Vihdoinkin...??
+4
Pallokala
HyeeNa!
eräpena
Emma-amalia
8 posters
Sivu 1 / 1
Vihdoinkin...??
Vuosien tappeluiden jälkeen viimeinkin terveyskeskus lääkäri näytti ensimmäisen kerran vihreää valoa leikkaukselle. Tähän asti eri lääkärit ovat vain lakonisesti mantranneet että pitää syödä vähän vähemmän ja liikkua vähän enemmän..
Olen 43vuotias ja koko pienen ikäni ollut ylipainoinen, aivan pennusta saakka. Minulla on melkoinen määrä erinäisiä allergioita ja muita ruoka-aine rajoitteita joten tietynlaista diettiä on tullut harrastettua jo jonkin aikaa. ( keliakia, kihti, laktoosi-intoleranssi ym, tässä vain muutama mainitakseni)
2tyypin diabeetes viimeisimpänä suoraan insuliinilla ja melkoisilla (80yks/vrk) määrillä (lantus). Tämä sillä seurauksella että, painoni lähti rakettimaiseen nousuun.
Tällähetkellä BMI loikkii 50 tuntumassa ja jalkojen kaikki nivelet alkaa sanoa "kaput". Kun tähän vielä lisätään kelan pieni päiväraha, niin jokainen voi päätellä ettei sillä mitään kalliita diettejä noudateta.
Täytyy vain toivoa, että homma etenee ennenkuin istun rullatuolissa.. Tosin kun tietää julkisenpuolen jonot ja vauhdin niin vai pitäskö heittää kirves kaivoon jo suosiolla.?
Olen 43vuotias ja koko pienen ikäni ollut ylipainoinen, aivan pennusta saakka. Minulla on melkoinen määrä erinäisiä allergioita ja muita ruoka-aine rajoitteita joten tietynlaista diettiä on tullut harrastettua jo jonkin aikaa. ( keliakia, kihti, laktoosi-intoleranssi ym, tässä vain muutama mainitakseni)
2tyypin diabeetes viimeisimpänä suoraan insuliinilla ja melkoisilla (80yks/vrk) määrillä (lantus). Tämä sillä seurauksella että, painoni lähti rakettimaiseen nousuun.
Tällähetkellä BMI loikkii 50 tuntumassa ja jalkojen kaikki nivelet alkaa sanoa "kaput". Kun tähän vielä lisätään kelan pieni päiväraha, niin jokainen voi päätellä ettei sillä mitään kalliita diettejä noudateta.
Täytyy vain toivoa, että homma etenee ennenkuin istun rullatuolissa.. Tosin kun tietää julkisenpuolen jonot ja vauhdin niin vai pitäskö heittää kirves kaivoon jo suosiolla.?
Emma-amalia- Viestien lukumäärä : 1
Registration date : 29.02.2012
Vs: Vihdoinkin...??
Kyllä se etenee.
eräpena- Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010
Elä heitä kirvestä kaivoon. (: Nyt kun olet jo lähetteen saanut eteenpäin niin varmasti alkavat edessäpäin tulevat lääkärit ymmärtää että sä tarviit tän leikkauksen! Itselläni on myös kakkostyypin diabetes ja sekin aloitettiin suoraan insuliinilla, 210 yksikköä levemiriä iltaisin. Itselläni on vielä epävarmaa että saanko lähetteen eteenpäin vai päättääkö sisätautilääkäri että laitetaan victoza tai byetta ja kokeillaan niillä ensin. Itse en ole niin varma noista, haluan kuitenkin pysyviä tuloksia ja siihen ei auta kyllä se että vain laihtuu kun varkain alkaa kilot kertyä takaisin. (: Tsemppiä!
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Tsemppiä Emma-amalia. Jonot kyllä etenee. Kun homma alkaa rullaamaan alkaa tulla kutsua ravintoterapautille, sydänfilmeihin, labraan, jne. Ja joka päivä vie sua lähemmäksi leikkausta.
Voi olla että leikkaus menee vasta ensi syksyyn/ talveen, mutta onko tilanne todella niin akuutti että pyörätuolissa olet ennen sitä?
Nythän voisi jo aloittaa painon pudotuksen, joko ruokavaliolla tai jos pystyy niin muutaman viikon ene pätkillä? Nivelet voi paremmin kun paino putoo, ja joka tapauksessa painoa pitää tiputtaa ennen leikkausta.
Itseäni harmittaa kun en ennen leikkausta viitsinyt kunnolla tiputtaa painoa - kaikki mitä ennen saa on sit voittoa leikkauksen jälkeen!
Voi olla että leikkaus menee vasta ensi syksyyn/ talveen, mutta onko tilanne todella niin akuutti että pyörätuolissa olet ennen sitä?
Nythän voisi jo aloittaa painon pudotuksen, joko ruokavaliolla tai jos pystyy niin muutaman viikon ene pätkillä? Nivelet voi paremmin kun paino putoo, ja joka tapauksessa painoa pitää tiputtaa ennen leikkausta.
Itseäni harmittaa kun en ennen leikkausta viitsinyt kunnolla tiputtaa painoa - kaikki mitä ennen saa on sit voittoa leikkauksen jälkeen!
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Täälläkin odotellaan gastrosokopiaa. Harmi, ettei ole varaa käydä sitä yksityisellä. Kauankohan MKS täytyy jonottaa?
stina66- Viestien lukumäärä : 92
Registration date : 16.02.2012
Hei Stina66!
Jos haluat vertaistukea omalta paikkakunnaltasi, olen käytettävissä mielelläni!!!
Jos haluat vertaistukea omalta paikkakunnaltasi, olen käytettävissä mielelläni!!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
stina maksimissaan 3 kuukautta, mutta hyvällä tuurilla vähemmän. Mutta sit gastron jälkeen asiat eteneekin sit nopsaan, varsinkin jos pyydät lähetteen Joensuuhun eikä Kuopioon.
Hyvällä tuurilla leikkauksessa jo tänä vuonna!!
Hyvällä tuurilla leikkauksessa jo tänä vuonna!!
Emma-amalia!KOKS on aloittamassa kuulemma myös leikkaukset kun tähän asti kymenlaaksosta on menty PÄKS:iin Lahteen. Joten homma saattaa edetä nopeastikin, mutta tosiaankin kannatta tsempata jo itse painonpudotuksen kanssa, vaikka se vaikeaa onkin. Se oma painonpudotusmotivaatio vaikuttaa kuitenkin oleellisesti leikkaukseen pääsyyn. Jaksuja sulle!Ja kaikille muillekin!
Soile- Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011
Tää nyt lähinnä Stinalle. Kävin MKS:ssa Jääskeläisellä 5.1.2012. Samalla kertaa laitettiin lähete gastroon. Mulla se on maaliskuun 20. pvä (muistaakseni, pitää tarkistaa kirjeestä). Eli vajaa 3 kk meni mulla. Olin jo hädissäni varannu ajan terveystalosta ja se ois ollu helmikuussa. Mut toi MKS:n kirje gastroajasta tuli pari päivää ennen terveystalon aikaa, ja totesin, että kuukausi sinne tänne ja säästän 500 euroa, ja peruin tuon terveystalon gastron.
Samalla tässä on päänuppia tullut kasattua. On mietitty, että onko järkee vai ei. Olen todennut, että mulle ei taida enää mikään muu kuin leikkaus auttaa. Painoindeksi on pitkälle yli 40, selkään sattuu, nilkassa ja polvessa tuntuu kun yrittää kävellä vähänkin pitempään. Viimeksi tänä aamuna meinas itku päästä kun kävin vaa'alla. Kuvittelin, että olen edes vähän laihtunut. En ollut. Lukema nousee vaan. Ja johtuu juuri siitä, etten pääse liikkumaan enää niin kuin ennen.
Tammikuussa lääkäri sanoi mulle, että ei tarvii eneillä muuta kuin sitten ennen leikkausta olevat viikot. Että ei tarvii "todistaa" mitään. Olen siis männä vuosina pitänyt kaksi kertaa sellaisen 10 viikon enen, valvotuissa olosuhteissa siis. Lääkäri sanoi, että ihan tavallisella ruualla olisi hyvä laihduttaa. Just. Ei ole onnistunut. Saas nähdä mitä tuumaa kun huhtikuussa käyn taas lääkärillä. Hää laittaa sit lähetteen eteenpäin tai sitten ei.
Samalla tässä on päänuppia tullut kasattua. On mietitty, että onko järkee vai ei. Olen todennut, että mulle ei taida enää mikään muu kuin leikkaus auttaa. Painoindeksi on pitkälle yli 40, selkään sattuu, nilkassa ja polvessa tuntuu kun yrittää kävellä vähänkin pitempään. Viimeksi tänä aamuna meinas itku päästä kun kävin vaa'alla. Kuvittelin, että olen edes vähän laihtunut. En ollut. Lukema nousee vaan. Ja johtuu juuri siitä, etten pääse liikkumaan enää niin kuin ennen.
Tammikuussa lääkäri sanoi mulle, että ei tarvii eneillä muuta kuin sitten ennen leikkausta olevat viikot. Että ei tarvii "todistaa" mitään. Olen siis männä vuosina pitänyt kaksi kertaa sellaisen 10 viikon enen, valvotuissa olosuhteissa siis. Lääkäri sanoi, että ihan tavallisella ruualla olisi hyvä laihduttaa. Just. Ei ole onnistunut. Saas nähdä mitä tuumaa kun huhtikuussa käyn taas lääkärillä. Hää laittaa sit lähetteen eteenpäin tai sitten ei.
tuulahdus- Viestien lukumäärä : 86
Registration date : 16.11.2011
Kiitos Tuulahdus vastauksesta. On oikeastaan hyvä, ettei tutkimukset ole nopeasti, sillä pääkin sitten kerkiää mukkaan. Olen yrittänyt tarkkailla syömistä, jättämällä herkut kauppaan. Paino vaan ei taho laskea.
Jalat on siinä kunnossa, ettei kengät mahu jalkaan.. hirvveeesti turvotusta.
Joten miekään en liiku, vaikka olis niin ihanat ilimat.
Jalat on siinä kunnossa, ettei kengät mahu jalkaan.. hirvveeesti turvotusta.
Joten miekään en liiku, vaikka olis niin ihanat ilimat.
No niih gastroskopiaan aika 18.4 ja sis-tauti lääkäri 9.5 Nopeasti tulikin ja nyt jo jännittää toi letkujn nieleminen mutta ilolla mennään eteenpäin. Tuulahdus ollaan aika samassa aikataulussa
Jes Stina ja Tuulahdus! Asiat etenee ja leikkaushan vois olla jo kesälomien jälkeen tai jopa ennenkin!
Similar topics
» Vihdoinkin!
» [b]Vihdoinkin kotona[/b]
» Leikkaus vihdoinkin
» Vihdoinkin leikkausaika!
» jeeeeee, vihdoinkin!
» [b]Vihdoinkin kotona[/b]
» Leikkaus vihdoinkin
» Vihdoinkin leikkausaika!
» jeeeeee, vihdoinkin!