Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Nasu liittyy mukaan myös

+2
maija411
Nasu
6 posters

Siirry alas

Nasu liittyy mukaan myös  Empty Nasu liittyy mukaan myös

Viesti kirjoittaja Nasu La Elo 11, 2012 5:21 am

Hei kaikki Smile täällä kahden lapsen äiti liittyisi mielellään teidän joukkoon. Olen kärsinyt ylipainosta ainakin jo sen 13 vuotta ja sinä aikana yrittänyt laihduttaa moneen otteeseen kymmeniä kiloja mutta kaikki ovat tulleet takaisin korkojen kera (tuttu tarina monille) Crying or Very sad Nyt en enää oikein keksi muuta kuin jos yrittäisin päästä lääkärin juttusille ja ottaa aiheeksi minua päivittäin ahdistavan ylipainoasian ja sen onko mahdollisuutta päästä leikkaukseen. Verensokerit olleet vielä ok mutta sukurasite löytyy eli lähisuvussa on diabetes 2:sta ja sepelvaltimotautia. Lievä kilpirauhasen vajaatoiminta minulla on todettu ja masennustakin on ollut ja jatkuvaa väsymystä. Samoin kuorsaan paljon mutta uniapnea on pois suljettu. Kysyisin teiltä viisaammilta että osaatteko sanoa onko sillä mitään väliä varaako lääkäriajan yksityiseltä vai kunnalliselta? Todennäköistä on se että lääkäri ohjaa kääntymään ravitsemusterapeutin luokse jne. eikä ota kuuleviin korviinkaan tätä leikkausideaa. No mutta parempi edes yrittää Smile

Nasu

Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 11.08.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Nasu liittyy mukaan myös  Empty Vs: Nasu liittyy mukaan myös

Viesti kirjoittaja maija411 La Elo 11, 2012 1:34 pm

Heippa!

Ekaks tervetuloa joukkoon!

Nykyään lääkärit aika hyvin valistuneita tästä leikkauksesta. Eli mene ihmeessä kokeilemaan yleiseen ensin. Laihdutushistoriaa pitää olla että pääsee mukaan.

Tsemppii taipalelle Smile
maija411
maija411

Viestien lukumäärä : 180
Registration date : 21.12.2011

Viesti kirjoittaja trintilla La Elo 11, 2012 3:08 pm

Kunnallista kannattaa kokeilla ensin. Jos siellä on tosi tympiä vastaanotto tai ei löydy tietotaitoa, niin sitten kannatta esim. Täällä kysellä oman paikkakunnan yksityisistä ja varmasti löytyy sopiva lääkäri.

Onko sinulla tuo kilpparin vajaatoiminta hoidettu kuntoon...? Itsellä masennusoireet ja painonpudotus helpottivat kun kilppari meni melkein liikatoiminnan puolelle. Raja-arvoissa ollessa olo oli edelleen kaamea. Eli se kannattaa hoitaa kuntoon, niin muutkin asiat varmasti helpottuvat.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Registration date : 12.02.2012

Viesti kirjoittaja Rosmariini La Elo 11, 2012 6:01 pm

Nasu tervetuoloa mukaan!

Yritä ensin kunnalliselta puolelta. Jos saat lähetteen työpaikka- tai terveyskeskuslääkäriltä eteenpäin sairaalan sisätautilääkärille ni sit samal joudut/pääset ravitsemusterapeutin puheille.

Onko sinulla BMI 40-60? BMI 35 tarvitaan jos on joku lihavuuteen liittyvä sairaus.

Tsemppiä!
Rosmariini
Rosmariini

Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 16.02.2011

Viesti kirjoittaja Huugibuugi La Elo 11, 2012 7:29 pm

Tervetuloa Nasu! Smile

Minä olen ihan lähtöruudussa myös. Kunnalliselta puolelta menen koittamaan onneani itseasiassa jo ensiviikolla. Shocked Kieltämättä se jännittää, mitä lääkäri on mieltä tästä leikkausasiasta, kun itselläkin on ailahtelevia ajatuksia. Jonain hetkenä olisin valmis vaikka heti leikkuupöydälle, niin varma olen leikkuun puolesta, ja sitten tulee hetkiä, jolloin en ole ensinkään varma mitä tekisin!? confused Ajattelin kuitenkin mennä kovasti "varmana" asiani puolesta, näinollen hän päättäköön puolestani. Wink Meinaan, että jos näytän epävarmuuteni siinä tilanteessa, niin tarttuuko se lääkäriini!?!? Siksi varmana, vaikken niin varma olisikaan! Laughing

Eli siis kunnalista kannatta ensin kokeilla. Itse taidan tyytyä lääkärini päätökseen, eli en mene yksityiselle, jos en lähetettä nyt saa. Mutta sekin on mahdollista muualta se lähete saada. Smile Ei muuta kun rohkeasti asiat alulle vaan! Cool

Huugibuugi
Huugibuugi

Viestien lukumäärä : 108
Registration date : 02.07.2012

Viesti kirjoittaja Nasu Ti Elo 14, 2012 12:46 am

Kiitos teille ihanille vastauksista ja kannustuksesta Very Happy Mulla on siis kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen aloitettu jokin aika sitten Thyroxin-lääkitys. Hakusessa on vielä millainen annostus pitäisi TSH-arvon viitearvojen sisäpuolella. Painoindeksi on melkein 40 mutta esim. Meidän perhe- sivuilla (13.8.2012) oli että hedelmällisessä iässä olevat, raskautta toivovat naiset voisivat päästä leikkaukseen mikäli painoindeksi ylittää 35. Samoinhan on ollut että jos on liitännäissairauksia niin on mahdollisuus päästä leikkaukseen kunhan painoindeksi on 35. Sukurasite löytyy eli lähisuvussa on diabetes 2:sta ja sepelvaltimotautia.
Voikohan ruoasta ja esim.viinistä nauttia enää mikäli leikkaukseen pääsee? Toisaalta jos vaakalaudalla on terveys ja nautinto niin tietenkin terveys tärkeämpää. Onko teillä tietoa että voiko esim. lihaa syödä (muuten kuin soseutettuna) pientäkään määrää leikkauksen jälkeen? Entä alkoholia ja hiilihapollisia juomia esim. siideriä? Olen lukenut jostakin että pieniä määriä voisi syödä ja juoda mutta jotkut taas ovat sitä mieltä ettei ollenkaan. Tietty ainahan löytyy joka asiaan eriäviä mielipiteitä joten maalaisjärjellä ajateltuna kai kohtuudella voi vähän em. syödä ja juoda Wink

Nasu

Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 11.08.2012

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ti Elo 14, 2012 2:31 am

Aika tapauskohtaista että miten kukakin voi lihaa syödä, toiset taas on ennen ollut kovia syömään lihaa mutta leikkauksen jälkeen ei vaan enää tee mieli, pääasiassa kuitenkin kaikkea voi syödä kohtuudella.. (: Alkoholiakin voi juoda leikkauksen jälkeen mutta kannattaa pitää huoli ettei jää koukkuun, ei ole mikään tavaton juttu että leikattu on ottanut ruokariippuvuuden tilalle alkoholiriippuvuuden mutta sillointällöin voi ottaa, kunhan ei heti leikkauksen jälkeen. Vaan kuten sanoin: Kaikki on yksilöllistä.
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011

Viesti kirjoittaja trintilla Ke Elo 15, 2012 12:30 am

Itsellä nyt reilut neljä kuukautta leikkuusta (Sleeve) ja kyllä meinasin syön lihaa ja nautin alkoholia.

Liha täytyy vain pilkkoa pieneksi ja pureskella kunnolla niin ei mitään hätää.
Alkoholin kanssa kun kohtuudella ottaa ja käyttää siihen aikaa niin sekin sujuu. Itsekin olen oluen vaihtanut viiniin, kun ei mitään puolen litran tuoppeja jaksa kiskoa.

Kilpparin vajaatominnan lääkityksen saaminen kohdalleen saattaa kestää, itsellä meni yli vuosi. Suosittelen kuitenkin, että hoidat sen asian kuntoon ennen leikkuuta. Painon pudottaminen ja toipuminen on paljon helpompaa kun aineenvaihdunta toimii normaalisti. Ja jaksaakon sitten paremmin keskittyä kaikkeen.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Registration date : 12.02.2012

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: