Alkutaipaleella kanssa
+3
eräpena
Bulla65
pipelai12
7 posters
Sivu 1 / 1
Alkutaipaleella kanssa
Moi Kaikillle,
tosi mukava kuulla teidän kertomuksia, minä olen menossa vasta kirurgin vastaanotolle tässä kuussa ja katsotaam mitä tuleman pitää. Kuinka pitkä teillä on ollut odotusaika leikkaukseen?
t.pipelai12
tosi mukava kuulla teidän kertomuksia, minä olen menossa vasta kirurgin vastaanotolle tässä kuussa ja katsotaam mitä tuleman pitää. Kuinka pitkä teillä on ollut odotusaika leikkaukseen?
t.pipelai12
pipelai12- Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 04.07.2011
Vs: Alkutaipaleella kanssa
Tervetuloa mukaan joukkoon kirjavaan!
Odotusajat vaihtelevat aika paljon lääneittäin/sairaaloittain, siellä pohjois-Suomessa odotusajat taitavat valitettavasti olla kaikista pisimmät. Täällä länsi-Suomessa odotusaika meni minulla siten, että työterveyslääkärin lähetteen lähettämisestä TYKSiin siihen että minut leikattiin meni n. 1 vuosi ja 2 kk.
Odotusajat vaihtelevat aika paljon lääneittäin/sairaaloittain, siellä pohjois-Suomessa odotusajat taitavat valitettavasti olla kaikista pisimmät. Täällä länsi-Suomessa odotusaika meni minulla siten, että työterveyslääkärin lähetteen lähettämisestä TYKSiin siihen että minut leikattiin meni n. 1 vuosi ja 2 kk.
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Moi,
kiitti vastauksestasi. Nyt ei muuta kuin jäädään odottamaan mitä tuleman pitää
kiitti vastauksestasi. Nyt ei muuta kuin jäädään odottamaan mitä tuleman pitää
Siitä se lähtee. Minä aloittelin n.16kk sitten.
eräpena- Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010
Moi,
kiitti tiedosta. Katsotaanpa kuinka täällä Lapissa asiat menee eteenpäin...
kiitti tiedosta. Katsotaanpa kuinka täällä Lapissa asiat menee eteenpäin...
" Kuinka pitkä teillä on ollut odotusaika leikkaukseen?"
Mulla kesti kesästä 2009 (esitin asian lääkärille) helmikuuhun 2011.
Mulla kesti kesästä 2009 (esitin asian lääkärille) helmikuuhun 2011.
Kelsius- Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 14.01.2011
Hei!Samassa tilanteessa ollaan...tsempataan yhdessä...Mulla eka kirurgiaika 1.8. täällä Kymenlaaksossa...saa nähdä miten homma etenee. Pidetään yhteyksiä yllä Toukokuuta taisi olla kun työterveyslääkäri laittoi lähetteen. Tosin tässä on monia mutkia kohdallani mahdollisesti kun keuhkosairas olen. Pitäisi päästä jatkotutkimuksiin niidenkin asioiden tiimoilta, mutta kaikki tuntuu kestävän. Sitkeyttä vaaditaan.
Soile- Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011
Moi Soile & kumppanit,
kiva kuulla teistä ja teidän kokemuksista. Tänään tosiaankin kävin verikokeissa ja sitten ens viikolla on aika ravitsemusterapeutille ja kirurgille . Pohjois-Suomen leikkauksest tehdään minun tietojeni mukaan kaikki Oulussa, että sinne sitten . Onko teillä tietoa siitä, että missä vaiheessa pitää olla sillä vähäenergisellä dietillä esim. nutriletin pussikeitoilla? Vai pitääkö olla ennen leikkausta?
t.pipelai
kiva kuulla teistä ja teidän kokemuksista. Tänään tosiaankin kävin verikokeissa ja sitten ens viikolla on aika ravitsemusterapeutille ja kirurgille . Pohjois-Suomen leikkauksest tehdään minun tietojeni mukaan kaikki Oulussa, että sinne sitten . Onko teillä tietoa siitä, että missä vaiheessa pitää olla sillä vähäenergisellä dietillä esim. nutriletin pussikeitoilla? Vai pitääkö olla ennen leikkausta?
t.pipelai
Hei Kelsius,
mistä olet saanut viestisi loppuun tuon "aikajanan", sen voisi itsellekkin tehdä?
mistä olet saanut viestisi loppuun tuon "aikajanan", sen voisi itsellekkin tehdä?
Olen ymmärtänyt että ene-dietillä ollaan ennen leikkausta, että vatsa tottuu pieniin määriin ja leikkaus on turvallisempi kun painoa vähemmän. Mitä olen seuraillut täällä palstalla niin käytännöt vaihtelee jonkin verran ja riippuu painosta kuinka paljon pitää tiputtaa ennen leikkausta. Mutta ilmeisesti ravitsemusterapeutilta saa ne tarkemmat ohjeet sitten aikanaan:)
PÄKS:issä piti pudottaa ENE:llä 8 %. Putosi sitten kaiken kaikkiaan noin 11 %, eli 177 kg ->157 kg. ENE kesti minulla kuuden leikkausta edeltävän viikon ajan.
Viimeinen muokkaaja, Kelsius pvm To Heinä 07, 2011 2:26 am, muokattu 3 kertaa
Kun aloin selailemaan muutama kuukausi sitten näitä sivuja...yllätyin kuinka paljon näitä leikkauksia tehdään....itseasiassa luulin paljon harvinaisemmaksi operaatioksi. Mutta hyvä lukea ihmisten kokemuksista, odotusajasta ja toipumisesta:) Mietityää esim miten tulokset säilyy ja mikä on psyykkisesti koettu elämänlaatu kun leikkauksesta on kulunut vuosia, onko kokemuksia tai tietoa ihmisillä?
Enessä on vielä se että maksa pienenee ja on tilaa enemmän leikata.
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Ääks! Voisko joku vielä neuvoo miten ton tickerin saa näkyviin....
terveisin, tumpelo
terveisin, tumpelo
lisbet- Viestien lukumäärä : 127
Registration date : 24.02.2011
" Ääks! Voisko joku vielä neuvoo miten ton tickerin saa näkyviin...."
Kyllä se taisi muutaman yrityksen ja erehdyksen jälkeen tulla näkyviin. Menet vain sivun ohjeiden mukaan. Lisäksi tällä sivustolla saattaa olla pientä viivettä. Ainakiin "allekirjoitus" kesti pari viestiä, ennen kuin näkyi.
Kyllä se taisi muutaman yrityksen ja erehdyksen jälkeen tulla näkyviin. Menet vain sivun ohjeiden mukaan. Lisäksi tällä sivustolla saattaa olla pientä viivettä. Ainakiin "allekirjoitus" kesti pari viestiä, ennen kuin näkyi.
OK, pitääpä yrittää uudelleen! Kiitti!
Jee! Nyt onnistui!
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla: