Painon nousu leikkauksen jälkeen
+14
Mimmu
2Shy
Fisu
Helka
Lyltsy
tigertytto
haaho
Poutapilvi
Inka
Leppis
Kimby
Sun
kissus nytkö jo
lootus75
18 posters
Sivu 2 / 2
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Vs: Painon nousu leikkauksen jälkeen
Muuten onks teillä muilla ollut huomioita, että hormonit on kaiken takana
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Otin kaverin koiran hoitoon ja olen nyt kävellyt sen kanssa, paino nyt pysynyt kurissa tosin ei ole laskenut leikkauksen jälkeisiin mittoihin. Maha jäi ihmeellisen pallomaisen muotoiseksi korjausleikkauksen jälkeen. Ihan kuin olis raskaana vaikkei ole (ikävä kyllä). Tammikuun lopussa pitäisi mennä jutustamaan kirurgin kanssa jatkoleikkauksista mm. käsivarsien allit pitäisi korjata niin kehtaisi pitää t-paitoja kesällä.
Minulla ollut omituisia ylävatsakipuja viime aikoina ja kävin lääkärissä joka kertoi minulla olevan sappikiviä. Ihme ettei niitä huomattu kun maksaa syynättiin ennen ohitusleikkausta. Luin jostakin että ylipaino sekä suolistoleikkaukset voivat sappikiville altistaa. Leikkaavat sappirakon jossain vaiheessa pois mut jono voi olla jopa 1/2 vuotta. Eipä nuo kivut isoja ole joten ei haittaa. Kipulääkkeillä pärjää.
Minulla ollut omituisia ylävatsakipuja viime aikoina ja kävin lääkärissä joka kertoi minulla olevan sappikiviä. Ihme ettei niitä huomattu kun maksaa syynättiin ennen ohitusleikkausta. Luin jostakin että ylipaino sekä suolistoleikkaukset voivat sappikiville altistaa. Leikkaavat sappirakon jossain vaiheessa pois mut jono voi olla jopa 1/2 vuotta. Eipä nuo kivut isoja ole joten ei haittaa. Kipulääkkeillä pärjää.
lootus75- Viestien lukumäärä : 91
Ikä : 48
Registration date : 21.09.2008
Ne kivet tulee laihtumisesta että ei välttämättä ollut aiemmin.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Fisu, voi kun jokainen tajuais tuon mitä sanoit vikoissa lauseissa
minttulii- Viestien lukumäärä : 5
Registration date : 06.10.2011
Juu lobotomia vois olla vaihtoehto mulla ihan hirvee taistelu itseni ja herkkujen välillä...
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Mulla on kanssa laskenut motivaatio raskauden jälkeen. Heti alkuun sain painon putoamaan 78kg ja nyt on noussut taas kuukaudessa 4kg mistä osa tulee hiilareista, kun niitä en ole vältellyt vaan päinvastoin syönyt.
Tammikuusta olisi tarkoitus aloittaa eneily höystettynä proteiineilla. Saa nähdä pääsenkö tavoitteeseeni toukokuuhun mennessä eli 2v. leikkauksesta ja silloin toivoisin olevani norm.painossa. 10kg pitäisi siis saada pois tammi-huhtikuussa... ei varmasti ihan realistinen tavoite, mutta yrittää pitää.
Tammikuusta olisi tarkoitus aloittaa eneily höystettynä proteiineilla. Saa nähdä pääsenkö tavoitteeseeni toukokuuhun mennessä eli 2v. leikkauksesta ja silloin toivoisin olevani norm.painossa. 10kg pitäisi siis saada pois tammi-huhtikuussa... ei varmasti ihan realistinen tavoite, mutta yrittää pitää.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Hiilareiden syönti sitoo nestettä kroppaan ja ihan helposti sen 4 kiloa. Mulla on nyt paino noussut 4 viikon aikana 5 kg koska olen rääkäännyt itseni salilla todella kovaa. Se vaatii hiilareiden syöntiä muuten ei vaan jaksa treenata. Olen syönnyt tarkalleen kulutukseni verran kaloreita joten läskiä ei ole voinut tulla lisää vaan se on nestettä osittain johtuen vain hiilareiden syönnistä ja osittain lihasten imuroimaa nestettä kun niitä rääkkää. Ehkä on joku gramma tullut lihasmassaakin lisää. Jos äkkiä haluaa puntariin alemmat lukemat niin tehokkain keino on maata sängyllä ja syödä suolatonta proteiinia. Suolakin sitoo nestettä.nyt on noussut taas kuukaudessa 4kg mistä osa tulee hiilareista, kun niitä en ole vältellyt vaan päinvastoin syönyt.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Kimby muistan lukeneeni jostain, että 1 gr. hiilareita sitoo itseensä 15gr. nestettä ja siihenhän pikaiset proteiinidietit perustuvatkin, että paino hujahtaa hillaireden&nesteiden katoamisen myötä pois useamman kilon.
Niin siis emmä ole mistään pikadieeteistä puhunut mitään. Kun sinä sanoit painosi nousseen 4 kg niin halusin vain kertoa että se on todennäköisesti kaikki nestettä eikä läskiä.
Suola, hiilarit ja lihasten kova treenaaminen sitoo kaikki nestettä kroppaan, ja paljon. Se ei kuitenkaan tarkoita että se neste olisi pahasta tai jotenkin ylimääräistä. Keho ottaa sen mitä tilanne vaatii. Mulla tosiaankin paino on nyt muutamassa viikossa noussut 5 kg pelkästään kovasta punttisalitreenistä kaloreiden pysyessä vakiona. Tänään käynnistin oman pikku kokeen jossa aion 4 päivän aikana hävittää 6 kg nestettä kropasta, pelkästään jättämällä pois suolan, hiilarit ja treenin. Tämä on samalla oppitunti oman kehon tuntemisessa ja keino saada puntari normaalipainoon 2-vuotistarkastukseen. Järjetöntä sinänsä mutta kun olen luvannut itselleni että olen normaalipainoinen 15.12 niin silloin olen. Aivan sama vaikka olen taas 5 kg painavampi seuraavalla viikolla. Kovaa treeniä aion jatkaa ja puntarilla ravaamisen lopetan tyystin sen jälkeen kun olen saannut yhden päivän aikana olla normaalipainoinen ekan kerran elämässäni.
Tämä selostus on kaikille niille jotka kuvittelevat että viikon aikana lähtee tai tulee lisää monta kiloa läskiä. Läskit tulee ja menee pitkän ajan kuluessa hyvin hitaasti. Viikon, tai jopa kuukauden aikana tapahtuvat painonvaihtelut on enimmäkseen nestetasapainonvaihtelua. Toki esim. heti leikkausken jälkeen tai ENEilyn aikana voi lähteä viikon aikan isosta ruhosta kilo läskiä ja toinen kilo lihasta sen nesteen lisäksi.
Suola, hiilarit ja lihasten kova treenaaminen sitoo kaikki nestettä kroppaan, ja paljon. Se ei kuitenkaan tarkoita että se neste olisi pahasta tai jotenkin ylimääräistä. Keho ottaa sen mitä tilanne vaatii. Mulla tosiaankin paino on nyt muutamassa viikossa noussut 5 kg pelkästään kovasta punttisalitreenistä kaloreiden pysyessä vakiona. Tänään käynnistin oman pikku kokeen jossa aion 4 päivän aikana hävittää 6 kg nestettä kropasta, pelkästään jättämällä pois suolan, hiilarit ja treenin. Tämä on samalla oppitunti oman kehon tuntemisessa ja keino saada puntari normaalipainoon 2-vuotistarkastukseen. Järjetöntä sinänsä mutta kun olen luvannut itselleni että olen normaalipainoinen 15.12 niin silloin olen. Aivan sama vaikka olen taas 5 kg painavampi seuraavalla viikolla. Kovaa treeniä aion jatkaa ja puntarilla ravaamisen lopetan tyystin sen jälkeen kun olen saannut yhden päivän aikana olla normaalipainoinen ekan kerran elämässäni.
Tämä selostus on kaikille niille jotka kuvittelevat että viikon aikana lähtee tai tulee lisää monta kiloa läskiä. Läskit tulee ja menee pitkän ajan kuluessa hyvin hitaasti. Viikon, tai jopa kuukauden aikana tapahtuvat painonvaihtelut on enimmäkseen nestetasapainonvaihtelua. Toki esim. heti leikkausken jälkeen tai ENEilyn aikana voi lähteä viikon aikan isosta ruhosta kilo läskiä ja toinen kilo lihasta sen nesteen lisäksi.
Hyvä Kimby, selvästi kirjoitit
Itsekkin tolla läskin kadotuslinjalla
Itsekkin tolla läskin kadotuslinjalla
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Kimby tässä huomaa taas kirjoitetun sanan eron. En missään vaiheessa kuvitellutkaan sinun muuta tarkoittavan ja omalla kommentillani ajattelin lähinnä tarkentavani, että tiedostan "ongelman". Olinkin ajatellut tämän viikon kanssa temppuilla nesteitä pois, kun viikonloppuna ristiäiset ja parit muut juhlat ja pitäisi olla "edustuskunnossa"
Joo Poutis, kyllä mä tajusin että me kirjoitettin vähän ristiin.
Tänään sitten aamupaino -2,8 kg eilisestä ja juoksin vessassa koko yön. Nestettä meni eilen 4,2L sisään ja ulos tuli sitten ilmeisesti 7L... Nesteen lisäksi vedin eilen 5 nutrilettiä +1 protskupirtelö + 1 protskupatukka. Tänään ja huomenna täsmälleen sama resepti ja keskiviikkona sitten jo himmaan tuota nesteenjuomista ja torstaina olen "normaali".
Absoluuttinen totuus herra Google sanoo että ainoa luomukeino tehostaa nesteen poistumista kehosta on koivulehtitee, kahvi ja ananas tai vesimeloni suurina annoksina runsaan nesteenjuomisen lisäksi. Sitten on tietenkin reseptilääkket kuten esim. jotkut verenpainelääkkeet. Minä en kuitenkaan näihin ryhdy kun suolan ja hiilareiden jättäminen toimii mulla. Eihän tässä ole järjen häivää mutta aikas mielenkiintoista kuitenkin...
Tänään sitten aamupaino -2,8 kg eilisestä ja juoksin vessassa koko yön. Nestettä meni eilen 4,2L sisään ja ulos tuli sitten ilmeisesti 7L... Nesteen lisäksi vedin eilen 5 nutrilettiä +1 protskupirtelö + 1 protskupatukka. Tänään ja huomenna täsmälleen sama resepti ja keskiviikkona sitten jo himmaan tuota nesteenjuomista ja torstaina olen "normaali".
Absoluuttinen totuus herra Google sanoo että ainoa luomukeino tehostaa nesteen poistumista kehosta on koivulehtitee, kahvi ja ananas tai vesimeloni suurina annoksina runsaan nesteenjuomisen lisäksi. Sitten on tietenkin reseptilääkket kuten esim. jotkut verenpainelääkkeet. Minä en kuitenkaan näihin ryhdy kun suolan ja hiilareiden jättäminen toimii mulla. Eihän tässä ole järjen häivää mutta aikas mielenkiintoista kuitenkin...
Niin olishan sul toi paino tasaantunut ilman eneilyykin. Itse olin risteilyllä ja laivayhtiö tarjos ilmasen brunssin viivästymisien takia. 2-3 kg nousi paino sillä risteilyl sitten. Nyt on enää kilo plussaa, kun jätin suolan pois ja eneilen puolittain.
Leppis- Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011
Ei neljässä päivässä, ja neljä päivää on maksimi minkä nyt suostun olemaan ilman punttisalia... En myöskään halunnut olla millään ihmedieetillä kun verikokeet otettiin koska silloin ne ei välttämättä ois kertonut mitään järkevää.Niin olishan sul toi paino tasaantunut ilman eneilyykin
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Similar topics
» Painon nousu leikatuilla?
» Painon vaikutus parisuhteeseen
» Painorajan nousu leikkaukseen?
» Yleinen keskustelu
» Painon vaikutus parisuhteeseen
» Painorajan nousu leikkaukseen?
» Yleinen keskustelu