Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

10.5 Peijas calling!!-->kotona 13.5 uuden pikkumasusen kanssa

+15
kamro
dunbar
teisku
Ranskis
toukka79
Maiski
Aallotar
Pirre
Helka
Minni67
2FatToFly
Elämä edessä
eräpena
MRA123
Riski_iita
19 posters

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

10.5 Peijas calling!!-->kotona 13.5 uuden pikkumasusen kanssa Empty 10.5 Peijas calling!!-->kotona 13.5 uuden pikkumasusen kanssa

Viesti kirjoittaja Riski_iita Ti Huhti 05, 2011 1:00 pm

Nyt se sitten on taas yhtä askelta lähempänä!! Viime perjantaina olin RT ja kirurgin vastaanotolla, 29.4 on tulotarkastus ja operointi sitten 10.5. :lol!:

Ihan kamalasti tuli tuolla tietoa, lappua ja lippua, ja vaikka täällä onkin perehtynyt muiden tarinoihin, uuttakin asiaa tuli. Mulle tehdään ohitus, ja vasta nyt oikeasti tajusin mihin kaikki imeytymishäiriöt dumping-oireet jne perustuu. Ja se että se vanha mahalaukku jää sinne mahaan retkottamaan. Nyt kun asiaa mietin niin tietenkin sen sinne pitää jäädä, mistä niitä mahanesteitä muuten tulisi. Ja vaikka kuinka olen mukamas sairaanhoitajan tutkinnot suorittanut, niin nyt vasta tajusin sen maksan aseman ... oon sittenin varmaan aika hitaalla käyvä :)

Nyt sitten pitäisi saada kolmessa viikossa pois 12kg, eli tässä sitä taas eneillään. Mutta koska leikkaus on nyt noin "toden tuntuista" eneilykään ei haittaa. En edes yritä pussitella, vaan olen ruoalla. Sain rt:ltä hyvät ohjeet, jossa oli jopa ruoka-ohjeita, joita pitää kokeilla. Harmi vaan että niissä monessa oli kesäkurpitsaa, ja se ei oikeen ole mun favorit. Ja tuo 12 kg on tavoite, mutten usko että sitä saavutan. Eikä kyllä uskoneet rt eikä kirurgikaan, koska mulla on niinkin suuri pudotus noin lähiaikana. Mutta mikä vielä oli ihaninta, mulle ei ollut tullu kuin kolmisen kiloa takas tammikuun lopulta, jolloin loppui tuo läskiryhmä. ( vaikka en ole painoani tarkkaillut mitenkään :oops: ) Tässä on kyllä haastetta kerrakseen, tähän eneaikaan mahtuu nimittäin iso liuta synttäreitä.... ensimmäiset jo lauantaina :( Mutta pinnistän sitten uuteen alkuun taas sunnuntaina :D

Ihmettelin hiukan sitä miten erilaisia ohjeita suomenmaassa annetaan ruokailusta leikkuun jälkeen. Mä sain nyt ohjeet, että 2 viikkoa nestemäistä, 2viikkoa sosetta ja vasta sitten kiinteää. Olen ymmärtänyt että jossain suositellaan että voi alkaa hetimiten kotiuduttua kokeilemaan kaikkea. Mutta todella hyvät ohjeet sain.

Että näin, olen oikeet tyytyväinen!! Ja innolla eneilen :)

Onkohan täältä kukaan muu tulossa samana päivänä Peijakseen?

Viimeinen muokkaaja, Riski_iita pvm La Toukokuu 14, 2011 12:18 pm, muokattu 1 kertaa
Riski_iita
Riski_iita

Viestien lukumäärä : 188
Registration date : 29.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

10.5 Peijas calling!!-->kotona 13.5 uuden pikkumasusen kanssa Empty Vs: 10.5 Peijas calling!!-->kotona 13.5 uuden pikkumasusen kanssa

Viesti kirjoittaja MRA123 Ti Huhti 05, 2011 1:41 pm

Onnea leikkausajasta ja "tietotulvasta"

cheers
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

10.5 Peijas calling!!-->kotona 13.5 uuden pikkumasusen kanssa Empty Vs: 10.5 Peijas calling!!-->kotona 13.5 uuden pikkumasusen kanssa

Viesti kirjoittaja eräpena Ti Huhti 05, 2011 2:33 pm

Onnea leikkuriin. Minä olen Kys,ssä pöydällä edellisenä päivänä.
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ti Huhti 05, 2011 2:55 pm

Hei Riski-Ita!
Minut leikataan seuraavana päivänä Joensuusaa. Ollaan siis kaikki peräkanaa, mutta eri paikkakunnilla! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Riski_iita Ti Huhti 05, 2011 3:29 pm

Kiva kiva, kaik yhes koos Smile

Riski_iita
Riski_iita

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Ti Huhti 05, 2011 4:27 pm

Onnea leikkausajasta! Teille kaikille Very Happy

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010

Viesti kirjoittaja Minni67 Ti Huhti 05, 2011 4:32 pm

Onnea leikkuuajasta Smile

Olin eilen vaihteeks vaatekutsuilla, ja siel oli vaik mitä tarjoiluja, mut en ottanu ku kahvetta ( about 10 kupillista). Wink

Synttärit menee hyvin, kun vaan puhua paapatat koko ajan, niin ei kerkii mitään ylimäärästä laittaa suuhunsa lol!

Minni67

Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010

Viesti kirjoittaja Helka Ti Huhti 05, 2011 6:12 pm

Onnea leikkausajasta! Pitkä odottaminen kannatti! Very Happy

Ja eikös olekin mukavaa kun alla on jo pudotustakin ihan mukavasti niin leikkauskin "vaikuttaa" paremmin;-) Mulla jatkuu läskiryhmä vielä pari viikkoa ja lekuri soittelee tän kuun lopulla, sitten nähdään kuinka käy.

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010

Viesti kirjoittaja Pirre Ti Huhti 05, 2011 7:27 pm

Täällä olisi yksi, jolla kans leikkaus 10.5 Peijaksessa!!! Vähän alkoi hirvittää, kun iski jotenkin tajuntaan, ett hei..kohta se on mitä on jo kauan odottanut! Mutt, vau! Oon niin onnellinen, ett päivä on jo tiedossa! Asiat on mennyt ened-ryhmän loppumisen jälkeen ihan hurjaa vauhtia eteenpäin, menisipä painokin sit leikkauksen jälkeen yhtä hurjaa vauhtia alaspäin Wink
Pirre
Pirre

Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 11.08.2010

Viesti kirjoittaja Aallotar Ke Huhti 06, 2011 1:47 am

Onnea kaikille leikkuuriin menijöille! sunny Perässä tullaan.

Aallotar

Viestien lukumäärä : 53
Registration date : 05.03.2011

Viesti kirjoittaja Maiski Ke Huhti 06, 2011 2:44 am

Onnittelut täältäkin, tsemppiä kaikille. cheers
Maiski
Maiski

Viestien lukumäärä : 139
Ikä : 62
Registration date : 15.03.2011

Viesti kirjoittaja Riski_iita Ke Huhti 06, 2011 12:38 pm

Kiitos kaikille onnittelijoille, täällä ollaan melkoisen täpinöissä Smile

Pirre: Ompa hauskaa että täältä on muitakin samana päivänä operoitavana, saas nähdä nähdäänkö?? Laitettiinko sut vielä nyt eneilemään?
Riski_iita
Riski_iita

Viesti kirjoittaja Pirre Ke Huhti 06, 2011 2:57 pm

Joo, enelle jouduin, mutt ei ne mitään tavoitetta mulle asettanu. Ainakin ryhmätreffeillä nähdään!
Meil oli näköjään kirurgin ja rt:nkin tapaaminen samana päivänä. Tiiä vaik silloin oltais jo nähty Smile .
Pirre
Pirre

Viesti kirjoittaja Riski_iita Ti Huhti 19, 2011 6:19 pm

yes YES yes!!! Yksi pieni (vähän nolokin) oma tavoite saavutettu, numerot vaa'assa!!! Eli painoa on pudonnut!!! Nyt jänskättää mikä on lopputulos 29.4 kun on se "tervetuloataloon"-tarkastus, ja kaikki mahdollinen......

ja siitä sitten vajaa 2 viikkoa viel H-hetkeen....

Mutta nyt taas jaksaa hiukan pinnistellä Smile
Riski_iita
Riski_iita

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ti Huhti 19, 2011 6:42 pm

Hei Riski iita ja onnittelut!
Minulle ei ole mitään tuollaista Tervetuloataloon-tarkastusta Joensuussa tiedossa. Tasan kolmen viikon päästä vaan menen sinne sisälle ja seuraavana päivänä leikkuu. Tulin juuri lääkäristä antibioottikuurin kanssa, hengitysteissä on tulehdus. Lääkäri vähän varoitteli, että antibiootit voivat aiheuttaa lääkeripulia, joka taas leikkaukseen mennessä voi olla este! Kyllä ehdin senkin vielä saada aisoihin, jos se tulee. Oletko sinä kuullut, että Omega3:ia ei saa syödä ennen leikkuuta? Minä järkyttyneenä tiedosta lopetin ne lauantaina!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viesti kirjoittaja toukka79 Ti Huhti 19, 2011 11:31 pm

Onnea Riski iita!

Elämä edessä:mulla sanoi anestesialogi että viimeisestä infektiosta pitää olla vähintään kuukausi. Mulla oli just ollu kuuri, mut sanoi että jos on ylätieinfektio ainoastaan niin sitten ok. Kuunteli keuhkot tarkasti. Sanoi että jos tässä välissä (2vkoa) vielä sairastuu niin sitten leikkaus siirtyy.
Tää on siis ihan mun kokemus eli ei mikään fakta ja Joensuun käytännöt voi olla erilaiset! Ihan vain tiedoksesi..kysyivät etukäteistiedoissa viimeisimmän infektion juuri tuossa leikkaushaastattelussa. Hyvähän se on että ovat tarkkoja toki, mut itselläni just lapset kipeenä eli voivoi jos siirtyy
Sad
toukka79
toukka79

Viestien lukumäärä : 185
Registration date : 05.08.2010

Viesti kirjoittaja Ranskis Ke Huhti 20, 2011 1:19 am

Heips! En ollut mäkään kuullu tosta omega-kiellosta ennen leikkausta, mutta onneks en sitä syönytkään. Kirurgi tuli kyseleen sitä multa osastolle myöhemmin, koska leikkaushaavat tihkuivat verta niin voimakkaasti. Sillä on kuulemma vertaohentava vaikutus, eikä se ainakaan paranna silloin kirurgin työolosuhteita!
Ranskis
Ranskis

Viestien lukumäärä : 112
Registration date : 22.06.2010

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ke Huhti 20, 2011 1:38 am

Kiitos toukka79 tiedosta!
Aika eri lailla eri sairaalat pitävät potilaista huolta ennen leikkuuta! Shocked
Elämä edessä
Elämä edessä

Viesti kirjoittaja Riski_iita Ke Huhti 20, 2011 11:33 am

Kiitos kiitos, ja en ole kuullut!! Kertoivatko syytä miksi omegaa ei saisi syödä?

Sulla on varmaan tuo sairaalaan meno pv. ns. tarkastus pv. Me menemme leikkuuaamuna vasta sairaalaan. Harmi tuo a.biootti, mutta etköhän ehdi parantua? mä kanssa kuljen villasukat jalassa, pelkään nyt jotain kummallista flunssakautta, vaikka muhun ei kyllä normisti oikeen mikään tartu. nyt sitten peukkuillaan ettei nytkään iskis.

Ajattelitko koittaa syödä maitohappobakteereita kuurin aikana? Mulla se ainakin estää ripuliongelmat a.bioottikuurilla.
Riski_iita
Riski_iita

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ke Huhti 20, 2011 3:02 pm

Lehtiartikkelissa sanottiin Omega3:sta, että se voi aiheuttaa juuri tuota tihkuvaa vuotoa, josta Ranskiskin kertoi. Jos en olisi huomannut itse juttua, olisin syönyt sitä tietysti leikkuuseen asti! Itseasiassa en syökään sitä antibioottikuuria, koska lääkäri antoi reseptin sitä varten, jos tauti vielä pahenee. Luin sitten netistä, että antibiootit ei vaikuta keuhkoputkentulehdukseen sitä eikä tätä! Ja niimpä olenkin jo nyt paljon paremmassa kunnossa. Lääkäri kehoitti olemaan vaan sisällä. koska ulkona on katupölyä jne, joka haittaa hengitysteitä. Tämän taudin parantaa vaan lepo ja aika ja se jos pystyy yskimään räkää pois. Kun käyn pitkäkseni, tuntuu, että tukehdun. Keuhkoihin ei meinaa saada millään tarpeeksi vedettyä ilmaa, että olisi pontta yskiä limaa pois. Silloin on aikalainen tukehtumisen tunne ja lievä paniikki. Kyllä sitä kuitenkni lähtee! vietän lokoisasti sairaslomapäiviä. En muista, milloin viimeeksi olisin rentoutunut näin täydellisesti. Aika erikoinen tapa saada rauhoittua leikkaukseen! Lähetän taas kiitoksen suojelusenkelilleni!! KIITOS!!!
I love you
Elämä edessä
Elämä edessä

Viesti kirjoittaja Riski_iita La Huhti 23, 2011 2:48 pm

Hyvä hyvä kun olet jo paremmassa kunnossa. Mä olen nyt tämän viikon lomaillut, ja kyllä on tehnyt hyvää. Ainoo vaan että sitä laiskistuu kotosalla, ja tiistaina tarttee sitten lähtee töihin.... Sad mutta onneks on vaan kolmen päivän viikko sillä perjantaina menen sitten viettämään synttäreitäni Peijakseen Smile .

Nyt alkaa jo jänskättämään kuinka paljon on saanu painoa pois. Yritystä ainakin ollu, mutta myös niitä herkkuhetkiä. Eilen olin siskoni synttäreillä, ja olipa hyvät tarjottavat!! Mutta olin kuin pikkulapsi, otin haukun pasteijaa, hyvää oli, annoin loput mieheni lautaselle. Otin suklaakakkua mihin oli käytetty kuulemma 600g suklaata!!!, söin kolme lusikallista, ja annoin mieheni lautaselle loput. Otin kermakakkua siivun, maistoin kaksi lusikallista, ja annoin loput miehelleni Smile Smile Kätsyä!!

Illalla olimme saunaillassa ja tarjouduin olemaan kuskina, ja koko ilta menikin sitten kera vesipullon, ja hauskaa oli!! Kalorin kuvat vaan sinkoili sipsipurkeista, joita en muuten maistanut ensimmäistäkään. Hyvä mä!! Kotiin ajaessamme oli molemmilla nälkä, ja suuri houkutus ajaa grillin kautta... mutta emmepä menneetkään, vaan kotiin ja ruisleipä korvasi makkaraperunat!!...taas taputin itseäni olkapäälle. Smile

No tänään sitten sallin itselleni muutakin nestettä kuin vettä, lähdemme ystävämme 40v syntsille. Mutta mietin että josko olisin niin noheva että ottaisin mukaan pari näkkäriä evääksi, ettei iskisi herkkupakkoa jos tulee nälkä. Voi olla että menen överiksi nyt, jospa teen vaan niitä hyviä valintoja ?? Katsotaan kuka taputtaa ja ketä huomenna..... Smile
Riski_iita
Riski_iita

Viesti kirjoittaja Riski_iita Ke Huhti 27, 2011 1:14 pm

Huomaa että H-hetki alkaa lähestymään... jänskätys kasvaa. Iltaisin leikkaus on viimeisenä mielessä, ja aamulla herätessä ensimmäisenä. Mutta niin kai se pitääkin olla, isoista asioista tässä kuitenkin on kyse.

Viikonkopun 40v syntsät oli sitten kivat, ja ihan elelin kuin entinen tyttö- kuohari ja sidukka maistui, kuten salaatitkin, mutta kakkuun en koskenut. Ei vaan maistunut. Ihanista pääsisäiskeleistä nautittiin oikein olan takaa, pari päivää menikin sitten ihan pihalla. Koko plantaasi saatiin kesäkuntoon, ja nyt on haravointi/nostelu/kaivelu-lihakset kipeenä, mutta mukavaa oli. Huomasin yllätyksekseni että jaksoin melkoisen hyvin pihahommissa, ehkä se jo pudotettu määrä vaikuttaa vähän. Huonohomma tuossa pihalla touhuamisessa on se ettei muista syödä. Maanantainakin huomattiin yhtäkkiä että kello on melkein 6 ja aamupala vaan syöty ( siis mulla 1 näkkäri)

Nyt sitten eneillään tosissaan vielä pari päivää, sitten tarkastukseen. Ja siitä tarkastuksesta ei sitten olekkaan kuin 11 yötä operaatioon. Smile
Riski_iita
Riski_iita

Viesti kirjoittaja Riski_iita La Huhti 30, 2011 2:02 pm

Eilen sitten olin tarkastuksessa, ja olipa päivä!! Olin aamulla klo 8 maissa sairaalassa, labra (suonet kateissa.... eli ranteesta vaihteeks saatiin veri Sad ) sitten sydänfilmi, keuhkortg, fysioterapeutti, ravintoterapeutti, sairaanhoitaja, anest.lääkäri, kirurgi.... ja kotona olin sitten vasta 17:30..... tosi väsy.

Mutta kaikki hyvin, viimeisen n. 3vk:n "enen" tulos -6kg, ja nyt syksystä pudonnut 22kg. Olen siis enemmän kuin tyytyväinen, mun oma ene-systeemi siis toimii. Smile Hämmästys oli kuitenkin suuri kun rt. kehotti jatkamaan enenä leikkaukseen saakka. Mua vähän harmitti kun kukaan ei maininnut sitä että olisin jo saavuttanut hyvän tuloksen, olisin kaivannut jonkinlaista kehua tai jotai.... No koira se kiitoksilla elää, kai se vaan on ite itteään olkapäälle taputettava, ja muistettava että ihan itseäni varten tätä teen. Kai se on tämä kummallinen ihmisluonne mikä kaipaa joskus sitä kannustutsta muualtakin kuin peililtä, mutta se siitä.

Uusi juttu mulle oli se että kun leikkaus on 10.5, soitan osastolle 9pv. iltapäivällä, ja vasta silloin saan tietää mihin aikaan seuraavan pv.n leikkaus on, ja monelta pitää olla sairaalassa. Hankaloittaa vähän mun sinne menoa, sillä jos menen julkisilla, matkaan menee kolmatta tuntia, ja jos menen taksilla, matka maksaa väh. 150€/suunta. Saan kuulemma toki taksilaput, mutta kela voi päättää myös olla korvaamatta ne matkat. Ja jokatapauksessa joudun ite ensin maksamaan sen 300€ takseja, ja sitten hakemaan korvaukset jälkikäteen... ei kovin tasapuolista tämä HUS-in leikkausten keskittäminen. Mutta siinäkin pitää aatella vaan että toisaalta se on meidän potilaiden etu, että juuri ne osaavimmat kirurgit leikkaa, kun osaaminen on keskitettyä.
Riski_iita
Riski_iita

Viesti kirjoittaja Pirre La Huhti 30, 2011 3:41 pm

Tosi hienosti oot pudottanut painoa!!! cheers OnneaOnnea!!!

Onpas outoa, ett jatkat eneilyä sinne asti.. Mulle rt sanoi edellisellä kerralla, ett pitää muistaa tää enestä palautuminen. Koska leikkaukseen ei saa mennä ketoosi päällä..Todella outoa.. Oliko niillä jokin syy miksi jatkaisit sinne asti?

Mä joudun olla 10.päivä siel klo.06.30 ja ne ottaa multa jonkun X-veren..Kysyin, mutt en muista enää mikä se oli.. Smile

Meillä on enää 10päivää!!!!!
Shocked cheers
Pirre
Pirre

Viesti kirjoittaja eräpena La Huhti 30, 2011 4:03 pm

KYS,ssä Eneillään leikkuriin asti.
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa