Mili leikettu 12.3.2012, toipuminen käynnissä =)
+12
HyeeNa!
Leppis
koskpir
zelda
Massiivi
jassunen
Orkidea
Soile
Emppu81
Aurora
toukka79
Mili
16 posters
Sivu 3 / 3 • 1, 2, 3
Vs: Mili leikettu 12.3.2012, toipuminen käynnissä =)
Hyvä Mili! Hienosti oot jaksanut tsempata vaikka enesi vähän venähtikin ja viel tauteja ollu riesana. Pian sulla on leikkaus edessä, jaksahan vielä muutama viikko ja pysy terveenä
Soile- Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011
Huomenta!
Se on nyt sitten menoa, olen juuri lähdössä HASA:a kohti ajamaan. Halusin tulla vielä sanomaan heipat kun on ollut niin julmetun kiireiset pari viikkoa töissä enkä ole ehtinyt täällä käydä. No, toisaalta ihan hyvä kun loppuaika kului nopeasti .
Palailen kanaville kun hommat TOIVOTTAVASTI ohi. Aurikoisia päiviä kaikille
Se on nyt sitten menoa, olen juuri lähdössä HASA:a kohti ajamaan. Halusin tulla vielä sanomaan heipat kun on ollut niin julmetun kiireiset pari viikkoa töissä enkä ole ehtinyt täällä käydä. No, toisaalta ihan hyvä kun loppuaika kului nopeasti .
Palailen kanaville kun hommat TOIVOTTAVASTI ohi. Aurikoisia päiviä kaikille
Mili- Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 21.09.2011
Onnea matkaasi ja leppoisaa toipumista!Kuulolla ollaan kunhan jaksat tulla kuulumisesi kertomaan!!!
Onnea matkaan! (:
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Ihanaa Mili, vihdoin koitti tämä päivä!
Oikein paljon onnea leikkaukseen!
Kun jaksat, tule tosiaan kertomaan kuulumisia!
Oikein paljon onnea leikkaukseen!
Kun jaksat, tule tosiaan kertomaan kuulumisia!
Orkidea- Viestien lukumäärä : 181
Registration date : 26.05.2011
Hyviä vointeja myös täältä!
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Onnea ja jaksamista miultakin!
Massiivi- Viestien lukumäärä : 134
Registration date : 30.01.2012
Enkeleitä matkaasi! Perässä tullaan.
koskpir- Viestien lukumäärä : 68
Registration date : 10.10.2011
Tsemppiä toipumiseen, toivottavasti kaikki meni hienosti
Maria-76- Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 47
Registration date : 07.02.2012
Moikka kaikille ja kiitos toivotuksista!
Eilen kotiuduin sairaalasta. Vähän epäröivät päästääkö vielä kotiin, mutta kiertelin tippatelineen kanssa tarpeeksi monta kierrosta osastoa ympäri niin vakuuttuivat kotikuntoisuudesta . Kivut oli vielä edellisenä päivänä sen verran kovat, sen vuoksi epäröivät...
Todellakin maanantaina aamulla sairaalaan suuntasin. Siellä hoitaja otti vastaan, punnitsi ja vaatetti. Sain jalkaani ne ihanat jatkuvasti alas rullautuvat tukisukat. Kerkesi hoitaja pahasti säikäyttämään kun sanoi leikkaavan lääkärin varoitelleen että vähän kipeän oloinen oli ennen viikonloppua ja että hetki aiemmin soinut puhelin, johon ei ollut kerennyt vastaamaan. Paniikki iski, että onkohan tämä kohtaloa jos taas peruuntuu, tällä kertaa lääkärin sairastuttua. Onneksi kuitenkaan soitto ei tullut häneltä... Kahdeksalta leikkurin hoitajat poimivat minut mukaansa ja valmistelut aloitettiin. Joskus puoli yhdeksän aikaan vajosin tiedottomaan tilaan. Ja seuraava muistikuva on valmomosta puolen päivän jälkeen.
Mutta itse leikkauksesta... Se meni hyvin eikä mitään kummempaa sattunut. Viisi siistiä reikää vatsalla, pari niin ohutta että naarmusta menisi. Kipuilin kovasti ja varmistuksena otettiin veilä rötgenkuvat (tarkistettiin ettei pikkumasu ole ruvennut "pullistelemaan"), niissä kaikki ok.
Kivut oli pahempia kuin olin olettanut ja ensimmäinen vuorokausi, kaksikin meni täysin torkkuessa. Lisäksi istuessa ja seistessä pahoinvointi ja huimaus oli aika kovia. Kun pääsin itsekseni liikkumaan niin iski hartiakipu ilman painaessa palleaan ja ruvetessa purkautumaan ylöspäin. Hartiakipua onneksi jatkui vain pari päivää, nyt jo lähes kokonaan helpottanut.
Vatsa edelleen kipuilee, pärjää kuitenkin normaaleilla kipulääkkeillä. Öiksi sain vähän tujumpaa lääkettä mukaan. Aikamoinen ilmapallo vatsa todellakin on, ei tarvitse housuja hetkeen käyttää
Ruokaa olen maistellut vasta kaksi vuorokautta, alle desin kokoisia annoksia. Hyvin menee alas kun syö rauhallisesti. Juominen (minullakin) tuottaa enemmän hankaluuksia. Olen saanut yli litran vettä alas, lisäksi pari piimälasillista ja 2 dl maitokahvia. Pissiä ei vaan tarpeeksi tule. Joten täytyy saada nostettua vedenjuonti sinne 1,5 litraan ja muut päälle. Josko huomenna uskaltaa ottaa pikkasen isomman kulauksen juotavaa kerrallaan, nyt ei vielä uskalla kuin pillillisen kerrallaan.
Eiköhän tää vointi tästä kohene päivä päivältä? Luotan teidän kokeneempien sanaan
Eilen kotiuduin sairaalasta. Vähän epäröivät päästääkö vielä kotiin, mutta kiertelin tippatelineen kanssa tarpeeksi monta kierrosta osastoa ympäri niin vakuuttuivat kotikuntoisuudesta . Kivut oli vielä edellisenä päivänä sen verran kovat, sen vuoksi epäröivät...
Todellakin maanantaina aamulla sairaalaan suuntasin. Siellä hoitaja otti vastaan, punnitsi ja vaatetti. Sain jalkaani ne ihanat jatkuvasti alas rullautuvat tukisukat. Kerkesi hoitaja pahasti säikäyttämään kun sanoi leikkaavan lääkärin varoitelleen että vähän kipeän oloinen oli ennen viikonloppua ja että hetki aiemmin soinut puhelin, johon ei ollut kerennyt vastaamaan. Paniikki iski, että onkohan tämä kohtaloa jos taas peruuntuu, tällä kertaa lääkärin sairastuttua. Onneksi kuitenkaan soitto ei tullut häneltä... Kahdeksalta leikkurin hoitajat poimivat minut mukaansa ja valmistelut aloitettiin. Joskus puoli yhdeksän aikaan vajosin tiedottomaan tilaan. Ja seuraava muistikuva on valmomosta puolen päivän jälkeen.
Mutta itse leikkauksesta... Se meni hyvin eikä mitään kummempaa sattunut. Viisi siistiä reikää vatsalla, pari niin ohutta että naarmusta menisi. Kipuilin kovasti ja varmistuksena otettiin veilä rötgenkuvat (tarkistettiin ettei pikkumasu ole ruvennut "pullistelemaan"), niissä kaikki ok.
Kivut oli pahempia kuin olin olettanut ja ensimmäinen vuorokausi, kaksikin meni täysin torkkuessa. Lisäksi istuessa ja seistessä pahoinvointi ja huimaus oli aika kovia. Kun pääsin itsekseni liikkumaan niin iski hartiakipu ilman painaessa palleaan ja ruvetessa purkautumaan ylöspäin. Hartiakipua onneksi jatkui vain pari päivää, nyt jo lähes kokonaan helpottanut.
Vatsa edelleen kipuilee, pärjää kuitenkin normaaleilla kipulääkkeillä. Öiksi sain vähän tujumpaa lääkettä mukaan. Aikamoinen ilmapallo vatsa todellakin on, ei tarvitse housuja hetkeen käyttää
Ruokaa olen maistellut vasta kaksi vuorokautta, alle desin kokoisia annoksia. Hyvin menee alas kun syö rauhallisesti. Juominen (minullakin) tuottaa enemmän hankaluuksia. Olen saanut yli litran vettä alas, lisäksi pari piimälasillista ja 2 dl maitokahvia. Pissiä ei vaan tarpeeksi tule. Joten täytyy saada nostettua vedenjuonti sinne 1,5 litraan ja muut päälle. Josko huomenna uskaltaa ottaa pikkasen isomman kulauksen juotavaa kerrallaan, nyt ei vielä uskalla kuin pillillisen kerrallaan.
Eiköhän tää vointi tästä kohene päivä päivältä? Luotan teidän kokeneempien sanaan
Onnea Mili! Kyllä ne kivut kohta helpottaa ja paino putoaa kohisemalla näin alkuun, kun ei voi syödä paljon mitään.
Leppis- Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011
Muistan kyllä nuo kierrokset HaSan osastolla. Kämppikselläni oli kanssa kovia kipuja mutta minulla ei juuri ollenkaan. Pahoinvointia oli kyllä paljon enkä sen takia saanut nukuttua. Mutta ennen kaikkea onneksi olkoon ja tsemppiä, kyllä se siitä helpottaa piankin. Muistat vain juoda tarpeeksi, tämä ainakin minulla on ollut hankalaa.
Massiivi- Viestien lukumäärä : 134
Registration date : 30.01.2012
Hienoa Mili! Mukavaa kuulla että sulla meni kaikki hyvin ja olet nyt pikkumasuisena toipumassa! Ja tosiaan aluksi se mahan ilmamäärä yllättää ja aiheuttaa kipuilua, mutta pian se on muisto vain! Syöminen tuntuu näin reilun 5 vkn jälkeen leikkauksesta menevän aivan mukavasti, mulla menee oikeestaan kaikki syöminen, kunhan syön hitaasti ja vähän eli edelleen pidän tota desiä/yhtä leipää sopivana määränä kerralla. Juominen on edelleen sellasta haasteellista että koko ajan muistettava koittaa juoda, autoa ajaessakin on vesipullo tai laimeaa mehua mukana. Mulla oli jo yksi pissatulehdus ja hiukan tuntuu vaivaavan edelleen eli juoda pitäisi enemmän.
Tsemppiä Mili toipumiseen!!!
Tsemppiä Mili toipumiseen!!!
Ihana kuulla sinusta Mili!
Hienoa, että kaikki meni hyvin!!! Toivottavasti sinun kivut pian hellittää! Pitkään tätä on odotettu ja nyt se on ohi ja uusi elämä alkaa! Minulla ensimmäiset 4 viikkoa meni elämän opettelussa, mutta sen jälkeen elämä on helpottanut paljon. Ruokailussa nyt paras ystäväsi on pikkulusikka! Niin ja heti leikkauksen jälkeen pillillä juominen sujuu paremmin, kun suoraan lasista tai pullosta.
Paljon voimia toipumiseen!
Hienoa, että kaikki meni hyvin!!! Toivottavasti sinun kivut pian hellittää! Pitkään tätä on odotettu ja nyt se on ohi ja uusi elämä alkaa! Minulla ensimmäiset 4 viikkoa meni elämän opettelussa, mutta sen jälkeen elämä on helpottanut paljon. Ruokailussa nyt paras ystäväsi on pikkulusikka! Niin ja heti leikkauksen jälkeen pillillä juominen sujuu paremmin, kun suoraan lasista tai pullosta.
Paljon voimia toipumiseen!
Orkidea- Viestien lukumäärä : 181
Registration date : 26.05.2011
Kiitti kaikille!
Juu, pikkulusikka ja lasten pienimmät puurokulhot toistaiseksi pyhitetty äidin käyttöön. Ja pillit myös. Ihanaa kun täällä niin moni kannustamassa, varsinkin kun tietää että suurinosa käynyt vähänaikaa sitten saman läpi
Juu, pikkulusikka ja lasten pienimmät puurokulhot toistaiseksi pyhitetty äidin käyttöön. Ja pillit myös. Ihanaa kun täällä niin moni kannustamassa, varsinkin kun tietää että suurinosa käynyt vähänaikaa sitten saman läpi
Hei Mili Onpa mukava kuulla että olet kotona toipumassa ja kaikki meni hyvin Mulla nyt kaksi viikkoa ja kaksi päivää leikkauksesta.Ruoka menee hyvin ja vesi myös,pari päivää olen ollut ilman särkylääkkeitä ja eilen kävin pyöräilemässä Ja se on totta et se pikkulusikka on juuri sopiva.Kaikkea hyvää sulle ja tästä jatketaan pikkumasuisina
kesäkeiju- Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 20.02.2012
Onnittelut uudesta pikkumasusta ja tsemppiä Mili uuden opetteluun.
Päivä päivältä parempi, luotetaan siihen
Hienoa, että kaikki meni hyvin !
Päivä päivältä parempi, luotetaan siihen
Hienoa, että kaikki meni hyvin !
LauraL- Viestien lukumäärä : 61
Registration date : 10.03.2011
Sivu 3 / 3 • 1, 2, 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa