Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkaus 15.5 Peijaksessa

+6
Kimby
hansu
Pallokala
muumimama
Rullukka
Raimondo56
10 posters

Siirry alas

Leikkaus 15.5  Peijaksessa Empty Leikkaus 15.5 Peijaksessa

Viesti kirjoittaja Raimondo56 To Toukokuu 17, 2012 1:03 pm

Minut leikattiin aamulla klo 8 peijaksessa(GBP). Kaikki sujui todella hyvin ,pääsin käymään vessassa jo heräämössä ja olo oli aika pirteä. Osastolle minut siirrettiin puolen päivän aikaan. Join leikkauspäivänä 4 dl vettä ja 2dl mehua ilman mitään ongelmia. Kävelin käytävällä moneen otteeseen ja puhaltelin pulloon ja pidin c-pap laitetta. Aamulla sain luvan juoda jo enemmän vointini mukaan ja lounaalla sai kahvia ja nutrilett vanilian makuisen juoman joista join molemmista noin puolet. Lääkärinkierron jälkeen pääsin suihkuu ja odottelemaan lääkereseptejä jonka jälkeen pääsin kotiin apteekin kautta. Olo on hyvä mutta ylävatsassa tuntui leikkauksen aikana laitetut kaasut joka lähtee kuulemma kun vai hivenen kävelee. Lähtö painoni oli 26.9.2011 139.8 kg , ene ryhmässä pudotin 25.4 Kg jonka jälkeen niitä tuli hivenen takaisin. Leikkaus aamuna oli kolmen viikon eneilyn jälkeen 117.6 leikkauksen piti alun perin olla 21.5, mutta sain soiton heti seuraavana paivänä tulotarkastusesta ja pääsin viikkoa aikaisemmin. Olen painanut pahimmillani 154 kg joten tästä alkaa uusi jojoton elämä. Eilen kotiin tullessa kävin puntarissa ja paino oli noussut tasan kilon sairaalassa mutta jo tänä aamuna oli 0.5 kiloa vähemmän kain leikkaus aamuna.

Raimondo56

Viestien lukumäärä : 11
Registration date : 19.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus 15.5  Peijaksessa Empty Vs: Leikkaus 15.5 Peijaksessa

Viesti kirjoittaja Rullukka To Toukokuu 17, 2012 1:13 pm

Paljon onnea uudesta pikkumasusta ja tsemppiä toipumiseen!
Hienosti olet jo nyt saanut painoa putoamaan!

Rullukka

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 63
Registration date : 02.01.2010

Viesti kirjoittaja muumimama To Toukokuu 17, 2012 5:24 pm

Hei ajankohtaistoveri Smile Hyvin kuulostaa sinulla kaikki sujuneen, ja nesteitä menee kadehdittavasti Smile Onnea kovasti jatkoon. Itseni leikattiin Oyssissa 14.5,sama leikkaus klo 13-->. Maanantai meni kovastikin kipuillessa, tipan kautta nesteet. Ti ja ke vielä kivuliaita, ja juuri elimistöstä poistuvien kaasujen vuoksi, tämä ollut aina ongelmallista kaikkien laikkausteni kohdalla. Niistä kun pääsee niin kivut ovat poissa. Se ihmetyttää että näistä kivuista melko vähän puhutaan, tai minä olen kaasusokea koska en niitä juttuja ole kohdannut. Ja kivunlievitys näiltä osin oli Oyssissa puutteellinen. Mutta etiäpäin mennään, sanoo mummu lumessa, tahi suossa näin kesäaikaan Smile

muumimama

Viestien lukumäärä : 5
Ikä : 57
Registration date : 23.08.2010

Viesti kirjoittaja Raimondo56 To Toukokuu 17, 2012 10:46 pm

Ensimmäinen vajaa kahden kilometrin kävelylenkki heitetty hissuksiin ilman että hiki ei pukkaa päälle. Mahassa todella kevyt olo. Kyllä on elämä niin sanotusti kympissä tällä hetkellä, täytyy odotella rauhassa että pääsee kunnolla pyöräilemään kun tuo kävely ei ole ihan lempiharrastus, koska omistan molemmissa polvissa tekonivelet.

Raimondo56

Viesti kirjoittaja Raimondo56 La Toukokuu 19, 2012 2:27 pm

Vähensin jo kipulääkitystä ja otin haavojen päältä laput pois.Yksi oli vähän vielä vuotanut mutta ei pahasti. Kaikki edelleen hyvin ,jogurttia/velliä menee kerralla se 1,5 dl ja muita juomia kuten kahvia vajaa 2 dl:aa aika rauhallisesti hörppien niin sanottua mahaa kuunnellen. Paino pudonnut leikkaus aamusta 2,8 Kg . EIlen kävelin noin pari kilometriä. Kaikkein parasta tässä ainakin on nyt että ei ole näläntunnetta ja maha tuntuu niin kun siellä ei ois mitään.

Raimondo56

Viesti kirjoittaja Pallokala Su Toukokuu 20, 2012 12:55 am

Raimondo + Muumimama, onnea uusille vatsoille ja keveämmälle kesälle Smile
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010

Viesti kirjoittaja Raimondo56 Ti Toukokuu 22, 2012 1:29 pm

Viikko leikkauksesta ja paino pudonnut 5,3 kg:a aika tasaisesti. Joka päivä pieni kävelylenkki. Odottelen että pääsisin pyöräilemään koska se sopii paremmin noille tekonivelille eikä rasita niitä niin paljon. Olo on tosi hyvä en ole kokenut mitään pahoinvointia, mutta en myös ole ylittänyt tuota 2 dl:aa yhtään kertaa juomisten enkä ruokailun yhteydessä. Näläntunnetta ei myöskään ole, ainoa jota kaipaan on sauna koska käyn yleensä saunassa 7-9 kertaa viikossa. Sauna saatta olla päällä sunnuntainakin jo ennen kuutta, vielä muutama päivä täytyy kestää.

Raimondo56

Viesti kirjoittaja hansu Ti Toukokuu 22, 2012 1:40 pm

Aloittelehan saunominen sitten rauhallisesti. Minulla muutaman kerran lähes pyörtymistila saunoessa, en aivan tarkkaa syytä tähän osaa sanoa. Pienet kirkkaat valopallot vain pomppivat silmissä ennen kuin näkö alkoi sumentumaan. Saunakaverit olleet hieman ihmeissään ja isäntä meinasi säikähdyksestä pyörtyä viereen...

Vesi ja "suolat" siinä hiotessa ainakin lähtevät kehosta, joten muistahan juoda reilusti. Viikonloppuna vain saunan lämmitykseen Laughing
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Toukokuu 22, 2012 7:13 pm

Minulta sama neuvo. Aloita saunominen varovasti. Itse olen pyörtynyt kerran saunan jälkeen suihkussa aika pian leikkauksen jälkeen. Oma diagnoosi oli nestevajaus joka johtuu siitä että leikkauksen jälkeen tulee pakostakin syötyä paaaaljon vähemmän suolaa. Ja suola sitoo nestettä kroppaan. Kun kroppa on vuosikaudet tottunut reiluun suolansaantin ja kun se sitten vähennetään yhtäkkiä niin nestetasapaino voi olla aika hukassa jonkun aikaa. Juo reilusti vettä ennen saunaan menoa ja syö jotain suolaista päivällä vähintään 6-8h ennen saunomista. Näin se juotu vesi vähäsen "tarttuu" elimistöön eikä valu suoraan läpi. Tämä oli ihan lääkärin ohje minulle aikoinaan kun kerroin tapahtuneesta.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja Leppis Ke Toukokuu 23, 2012 4:22 am

Minäkin tuossa vähän aika sitten pyörtyä kupsahdin kaksi kertaa.

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011

Viesti kirjoittaja AnnukkaK To Toukokuu 24, 2012 12:01 am

Pyörrytys voi olla myös verenpaineen alhaisuutta. Itselläni laski verenpaine niin, että pari viikkoa leikkauksen jälkeen paineet oli tasoa 110/65 vaikkei paino ollut edes pudonnut paljon mitään vielä. Liian nopeasti noustessa silmissä pimeni... Silloin meni vielä yksi verenpainelääke päivässä, mutta nyttemmin olen lopettanut senkin.

Johtuuko verenpaineen alhainen taso nestehukasta, kalorien vähyydestä, painon kevenemisestä vai mistä, siitä en osaa sanoa, en ole alan ammattilainen.
AnnukkaK
AnnukkaK

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 13.04.2011

Viesti kirjoittaja Kimby To Toukokuu 24, 2012 12:27 am

En minäkään ole ammattilainen mutta sen tiedän että suola nostaa verenpainetta. Teollisuusmaissa ihmisten verenpaine on korkeampi kuin syvissä metsissä elävillä heimoilla jotka eivät lisää ruokaansa suolaa. Tuo 110/65 ei käsittääkseni ole vaarallisen matala mutta elimistölle äkkinäinen muutos voi olla shokki. Teollisuusmaissa 120/80 pidetään normaalina mutta matalemmallakin tulee hyvin toimeen kunhan elimistö on siihen sopeutunut.

Itselläni ei ole ollut verenpaine alhaalla mutta enpä ole ikinä myöskään syönyt lääkettä ennen leikkausta. Mulla on oma mittari ja nykyään se on 125/75 ja syke 38-43.
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja Raimondo56 Ti Toukokuu 29, 2012 11:15 pm

Tasan pariviikkoa takana. Ekat huonot olot koettu eilen, syönnin jälkeen oli oksentamisen vuoro, mutta se meni sillä ohi. Kiloja on lähtenyt tasan 8, leikkauspäivän lukemista ja menee pikkuhiljaa alas päin. Saunassa käydessä ei mitään ongelmaa, mutta milloinkahan nuo tikit pitäis oikein sulaa? Verenpaine on ollut nyt laskusuunnassa ja lähentelee jo normaali lukemia . Vaatekaappiin on tullut tilaa kun on saanut jo heittää muutamia isompia pois. On se hienoa että noita paitoja ja housuja (liian pieni jo ostattaessa) on tullut säästettyä ja kun nyt mahtuu päälle. Monella varmaan ollut sama vika kuin minulla että sovituskoppi on ollut vihatuimpia paikkoja.

Raimondo56

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Toukokuu 29, 2012 11:20 pm

Noi sulavat tikit on oma juttunsa. Se on hyvin yksilöllistä miten ne "sulaa". Mulla menee 4kk ennenkuin ne on "sulannut". Virallisesti sanotaan että parissa viikossa sulaa mutta se on hevonkukkua mun kohdalla.
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja Pallokala Ke Toukokuu 30, 2012 1:33 am

Tikeistä; mulla kans oli osa haavoista normaaleilla 10 vrk leikkauksesta poistettavilla ja osa niillä ns. sulavilla.

Kun poistettavia poistettiin niin sulavat olivat vielä tukevasti paikoillaan. Haavat paranivat myös noissa poistettavissa ongelmitta, mutta sulavien haavat hieman punoittivat ja kutisivat. Lopullisesti pois noin 17 vuorokauden kohdilla, muistaakseni.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010

Viesti kirjoittaja AnnukkaK Ke Toukokuu 30, 2012 3:50 am

Minä kävin näyttämässä "sulavia" tikkejäni terveyskeskuksessa siinä kahden viikon kohdalla, kun yhdestä haavasta tuli hieman märkää. Lääkäri poisti tikit ja sanoi, että eivät näy kovin helposti sulavan, joten parempi poistaa. Haavat punoittivat aika lailla, mutta tikkien poiston jälkeen rauhoittuivat. Mulle ainakin tikit oli roiskittu vähän sinne päin, ja osa taisi olla liian kireälläkin, mutta kukapa mun mahanahkaani katselisi. Laughing
AnnukkaK
AnnukkaK

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 13.04.2011

Viesti kirjoittaja Raimondo56 Ti Kesä 12, 2012 12:09 pm

Nyt kuukausi kulunut leikkauksesta ja paino 104.4 kg -13.2 kiloa vähemmän kuin leikkaus aamuna. Niin sanotut itsesulavat tikit kävin poistattamassa terveyskeskuksessa vajaa kolme viikkoa leikkauspäivästä ja haavat alkoi heti parantumaan paremmin(lievää punotusta). Huomenna ois ensimmäinen jälkitarkastus. Pyöräillyt olen nyt viimesen viikon ajan yhteensä himan yli satakilometriä ja olo on kaikin puolin ollut hyvä paitsi takalisto hieman arkana. Muuta pahoinvointi kotaus on ollut ruokailujen jälkeen . Nyt jäädään odottelemaan milloin menee sadan kilon rajapyykki rikki, mitä minulle ei ole tapahtunut kuin -80 luvun alussa.

Raimondo56

Viesti kirjoittaja Raimondo56 Su Heinä 01, 2012 12:57 pm

No viimein vaaka näytti alle sadan kilon . Ei muuta kuin uusia pieneneviä lukuja kohti !Hyvää kesää.

Raimondo56

Viesti kirjoittaja Orkidea Su Heinä 01, 2012 11:27 pm

Oikein paljon onnea! Smile
Sinne minäkin olen matkalla... Wink

Hyvää kesää sinullekin! sunny
Orkidea
Orkidea

Viestien lukumäärä : 181
Registration date : 26.05.2011

Viesti kirjoittaja Raimondo56 Su Elo 19, 2012 12:00 am

Kolme kuukautta leikkauksesta ja paino on tällä hetkellä 91.1, eli lähtee pikku hiljaa, mutta se on pääasia että lähtee. Pieniä jumia on ollut niinkuin muillakin. Ruokapuoli on periaatteessa kääntynyt päälaelleen, kaikki mikä oli ennen hyvää, niin etoo jo kaupassa. Mutta olen löytänyt uuden lihatuotteen mikä menee hyvin alas: mustamakkara. Lisäksi sain Betolvex 1mg vitamiinivalmisteen muiden vitamiinien jatkoksi.Kaikki vaatteet on mennyt uusiksi jo tässä vaiheessa,mutta se on hyvä asia.Kengän numerokin on pudonnut yhdellä.

Raimondo56

Viesti kirjoittaja Raimondo56 Ke Marras 14, 2012 11:50 am

No niin, kuusi kuukautta takana tämmöistä laiheliini elämää painoa nyt 84.4 eli suurimmista lukemista ( 154 ) pudotusta 69.6 kiloa. Kyllä on joutunut uutta ulkomuotoa selittelemään aika monelle, kun ovat tulleet kysymään mitä minulle on tapahtunut . Moni katsoo ja katsoo , vasta vaimon nähdessään tulee juttelemaan. Leikkaukseen meno on ollut todella hyvä päätös kohdallani.

Raimondo56

Viesti kirjoittaja Maria-76 Ke Marras 14, 2012 9:09 pm

Hieno juttu Raimondo, onnea uuteen elämään sunny
Maria-76
Maria-76

Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 47
Registration date : 07.02.2012