Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkausta edeltävä ENE-dieetti

4 posters

Siirry alas

Leikkausta edeltävä ENE-dieetti Empty Leikkausta edeltävä ENE-dieetti

Viesti kirjoittaja Mummukka Ti Toukokuu 10, 2011 2:20 am

Olen menossa lihavuusleikkaukseen toukokuun lopulla ja nyt olen ollut ENE-dieetillä pari viikkoa. Painosta lähtenyt -6 kg ja parin eka päivän jälkeen olo on ollut mainio. Nyt mietityttää tuo normaaliruuan mukaan ottaminen ruokavalioon muutama päivä ENNEN leikkausta. Onko tämä ihan yleinen tapa muuallakin? Onko kellään kokemuksia/ tietoa, mitä ja miten ENE-dieetistä kannattaa siirtyä "normaaliin" ettei tule takapakkia painonlaskuun? Embarassed

Mummukka

Viestien lukumäärä : 1
Registration date : 10.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkausta edeltävä ENE-dieetti Empty Vs: Leikkausta edeltävä ENE-dieetti

Viesti kirjoittaja Kelsius Ti Toukokuu 10, 2011 2:38 am

Muistelen, että se on jonkinlainen hiilihydraatti- tms. tankkaus leikkauksen rasituksia varten. Olikohan se niin, että kaksi päivää ennen paloittelua piti syödä esim. näkkileipää joka aterialla. Ja muutenkin voi, tai piti, syödä normaalimmin. Kävin myös ikään kuin rituaalisesti syömässä viimeisen hampurilaisen. Very Happy

Kelsius

Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 14.01.2011

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ti Toukokuu 10, 2011 4:54 pm

Heipä!
Minulle sanoi Joensuun jonohoitaja, että minun pitää olla Enellä tappiin asti ja ottaa vielä edellisenä päivänä sairaalaan mukaan omat pussit!!!! Ihmettelen tätä, koska eihän viimeisenä päivänä enää paino voi pudota montaa grammaa? Ajattelen kyllä vaatia normin sairaalaruuan ja ottaa patukoita ja banaaneja illaksi hiilaritankkausta varten! En rupee pusseja siellä vatkaamaan! bounce
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Pallokala Ti Toukokuu 10, 2011 8:04 pm

Minä kanssa hieman ihmettelen että miten tulee syödä ennen leikkausta. Olen ymmärtänyt että ketoosissa ei leikata?

Mulla on vielä ainakin puhelintreffit Mikkelin ravintoterapeutin kanssa, tarvii vielä kysellä häneltä.

Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: