Kysymys maapähkinöistä
+3
Piuku
Poutapilvi
tigertytto
7 posters
Sivu 1 / 1
Kysymys maapähkinöistä
Kuinka paljon kerralla on hyvä syödä maapähkinöitä?ja meneekö se sitten yhtenä ateriana??tyhmän on pakko kysyä kun ei ite tajua mistään mitään
En tiedä johtuuko aivovammastani vai mistä mutta mun on tosi vaikea oppia tätä syömistä ja siksi pelottaa/kaduttaa leikkaus...mut turha sitä on enää parkua ku on jo paska housussa
En tiedä johtuuko aivovammastani vai mistä mutta mun on tosi vaikea oppia tätä syömistä ja siksi pelottaa/kaduttaa leikkaus...mut turha sitä on enää parkua ku on jo paska housussa
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Vs: Kysymys maapähkinöistä
Itse olen syönyt pähkinöitä aterian yhteydessä niin, että kaikki painaa max. 200gr. (alussa riitti puolet eli 100gr. annokset). Pähkinöitä söin alussa välipalaksi/ateriaksi ja pari kourallista kerrallaan taukoja pitäen. Kunnon pureskelu ja paljon sylkeä joukkoon, niin mahakin toimii. Parhaiten toimii macademian pähkinöillä
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Mistä vois johtua kun mulla on ollut nyt 2 päivää huono olo?jotenkin oksettaa vaikka ei oksua tulekkaan...voiko johtua huonosta syömisestä tai juomisesta??
Joo voi johtua. Siis syö ja juo riittävästi ja sopivasti. Mulla sopiva pähkinä annos kerrallaan n.puoli desiä. Olen entisessä elämässä syönyt desin kerrallaan, mutta enää ei onnistu ja tulee tosi tukkoonen olo vatsaan.
Piuku- Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010
En osaa vastata kysmykseen kun en pähkinöitä syö, mutta toteaisin että pähkinät ovat ihan törkeitä kaloripommeja joten en oikein ymmärrä miksi laihduttavan pitäisi niitä syödä lainkaan.
Pikku popsiimiseen minä syön popcornejja mallia mikro ja light. Yhdessä light mikropussissa on vain 231 kcal ja se yksi pussi riittää pikkumasuiselle koko illaksi. Lisäksi popcornissakin on yllättäen proteiiniia 7g/pussi.
Pikku popsiimiseen minä syön popcornejja mallia mikro ja light. Yhdessä light mikropussissa on vain 231 kcal ja se yksi pussi riittää pikkumasuiselle koko illaksi. Lisäksi popcornissakin on yllättäen proteiiniia 7g/pussi.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Mulla ainakin kalorimäärät sen verran pieni niin alussa kuin myöhemminkin, että ihan saman tekevää vaikka söisi pähkinöitä ja usein söinkin pähkinöitä nimenomaan siksi, että saisin tarpeeksi kaloreita (leikkauksen jälkeen 1700-2000 kcal saaminen päivässä kasaan on jo ihan urakka ilman herkkuja). Kaiken lisäksi ne ovat erittäin terveellisiä ja niitä suositellaan kaikkille 30gr./vrk ja tietysti mieluiten suolaamattomia. Musta vaan ne suolatut parempi ja jos niistä syö vaikka 50gr/ vrk ei niistä tule kaloreita "kuin" 300-350 kcal. Se oli mulla usein päivän suurin kalorimäärä yhdeltä aterialla.
Niin ja sun kysymykseen pahasta olosta. Se korjaantuu varmasti syömisellä ja juomisella. Mulla oli alussa aika usein pahaa oloa ja kun rupesin laskemaan kaloreita saattoi päivän kalorimäärä olla 400 kcal, joten ei ihme, että oli huono olo. Tasaisesti ruokaa ja juomaa oli sitten huono olo tai ei. Mahalla ja elimistöllä on tottumista uuteen elämään. Muista kanssa Xylitol-tuotteita ainakin osan ruokailuiden jälkeen ottaa, ettei hampaat kärsi liikaa.
Pähkinöissä on kaloreita, mutta niissä on myös hyviä rasvoja ja proteiinia ja niillä saa äkkiä näläntunteen pois.
Tämä ei koske maapähkinöitä, jotka eivät oikeastaan ole pähkinöitä vaan papuja.. jos hiuksia halotaan.
Tämä ei koske maapähkinöitä, jotka eivät oikeastaan ole pähkinöitä vaan papuja.. jos hiuksia halotaan.
2Shy- Viestien lukumäärä : 62
Registration date : 31.03.2010
Kiitos kaikille vastanneille mulla laski RT mun kalorit per vuorokausi ja niitä tulee hädin tuskin 500 vuorokaudessa en vaan tiedä miksi en saa syötyä enempää,ehkä pelkään että syön liian paljon ja sitten siitä tulee jotain ongelmia.Sama tuon juomisen kanssa,en saa mitenkään menemään kuin litran päivässä ja välillä tuntuu etten käy pissalla koko päivänä kuin aamulla kerran Kyl tää on mulle aika vaiketa,en olis uskonut että näin vaikeeta voikin olla,luulin että tää on helppoa kuin heinän teko kun olen opiskellut täällä niin paljon,monia kertoja päivässä JOKA päivä,mutta ei,nyt kun tää on totta eli mut on leikattu nii ei meinaa mistään tulla mitäään vaikka kovasti yritänkin,siksi sanonkin kaikille että tämä on TODELLAKIN viimeinen vaihtoehto.
Niin ja se piti vielä sanoa kun äsken taas pyörin kaupassa..mun on kamalan vaikea keksiä syömisiäni niin että ne olisi hyviä ja protsku pitoisia..vinkin olis siis ihan tervetulleita
Leikkeleet, juustot, periaatteessa ihan tavallinen ruoka ( kana, kala,liha), jätät vaan niistä sen hiilariosan (peruna, makaroni, riisi) vähemmälle. Eli voit periaatteessa syödä samaa kuin sun perhekin, näin mä ainakin teen. Katso tuotteiden tuoteseloste, niissä lukee paljonko niissä on proteiinia. Kananmuna, rahka, tuorejuustot. Katso tuolta, tuolla on lueteltu vaan proteiinipitoisia ruokia.
http://www.tiesydameen.fi/proteiinilaskuri
http://www.tiesydameen.fi/proteiinilaskuri
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Mites tuo maapähkinävoi? Karpatessa sitä kului useita lusikallisia
Aurora- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa