Painon nousu leikkauksen jälkeen
+14
Mimmu
2Shy
Fisu
Helka
Lyltsy
tigertytto
haaho
Poutapilvi
Inka
Leppis
Kimby
Sun
kissus nytkö jo
lootus75
18 posters
Sivu 1 / 2
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Painon nousu leikkauksen jälkeen
Tervehdys!
Minulla on leikkauksesta reipas pari vuotta ja nyt on paino ollut nousu suunnassa. Painoin alimmillaan leikkauksen jälkeen 78kg mutta nyt 89kg joten nyt kaivattaisiin kipeästi neuvoja, linkkejä ja vinkkejä miten saan painon taas alas.
Kävin jo ensimmäisessä korjausleikkauksessa jossa kiristettiin vatsanahkaa mutta en haluaisi tuon leikkauksen menevän hukkaan
painon nousemisen takia.
HELP!
Pussikeitto (ENE) dietteihin ei ole varaa kun ovat niin himputin kalliita, jos joku muu konsti olisi.......
Minulla on leikkauksesta reipas pari vuotta ja nyt on paino ollut nousu suunnassa. Painoin alimmillaan leikkauksen jälkeen 78kg mutta nyt 89kg joten nyt kaivattaisiin kipeästi neuvoja, linkkejä ja vinkkejä miten saan painon taas alas.
Kävin jo ensimmäisessä korjausleikkauksessa jossa kiristettiin vatsanahkaa mutta en haluaisi tuon leikkauksen menevän hukkaan
painon nousemisen takia.
HELP!
Pussikeitto (ENE) dietteihin ei ole varaa kun ovat niin himputin kalliita, jos joku muu konsti olisi.......
lootus75- Viestien lukumäärä : 91
Ikä : 48
Registration date : 21.09.2008
Vs: Painon nousu leikkauksen jälkeen
Ruokapäiväkira ja kloreiden laskeminen säännöllinen syönti jne.. 1400kcal pitäis tippua taii sen alle menevällä täällähän on ruoka-enen ohjeet olemassa.Tsemppiä urakkaan!!!
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Minä olen huomannut tuon Kiloklubin hyvin hyödylliseksi ja näppäräksi apuriksi. Eihän se kaikille sovi, mutta minusta tuo pallukkasysteemi on aika näppärä ja havainnollinen.
Itseäni (iltasyöppö) auttaa myös se, että teen valmiiksi iltaa varten jo päivällä (ruuan jälkeen, ei nälkäisenä!) eväät valmiiksi. Esim. keittoa, dipattavia vihanneksia, salaattia tms. Ja silleen reilusti. Mikä nyt onkin sinulle maistuvaa, mutta silti kohtuullisen kevyttä. Ei tule sitten illalla syötyä niin helposti muuta, esim. omaa ykköspahettani, voileipiä.
Itseäni (iltasyöppö) auttaa myös se, että teen valmiiksi iltaa varten jo päivällä (ruuan jälkeen, ei nälkäisenä!) eväät valmiiksi. Esim. keittoa, dipattavia vihanneksia, salaattia tms. Ja silleen reilusti. Mikä nyt onkin sinulle maistuvaa, mutta silti kohtuullisen kevyttä. Ei tule sitten illalla syötyä niin helposti muuta, esim. omaa ykköspahettani, voileipiä.
Sun- Viestien lukumäärä : 158
Registration date : 31.01.2011
Ainoa takuuvarma konsti pitää paino kurissa on kaloreiden laskeminen ja niiden pitäminen esim. alle 2000 kcal/päivä. ENE ei ole mikään vastaus kun pitäisi löytää keino loppuelämäksi. Minä suosin kyllä vähähiilihydraattista ruokavaliota parhaana keinona hillitä energiansaantia. Proteiini pitää paremmin kylläisenä kun taasen hiilarit vaan tekee nälkäisemmäksi heti 1 tunnin jälkeen. Kanamuna ja tonnikala ei ole edes kallista. Minä olen nyt kesällä tehnyt valtavia salaattiannoksia joita sitten puputan 2-3 päivää putkeen. Kyllä pitää pikkumasun kylläisenä kalorit jää helposti alle 1500 kcal päivässä vaikka syö vähän muutakin.
1/2 jäävuorisalaatti
4 tomaattia
1 kurkku
2 tonnikalapurkkia paloina vedessä
1/2 500g raejuustopurkki (iso purkki on paljon halvempi)
Siinä on syötävää koko päiväksi vallan riittävästi. Kaloreita n. 700 kcal ja proteiinia n. 90g. Siihen voisi lisätä pari keitettyä kanamunaa joka lisää kaloreita 156 kcal ja proteiinia 14g.
1/2 jäävuorisalaatti
4 tomaattia
1 kurkku
2 tonnikalapurkkia paloina vedessä
1/2 500g raejuustopurkki (iso purkki on paljon halvempi)
Siinä on syötävää koko päiväksi vallan riittävästi. Kaloreita n. 700 kcal ja proteiinia n. 90g. Siihen voisi lisätä pari keitettyä kanamunaa joka lisää kaloreita 156 kcal ja proteiinia 14g.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Suositeltavia toimia:
-Mene edulliseen ryhmäliikuntaan. Esim. zumbaa tunti viikossa
-aktivoidu laihdutustaajuudelle katsomalla netistä The biggest loserin uusintajaksoja löytyy Katsomosta.
-Syö kaurapuuroa joka päivä, siinä on vähän kaloreita ja paljon kuituja.
-Tunge salaattia joka paikkaan, jos ei mene enää alas niin pakastekasviksia.
-Mene edulliseen ryhmäliikuntaan. Esim. zumbaa tunti viikossa
-aktivoidu laihdutustaajuudelle katsomalla netistä The biggest loserin uusintajaksoja löytyy Katsomosta.
-Syö kaurapuuroa joka päivä, siinä on vähän kaloreita ja paljon kuituja.
-Tunge salaattia joka paikkaan, jos ei mene enää alas niin pakastekasviksia.
Leppis- Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011
Jos, et laihdu näillä konsteilla, niin kannattaa hakea apua terveyskeskuksesta, ettei molemmat leikkaukset mee hukkaan.
Leppis- Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011
Lootus 75, voi miten harmillista. Nyt pitää tehdä varasuunnitelma painon nousun selättämiseksi. Se pitäisi olla sellainen, josta pidät ja tunnet, että pystyt pitämään puolesi taistelussa painonnousua vastaan. Mitä olet itse ajatellut?
Inka- Viestien lukumäärä : 142
Registration date : 10.06.2011
Veden juonti on kanssa hyvä tapa siirtää nälän tunnetta. Kun ruokaa rupeaa tekemään mieli juo lasillinen vettä, pidä paussi ja ota toinen lasi vettä. Pari lasillista vettä ja saat siirrettyä ruokailua pari tuntia pidemmälle. Tällä tavoin saat ainakin 1-2 ruokailua päivässä pois.
Toinen hyvä konsti on ettei vaan osta mitään herkkua kotiin. Mä ainakin olen sen verran laiska etten lähde Alepasta hakemaan herkkuja, jos en niitä ole päivällä jo tuonnut. Jääpähän iltamössääminen silloin väliin. Pari lasia vettä ja makeaa purkkaa, tehoaa makeannälkään ja aikaisemmin nukkumaan.
Raastesalaatteja mullakin aina valmiina jääkaapissa: 800 gr. kaalia pieneksi paloiteltuna, 2 prk tonnikalaa, 500 gr. raejuustoa ja 250gr. fetaa. Kaloreita ei tule nimeksikään, mutta proteiineja sitäkin enemmän (riippuen onko tonnikala öljyssä, minusta parempi kunhan öljyt puristaa siivilässä pois ja millainen feta niin n. 90 kcal/ 100 gr., proteiineja 12gr/ 100 gr. salaattia).
Toinen hyvä konsti on ettei vaan osta mitään herkkua kotiin. Mä ainakin olen sen verran laiska etten lähde Alepasta hakemaan herkkuja, jos en niitä ole päivällä jo tuonnut. Jääpähän iltamössääminen silloin väliin. Pari lasia vettä ja makeaa purkkaa, tehoaa makeannälkään ja aikaisemmin nukkumaan.
Raastesalaatteja mullakin aina valmiina jääkaapissa: 800 gr. kaalia pieneksi paloiteltuna, 2 prk tonnikalaa, 500 gr. raejuustoa ja 250gr. fetaa. Kaloreita ei tule nimeksikään, mutta proteiineja sitäkin enemmän (riippuen onko tonnikala öljyssä, minusta parempi kunhan öljyt puristaa siivilässä pois ja millainen feta niin n. 90 kcal/ 100 gr., proteiineja 12gr/ 100 gr. salaattia).
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Täytynee hieman muokata noita laittamianne ohjeita sillä raejuustosta en ole tykännyt koskaan ja kaaliruoista massu nousee kapinaan eli tulee kamalat vatsavaivat.
lootus75- Viestien lukumäärä : 91
Ikä : 48
Registration date : 21.09.2008
Mulle ravitsemusterapeutti sanoi, että parin viikon ene-kuuri leikkauksen jälkeisiin jumeihin ja leikkauksen jälkeiseen painonnousuun on hyvä tapa saada paino taas raiteilleen. Ei se ene paljon kalliimpaa ole kuin ruokakaan. Kannattaa tuollaiseen 10 kilon painonnousuun suhtautua tosi vakavasti, koska kohta se on 15 ja sitten 20 jne. Enen jälkeen pitää vaan ottaa itseään niskasta kiinni, urheilla ja syödä maltillisemmin. Ei taida mitään poppakonsteja olla..
haaho- Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009
Loootus75 tiedätkö mistä sun painon nousu johtuu?Eli oletko lipsunut nyt syömisistä ja kalorien tarkkailusta??
Kysyn siksi koska itse pelkään jo etukäteen et mulle käy noin koska tää on ollut yhtä helvettiä monen monta vuotta jo tää painon kanssa kamppailu.
Toivon tosi kovasti että mulla auttaisi tää leikkuu siihenkin että osaisin opettaa itseni siinä hyödyllisessä 2 vuodessa jonka leikkuu antaa niin syömään normaalisti ettei paino tulisi enää ikinä takas
Kysyn siksi koska itse pelkään jo etukäteen et mulle käy noin koska tää on ollut yhtä helvettiä monen monta vuotta jo tää painon kanssa kamppailu.
Toivon tosi kovasti että mulla auttaisi tää leikkuu siihenkin että osaisin opettaa itseni siinä hyödyllisessä 2 vuodessa jonka leikkuu antaa niin syömään normaalisti ettei paino tulisi enää ikinä takas
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Mulla on reilu vuosi leikkauksesta, joten en varmaan vielä ole kokemuksen perusteella tähän oikea henkilö vastaamaan. Tosin olen painonpudotuksessa päässyt helpolla, en ole kaloreita laskenut kuin muutaman kerran ihan tarkistuksen vuoksi.
Mutta olen ajatellut tuota asiaa paljon ja miettinyt jo konsteja valmiiksi, ja ne ei oikeastaan poikkea siitä mitä painonpudotusvaiheessa tein ja olen pyrkinyt noudattamaan vaihtelevalla menestyksellä senkin jälkeen:
- se säännöllinen ateriarytmi pitäisi muistaa, vähintään 5 ateriaa päivässä. Ennemmin lisää aterioiden määrää kuin annoskokoa.
- 60 g proteiineja. JOs paino alkaa nousta, kannattaa vähentää hiilareita, noin yleensä en ole sen(hiilarien määrän) suhteen stressannut. Mun empiirisen tutkimuksen mukaan olemme itsemme hiilareilla lihottaneet, joten niiden kanssa on painon nousutilanteessa oltava tarkkana.
- Se 1.5 litraa vettä päivässä pitäisi saada menemään
- Sillä mitä kaupasta ostaa määrää paljon sitä mitä suuhunsa pistää. Kaupaan siis kylläisenä.
- Sillä minkä verran lautaselleen ottaa määrää sen paljonko syö max. Ota vain se 2 dl. Älä kokeile paljonko maha vetää, älä ota lisää, älä syö lasten jättämiä ruokia, heitä ylimääräiset ruuat(ainakin hiilarit) pois, ettei tule niitä naposteltua pitkin päivää.
3 viikkoa lomalla, ja vähän pelottaa mennä kotiin ja kohdata vaaka, kun paino on pysynyt viimeiset 3-4 kk tuossa 76-77 kilossa, että mitä se näyttää, kun ei ole ihan noiden mun sääntöjen mukaan mennyt tämä loma, veneellä leipää tulee syötyö enemmän kuin normaaalisti mm.
Tsemppiä lasku-uran löytämiseksi!
Mutta olen ajatellut tuota asiaa paljon ja miettinyt jo konsteja valmiiksi, ja ne ei oikeastaan poikkea siitä mitä painonpudotusvaiheessa tein ja olen pyrkinyt noudattamaan vaihtelevalla menestyksellä senkin jälkeen:
- se säännöllinen ateriarytmi pitäisi muistaa, vähintään 5 ateriaa päivässä. Ennemmin lisää aterioiden määrää kuin annoskokoa.
- 60 g proteiineja. JOs paino alkaa nousta, kannattaa vähentää hiilareita, noin yleensä en ole sen(hiilarien määrän) suhteen stressannut. Mun empiirisen tutkimuksen mukaan olemme itsemme hiilareilla lihottaneet, joten niiden kanssa on painon nousutilanteessa oltava tarkkana.
- Se 1.5 litraa vettä päivässä pitäisi saada menemään
- Sillä mitä kaupasta ostaa määrää paljon sitä mitä suuhunsa pistää. Kaupaan siis kylläisenä.
- Sillä minkä verran lautaselleen ottaa määrää sen paljonko syö max. Ota vain se 2 dl. Älä kokeile paljonko maha vetää, älä ota lisää, älä syö lasten jättämiä ruokia, heitä ylimääräiset ruuat(ainakin hiilarit) pois, ettei tule niitä naposteltua pitkin päivää.
3 viikkoa lomalla, ja vähän pelottaa mennä kotiin ja kohdata vaaka, kun paino on pysynyt viimeiset 3-4 kk tuossa 76-77 kilossa, että mitä se näyttää, kun ei ole ihan noiden mun sääntöjen mukaan mennyt tämä loma, veneellä leipää tulee syötyö enemmän kuin normaaalisti mm.
Tsemppiä lasku-uran löytämiseksi!
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
ENEä ainakin alkuun pääsemiseksi suosittelisin minäkin. Omasta mielestäni ENEily ei ole juurikaan sen kalliimpaa kuin normaali kotiruoka, olen halvimmillaan löytänyt nutriletteja 25kpl paketin hintaan 25eur eli silloin viiden pussin annos maksaisi 5 eur/pvä, mässäily ja liikaa syöminen tulee pahimmillaan monta kertaa kalliimmaksi. Itselläni oli myös vuosia paha tapa käydä arkisin aina päivittäin ravintolassa lounaalla, siihen sitä rahaa vasta meneekin! Nykyäänkin käyn vielä aina silloin tällöin mutta valinnat ja määrät vähentyneet radikaalisti.
Parin viikon ene voisi siis olla omasta mielestänikin hyvä idea, siinä saa hyvän katkaisun kierteeseen ja voi taas aloittaa ns. puhtaalta pöydältä oikeanlaisen syömisen.
Parin viikon ene voisi siis olla omasta mielestänikin hyvä idea, siinä saa hyvän katkaisun kierteeseen ja voi taas aloittaa ns. puhtaalta pöydältä oikeanlaisen syömisen.
Helka- Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010
Miksi paino voi nousta kahden vuoden kuluttua leikkauksesta? Onko sleevattu vatsa siihen mennessä venynyt? APUAAA
Kahden vuoden päästä leikkauksesta vatsalaukku on venynyt hieman (tai hieman enemmän, jos sitä on venytellyt ahtamalla se täyteen/äärirajoilleen usein), lisäksi bypassissa tehty kaloreiden imeytymishäiriö on loppunut/loppumaisillaan (mineraalien ja vitamiinien imeytymishäiriö pysyy ennallaan), koska elimistö on oppinut imeyttämään saman energiamäärän lyhyemmällä suolella. Sleevessä ei suoleen ja imeytymiseen olla koskettu, joten takaisin lihominen tapahtuu, jos syö vääriä ruoka-aineita jatkuvasti ja liikaa.
Tämän takia jokaisen leikkaustyypin kohdalla on tärkeintä oppia syömään ja liikkumaan terveellisesti, ei vain odottaa ja luottaa että leikkaus muuttaisi kaiken. Suurin työ jokaisen tulee tehdä pääkopassaan, ja pääkoppaanhan tässä ei (valitettavasti? ) leikata.
Tämän takia jokaisen leikkaustyypin kohdalla on tärkeintä oppia syömään ja liikkumaan terveellisesti, ei vain odottaa ja luottaa että leikkaus muuttaisi kaiken. Suurin työ jokaisen tulee tehdä pääkopassaan, ja pääkoppaanhan tässä ei (valitettavasti? ) leikata.
Fisu- Viestien lukumäärä : 99
Registration date : 15.12.2010
Mulle se ENEily tuotti sen verran tuskaa, että vannoin etten ikinä enää syö pahvilta maistuvia pussikeittoja enkä feikkipirtelöitä..
Kun tässä kuitenkin täytyy saada vielä muutama kilo pois ennen sitä tummytuck-rinnankohotus operaatiota, olen ajatellut alkaa proteiinipaastolle. Täällä oli aiheesta joku ketjukin, mutten nyt löydä sitä mistään. Mut huomenna on tarkoitus aloittaa.
Kun tässä kuitenkin täytyy saada vielä muutama kilo pois ennen sitä tummytuck-rinnankohotus operaatiota, olen ajatellut alkaa proteiinipaastolle. Täällä oli aiheesta joku ketjukin, mutten nyt löydä sitä mistään. Mut huomenna on tarkoitus aloittaa.
2Shy- Viestien lukumäärä : 62
Registration date : 31.03.2010
Mun mielestä on todella huolestuttavaa että tämänlaisia käsityksiä on olemassa. Mistä ihmiset saa käsityksen ettei paino voisi nousta leikkauksen jälkeen tai että leikkaus on joku automaatti eikä ikinä enää tarttis miettiä mitä suuhunsa laittaa?Miksi paino voi nousta kahden vuoden kuluttua leikkauksesta?
Inka, voisitko kertoa mitä olet saannut käsityksen etteikö paino vois nousta leikkauksen jälkeen? Tällaista väärää infoa on kitkettävä pois mahdollisimman tehokkaasti.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Minulla on tässä ollut noin 6 kk kestänyt jumi, paino on sahannut +/-2 kg.
Eikä naurattanut yhtään. Nyt se on vihdoin taas vähän laskusuunnassa.
Olen koko tämän prosessin ajan laskenut kalorit tarkasti, pitänyt ruokapäiväkirjaa ja liikkunut paljon. Helppoa se ei ole ollut. Koska minulla gbp-leikkaus ei enää todellakaan rajoita syömisiä. Jo heti leikkauksen jälkeenkin pystyin syömään suhteessa paljon. Leikkauksesta on nyt 1v 2kk.
Mielestäni paras keino painon hallinnassa on rehellinen ruokapäiväkirja ja kalorien laskeminen joka päivä. Hiilihydraattien rajoittaminen. Sekä säännöllinen rankan hikiliikunnan harrastaminen vähintään 4 kertaa viikko.
Se auttaa myös hieman ihon kiinteytymisessä, muokkaa kehoa, ja parantaa aineenvaihduntaa sekä lisää kalorinkulutusta. Ja näin auttaa painon pudotuksessa.
Eikä naurattanut yhtään. Nyt se on vihdoin taas vähän laskusuunnassa.
Olen koko tämän prosessin ajan laskenut kalorit tarkasti, pitänyt ruokapäiväkirjaa ja liikkunut paljon. Helppoa se ei ole ollut. Koska minulla gbp-leikkaus ei enää todellakaan rajoita syömisiä. Jo heti leikkauksen jälkeenkin pystyin syömään suhteessa paljon. Leikkauksesta on nyt 1v 2kk.
Mielestäni paras keino painon hallinnassa on rehellinen ruokapäiväkirja ja kalorien laskeminen joka päivä. Hiilihydraattien rajoittaminen. Sekä säännöllinen rankan hikiliikunnan harrastaminen vähintään 4 kertaa viikko.
Se auttaa myös hieman ihon kiinteytymisessä, muokkaa kehoa, ja parantaa aineenvaihduntaa sekä lisää kalorinkulutusta. Ja näin auttaa painon pudotuksessa.
Mimmu- Viestien lukumäärä : 19
Registration date : 13.02.2010
Mulla hiilarit nostaa painoa ainoa puolisen kiloa/ päivässä muutaman päivän ajan, jos syön niitä. Sitten, kun jätän hiilarit vähemmälle paino laskee takaisin viikon sisällä. Sinäänsä hiilareiden rajoittamista en koe tarpeelliseksi muuten kuin siksi, että ruuan määrät ovat niin pienet ja pitää kokeilla valita ruuaksi proteiinit ja vihannekset ensin ja sitten hiilarit.
Ja kyllä se paino voi olla laskemattakin leikatulla väärillä ruokavalinnoilla ja ihan samalla tavalla nousta. Tiedän useamman, jolla paino noussut 5v. leikkauksen jälkeen yli lähtötason. Eli, jos ei ole valmis muutoksiin ei leikkaukseen kannata lähteä lainkaan. Serkkuni on hyvä esimerkki. On leikattu jo 7-8v. sitten (GBP), pari vuotta paino laski ja sitten tuli korkojen kera takaisin. Ei silti voi syödä edelleenkään paljoa kerrallaan, mutta juomisesta ja makkarasta se paino tuleekin hänelle ainakin.
Ja kyllä se paino voi olla laskemattakin leikatulla väärillä ruokavalinnoilla ja ihan samalla tavalla nousta. Tiedän useamman, jolla paino noussut 5v. leikkauksen jälkeen yli lähtötason. Eli, jos ei ole valmis muutoksiin ei leikkaukseen kannata lähteä lainkaan. Serkkuni on hyvä esimerkki. On leikattu jo 7-8v. sitten (GBP), pari vuotta paino laski ja sitten tuli korkojen kera takaisin. Ei silti voi syödä edelleenkään paljoa kerrallaan, mutta juomisesta ja makkarasta se paino tuleekin hänelle ainakin.
No ei kait voi edes luulla ettei paino voi nousta takaisin kyllä se muutos on tehtävä omassa päässä leikkaus tukee hetken ja sitten ollaan omillaan... Ilmaisia lounaita ei ole olemassakaan tässä asiassa.... Pitää tehdä elämäntapa muutos ja pitää pystyä päättämään ettei koskaan enään samanlaista... Itselläkin huolestuttaa tilanne entäs jos....
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
En usko itselläni olevan ongelmaa painon nousun suhteen. Söin terveellisesti jo ennen leikkausta, mutta annokset olivat liian suuria. Nyt tuntuu tosi mukavalta kun ei tarvitse niin suuria annoksia.
Kimby, kyllä minä tiedän, että paino voi nousta, mutta ihmettelen vain kun kaikki puhuvat tuosta kahdesta vuodesta ihankuin siinä olisi joku rajapyykki, jonka jälkeen lihominen voi karata käsistä.
Kimby, kyllä minä tiedän, että paino voi nousta, mutta ihmettelen vain kun kaikki puhuvat tuosta kahdesta vuodesta ihankuin siinä olisi joku rajapyykki, jonka jälkeen lihominen voi karata käsistä.
Inka se 2v. rajapyykki johtuu siitä, että ensimmäisen vuoden elimistö ei osaa vielä imeä/imeyttää uudesta mahasta energiaa samalla tapaa. Tämä aika vaihtelee yksilöllisesti ja motivaatio tietysti kanssa. Tutkimusten mukaan leikattujen paino on matalimmillaan 2v. leikkauksesta eli usein siihen saakka elimistö tekee "lisätyötä" puolestasi ja varmasti myös ihmisten motivaatio pysyy kurissa sen pari vuotta. Sen jälkeen sitten elämä "normalisoituu" eli itse ainakin koen, että ongelmat, jotka on kenties "hoidettu" syömällä voi saada ihmisen palaamaan samaan rutiiniin mikäli ei ole asiaa käsitellyt ja osaa välttää sortumasta samaan tuhoisaan kaavaan.
Me lihavathan usein hoidamme ongelmamme syömällä ja olemme myös ruoka-addikteja. Addiktioita eivät poistu ilman, että käsittelee niiden syyt ja seuraukset ja silti ne korvautuu usein uusilla/toisilla addiktioilla. Moni onneksi on löytänyt uuden "addiktion" liikunnasta tms. terveellisemmästä vaihtoehdosta painon pudotuksen myötä.
Me lihavathan usein hoidamme ongelmamme syömällä ja olemme myös ruoka-addikteja. Addiktioita eivät poistu ilman, että käsittelee niiden syyt ja seuraukset ja silti ne korvautuu usein uusilla/toisilla addiktioilla. Moni onneksi on löytänyt uuden "addiktion" liikunnasta tms. terveellisemmästä vaihtoehdosta painon pudotuksen myötä.
Tsemppiä sulle Lootus! Se painon nousu takaisin taitaa olla meidän kaikkien pahin peikko. Onneksi olet puuttumassa ajoissa asiaan. Mulle lekuri sanoi, että laihdutuksen aikana täytyy liikkumistottumusten muuttua, jotta paino myös pysyisi poissa. Arkiaktiivisuutta lisää ja joku mielenkiintoinen liikkumismuoto lisäksi. Ruokavalion tarkistus esim kiloklubin avulla ois varmaan paikallaan. Kaloreiden saanti voi olla ihan pienistä muutoksista kiinni.
Olen ajatellut, että sitten kun pääsen siihen omaan painooni, laitan itselleni jonkunlaisen turvarajan. Eli sen yli ei saa päästää painoa. Luulen, että se ois paras tapa saada nopeasti painon nousu kiinni.
Suurimmassa pudottajassa on jonkun verran mietitty painon nousun syitä. Olen miettinyt omia "syitäni" ja ajattelin, että mun pitää oikeasti pohtia niitä, etten tee samaa virhettä uudestaan. Toki olen nyt aikuinen... Lihoin aika nuorena. Mutta loppuikäni olen ylipainoinen mieleltäni. Olen oivaltanut, että mulle tuo suuri ylipaino oli samanlainen sairaus kuin alkoholismi. Siitä voi parantua, mutta loppuikänsä joutuu taistelemaan sen kanssa. Joskus enemmän ja joskus vähemmän.
Olen ajatellut, että sitten kun pääsen siihen omaan painooni, laitan itselleni jonkunlaisen turvarajan. Eli sen yli ei saa päästää painoa. Luulen, että se ois paras tapa saada nopeasti painon nousu kiinni.
Suurimmassa pudottajassa on jonkun verran mietitty painon nousun syitä. Olen miettinyt omia "syitäni" ja ajattelin, että mun pitää oikeasti pohtia niitä, etten tee samaa virhettä uudestaan. Toki olen nyt aikuinen... Lihoin aika nuorena. Mutta loppuikäni olen ylipainoinen mieleltäni. Olen oivaltanut, että mulle tuo suuri ylipaino oli samanlainen sairaus kuin alkoholismi. Siitä voi parantua, mutta loppuikänsä joutuu taistelemaan sen kanssa. Joskus enemmän ja joskus vähemmän.
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
Hei!
Katsopa tätä uutta kirjaa:
http://kaisa.optimalperformance.fi/?p=553
Hormonidieetti, ei ole kysymys dietistä vaan painonhallinnasta eri ihmisillä.
Me emme ole samanlaisia!
Zemppiä!
Katsopa tätä uutta kirjaa:
http://kaisa.optimalperformance.fi/?p=553
Hormonidieetti, ei ole kysymys dietistä vaan painonhallinnasta eri ihmisillä.
Me emme ole samanlaisia!
Zemppiä!
Sokerihiiri- Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 06.03.2011
Hyvä linkki Sokerihiiri
Tuo kirja pitää saada käsiin
Tuo kirja pitää saada käsiin
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics