Vihdoinkin!
+4
ritu
Tepa43
sinny
Nipazu
8 posters
Vihdoinkin!
Viiden korjauslekkauksen jälkeen reikä on ummessa! Minuthan leikattiin 19.10. Pulssissa (sleeve), vatsalaukkuun oli ryssitty reikä ja tähän asti sitä nyt sitten on Lahdessa korjailtu. Viimeinkin tänään todettiin reiän olevan ummessa.
Nyt voin aloittaa syömisen opettelun - tähän astihan olen saanut nautiskella vain nestemäisiä "ruokia". Puhumattakaan jatkuvasta oksentamisesta, jonka aiheuttajina ovat olleet stentit millä reikää paikkailtiin. Melkein kolme kuukautta tätä hel****iä kesti, jokohan onnistuu paluu normaaliin? Painon pudotus on ollut nopeaa - 9 kg ennen leikkausta enellä, nyt totaallisesti 33 kg pois. Totuuden sanoakseni, olisin ottanut kyllä mielummin hitaamman, "normaalin" alun. Puhumattakaan niistä viikoista tippaletkuissa, kun edes neste ei pysynyt sisällä.
No, toivottavasti uusi elämäni on kaiken tämän arvoista....
Ei kun eteenpäin, sanoi mummo lumessa!
Nyt voin aloittaa syömisen opettelun - tähän astihan olen saanut nautiskella vain nestemäisiä "ruokia". Puhumattakaan jatkuvasta oksentamisesta, jonka aiheuttajina ovat olleet stentit millä reikää paikkailtiin. Melkein kolme kuukautta tätä hel****iä kesti, jokohan onnistuu paluu normaaliin? Painon pudotus on ollut nopeaa - 9 kg ennen leikkausta enellä, nyt totaallisesti 33 kg pois. Totuuden sanoakseni, olisin ottanut kyllä mielummin hitaamman, "normaalin" alun. Puhumattakaan niistä viikoista tippaletkuissa, kun edes neste ei pysynyt sisällä.
No, toivottavasti uusi elämäni on kaiken tämän arvoista....
Ei kun eteenpäin, sanoi mummo lumessa!
Nipazu- Viestien lukumäärä : 33
Registration date : 08.08.2009
Vs: Vihdoinkin!
Hei Nipazu!Kaikki sympatiani ja myötäelämisen tunteeni lähetän tässä sinulle. Sinulla on todella ollut leikkauksesi kanssa huonoa onnea. Onneksi tilanteesi on nyt kääntynyt parempaan suuntaan. Noinkin voi sitten käydä, jos on käydäkseen.Minut leikattiin syyskuun alussa ja tehtiin sleeve leikkaus.Täytyy olla onnellinen ,kun kaikki on mennyt hyvin. Toivotan sinulle kaikkea hyvää jatkossa ja voimia toipumiseen .Hyvää alkavaa vuotta, onneksi mennään kevättä kohti.
sinny- Viestien lukumäärä : 70
Registration date : 14.04.2009
Tsemppii Nipazu!
Kaikkee hyvää sulle jatkoon!
T: Tepa 43
Kaikkee hyvää sulle jatkoon!
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Kiitos Sinny ja Tepa tsempistä. Kyllä tämä varmasti tästä. Miten nopeasti muuten olette siirtyneet "kiinteämpään" ts. likimain normaaliin ruokaan?
Toivottavasti sinunkin ongelmat alkavat pikkuhiljaa olla ohi ja syömisen opettelu pääsee alkamaan kunnolla.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Mut leikattiin 15.12. ja vuoto korjattiin 16.12.
ja mä mössöttelen hampailla jo vähä kaikkee....mikä vaan suussa ihan tahnaksi menee..........ne mitkä ei mee niin syljen pois...........Kostutan sen jollain nesteellä ennen nielasuu!
vielä oon hengissä ....liemii en syöny ees sairaalassa.kaks päivää mehuilla ja vedellä mut sen jälkeen soseilla ja jäätelöllä.........nää sairaalassa...ja kotona vähän rohkeemmin!
ja mä mössöttelen hampailla jo vähä kaikkee....mikä vaan suussa ihan tahnaksi menee..........ne mitkä ei mee niin syljen pois...........Kostutan sen jollain nesteellä ennen nielasuu!
vielä oon hengissä ....liemii en syöny ees sairaalassa.kaks päivää mehuilla ja vedellä mut sen jälkeen soseilla ja jäätelöllä.........nää sairaalassa...ja kotona vähän rohkeemmin!
Melkoinen taival sulla on ollut!! Ei mullakaan ihan putkeen kaikki mennyt (eikä mene vieläkään) mutta sä olet totisesti joutunu kärsimään aika tavalla... Hyvä että kaikesta huolimatta olet noin positiivinen- sanotaan että sekin vaikuttaa toipumiseen. Kaikkea hyvää sulle
turkutuulia- Viestien lukumäärä : 154
Registration date : 20.10.2009
Hieno juttu Nipazu, että viimeinkin helpottaa!!! Olet kyllä tuon taipaleen jälkeen laihtumisesi todella ansainnut
Mulla alkoi toi massu vetää tosi hyvin kiinteitä muonia, ja kaikenlaista ruokaa. Alussa kuuma ruoka tuntui ilkeimmältä, ja opin jäähdyttelemään. Nyt vajaan kahden kuukauden jälkeen silläkään ei tunnu enää olevan väliä.
Pitääkös sun nyt aloittaa ihan alusta sen reiän (vaikkakin jo umpeutuneen!) takia liemet ja soseet, vai voitko vapaasti kokeilla jo tuhdimpaakin ruokaa? Ekat ihan kiinteät ruuat oli mulla löysää perunamuusia ja tosi kypsää uunilihaa, ja hyvin upposi.
Mulla alkoi toi massu vetää tosi hyvin kiinteitä muonia, ja kaikenlaista ruokaa. Alussa kuuma ruoka tuntui ilkeimmältä, ja opin jäähdyttelemään. Nyt vajaan kahden kuukauden jälkeen silläkään ei tunnu enää olevan väliä.
Pitääkös sun nyt aloittaa ihan alusta sen reiän (vaikkakin jo umpeutuneen!) takia liemet ja soseet, vai voitko vapaasti kokeilla jo tuhdimpaakin ruokaa? Ekat ihan kiinteät ruuat oli mulla löysää perunamuusia ja tosi kypsää uunilihaa, ja hyvin upposi.
Tirlittan- Viestien lukumäärä : 117
Registration date : 13.09.2009
tsemppiä nipazulle,
ikävää että jopa sleevenkin kanssa voi ongelmia tulla, niihän ne aina sanoo et isoja leikkauksia molemmat,,
no hyvä että nyt paremmin ja käännä äkki pudotus positiiviseks energiaks.
eiks ne antanu lahden keskussairaalasta sulle ohjeita mitä milloin jne syödä???
no onnea uudelle vuodelle ja uuden opetteluun !!!
ikävää että jopa sleevenkin kanssa voi ongelmia tulla, niihän ne aina sanoo et isoja leikkauksia molemmat,,
no hyvä että nyt paremmin ja käännä äkki pudotus positiiviseks energiaks.
eiks ne antanu lahden keskussairaalasta sulle ohjeita mitä milloin jne syödä???
no onnea uudelle vuodelle ja uuden opetteluun !!!
hylje- Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009
Tänään 15päivää leikkauksesta söin puolikkaan (iso) perunan,kauhallisen nakkikastiketta ja ruokalusikallinen raejuustoa......ihan haarukalla muusasin ja hampailla loput......kaikki söin......kaks tuntii on kulunut ja vettä menee hyvin ja olo on ihan hyvä!
Kai tästäkin hengissä selviiii!
Ihanaaaaaa
Rohkeesti ja samalla varovasti eteenpäin............niin tosi pieninä annoksina pistin apetta suuhun!
Kai tästäkin hengissä selviiii!
Ihanaaaaaa
Rohkeesti ja samalla varovasti eteenpäin............niin tosi pieninä annoksina pistin apetta suuhun!
Hyvin tää syöminen on minullakin alkanut pelittämään - kun vain muistaisi syödä tarpeeksi hitaasti! Kummallisinta on ollut se, ettei toistaiseksi mikään ruoka ole oikein tökkinyt? Mutta toisaalta olen aloittanut varovasti maistelun. Eilen meni sitten jo perunamuusia, porkkanaa ja paistikastiketta - määrä oli vaan minimaalinen entiseen verrattuna. Kaikkein ihaninta on se, että olen täynnä virtaa!!! Olen ollut jo pari päivää duunissa vaikka virallisesti saikulla olenkin, mutta kun ei yhtään tippaa huvita enää kotona lusia. Kyllä tää tästä!
Huh, huh, tepä superihmisiä olette- onneksi olkoon vaan, hieno juttu!
Minut leikattiin 10.12 ja edelleenkin olen toipilas. Castric bypass ja vasen kylki/pallea rinnan alta on edeleenkin kamalan kipeä. SYön särkylääkkeitä ja köpöttelen edelleen kotona, koetin kauppareissua, mutta oli yhtä tuskaa. Kirurgisesti kaikki on kuulema kunnossa. Leikkauksen jälkeen tuli kehkokuume ja eilen angiina! Taas kassillinen lääkkeitä.
Syömistouhu on kyllä huonolla jamalla, kaikki haisee ja maistuu kamalalta, alkaa yököttää kun näkeekin ruokaa. Löysä kananmuna, maito ja mustikkamehukeitto ovat ainoita kavereitani. Yhden nakin söin äsken ja nyt istun pala kurkussa ja odotan,mihin suuntaan menee. En ole antanut ylen, mutta paljoakaan ei puutu! Hienoa, että siis joillain menee hyvin!
Oikein mukavaa ja menestyksellistä Uutta Vuotta! T: Luis Figo
Minut leikattiin 10.12 ja edelleenkin olen toipilas. Castric bypass ja vasen kylki/pallea rinnan alta on edeleenkin kamalan kipeä. SYön särkylääkkeitä ja köpöttelen edelleen kotona, koetin kauppareissua, mutta oli yhtä tuskaa. Kirurgisesti kaikki on kuulema kunnossa. Leikkauksen jälkeen tuli kehkokuume ja eilen angiina! Taas kassillinen lääkkeitä.
Syömistouhu on kyllä huonolla jamalla, kaikki haisee ja maistuu kamalalta, alkaa yököttää kun näkeekin ruokaa. Löysä kananmuna, maito ja mustikkamehukeitto ovat ainoita kavereitani. Yhden nakin söin äsken ja nyt istun pala kurkussa ja odotan,mihin suuntaan menee. En ole antanut ylen, mutta paljoakaan ei puutu! Hienoa, että siis joillain menee hyvin!
Oikein mukavaa ja menestyksellistä Uutta Vuotta! T: Luis Figo
Luisfigo- Viestien lukumäärä : 89
Registration date : 01.11.2009
Tsemppiä Luis Figo, kyllä se paremmaksi muuttuu. Toi kananmuna on muuten ihme aine, kun olin kurjimmillani ja mikään ei pysynyt sisällä, niin munan keltuainen upposi??? Silloin kun on voimaton, jokapaikkaa jomottaa ja syömiset/juomiset ei pelitä, niin on oikeasti vaikea uskoa että oma fysiikka tulee toimimaan jossain kohtaa paremmin. Mutta kun jokainen päivä on eteenpäin. Pahimmillani maatessani sairaalassa ja korjausleikkausten väli oli kaksi vuorokautta, kroppaan sattui eikä mikään pysynyt sisällä niin sitä oli vaan vaikea uskoa. Koita vaan sinnikkäästi syödä ja juoda - kaikki mikä pysyy sisällä on voitto.
Ällös huoli Luis Figo, jokainen paranee tavallaan, ja sulla on ollut noita "oheissairasteluja" oikein roimasti! Pari viikkoa, ja olo on jo ihan erilainen...
Ja hieno juttu Nipazu, että olet päässyt ruokailun alkuun. Sama kokemus mulla on sleeveni jälkeen, ettei mikään ruoka töki, vaan kaikki maistuu ja sopii myös sinne vatsaan. Hitaasti vaan pitäisi malttaa mutustaa...
Ja hieno juttu Nipazu, että olet päässyt ruokailun alkuun. Sama kokemus mulla on sleeveni jälkeen, ettei mikään ruoka töki, vaan kaikki maistuu ja sopii myös sinne vatsaan. Hitaasti vaan pitäisi malttaa mutustaa...
Tirlittan- Viestien lukumäärä : 117
Registration date : 13.09.2009
Hei Nipazu!Ihanaa,että on alkanut jo menemään paremmin ja ruoka maistuu pieninä annoksina.Sehän tässä kivaa onkin ,että kaikkea voi syödä, mutta vähemmän kuin ennen kerralla.Minä pystyn juomaankin samalla kun syön, esim.aamukahvilla puoli kuppia kahvia ja puolikkaan leipäviipaleen .Miten muilla sleeve leikatuilla lienee tämän asian kanssa?Sen vain joulun aikaan tässä huomasin ,ettei tässäkään painon pudotus ihan noin vaan tapahdu.Stoppi tuli heti kun söi vähän turhan suolaista ja sortui jopa suklaan syöntiin , vaikkakin vähän vain.Mukavaa kohta alkavaa uutta vuotta kaikille teille jo pienivatsaisille ja kohta leikkaukseen meneville!
sinny- Viestien lukumäärä : 70
Registration date : 14.04.2009
Similar topics
» VIHDOINKIN!!!
» Leikkaus vihdoinkin
» Vihdoinkin leikkausaika!
» jeeeeee, vihdoinkin!
» VIHDOINKIN LEIKKAUSAIKA!
» Leikkaus vihdoinkin
» Vihdoinkin leikkausaika!
» jeeeeee, vihdoinkin!
» VIHDOINKIN LEIKKAUSAIKA!