Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Uusi ja toiveikas..

+11
Kimby
kilokato
matamiina
HyeeNa!
koskpir
hansu
Pallokala
stina66
tuulahdus
Elämä edessä
Valma72
15 posters

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Uusi ja toiveikas.. - Sivu 2 Empty Vs: Uusi ja toiveikas..

Viesti kirjoittaja Valma72 Ma Syys 03, 2012 1:29 am

Kävin viikko sitten labroissa ja sydänfilmissä ja vielä ravitsemusterapeutillakin. Ravitsmeusterapeutti näytti vihreää valoa, mun puolesta puhuu aikaisemmat laihdutusyritykset niin Painonvartijoissa, Reductilin tuella ja ENEllä ravitsemusterapeutin seurannassa (mutta ei siis ryhmässä) ja ylipäätään pidempiaikainen "suhde"(yli 1,5 vuotta) terveyskeskuksen ravitsemusterapeuttiin. Huomenna on sisätautilääkärin vastaanotto klo 8- jännittää. Mutta ei jännitä pelkästään lihavuusleikkaukseen liittyvät asiat... Mulla on ollut rytmihäiriöitä ja niitä pitää nyt selvitellä Sad Pitäkää peukkuja!
Valma72
Valma72

Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 52
Registration date : 28.05.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja Valma72 Ke Syys 05, 2012 12:55 pm

Taidan kirjoitella itsekseni,mutta eipä haittaa Smile Kävin sisätautilääkärillä toissapäivänä ja eipä ole vieläkään löytynyt syytä miksi en pääsisi eteenpäin! Lääkäri antoi pudotusvaateen, 10 kg, tammikuuhun mennessä ja sitten taas edetään. Rytmihäiriöt voivat johtua raudanpuutosanemiasta ja kilpirauhasarvoissa oli huomauttamista, niitä seurataan. Painon pudotus on alkanut hyvin ja maltillisesti, hyväkarppaus-linjalla etenen.
Valma72
Valma72

Viesti kirjoittaja hansu Ke Syys 05, 2012 10:38 pm

Hyviä uutisia siis. Nyt vain napakalla linjalla kohti tammikuuta.

Ja tarkistuta ihmeessä ne kilppariarvot uudelleen, jos paino ei suosiolla lähde putoamaan. Minulla ainakin painon pudottaminen oli todella nihkeää, kun vajaatoiminta oli pahimmillaan päällä. Kaikki toimi kuin hidastetussa filmissä ja väsytti/oli vetämätön olo jatkuvasti.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja Valma72 Ti Marras 27, 2012 4:09 pm

Hihhei!!!!!!!!!!! Sisätautilääkäri laittoi minut gastroskopiajonoon syyskuussa, ajattelin että joskus keväällä voisin päästä letkua nielemään. Kaverin yllytyksestä soitin endoskopiayksikköön ja kyselin tilannetta. Pääsen tähystykseen 21.12!!!!!!!!! Arvaan että lähempänä ajankohtaa ei enää niin naurata, mutta nyt tuntuu kuin olisin voittanut arvalla Wink Olen pudotellut painoa syyskuusta hiljakseen reilu 5 kiloa, nyt on kovempi rypistysvaihe päällä, jotta lääkärin toivomat 10 kiloa olisi pudonnut tammikuun käynnille mennessä.
Valma72
Valma72

Viesti kirjoittaja stina66 Ti Marras 27, 2012 11:42 pm

Onnea ajasta ja tsemppiä painonpudotukseen. sunny
stina66
stina66

Viestien lukumäärä : 92
Registration date : 16.02.2012

Viesti kirjoittaja Valma72 La Joulu 22, 2012 4:36 am

Tänään oli gastroskopia ja ei se nyt niiiiiin loputtoman paha ollut. Epämiellyttävä kyllä, mutta nopeasti ohi. Reflukstautihan sieltä löytyi minkä arvasinkin, kuinkahan se sitten vaikuttaa leikkaustavan valintaan? Question
Valma72
Valma72

Viesti kirjoittaja Kimby La Joulu 22, 2012 7:49 am

kuinkahan se sitten vaikuttaa leikkaustavan valintaan?
Sleeve on aika lailla poissuljettu silloin.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja Valma72 Su Joulu 23, 2012 12:35 am

Kiitos Kimby, näin muistelin jostain lukeneeni.
Valma72
Valma72

Viesti kirjoittaja Valma72 To Tammi 03, 2013 8:31 pm

Reilun parin kilon loppurutistus kahdessa viikossa ennen toista sisätautilääkäriaikaa alkaa NYT! Kahdeksan kiloa on tiputeltu hissukseen syyskuulta milloin sinnepäin karpaten, milloin huonosti eneillen. Iski ihan hervoton jännitys, ja hetkeksi paniikki Shocked että hoituuko tämä nyt kunnialla vai ei? KÄÄK!
Valma72
Valma72

Viesti kirjoittaja Valma72 Ke Tammi 16, 2013 5:33 pm

Hip hurraa! Kävin tänään toisen kerran sisätautilääkärillä ja lähdin leveästi hymyillen kotiin! Painoa oli pudonnut 12,4 kiloa, labrakokeet oli kunnossa ja eikä musta sitä helkkarin helikobakteeriakaan löytynyt jota kyllä itse veikkasin löytyväksi. Lääkäri lupasi laittaa lähetteen Joensuuhun kirurgille ja minä lupasin harjoitella edelleen pieniä annoskokoja tulevaa pientä massuani varten cheers Aika voittajafiilis jo nyt, entäs sitten kun saan kutsun leikkaukseen?
Valma72
Valma72

Viesti kirjoittaja hansu Ke Tammi 16, 2013 5:58 pm

Onnittelut täältäkin. Leikkaus lähestyy, saatat kesällä olla jo pikkumasuisten puolella. Joensuuhun ei käsittääkseni ole kamalan pitkät nuo jonot.
hansu
hansu

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ke Tammi 30, 2013 8:04 pm

Hei Valma72, kävin tänään itse 1. kertaa sisätautilääkärillä. Kaikki muut testit ja labrat on jo otettu - ainoastaan se gastro puuttuu. Asioin siis MKS:ssä ja siellä lääkäri sanoi, että Mikkelissä on kuukausien jonot gastroskopiaan. Sanoiko lääkäri sulle samaa? Pääsit tähystykseen kuitenkin melko nopsaan, joten saitko peruutusajan vai miten?

Toinen kysymys: mulla on sama 10 kilon painonpudotustavoite, mutta mitä lääkäri sanoi sen jälkeen? Mietin vaan, että tod. näk. sinne leikkaukseen on vielä kuukausia aikaa, joten jatkuuko se itsenäinen painonpudotus (+ lopun 4 viikon enejakso) leikkaukseen asti?

Helmiäinen
Helmiäinen

Viestien lukumäärä : 179
Registration date : 28.11.2012

Viesti kirjoittaja Valma72 To Tammi 31, 2013 4:52 am

Hei Helmiäinen!

Minulle sisätautilääkäri ei puhunut mitään koko gastroskopiasta kun kävin eka käynnillä syyskuussa , rupesin itse kyselemään sen perään loka- marraskuussa sisätautipolilta ja selvisi että minut oli jonoon laitettu tuon sisätautilääkärin käynnin jälkeen. Hoitaja sanoi puhelimessa että olisi hyvä jos saisin ajan gastroon jo ennen tammikuun käyntiä ja järjesteleli samalla ylävatsan ultran tammikuulle. Soitin endoskopiayksikköön ja kyselin tilannetta. Se kiireettömämpi jono oli 3-6 kk. Kyselin varovasti mahdollisuutta ilmottautua peruutuspaikan vastaanottajaksi ja sellainen löytyikin jo samalla puhelulla - moukan tuuria Smile Suosittelen siis yhteydenottoa Endoon.

Minulle sisätautilääkäri K. sanoi toka käynnillä että ala opetella pieniin annoksiin totuttelua, kaveri joka kävi samalla lääkärillä pari viikkoa minun jälkeen (samassa asiassa ja saman 10 kilon painon pudotustavoitteen saavuttaneena) oli puhunut ihan eneilystä? Itse olen tuon käynnin jälkeen puolieneillyt ja paino on noussut lääkärikäynnistä 400 g Rolling Eyes

Itse olen ymmärtänyt ja kuullut jo leikatuilla että painonpudotusta jatketaan leikkaukseen ja siihen loppuENEEN asti. Silloin kirurgi kiittää! Tämä on vaan niin hitsin hämäävää että marssijärjestys ja vauhti on niin kovin erilainen samankin polin ja lääkärin ihmisillä. Mutta suunta on kaikilla onneksi sama ! bounce
Valma72
Valma72

Viesti kirjoittaja Simppa83 To Tammi 31, 2013 12:51 pm

joo loppuun asti eneilyä ,että maksa tulee mahdollisemman pieneksi. Jotta kirurgilla olisi helpompi leikata. Sitä taisi muistaakseni kirurgi paasata joskus
Simppa83
Simppa83

Viestien lukumäärä : 64
Ikä : 41
Registration date : 20.03.2012

Viesti kirjoittaja Helmiäinen To Tammi 31, 2013 2:19 pm

Näin vähän arvelinkin, että pudotus jatkuu. Varmasti on hyvä juttu leikkauksen kannalta, mutta haastetta on. Mulla on yleensä kesät olleet painonhallinnan kannalta hankalia, ja sitä vähän pelkään nytkin. En todellakaan haluaisi jojoilla enää ikinä joten puolieneily on varmaan paras vaihtoehto sinne leikkaukseen asti. Ja lopussa sitten se täysene.

Annoskokoa olen nyt päättänyt pienentää ja pureskella ruoan erityisen hyvin. Opettelua, opettelua...

Pitänee myöhemmin keväällä kysellä gastroskopian jonoja, hyvä kuulla että peruutuspaikkojakin saattaa saada!

Helmiäinen
Helmiäinen

Viesti kirjoittaja Valma72 Ma Maalis 04, 2013 5:08 pm

Tänään tuli kirje Joensuusta, tapaan kirurgin huhtikuun alkupäivinä. Nyt toivon oikein, oikein kovasti että kirurgi on tyytyväinen mun tilanteeseen, laittaa mut leikkausjonoon ja leikkaa vielä ennen kesää bounce Mutta yritän asennoitua siihen että leikkaus menee syksylle, mutta vaikeaa se on tällä luonteella..
Valma72
Valma72

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Ma Maalis 04, 2013 5:14 pm

Hieno juttu! Onnea matkaan Joensuuhun, toivotaan että kaikki menee hyvin kirurgin juttusilla.

Itse olen ajatellut että jos kaikki menee hyvin, leikkaus olisi ehkä loka-marraskuussa. Kesä varmaan siirtää kaikkea 1-3 kuukaudella eteenpäin.

Mutta toivottavasti sulla homma hoituu jo ennen lomia!
Helmiäinen
Helmiäinen

Viesti kirjoittaja Valma72 La Huhti 06, 2013 5:08 pm

bounce Olen nyt leikkausjonossa ja leikkaus olisi ehkä kesäkuussa tai alkusyksystä ! cheers
Valma72
Valma72

Viesti kirjoittaja meevin La Huhti 06, 2013 7:09 pm

Onnea ja toivotaan..

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012

Viesti kirjoittaja hansu La Huhti 06, 2013 8:44 pm

Onnea Valma. Toivotaan, että saisit leikkauksen haluamallesi ajalle. Muistithan mainostaa, että "Olen vapaa tulemaan lyhyelläkin varoitusajalla toimenpiteeseen, jos peruutuspaikkoja tulee"... Pidetään täällä peukkuja sulle!
hansu
hansu

Viesti kirjoittaja stina66 La Huhti 06, 2013 10:46 pm

Onnea Valma ja tsemppiä bounce
stina66
stina66

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Su Huhti 07, 2013 1:09 am

Onnea Valma! Mahtavaa että asiat nytkähtää eteenpäin - "maali" häämöttää.

Mulla seuraavat etapit gastro 1,5 viikon päästä ja toukokuun alussa lekuri. Paino 10 kiloa tippunut ja nyt jumittaa toista viikkoa. Mutta alaspäin menossa!
Helmiäinen
Helmiäinen

Viesti kirjoittaja Valma72 La Toukokuu 04, 2013 6:20 pm

Odottavan aika on piiiiiitkä... Soittelin jonohoitojalle viikolla ja elo-syyskuulle menee mun leikkaus, hoitatakuuseen jos pyritään niin viimeistään lokakuun alussa. Nyt on vähän alakuloinen olo ja tuntuu että syksy on valovuosien päässä. Oikeasti pelottaa miten selviän kesän yli syömisten kannalta, paino on edelleen - 13 kg eka sisätautilääkäristä (+- hormonihöyryvaihtelu 1,5 kg) , mutta tällä tuulella tunnetusti mulle ruoka maistuu. Tsemppimieli on kateissa, vaikka tsemppareita löytyykin läheltä. Huonomminkin voisi asiat olla, mutta tältä nyt vaan tuntuu silent
Valma72
Valma72

Viesti kirjoittaja stina66 La Toukokuu 04, 2013 7:14 pm

Heissan Valma
Odottavan aika on niin pitkä ja kesällä kun ei tapahdu leikkuurintamalla mittään Sad . Leikkaus on kuitenkin tulossa sunny ja nyt vois jo ajatella, millainen kesä 14 on Smile. Jos syöt "väärin", niin älä syytä ittees vaan koeta päästä takaisin säännölliseen ja "oikeaan" ruokailuun. Voimia ja tsemppiä.
stina66
stina66

Viesti kirjoittaja Helmiäinen Su Toukokuu 05, 2013 3:33 am

Tsemppiä lähettelen minäkin Smile paino junnaa täälläkin, ja kesä on haasteita täynnä. Mutta ei luovuteta! Päivä ja viikko kerrallaan, eikö? Mulla ei ole vielä leikkausajasta tietoakaan ja menee varmaan hyvinkin pitkälle loppuvuoteen jos sullakin menee elo-lokakuulle.

Askel kerrallaan, sitä tässä pitää muistutella itselleen aika usein...
Helmiäinen
Helmiäinen

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa