Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mili leikettu 12.3.2012, toipuminen käynnissä =)

+12
HyeeNa!
Leppis
koskpir
zelda
Massiivi
jassunen
Orkidea
Soile
Emppu81
Aurora
toukka79
Mili
16 posters

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Mili leikettu 12.3.2012, toipuminen käynnissä =) Empty Mili leikettu 12.3.2012, toipuminen käynnissä =)

Viesti kirjoittaja Mili To Syys 29, 2011 7:10 pm

Olen hitusen vajaa kolmekymppinen kahden lapsen äiti Tampereelta. Viime kesänä tein lopullisen päätöksen että nyt riitti. Tällä hetkellä olen leikkausjonossa Hatanpäälle...

Ja vähän historiaa...
Olen lapsesta asti ollut isokokoinen (myös melko pitkä). Ennen teini-ikää paino rupesi nousemaan ja nousi... ja nousi... ihan tarpeeksi. Monenmoisia laihdutusyrityksiä takana, kaikki vähän vähemmän pysyviä. Pari vuotta sitten jo leikkausta mietin, mutta peräännyin kuitenkin. Ajattelin että koitan vielä itse (kukaan ei ole varmaan kuullut moisesta?). Nyt on kuitenkin keinot loppu ja aika "radikaaleimmille" ratkaisuille. Molempien lasten odotusaikana ollut insuliinihoitoinen raskausajan diabetes ja sukuperimä vahva. Jälkimmäinen raskaus säikäytti kun insuliiniannokset oli huimia ja meinasi sokerit jäädä koholle synnytyksen jälkeen. Siinä hyvin painava syy miksi tämä leikkaus on muutenkin kuin laihdutuksen kannalta hyödyllinen.

Rohkastuin heinäkuussa 2011 menemään yksityiselle sisätautilääkärille keskustelemaan leikkauksesta ja samalla käynnillä laittoi lähetteen TAYS:iin. Siellä nyt käyty ravitsemusterapeutilla (x2) ja sisätautilääkärillä. Myös liuta labroja otettu ja 4 vko:n ENE läpäisty. Viikko sitten näytettiin vihreätä valoa ja laitettiin lähete eteenpäin Hatanpäälle. Ja nyt odottelen... ja toivon... ja rukoilen että postissa tipahtaisi kutsu kirurgia tapaamaan ja jotain infoa (edes suunnilleen) leikkausajankohdasta. Kauan on asiaa suunnitellut ja tietoa kerännyt; nyt kun olisi valmiina toimimaan niin joutuukin odottelemaan lisää Very Happy

Mielelläni lähden mukaan mikäli Tampereella joku salaseura kokoontuu tai kohtalotoveri haluaisi jakaa kokemuksia. Meitä taisi Pirkanmaalla aika monta ollakin jonossa leikkuriin cheers

Mukavaa syksyä kaikille!

- Mili -

Viimeinen muokkaaja, Mili pvm Pe Maalis 16, 2012 3:27 am, muokattu 3 kertaa

Mili

Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 21.09.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Mili leikettu 12.3.2012, toipuminen käynnissä =) Empty Vs: Mili leikettu 12.3.2012, toipuminen käynnissä =)

Viesti kirjoittaja toukka79 Pe Loka 21, 2011 3:13 pm

Hei Mili ja tervetuloa joukkoon! Minäkin olen parin lapsen äiti ja kolmenkympin kieppeillä. Näköjään ollaan samoissa luvuissa myös leikkaukseen hakeuduttu ja lähes tasan vuoden välillä. Mulla oli ensimmäinen rt marraskuussa 2010. Tsemppiä taipaleelle! Smile
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Registration date : 05.08.2010

Mili leikettu 12.3.2012, toipuminen käynnissä =) Empty Vs: Mili leikettu 12.3.2012, toipuminen käynnissä =)

Viesti kirjoittaja Mili Pe Loka 21, 2011 4:19 pm

Kiitos Toukka 69:lle. Ihanaa kun toivotettu tervetulleeksi! Olenkin tainnut jotain kirjoituksiasi lukea, mikäs sulla tilanne tällä hetkellä?

Nyt asioissa päästy taas harppaus eteenpäin; sain HASA:sta kutsun kirurgia tapaamaan marraskuun puoliväliin. JEE! Soitin sinne erikoispolille edellisenä päivänä ja kyselin kun mitään ei ole kuulunut. Hoitsu kertoi että lähete odotti (jossain), vielä ei oltu aikaa varattu, sitä oli suunniteltu joulukuulle. Onneksi soitin, heti seuraavana päivänä tipahti kutsu luukusta =). Ja jo marrakuulle. Pieni peräänkysely siis kannattaa vielä nykypäivänikän...

Kivempaa odotella kun on joku päivämäärä tiedossa Basketball

- Mili -

Mili

Viesti kirjoittaja Aurora Pe Loka 21, 2011 7:20 pm

Laittelin sulle privaa Smile

Aurora

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011

Viesti kirjoittaja Mili Pe Marras 18, 2011 5:26 am

JEEEESS!!!

Kirurgin tapaaminen ohi. Jännitin ihan mielettömästi että vielä hylkäävät, mutta toisin kävi. Jonoon pääsin ja nyt odotellaan kutsua ultraan sekä tietoa ENE:n aloituksesta. Eikä tarvinnut gastroa tehdä (tehty pari kertaa aiemmin). Ja aivan mieletön fiilis. Taisi taantuma koittaa kun sairaalasta poistuttuani olin niin intoa täynnä että mietin lähtisikö HopLopiin pomppimaan ja riehumaan sunny

- Mili -

Mili

Viesti kirjoittaja Aurora Pe Marras 18, 2011 1:27 pm

Jee Smile

Aurora

Viesti kirjoittaja Emppu81 Ke Marras 23, 2011 9:30 pm

onnea onnea!!!! cheers cheers

Emppu81

Viestien lukumäärä : 46
Ikä : 42
Registration date : 14.08.2011

Viesti kirjoittaja Mili To Marras 24, 2011 3:45 am

Kiitos Emppu81 ja onnea itsellesi, sulla H-hetki kolkuttaa jo ovella Very Happy

Mili

Viesti kirjoittaja Mili To Tammi 19, 2012 8:03 pm

Ravintoterapeutti soitti ja ilmoitti että minulle sovittu leikkausaika ma 20.2.2012. Jees! ENE:n aloitus olisi nyt viikonloppuna. Jostain syystä hirvittää enemmän kuin aiemmilla ENE-kerroilla. Ehkä koska nyt on se PAKKO, ei saa mokata mitään ja painon pakko tippua odotetun verran. Mutta kyllä se siitä, täytyy rentoutua ja luottaa et hyvin menee Very Happy .

Leikkauksen ajankohta todella hyvä, saan viettää toisen sairaslomaviikon samaan aikaan kuin meidän ekaluokkalaisella hiihtoloma Wink

Mahtavat fiilikset, kohta H-hetki käsillä!

Mili

Viesti kirjoittaja Aurora Su Tammi 22, 2012 3:25 pm

Jeeeee, tulen moikaamaan sairaalaan kun olen siinä vieressä töissä Smile Jos sopii Smile

Aurora

Viesti kirjoittaja Soile Su Tammi 22, 2012 3:44 pm

Tsemppiä täältäkin eräältä eneilijältä jolla leikkaus Lahdessa 7.2. Eli samassa kuussa mennään! Ja kyllä tää viimenen ene menee kun tietää että tää on nyt viimenen kerta kun tarvii tähän ryhtyä, uskon ainakin niin!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011

Viesti kirjoittaja Mili Ma Tammi 23, 2012 4:09 pm

Kiitos tsempeistä Very Happy !

Tule Aurora toki poikkeamaan, kiva kuulla kasvotusten miten sulla lähtenyt normielämä käyntiin leikkurin jälkeen. Ja vinkit aina tervetulleita Very Happy

Ja eiköhän tämä ENE:kin tästä. Kun kuulin leikkauspäivän ja sovittiin ENE:n aloituksesta niin iski hirveä pelko päälle. Aiemmat ENE:t menneet hyvin, mutta entä jos ei paino nyt tipukaan niin kuin aiemmin? Nyt kun sen olisi "pakko" tippua... Iski aikamoinen pelko takamukseen. Mutta tarvitsee kai vain luottaa siihen että kyllä se tippuu kun ohjeita noudattaa. Mutta on niin erilainen tunne kuin aiemmin affraid. Mutta nyt todellakin toinen päivä ENE:ä menossa, maha kurnii mutta muuten kaikki sujuu. Eiköhän se tästä helpota parin päivän päästä. Sattui sopivasti leikkaus alkuvuoteen, jolloin Nutriletit ollut monessa paikassa alennuksessa. Ostin pusseja koko neljäksi viikoksi ja säästöä tuli monta kymppiä Wink

Mili

Viesti kirjoittaja Mili Ma Tammi 30, 2012 5:27 pm

Moikka kaikille! Kuis muilla ENE:ilijöillä ja leikatuilla on mennyt?

Nyt on Eneä takana reilu viikko ja hyvin on ruvennut paino tippumaan. Tarkkaa määrää en tiedä koska ostettiin vasta viime viikolla vaaka kotiin. Mutta ainakin parisen kiloa tippunut. Ja vaaka näyttänyt jo parina aamuna alle 110 kg, jee. Pitkästä aikaa Very Happy

Mili

Viesti kirjoittaja Orkidea Ti Tammi 31, 2012 1:13 am

Hienoa Mili! cheers

Sinulla on leikkaus jo todella lähellä! Smile Itse olen yllättynyt miten hyvin olen voinut, vaikka leikkauksesta on tänään vasta vikko. Tänään olen ollut jo ilman kipulääkkeitä! Hyvä hyvä! Smile Niin ja kirurgi Pipsa Peromaa-Haavisto on tehnyt todella pienet ja siistit viillot vatsaan! Niistä tuskin jää paljon arpia! Smile

Tsemppiä eneilyyn! Smile

Orkidea
Orkidea

Viestien lukumäärä : 181
Registration date : 26.05.2011

Viesti kirjoittaja Mili Ke Helmi 01, 2012 6:07 pm

Kiitos, Orkidea Very Happy

Sulla mennyt tosi hyvin alku ja pahin takana jo. Viikko pikkumahaisena ja kohta se onkin jo kuukausi ja sitten vuosi. Aika menee niin nopeata... Paitsi eneillessä Very Happy

Toivottavasti toivun itse yhtä nopeasti. Jännitys kasvaa odotellessa... Onneksi pääsen yhtä osaavan kirurgin käsiitelyyn Wink

Mili

Viesti kirjoittaja jassunen To Helmi 02, 2012 2:01 am

Tsemppiä leikkaukseen Smile minut leikataan 15.2 vaasan keskussairaalassa
jassunen
jassunen

Viestien lukumäärä : 3
Ikä : 32
Registration date : 30.01.2012

Viesti kirjoittaja Massiivi To Helmi 02, 2012 3:50 pm

Hei Mili,

olen näemmä vähän sinua jäljessä. Anun ja Pipsan käsittelyyn on varattu aika 28.2 jos ENE menee hyvin ja helikobakteeria ei löydy. Elämme jännittäviä aikoja. Sitä piti kysyä että kun itsekin olen tamperelainen niin mistä olet edullisimmat Nutriletit löytänyt? Vielä täytyisi pinnistellä 26 päivää ENE:llä.

Massiivi

Viestien lukumäärä : 134
Registration date : 30.01.2012

Viesti kirjoittaja Mili To Helmi 02, 2012 5:44 pm

Kiitoksia tsempeistä!! Ihanaa kun parikin melkein samaan aikaan leikattavaa tukena Very Happy . Ja voimia teillekin eneilyyn!

Massiivi: Harmi kun juurikin kuukausi vaihtui. Tammikuussa oli Nutriletit hyvässä alennuksessa Sokoksella, Tokmannilla ja Lidl:issä. Sokokselta sai kasviskeittoa 12,90/ 15pss ja muita 17,90/15 pss. Lidl:issä tais olla tarjouksessa 19,90/ 15pss. Paras tarjous oli Tokmannilla; kaikki siellä olevat maut 15,90/ 15pss. Se Tokmannin tarjous päättyi 15.1, mutta kun olivat unohtaneet lapun (Kangasalan Tokmannilla) hyllyn reunaan niin sain siihen hintaan pari päivää myöhemmin Very Happy . Aika monta kymppiä säästin kun ostin koko kuukaudeksi kerralla. Muistaakseni Sokoksen lehdessä oli että Naturdiet -tuotteet on alennuksessa helmikuussa. Kannattaa käydä tsekkaamassa, moni on niistä tykännyt!

Enää 17 kokonaista päivää pusseilla sunny

Mili

Viesti kirjoittaja zelda To Helmi 02, 2012 11:27 pm

Onnea!!!! Leikkaus osuu Mardi Gras:n aikoihin (ti 21.2, rasvainen tiistai, ranskalainen karnevaalijuhla ennen paastoon laskeutumista) Ihan loistava päivä leikkaukselle
Z
zelda
zelda

Registration date : 30.09.2011

Viesti kirjoittaja Soile To Helmi 02, 2012 11:38 pm

Tuli mieleen, että hyvinvoinnin tavaratalon nettikaupasta saa usein tarjouksella näitä ene.tuotteita, sieltä tilasin itse pussit! Ja paras maku on ollut suklaa-vadelma (Easy Diet)....mun mielestäSmile Viel pitäs noita litkuja 4-päivää jaksaa...se on kyl aika vähän, kun jotkut joutuu eneilee tosi pitkään. Mulla onneksi riitti tää 4-viikkoa eli 8% painosta, jonka tulen viikonloppuna saavuttamaan.
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja koskpir Pe Helmi 03, 2012 7:06 am

Peijaksessa annettiin lista, mitä ENE-merkkejä ja tuotteita saa käyttää. Niitä olivat Nutrilett intensive, Naturdiet drinkmix, Allevo, Modifast LCD-tuote ja Nutrifast (apteekista).

Onneksi, Soile, myös Easy Diet on toiminut sinulla. Hieno saavutus!
koskpir
koskpir

Viestien lukumäärä : 68
Registration date : 10.10.2011

Viesti kirjoittaja Soile Pe Helmi 03, 2012 12:36 pm

Oho...ompa tiukat ohjeet teillä...Itse olen käyttänyt noita sekaisin ja lisäksi vielä Extravaganzan pusseja joita olen jo aiemmin ostanut. Vaihtelu virkistää ja painonpudotus -8 kg kuukaudessa on se mihin pitikin päästä. Uskoisin että toimii kun jää kalorit alle 800kcl/vuorokaudessa merkistä riippumatta. Jotkuthan eneilee ruuankin kanssa mutta se on haasteellisempaa, että pysyy nälkä kurissa ja saa riittävät ravinto-hiven ym aineet. Tsemppiä Pirjo!
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja Mili Ti Helmi 07, 2012 6:17 pm

Kiitos kaikille tsempistä!

Leikkauksen ajoitus osui kyllä kohdilleen. En tiennytkään moisesta päivästä (Mardi Gras), mutta on kyllä todella sopiva toipumispäivä Very Happy . Syntymäpäiväkin on muutama päivä ennen leikkuria ja saan parhaan syntymäpäivälahja aikoihin sunny .

Zelda ja Soile: Meillä taitaa kaikilla olla melko sama Bmi, itsellä oli tähän lähtiessä reilu 38, nyt jotain 36. Ja leikkausajatkin lähekkäin... Tänään oli Ene:n puolivälipunnitus ja reilu kuusi kiloa tippunut kahdessa viikossa. Ja alle kaksi viikkoa leikkaukseen, onpa Enekin mennyt nopeasti Wink

Mili

Viesti kirjoittaja Soile To Helmi 09, 2012 8:41 pm

Moikka! Mie oon nyt pikkumasunen;) Leikkaus oli tiistaina 7.2. puoliltapäivin ja kesti useemman tunnin ja ehdin kysyä ennen leikkausta että siinä tosiaan nostetaan leikattava pystyasentoon, mutta hyvin sidottuna. Itse sitten operaation jälkeen ponnistin omaan petiin takaisin ja olin heräämössä sellaset 4-tuntia hyvässä seurannassa. Illalla osastolle takaisin, yö meni katkonaisesti kun pissatti jatkuvasti ja oli kipuja. Aamulla senverran pirteä ja lusikoin muutaman puurolusikan ja join mehua. Välipalaksi taas puuroa ja sitten olikin jo lääkärinkierto ja ei kun kotiin. Aika nopeeta toimintaa! Kotimatka omassa autossa (tärisytti, kesti tunnin) ei ollut ollenkaan kiva mutta kyllä siitäkin selvisis ja kotona särkylääkettä ja vähän rahkaa ja nukuin kyllä kotona paremmin. Ilmaa ollut valtavasti vatsassa mikä kipristää ja sattuu mutta kun tulee ulos niin helpottaa ja tänään tuli jo kakatkin joten kyllä taitaa olla kaikki reilassa. Aikas väsynyt ja tosiaan tuo syöminen ottaa kaiken hereilläoloajan, on niin hidasta! Mut kyllä tää tästä. Vähän on vaisu olo vielä mutta eikhän tästä piristy!
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja Leppis Pe Helmi 10, 2012 3:46 am

Onnea Soile pikkumahasta! cheers Minä en saa nukuttua sairaalassa. Kokemusta on 2 synnytyksestä. Mielummin minäkin käyn poliklinikkatyylisesti hoitamassa tän homman.

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa