Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Vappuna 3kk leikkauksesta

5 posters

Siirry alas

Vappuna 3kk leikkauksesta Empty Vappuna 3kk leikkauksesta

Viesti kirjoittaja Soile To Huhti 19, 2012 10:29 pm

Pakko tulla kertomaan positiiviset uutiset, kun tapasin eilen sisätautilääkärin joka kerto, että kaikki veriarvot (verensokeri, kolestroli, B-vitamiini jne.) ovat kuulemma loistavia! Painoa on pudonnut nyt yhteensä 16kg. Puolet enellä ennen leikkausta ja puolet leikkauksen jälkeen (tasaisesti mutta varmasti). Liikkuminen on alkanut tuntumaan paljon mukavammalta ja ilmeisesti verenpainekin on laskenut. Hengittäminen on helpompaa, kun mahakumpu ei niin paljoa enää paina "sairaita keuhkojani". Huomenna on kirurgin jälkitarkastus vielä, mutta hyvillä mielin mennään! Uiminen ja kuntosali "maistuu" ja kesällä olis tarkoitus ruveta taas pyöräilemään, kunhan sellaisen saan hankittua aiemmin varastetun tilalle. Syöminen ja juominen tuntuu suht. normaalilta, tosin annokset on pieniä ja sellaiseksi on tarkoitus jäädäkin. Juominenkin sujuu aivan vaivatta. Joskus, hyvin harvoin närästää. Väsymystä on vielä mutta ei välttämättä johdu edes leikkauksesta. Mieliala on niin hyvä ollut että päätin kokeilla pitkästä aikaa myös eloa ilman mielialalääkitystä. Kesän ja syksyn kuluessa näkee pärjäänkö ilman. Kyllä tuntuu niin hyvältä että pääsin tähän operaatioon! Syksyllä on seuraavat keuhkotutkimukset ja sitten näkee, onko yhtään keuhkosairaudet helpottaneet. Mutta olen jo nyt tyytyväinen vaikka tavoite onkin, että vielä sellaset 10-15 kg lähtisi.
On mukava hehkuttaa näitä positiivisia asioita ja toivon, että muillakin on yhtä tyytyväinen olo. Ja ne jotka epäröi operaatioon lähtöä niin omalta osaltani liputan ainakin tämän puolesta. GBP leikkaus tehtiin mulle 7.2.12.

Aurinkoista kevättä kaikille sunny
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Vappuna 3kk leikkauksesta Empty Vs: Vappuna 3kk leikkauksesta

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Pe Huhti 20, 2012 12:08 am

Hirviä, vastahan sut leikattiin! Joko siitä on kohta kolme kuukautta! Uskomatonta miten nopeeta aika menee..
Hienosti sun paino on pudonnu ja on tosi hienoa että kaikki veriarvotki on loistavalla mallilla! Toivottavasti pärjäät ilman mielialalääkitystä. (:

HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011

Viesti kirjoittaja Massiivi Pe Huhti 20, 2012 12:10 am

Kuullostaa todella hienolta! Minulla on 1 kk tarkastus kirurgin kanssa huomenna ja sitten nähdään mitä nähdään. Tänään olin ravintoterpalla, joka jaksoi kehua laihtumista ja ruokavaliokin on OK, paitsi rasvaa pitäisi syödä enempi. Otin pyöränkin varastosta ja laittelen sitä kuntoon jos vaikka kesällä jaksaisi aloittaa pyöräilyn. Mielialalääkkeitten kanssa ajattelin vielä katsoa tilannetta ennen kuin niihin kosken. Minäkin kyllä suosittelen GBPtä.

Massiivi

Viestien lukumäärä : 134
Registration date : 30.01.2012

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Pe Huhti 20, 2012 2:59 am

Hienoa Soile!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Soile Pe Huhti 20, 2012 3:16 am

Niinpä...aika on hujahtanut vauhdilla, etenkin töihinpaluun jälkeen!!!Ja kiitos kaikille teille jotka olette kannustaneet:) Ja tsemppiä kaikille kanssasiskoille - ja veljille! Kyllä on hienoa saada helpotusta elämään!
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja koskpir Pe Huhti 20, 2012 6:21 am

Ihanaa kuulla, kuinka hyvin sinulla menee, Soile. On toivoa paremmasta tulevaisuudesta itsellänikin. Tällä hetkellä lähes kaikki normaali ruoka saa aikaan pahoinvointia. Mutta äsken keksin jugurttirahkan ja myslin. Ei tullut pahaa oloa, ja proteiinitkin on turvattu. Tämän päivän ensimmäinen ravintolakeikka oli kyllä katastrofi. Puolikkaasta annoksesta pystyin syömään haarukan kärjellisen. Silloin jo iski huono olo. Onneksi annoksen sai mukaan. Laitan pakkaseen. Ehkä senkin pystyy joskus syömään. Hyvää olisi ollut.
koskpir
koskpir

Viestien lukumäärä : 68
Registration date : 10.10.2011

Viesti kirjoittaja Soile Pe Huhti 20, 2012 2:03 pm

Pirjo!Maltilla menet niin kyllä helpottaa varmasti!Itsellänikin aluksi tuli helposti närästystä mutta se on muisto vain. Syön päivittäin rahkaa, juustoja, maitopuuroa, palttoonnappeja, banaania ja ihan tavallista monipuolista ruokaa noin 1½ dl annoksina. Hyvin menee kaikki liha, kasvikset, laatikot...perunaa, riisiä ja pastaa hyvin vähän. Grillattua makkaraakin olen syönyt puolikkaan, eikä tehnyt pahaa. Olen pykinyt siihen, että syön samaa kotiruokaa kuin muukin perhe ja laitan itselleni pieniin kippoihin ruokaa pakkaseen josta otan sitten töihin mukaan. Jäänyt kaikki turha ramppaus kaupoissa etsimässä että mitäs tänään söisi. Aluksi tietenekin on vaativampaa mutta on kiva kun on päässyt sellaiseen "normaaliin elämään ja ruokailuun kiinni". Ja rauhallisesti pureskellen eli olen oppinut syömään niin hitaasti että vaikka itselläni on pienin annos pöydässä niin yleensä syön kauemmin kuin muu perhe. Tsemppiä kaikille muillekin!!!Mulle tuo sisätautilääkäri sanoi, että voi jotain happolääkettä esim. somackia syödä jos närästys vaivaa. Lahdessa ei mitään määrätty mutta aluksi olisi varmaan kannattanut käyttää.
Tsemppiä Pirjo ja kaikki muutkin!Kaunista kevättäSmile
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics