienempiä vaatteita, tuntuu aivan ihmeelliseltä, voiko tämä olla totta, että minulla on nyt mahdollisuus parempaan elämään.Tarkoitan siis terveempään elämään, kun noita vaivoja on jo ihan riittämiin.Elämä on oikeastaan vaan selviytymistä jokaisesta päivästä jotenkin.Niin kipeä olen ollut jo monta vuotta, mutta onneksi tuo mieli on iloinen ja perhe tukena, niin on jotenkin aina jaksanut eteenpäin.
painoa pitäisi saada 4-kiloa pois, mutta vaa,asta meni patterit ja ajattelin etten vielä vaihdakkaan niitä, joten on sitten yllätys kuinka on eneily onnistunut.Tosin ihan tarkkaan en ole noudattanut, kun minun on ollut jätettävä ikäänkuin hyvästejä näille ruuille ja vielä olen maistanut vähän, hih.
No niin tässä sitä mennä hissutellaan ..Tsemppiä kaikille! Very Happy

sannikki

Viesti kirjoittaja Susanne Pe Loka 23, 2009 2:41 am

Jos ymmärsin ruotsalaisesta foorumista oikein niin he eivät leikkaa jos polttaa tupakkaa.
Tsemppiä kaikille . Perästä yritän tulla Basketball

Susanne

Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 30.09.2009

Viesti kirjoittaja sannikki La Loka 24, 2009 1:27 am

Tsadam!
Leikkaus tehty siis maanantaina 19 pvä.Kaikki on on mennyt hyvin ja toipuminen on vauhdissa.Pääsin eilen jo kotia ja sitten otinkin pienet unoset 14h,hih.tänään taas parempi vointi.
Peijaksessa olin ja siellä olivat kaikki lääkäristä laitosapulaiseen tosi ystävällisiä ja hoitivat minua tosi hyvin, tapasin muita saman leikkauksen läpikäyneitä, sleeven ja saimme vaihtaa kuulumisia, siitä oli todella suuri apu ja tuli tunne, ettei ole yksin tässä hommassa, vaan meitä on muitakin. Samoin huonetoverini olivat mahtavia ja kannustavia, heille suuri kiitos myös.
Nyt vaan jatketaan velli-japuurokuurilla kuukauden päivät ja opetellaan täysin uutta syömistä ja arvatkaas mitä, ei ole nälkä, mikä on mielestäni se paras juttu.
kaikille iloisia terkkuja! bounce sunny

sannikki

Viesti kirjoittaja Tirlittan La Loka 24, 2009 2:22 am

Hienoa Sannikki! Olipas kiva kuulla taas yhdestä hyvin menneestä leikkauksesta! Mukavia toipumispäiviä ja iloisia askelia kohti keveyempää elämää! Very Happy

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Registration date : 13.09.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 La Loka 24, 2009 2:53 am

Voi hyvin!!!!
T: tepa 43
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58